Announcement

Collapse
No announcement yet.

Smg vaihteisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NHB
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1120

    #31
    Originally posted by remotion
    a) opettele ensin miten se koko systeemi edes toimii
    b) tule sitten puhumaan...

    mikä siitä tekee tylsemmän ja miksi se on nykivämpi?
    okei, kyllähän se kovastikin nykii jos nilkkasuorana menee ja rusauttelee vaihteita...
    Olisi varmaan parempi jos et yrittäisi tehdä liian kunnianhimoisia päätelmiä? Vaikka pidätkin varmasti itseäsi kovinkin fiksuna kun satut jotain SMG:stä tietämään, niin ei kannata luulla että olisit ainoa.

    Ai mikäkö tekee vaihdoista automaattia nykivämpää? Luulisi sun ymmärtävän, että yhdellä kytkimellä on varsin haastavaa toteuttaa pehmeitä vaihtoja. BMW on tehnyt ihan hyvää työtä SMG:ssä, mutta eihän se tosiaankaan ole edes lähellä nykyisiä automaatteja. Kaksoiskytkimelliset vaihteistot ovat tässä, ja monessa muussakin mielessä SMG:tä parempia. Siksi ne tulevatkin syrjäyttämään nämä automatisoidulla kytkimellä varustetut laatikot. Jos et ole vielä huomannut, niin aika monet pitävät perinteisistä jalalla käytettävistä kytkimistä, varsinkin elämyshakuisessa ajamisessa. Jopa siinä määrin, että Bemarikin joutuu pyörtämään päätöksensä ja tarjoamaan M5:een perinteisen laatikon jenkkilän markkinoille.

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #32
      "BMW on tehnyt ihan hyvää työtä SMG:ssä, mutta eihän se tosiaankaan ole edes lähellä nykyisiä automaatteja."

      Kuka tässä on edes automaattia halunnut. SMG on kaikkea muuta kuin perus automaatti ja sen ostajakuntaa tuskin hirveesti kiinnostaa kuinka hienovaraisesti se pykäliä vaihtelee lutku lattiassa. SMG:ssä ei ole turbiineita yms systeemeitä ja se on todellakin manuaalinen vaihteisto jossa kytkimen työn hoitaa elektroniikka. Vähän niinkuin saabin sensonic. Ei sekään oo automaatti vaikkei siinäkään ole kytkintä. Tietysti noi saa toimimaan automaatin tavoin mutta se ei varmasti ole tuon laatiko päätarkoitus. En nää tossa yhtään niin huonoa puolta, että sen suostuisin vaihtamaan tavalliseen automaattilootaan. Nehän eivät ole edes vertailukelpoisia vaihtoehtoja. Ainoa miinus on tuo hidas vaihtaminen, mutta sekin luultavasti säästää vaihteistoa ja siinä mielessä ei ole edes pelkästään huono asia.

      Comment

      • NHB
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1120

        #33
        Originally posted by Juppe
        Kuka tässä on edes automaattia halunnut. SMG on kaikkea muuta kuin perus automaatti ja sen ostajakuntaa tuskin hirveesti kiinnostaa kuinka hienovaraisesti se pykäliä vaihtelee lutku lattiassa. SMG:ssä ei ole turbiineita yms systeemeitä ja se on todellakin manuaalinen vaihteisto jossa kytkimen työn hoitaa elektroniikka. Vähän niinkuin saabin sensonic. Ei sekään oo automaatti vaikkei siinäkään ole kytkintä. Tietysti noi saa toimimaan automaatin tavoin mutta se ei varmasti ole tuon laatiko päätarkoitus. En nää tossa yhtään niin huonoa puolta, että sen suostuisin vaihtamaan tavalliseen automaattilootaan. Nehän eivät ole edes vertailukelpoisia vaihtoehtoja. Ainoa miinus on tuo hidas vaihtaminen, mutta sekin luultavasti säästää vaihteistoa ja siinä mielessä ei ole edes pelkästään huono asia.
        Ja todellakin, kaikki varmasti ymmärtävätkin sen jo, että SMG ei ole perus automaatti. Jos tarkkoja ollaan, niin hydrauliikka sitä kytkintä käyttää. Ja kytkinhän näistä kaikista löytyy, sitä ei vain käytetä polkimella. Aika suuri osa mahdollisista M-bemarin ostajista tuntuu suhtautuvan aika kriittisesti tuota SMG:tä kohtaan. Yleisimmät syyt tuntuvat olevan juurikin automaattimoodin kulmikas toiminta, playstationmainen fiilis kaikkine moodeineen ja perinteistä manuaalilootaa vähäisempi hupikerroin.

        Kukaan ei väitä että tuo olisi kovinkaan suora vaihtoehto automaatille. Mutta kaksoiskytkimelliseen laatikkoon vertailu on kyllä paikallaan. Suostuisitko vaihtamaan SMG:n kaksoiskytkimelliseen? Se kuitenkin vaihtaa SMG:tä nopeammin, toimii nätimmin automaattina ja tarjoaa huippuluokan suorituskyvyn/taloudellisuuden.

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #34
          En jos se tarkoittaa esim. volkkarin ostoa. Jos bemuun sellanen tarjotaan niin sitten.

          Comment

          • NHB
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 1120

            #35
            Originally posted by Juppe
            En jos se tarkoittaa esim. volkkarin ostoa. Jos bemuun sellanen tarjotaan niin sitten.
            Kaksoiskytkin on tulossa bemariinkin, aivan kuten Porscheen, Ford Focukseen ja varmasti moniin muihinkin.

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15256
              • Ajamisen Iloa

              #36
              Originally posted by NHB
              Ai mikäkö tekee vaihdoista automaattia nykivämpää? Luulisi sun ymmärtävän, että yhdellä kytkimellä on varsin haastavaa toteuttaa pehmeitä vaihtoja.
              Jaa mielestäni vertasit sitä normaaliin automaattiin ja manuaaliin, montako kytkintä sulla on siinä manuaalissa? kolmeko?

              BMW on tehnyt ihan hyvää työtä SMG:ssä, mutta eihän se tosiaankaan ole edes lähellä nykyisiä automaatteja.
              juu se on yhtälähellä nykyisiä automaatteja kuin muinaisiakin automaatteja, eli varsin kaukana, koska toimintaperiaate on täysin erilainen, loppu teksti olikin sitten jotain yleistä jaarittelua jolla et pyrkinyt vastaamaan kysymyksiin tai perustelemaan omia väitteitäsi.


              Mutta, mielipide jokaisella, minusta jokaisesta vaihtamis tavasta löytyy omat puutteensa ja SMG:ssä se on kenties sen automaatti asennon karuus mikäli ei ennakoi vaihtoja.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15256
                • Ajamisen Iloa

                #37
                Originally posted by NHB
                Kaksoiskytkin on tulossa bemariinkin, aivan kuten Porscheen, Ford Focukseen ja varmasti moniin muihinkin.
                ja vuonna 2045 ajetaan turvemassalla ja päähän upotettu biosiru sanelee ajatusten tahtia vaihteet sisään paitsi mikäli haluat ajaa 30 yleisrajoitusta nopeammin. mitä sitten, tekniikka kehittyy, elämä on.
                ei taas liity mitenkään koko aiheeseen.

                Mua kiinnostais vielä kuulla tälläisen auton OMISTAVILTA kokemuksia ja riskikartoitusta, mitä riskejä otan jos ja kun ostan 220tkm ajetun SMG M3 :n??
                MIELELLÄÄN NOPEASTI, koska teen huomenissa varmaan valintani...


                ps. E36:N SMG:ssä on tasan 2 moodia, ei se niin kauhea pelikonsoli vielä ole
                Last edited by Remotion; 06-04-2006, 17:43.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Aukes!
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2014
                  • Riihimäki

                  #38
                  Nojoo, tosiaan makuasioitahan nämä on. Itse M3:sta SMG:llä kokeillessani tuli mieleen että voi pojat kun on järkevä laatikko, kaupungissa kruisailu on helppoa mutta tarvittaessa myös "rässääminen" onnistuu ihan hienosti. Ja onhan tuo tavallaan hieman kompromissi, jos todellista urheilumeininkiä haluaa niin ottaisin manuaalin mut jos taas arvostaa pelkkää mukavuutta niin tomaatti. Tossa saa vähän niinkuin kummatkin. Itse päätyisin manuaaliin vain hauskuutensa vuoksi mutta jos tulis huomattavasti enemmän kaupungilla pörrättyä niin sitten päätyisin SMG:hen. Eikä toi mun mielestä nyt niin älyttömän hidas ole vaihtamaan, ei tule ainakaan mahdollisuuksia virhevaihtoihin. Tosi on että tää VAG:in dsg on kyllä vielä astetta parempi, mutta ei se tosta bemarin systeemistä paskaa tee. Menkääpä ajamaan citroenin Sensotronicilla niin tuntuu todella hyvältä ja nopealta bemarin lodju sen jälkeen


                  - E60 -05 "too small to mention"
                  ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                  Comment

                  • Sene
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 925
                    • Enschede, The Netherlands

                    #39
                    Ja normaaleissa automaateissa vaikka käsivalinta olisikin on vaihto vaan auttamattoman hidasta.
                    F11 LCI 535xi


                    Ex.

                    E36 320i sedan
                    E36 LCI 328i coupe
                    E61 LCI 530xi

                    Comment

                    • NHB
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1120

                      #40
                      Originally posted by remotion
                      Jaa mielestäni vertasit sitä normaaliin automaattiin ja manuaaliin, montako kytkintä sulla on siinä manuaalissa? kolmeko?
                      Ja pointtisi oli? Kysyit syytä siihen mikä tekee SMG:n vaihdoista hydrauliseen voimansiirtoon perustuvaa automaattia nykivämpää. Mun mielestä se tärkein syy on juuri tuossa. Eli siis yhtä kytkintä on lähes mahdoton ohjata niin, että vaihdot olisivat yhtä pehmeitä kuin automaateissa. Kahdella kytkimellä tuo onnistuu paljon helpommin.

                      juu se on yhtälähellä nykyisiä automaatteja kuin muinaisiakin automaatteja, eli varsin kaukana, koska toimintaperiaate on täysin erilainen, loppu teksti olikin sitten jotain yleistä jaarittelua jolla et pyrkinyt vastaamaan kysymyksiin tai perustelemaan omia väitteitäsi.
                      Voitko vielä esittää ne kysymyksesi ja perustelemattomat väitteeni, jotta osaan vastata niihin? Jokainen varmasti ymmärtää sen että automaattien periaate on ollut sama jo 40-luvulta lähtien. Mutta nykyiset 5-7 vaihteiset tietokoneohjatut automaatit vaihtavat mielestäni selkeästi nätimmin. Ja SMG:n vertailu on mielekkäämpää oman aikakautensa tuotteisiin kuin joihinkin 60 vuotta vanhoihin malleihin.
                      Last edited by NHB; 06-04-2006, 23:51.

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #41
                        Kolme sanaa sulle: Et vaan tajua!!! Jos tehoa hukkaavat turbiinikäyttöset automaatit ei yksinkertaisesti ole vaihtoehto niistä on turha jankuttaa smg lootaa käsittelevässä topicissa. Vaikka olis kuinka moderni taksimersun automaattiloota se ei nyt tässä kohtaa oo vertailukelpoinen.

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15256
                          • Ajamisen Iloa

                          #42
                          Noniin, tänään sitten pitäis tehdä päätöksiä
                          eli tähän olisin vaihtamassa: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=621550

                          oma autoni on tämä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=gfg-178

                          ja välirahaa pitäis maksaa 11500€

                          kannattaako tuolla rahalla ostella, vai onko kauppa järjetön kun ämmä on vain 20tkm vähemmän ajettu???
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • Sene
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 925
                            • Enschede, The Netherlands

                            #43
                            Mikäs siinä kun on kerran kunnolla huollettu ja jos on muutenkin asiallisessa kunnossa. Eihän ne numerot siellä minua ainakaan kiinnosta tippaakaan vaan auton kunto muuten. Eli "panisin"
                            F11 LCI 535xi


                            Ex.

                            E36 320i sedan
                            E36 LCI 328i coupe
                            E61 LCI 530xi

                            Comment

                            • miika2001
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 154
                              • Petäjävesi

                              #44
                              Originally posted by remotion
                              Noniin, tänään sitten pitäis tehdä päätöksiä
                              eli tähän olisin vaihtamassa: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=621550

                              oma autoni on tämä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=gfg-178

                              ja välirahaa pitäis maksaa 11500€

                              kannattaako tuolla rahalla ostella, vai onko kauppa järjetön kun ämmä on vain 20tkm vähemmän ajettu???
                              Eikun kaupan tekoon vaan. Ihan siistissä kunnossa tuo 325i:kin on. Ämmässä on todennäköisesti kaikki kilsat tallessa, eikä sen hintakaan ole paha. Moni pyytää 3,0 litraisista samaa hintaa.
                              Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
                              EX:
                              X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit

                              Comment

                              • NHB
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 1120

                                #45
                                Originally posted by Juppe
                                Kolme sanaa sulle: Et vaan tajua!!! Jos tehoa hukkaavat turbiinikäyttöset automaatit ei yksinkertaisesti ole vaihtoehto niistä on turha jankuttaa smg lootaa käsittelevässä topicissa. Vaikka olis kuinka moderni taksimersun automaattiloota se ei nyt tässä kohtaa oo vertailukelpoinen.
                                Automaatin ja manuaalin huonoista/hyvistä ominaisuuksista puhuttaessa mun mielestä tuon taksimersun laatikko kuuluu aika olennaisesti juttuun mukaan. Lue ajatuksella aiemmat kirjoitukset tai yritä edes saada kinni asiavirheestä ennen kuin alat meuhkaamaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎