Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatin öljynvaihto Bemarilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Tsekkaa öljyn väri ajettuasi 2-4000tkm. Vasta sitten tiedät oliko aiemmat vaihdot tehty ajallaan vai ei.

    Comment

    • HJP
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1282
      • Helsinki

      #32
      Inspection II:seenhan tuo automaatin öljynvaihto kuuluu, jos ei ole "ikuiset" öljyt. Joten jos inspection II on joskus tehty, niin eiköhän öljytkin ole vaihdettu.

      Comment

      • mikalkai
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 308
        • Oulu

        #33
        Moi,

        Itselläni tekee -94 E36 325iA myös kylmänä hieman sitä, että pitää käyttää kierroksia aika korkealla, että vaihtaa isompaa silmään. Juurikin 40km/h alueella hieman ärsyttävä piirre. Omastani oli öljyt vaihdettu n. 50tkm sitten ja kävin itse vaihdatin ne aika nopsaan, kun auton ostin. Aiemmin ei ollut mitään moskaa ollut mukana (ainakin dokumenteista näin päättelin) eikä kyllä tälläkään kertaa. Öljy kyllä oli hieman tummaa mutta kuulemma kuuluu asiaan, tiedä sitten.

        Onko tuo kylmänä hieman "nihkeähkö" isommalle vaihteelle vaihtaminen sitten ominaisuus? Tuntuu myös, että kylmänä "moottorijarrutus", eli kun vain päästää kaasun päältä, on paljon voimakkaampi, kuin lämpimänä.

        Mika K
        Ajossa:
        E39 530i Touring M-Sport

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          #34
          Mulla on ZF 5HP30 lootassa sama "ominaisuus" eli kylmänä vaihto 1->2 tapahtuu normaalissa n 1300rpm, mutta 2->3 vasta n2500rpm. Ensimmäisen 2->3 2500rpm vaihdon jälkeen loota vaihtaa 2->3 normaalisti, eli noin 1300-1400rpm:ssä. Ja öljyt vaihdettu kk sitten, sama ominaisuus tosin oli vanhoilla öljyilläkin.
          Last edited by jsa014; 28-06-2006, 08:02.
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #35
            Originally posted by mikalkai
            Onko tuo kylmänä hieman "nihkeähkö" isommalle vaihteelle vaihtaminen sitten ominaisuus?
            Näyttää olevan, kaikissa kokeilemissani on ainakin.

            Comment

            • seppotappo
              Newbiemmer
              • Feb 2006
              • 17
              • Pohjanmaan lähellä

              #36
              Moro,

              itselläni on 523ia vm96. Erehdyin ns. ison huollon yhteydessä vaihtamaan automaattilaatikon öljyt kyseiseen kamppeeseen. Jälkeenpäin tuumattuna v*tuttaa koko päätös: Tällä hetkellä se s**tanan automaattiboksin valo ja perätilaohjelma on mennyt päälle seitsemän kertaa vaihdon jälkeen, ennen vaihtoa ei kertaakaan.

              Pieni vinkki muille: Elekää vaan vaihtako laatikon öllejä muutenkuin laatikon sisuskalujen vaihdon yhteydessä.

              t. Seppo

              Comment

              • tepi_
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2185
                • TKu

                #37
                Juuri äsken n.5min sitten soittelin ME-autoon Raisioon ja ajattelin jo valmiiksi kysyä,että mitäs tuo oman laatikon öljynvaihto kustantaisi...

                Asian esitettyäni,kysyi saman tien huoltopäälikkö,että miksi haluat ne vaihdattaa? No sanoin että ei ole mitään hajua milloin nahkahousu on niitä vaihdellu ja autolla jo ajettu yli 200tkm..Että olis mukava ajella kun tietää,että laatikossa on uudet öljyt.Sanos vaan,että ei niitä sitten kannata vaihtaa jos ei ongelmiakaan ole..että juurikin monta tapausta jo heilläkin mistä on automaattilodjut hajonneet tuon vaihdon jälkeen.

                Kannattaa kuulemma tarkistaa vaan,että siellä sitä öljyä on..Saa ainakin tuo oma loota pitää vanhat öljyt sisällään,ennenkuin riskeeraan laatikon hajoamisen uusilla öljyillä.

                Tämä vaan tiedoksi muille,ketkä asiaa pohtivat..

                Comment

                • marko.m
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 333
                  • Keminmaa

                  #38
                  Morjensta.

                  Mitä öljyä olis hyvä kayttää 525iA 24v -91 lootassa? Laatikko on mallia 'ei ole öljytikkua konehuoneessa'. Varaosaliikkeessä katsoi kirjasta että Mobil ATF 220 käy. Ja jos tarkistan öljyt ennen vaihtoa ja ne on punaset eikä haise pahalle ja sitä on riittävästi niin kannattaako hommaan edes alkaa kun laatikko mielestäni pelaa hyvin? Kolmosvaihe vain hieman viheltää.

                  ja vielä että onko se automaatille normaalia että kun alkaa kiihdyttää millä tahansa vaihteella niin kierrokset nousee välittömästi n. 500rpm? Laatikko ei muuten luista.
                  316i e46 -04.
                  Ex. 525i e34 -91

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    #39
                    Koskeekos tämä öljynvaihdon "vaarallisuus" vain ja ainoastaan automaattilootia?
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #40
                      Originally posted by Carbonfiber View Post
                      Koskeekos tämä öljynvaihdon "vaarallisuus" vain ja ainoastaan automaattilootia?
                      Kyllä.

                      Comment

                      • chorrus
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 565
                        • 00100

                        #41
                        BLA BLA BLA.

                        Minun molempiin Bemuihini on öljyt + suodattimet vaihdettu, eikä mitään ole todellakaan hajonnut, vaihdot jouhenivat ja tuli itsekin sellanen hyvä fiilis, että nyt sielläkin kiertää kunnon öljy.

                        Eiköhän nämä öljynvaihtoon hajonneet laatikot ole sitä kastia, että laatikko on vian ilmetessä yritetty korjata öljynvaihdolla??

                        AUDI TT Roadster 3.2
                        PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                        PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                        ex.
                        E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                        E38 740iA bmw schwarz II
                        E39 530dAt titansilbermetallic
                        E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                        E32 735iA - lachssilbermetallic
                        E24 635CSI polarismetallic
                        AUDI A6 TDI
                        SAAB 'takemenow' 900i
                        CITROËN XSARA VTS
                        CITROËN JUMPER
                        FORD MONDERO
                        ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                        + 23 x Peugeot

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #42
                          Originally posted by chorrus View Post
                          BLA BLA BLA.

                          Minun molempiin Bemuihini on öljyt + suodattimet vaihdettu, eikä mitään ole todellakaan hajonnut, vaihdot jouhenivat ja tuli itsekin sellanen hyvä fiilis, että nyt sielläkin kiertää kunnon öljy.

                          Eiköhän nämä öljynvaihtoon hajonneet laatikot ole sitä kastia, että laatikko on vian ilmetessä yritetty korjata öljynvaihdolla??
                          Juuri näin, tai sitten se öljynvaihto on kätelty oikein huolella.

                          Comment

                          • marko.m
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 333
                            • Keminmaa

                            #43
                            Tarkistin ne öljyt ja aika mustat oli. Piru kun on niin kaks piippunen asia tuo öljynvaihto. Laatikko kyllä pelaa hienosti.
                            316i e46 -04.
                            Ex. 525i e34 -91

                            Comment

                            • Pmak
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 178
                              • Lahti

                              #44
                              Pikkasen OT, mutta tohon aikasempaan keskusteluun. Eikös ton tomaatin ole tarkotuskin käydä aluks vägän kovemmilla kierroksilla, jotta moottorin lämmöt nousis nopeammin?

                              Comment

                              • chorrus
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2003
                                • 565
                                • 00100

                                #45
                                Originally posted by Pmak View Post
                                Pikkasen OT, mutta tohon aikasempaan keskusteluun. Eikös ton tomaatin ole tarkotuskin käydä aluks vägän kovemmilla kierroksilla, jotta moottorin lämmöt nousis nopeammin?
                                Kyllä, mulla tehnyt jokaisessa autossa tätä. Ei mitään rajottimentapailua todellakaan, mutta kyllä se venyttää kierroksia ylemmäks ennen vaihtoa. Näin siis kylmänä.

                                AUDI TT Roadster 3.2
                                PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                                PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                                ex.
                                E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                                E38 740iA bmw schwarz II
                                E39 530dAt titansilbermetallic
                                E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                                E32 735iA - lachssilbermetallic
                                E24 635CSI polarismetallic
                                AUDI A6 TDI
                                SAAB 'takemenow' 900i
                                CITROËN XSARA VTS
                                CITROËN JUMPER
                                FORD MONDERO
                                ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                                + 23 x Peugeot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎