Announcement

Collapse
No announcement yet.

Smg vaihteisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15256
    • Ajamisen Iloa

    #91
    Rupee ikä tulee vastaan, kandee kuluvat osat vaihtaa smg:stä, en tiedä onko samanlainen kuin M3:sissa lainkaan mutta niissä ainakin menee ne jouset sieltä lodjun kyljestä, parin euron osia ja helppo vaihtaa mutta laakkosella hinta-arvio alkaen kymppitonnin.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Gozilla
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 268
      • Sipoo

      #92
      Olisko DIY miehelle mitään youtube linkkiä tuosta jousien vaihdosta ja varaosanumeroa tarvittaville osille?

      Tuntuu että kyseessä olis ennemminkin joku kalibrointiin liittyvä ongelma, eli jos vaihtokohtaa saisi jotenkin muutettua suhteessa kaasunkäyttöön niin ongelman saisi pois. Tulee sellainen fiilis että jos istuis vieressä ja joku ajais manuaalilla niin tekis mieli sanoa " etkö sä nyt vi**u osaa yhtä kytkintä käyttää ettei tarvii jokaisessa vaihdossa tuota perää paukuttaa"

      Nii kyseisellä yksilöllä vedetty se 57tkm
      M135 F21 2013
      320d X-drive E90 2009





      Comment

      • Gozilla
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 268
        • Sipoo

        #93
        Edelleen kaivettais tietoa tästä "jousi" kuviosta ja muutenkin resetoinnista/calibroinnista... toi vapaalla liukumis juttu läpsykkä kuittaus ei näytä Z4:ssa tekevän mitään??
        M135 F21 2013
        320d X-drive E90 2009





        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #94
          Originally posted by Gozilla View Post
          Edelleen kaivettais tietoa tästä "jousi" kuviosta ja muutenkin resetoinnista/calibroinnista... toi vapaalla liukumis juttu läpsykkä kuittaus ei näytä Z4:ssa tekevän mitään??


          Tossa ne jouset
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Gozilla
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 268
            • Sipoo

            #95
            Tänään kun taas ajelin koko päivän niin vahvistuu vain se käsitys että kytkimen/kaasun ajastus ei synkkaa, eli päästää oikeastaan aina "moottorijarrutukselle " ennen kytkimen painallusta/vaihtoa, eli jos sais "softattua" tuota väliä jotenkin niin vaihtais paljon mielyttävämmin, muuta huonoa tuossa ei oikeastaan olekkaan... toistaiseksi
            M135 F21 2013
            320d X-drive E90 2009





            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #96
              Originally posted by Gozilla View Post
              Tänään kun taas ajelin koko päivän niin vahvistuu vain se käsitys että kytkimen/kaasun ajastus ei synkkaa, eli päästää oikeastaan aina "moottorijarrutukselle " ennen kytkimen painallusta/vaihtoa, eli jos sais "softattua" tuota väliä jotenkin niin vaihtais paljon mielyttävämmin, muuta huonoa tuossa ei oikeastaan olekkaan... toistaiseksi
              Vie se Bemarihuoltoon Espooseen niin Esa tai Teemu opettaa sen kytkimen toiminnan uudestaan sille autolle.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Gozilla
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 268
                • Sipoo

                #97
                Originally posted by jannmann View Post
                Vie se Bemarihuoltoon Espooseen niin Esa tai Teemu opettaa sen kytkimen toiminnan uudestaan sille autolle.

                Tuota, hölmö kysymys, mutta mikä paikka missä nää Herrat vaikuttaa??
                M135 F21 2013
                320d X-drive E90 2009





                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #98
                  Originally posted by Gozilla View Post
                  Tuota, hölmö kysymys, mutta mikä paikka missä nää Herrat vaikuttaa??
                  Bemarihuolto huoltaa kaikki BMW auto vuosien kokemuksella
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Gozilla
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 268
                    • Sipoo

                    #99
                    Originally posted by jannmann View Post

                    Kiitos!
                    M135 F21 2013
                    320d X-drive E90 2009





                    Comment

                    • Gozilla
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 268
                      • Sipoo

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Vie se Bemarihuoltoon Espooseen niin Esa tai Teemu opettaa sen kytkimen toiminnan uudestaan sille autolle.

                      Auto oli tänään herroilla käsiteltävänä... Ei niin mitään muutosta, edelleen lyö nenää rattiin/paukuttelee perää vaihtaessa! Nyt on vaihdetty askin/hydraaliikan öljyt ja "resetoitu" SMG. Alkaa pikku hiljaa vi***a koko auto. En enään tiedä mitä tolle pitää tehdä Pitäis päästä ajaa jotain toista yksilöä ja verrata miten vaihtaa.



                      En päässy itse hakee autoa tuolta huollosta, mutta jäi sellainen käsitys etteivät edes käyneet ajaa sillä?? 100,-€ Ecun nollauksesta kyllä kirpasee...
                      M135 F21 2013
                      320d X-drive E90 2009





                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        Originally posted by Gozilla View Post
                        Auto oli tänään herroilla käsiteltävänä... Ei niin mitään muutosta, edelleen lyö nenää rattiin/paukuttelee perää vaihtaessa! Nyt on vaihdetty askin/hydraaliikan öljyt ja "resetoitu" SMG. Alkaa pikku hiljaa vi***a koko auto. En enään tiedä mitä tolle pitää tehdä Pitäis päästä ajaa jotain toista yksilöä ja verrata miten vaihtaa.



                        En päässy itse hakee autoa tuolta huollosta, mutta jäi sellainen käsitys etteivät edes käyneet ajaa sillä?? 100,-€ Ecun nollauksesta kyllä kirpasee...
                        Itse en ko. laatikon toiminnasta sen enempää ymmärrä, mutta aiemmin Remotion taisi mainita jotain niistä kuluvista osista laatikkoon liittyen. Vaikka autosi onkin kilometriperusteisesti vähän ajettu, niin ei ole sanottua etteikö kohta 15v vanhassa autossa voisi olla laatikossa huoltotarpeita. Varsinkin, kun puhutaan tuollaisesta varsin vikaherkästä askista.

                        Tuo SMG on kyllä hieman ongelmallinen laatikko, kun valmistusmäärät on varsin maltillisia ja tietous vähän kehnoa sitä kautta. Tosin tuntuu, että suurimmassa osassa on tai on ollut ties minkälaisia ongelmia. Suosittelen sinne bemarihuoltoon kääntymään, kun ovat jo askin kanssa joutuneet temppuilemaan.

                        Mikäli pyysit vain askin resetointia ja öljyjen vaihtoa, niin eivät välttämättä ole yrittäneet ajaa vikaa ulos, jos ei näin erikseen ole haluttu toimittavan?
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • Gozilla
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 268
                          • Sipoo

                          Kyllä mä keskustelin tuosta ongelmasta jommalle kummalle ukoista ja käytiin vielä askin rakenne läpi noiden "jousien/kuulien" osalta mitkä hajoo siitä E46 askista ja todettiin että Z:ssa ihan oma askinsa.
                          Last edited by Gozilla; 28-07-2018, 12:51.
                          M135 F21 2013
                          320d X-drive E90 2009





                          Comment

                          • McBeast
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2007
                            • 2998
                            • Tallinn

                            Originally posted by Gozilla View Post
                            Kyllä mä keskustelin tuosta ongelmasta jommalle kummalle ukoista ja käytiin vielä askin rakenne läpi noiden "jousien/kuulien" osalta mitkä hajoo siitä E46 askista ja todettiin että Z:ssa ihan oma askinsa. Kerroin että sekä öljyt että hydraali litkut vaihdettu ja niillä ei muutosta ongelmaan. Ymmärsin että uudelleen opetuksella tehdään jotain joka auttaisi ehkä asiaan mutta mikäli pojan höpinöistä oikein ymmärsin niin olivat "resetoineet" joko laatikon tai ECU:n, tuon nyt olis voinnu nollata vaikka lähi laskkosella näin Sipoosta käsin kun auto espooseen saakka tuli raahattua. No nyt täytyy miettiä mitä seuraavaksi, ehkä pitää maksaa softauksesta missä tuota SMG:tä pääsee säätää?? Aski siis toimii moitteetta mutta vaihtotapahtuma on epäsynkassa (kaasu/kytkimen käyttö) päästää ensin moottorijarrutukselle, tekee vaihdon ja nostaa aina kytkimen niin että kolauttaa kardaania edestakas "tump", aivan kun olis surkee kuski...
                            OK. Toivottavasti löytyy pätevä korjaaja ja saat vaihteiston toimimaan tehtaan suunnittelemalla tavalla.
                            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                            Comment

                            • Gozilla
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 268
                              • Sipoo



                              Tuossa vois olla älyä, Ameriikan Joet ovat säätäneet noista Z4 SMG askeista/ECU:sta rev matching asetusta Engine DME:n kautta, sekä ajaneet
                              M3 CSL mallin jonkun softaversion.
                              M135 F21 2013
                              320d X-drive E90 2009





                              Comment

                              • Jebbunen
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 514
                                • Pirkkala

                                Mainitsit että pientä tärinää tms oli kytkimessä kun hait auton , kyllä se manuaalikin täristää jyristää yms kun kytkin alkaa olemaan loppu . Uus levy ja asetelma niin homman luulis rokkavan .
                                Porsche

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎