Tsekkaa öljyn väri ajettuasi 2-4000tkm. Vasta sitten tiedät oliko aiemmat vaihdot tehty ajallaan vai ei.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaatin öljynvaihto Bemarilla
Collapse
X
-
Moi,
Itselläni tekee -94 E36 325iA myös kylmänä hieman sitä, että pitää käyttää kierroksia aika korkealla, että vaihtaa isompaa silmään. Juurikin 40km/h alueella hieman ärsyttävä piirre. Omastani oli öljyt vaihdettu n. 50tkm sitten ja kävin itse vaihdatin ne aika nopsaan, kun auton ostin. Aiemmin ei ollut mitään moskaa ollut mukana (ainakin dokumenteista näin päättelin) eikä kyllä tälläkään kertaa. Öljy kyllä oli hieman tummaa mutta kuulemma kuuluu asiaan, tiedä sitten.
Onko tuo kylmänä hieman "nihkeähkö" isommalle vaihteelle vaihtaminen sitten ominaisuus? Tuntuu myös, että kylmänä "moottorijarrutus", eli kun vain päästää kaasun päältä, on paljon voimakkaampi, kuin lämpimänä.
Mika KAjossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
-
Mulla on ZF 5HP30 lootassa sama "ominaisuus" eli kylmänä vaihto 1->2 tapahtuu normaalissa n 1300rpm, mutta 2->3 vasta n2500rpm. Ensimmäisen 2->3 2500rpm vaihdon jälkeen loota vaihtaa 2->3 normaalisti, eli noin 1300-1400rpm:ssä. Ja öljyt vaihdettu kk sitten, sama ominaisuus tosin oli vanhoilla öljyilläkin.Last edited by jsa014; 28-06-2006, 08:02.
Comment
-
-
Moro,
itselläni on 523ia vm96. Erehdyin ns. ison huollon yhteydessä vaihtamaan automaattilaatikon öljyt kyseiseen kamppeeseen. Jälkeenpäin tuumattuna v*tuttaa koko päätös: Tällä hetkellä se s**tanan automaattiboksin valo ja perätilaohjelma on mennyt päälle seitsemän kertaa vaihdon jälkeen, ennen vaihtoa ei kertaakaan.
Pieni vinkki muille: Elekää vaan vaihtako laatikon öllejä muutenkuin laatikon sisuskalujen vaihdon yhteydessä.
t. Seppo
Comment
-
-
Juuri äsken n.5min sitten soittelin ME-autoon Raisioon ja ajattelin jo valmiiksi kysyä,että mitäs tuo oman laatikon öljynvaihto kustantaisi...
Asian esitettyäni,kysyi saman tien huoltopäälikkö,että miksi haluat ne vaihdattaa? No sanoin että ei ole mitään hajua milloin nahkahousu on niitä vaihdellu ja autolla jo ajettu yli 200tkm..Että olis mukava ajella kun tietää,että laatikossa on uudet öljyt.Sanos vaan,että ei niitä sitten kannata vaihtaa jos ei ongelmiakaan ole..että juurikin monta tapausta jo heilläkin mistä on automaattilodjut hajonneet tuon vaihdon jälkeen.
Kannattaa kuulemma tarkistaa vaan,että siellä sitä öljyä on..Saa ainakin tuo oma loota pitää vanhat öljyt sisällään,ennenkuin riskeeraan laatikon hajoamisen uusilla öljyillä.
Tämä vaan tiedoksi muille,ketkä asiaa pohtivat..
Comment
-
-
Morjensta.
Mitä öljyä olis hyvä kayttää 525iA 24v -91 lootassa? Laatikko on mallia 'ei ole öljytikkua konehuoneessa'. Varaosaliikkeessä katsoi kirjasta että Mobil ATF 220 käy. Ja jos tarkistan öljyt ennen vaihtoa ja ne on punaset eikä haise pahalle ja sitä on riittävästi niin kannattaako hommaan edes alkaa kun laatikko mielestäni pelaa hyvin? Kolmosvaihe vain hieman viheltää.
ja vielä että onko se automaatille normaalia että kun alkaa kiihdyttää millä tahansa vaihteella niin kierrokset nousee välittömästi n. 500rpm? Laatikko ei muuten luista.316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
-
Koskeekos tämä öljynvaihdon "vaarallisuus" vain ja ainoastaan automaattilootia?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
BLA BLA BLA.
Minun molempiin Bemuihini on öljyt + suodattimet vaihdettu, eikä mitään ole todellakaan hajonnut, vaihdot jouhenivat ja tuli itsekin sellanen hyvä fiilis, että nyt sielläkin kiertää kunnon öljy.
Eiköhän nämä öljynvaihtoon hajonneet laatikot ole sitä kastia, että laatikko on vian ilmetessä yritetty korjata öljynvaihdolla??
AUDI TT Roadster 3.2
PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ
ex.
E38 740iA cosmosschwarzmetallic
E38 740iA bmw schwarz II
E39 530dAt titansilbermetallic
E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
E32 735iA - lachssilbermetallic
E24 635CSI polarismetallic
AUDI A6 TDI
SAAB 'takemenow' 900i
CITROËN XSARA VTS
CITROËN JUMPER
FORD MONDERO
ALFA ROMEO 159 2.4JTDM
+ 23 x Peugeot
Comment
-
-
Originally posted by chorrus View PostBLA BLA BLA.
Minun molempiin Bemuihini on öljyt + suodattimet vaihdettu, eikä mitään ole todellakaan hajonnut, vaihdot jouhenivat ja tuli itsekin sellanen hyvä fiilis, että nyt sielläkin kiertää kunnon öljy.
Eiköhän nämä öljynvaihtoon hajonneet laatikot ole sitä kastia, että laatikko on vian ilmetessä yritetty korjata öljynvaihdolla??
Comment
-
-
Originally posted by Pmak View PostPikkasen OT, mutta tohon aikasempaan keskusteluun. Eikös ton tomaatin ole tarkotuskin käydä aluks vägän kovemmilla kierroksilla, jotta moottorin lämmöt nousis nopeammin?
AUDI TT Roadster 3.2
PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ
ex.
E38 740iA cosmosschwarzmetallic
E38 740iA bmw schwarz II
E39 530dAt titansilbermetallic
E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
E32 735iA - lachssilbermetallic
E24 635CSI polarismetallic
AUDI A6 TDI
SAAB 'takemenow' 900i
CITROËN XSARA VTS
CITROËN JUMPER
FORD MONDERO
ALFA ROMEO 159 2.4JTDM
+ 23 x Peugeot
Comment
-
Comment