Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ati super damper kimppatilaus keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15262
    • Ajamisen Iloa

    #76
    Mielenkiintoista. Toimiiko tuo samalla taajuusalueella yhtä tehokkaasti kuin oikeasti M52 tarkoitettu? Tai paremmin kuin vakio?
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11152
      • Oulu

      #77
      Joo minuakin kiinnostais miten tommonen 8-koneelle suunniteltu dampperi toimii 6-koneessa. Värähtelytaajuuden luulis olevan eri :think

      Eihän tuokaan vielä halpa ole, mutta halvempi, mitä vac motorsportin haistapaska hinnoiteltu versio. Pitää pistää harkintaan :think Itse olen miettinyt, että jos hommais 2jz version ja siihen pyöräyttäis adapterin.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Miuge
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 630
        • Tampere

        #78
        ATI:lla on vain kolme eri yleisesti käytettyä kokoa 5.68", 6.78" ja 7.48", jotka on sovitettu eri moottoreihin erilaisella navalla, hihnaurituksella, pulteilla ja aplikaatioiden välillä voi olla myös käytetty eri kovuuksisia o-renkaita.
        A damper will not function properly if it’s too light for the application.
        Higher power and RPM engines require harder elastomer O-rings.
        Ennen kuin ATI/VAC suunnitteli heidän nykyisen täysin mittatilaus damperin, ATI valmisti tilauksesta vastaavanlaisia 6.78" dampereita M50/M52/M54/S52 koneisiin:

        Last edited by Miuge; 14-04-2019, 12:38.
        Webshop - MRT Engineering
        Facebook - MRT Engineering
        Instagram - mrtengineering
        YouTube - miugemrt

        Comment

        • Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

          #79
          Mielenkiintoinen tuote, Hubille jää hintaa vähän turhan paljon, toki ei tuon koneistaminenkaan kovinkaan halpaa varmasti ole.

          Olisi mielestäni asiallista, että Atin tuotenumero olis ilmoitettu minkä kanssa on hihnalinja jiirissä.. vai ottaako tuotteen valmistaja virhevastuun jos atilta tilattu xyz tuote ei sovikkaan yhteen?

          Samoin sitte olis hyvä ilmoittaa myös tarvittava hihnan mitta? ja samassa onko apulaitteiden pyörintä nopeus +-%?

          Esimerkkinä parikin 6.780 dampperia: 917071 + 917072
          Ja sitten esimerkki 6.750 damperista: 917075

          Tässä nyt ainakin summitin sivuilta edullisimmasta päästä olevia atin tuotteita.

          Noista halvin, tuo 71 päättyvä osa summitilta suoraan kotiin kaikkine kuluineen ~390€ (Osa: 289,5$ + Postit: 50,53$ + Verot&tullit: 95,21$) näinollen dampperille tulis hintaa 825€ onhan se näin ollen kyllä halvempi kuin Vacmotorsportsin myymä Atin oma tuotos.
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

          Comment

          • Miuge
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 630
            • Tampere

            #80
            Parhaillaan varmistellaan yhteensopivia osunumeroita ATI:lta ja päivitystä tulee sen myötä
            Hihnapyörä tulee olemaan 20% isompi, 145mm vs 172mm. Pienemmät on liian keveitä.

            917075 on 8-urainen, 917072 saattaa olla typo koska sellaista ei ole ainakaan ATI:n katalogissa. 917071-XX mallia tullaan luultavasti käyttämään. CS -loppuinen on uppokantaisilla ruuveilla, tämän perässä oleva luku määrittää o-renkaiden kovuuden. Variaatioita on useampia.

            PS. napa on myös nitrattu, mikäli näitä tehdään ilman pinnoitusta Viton stefa syö tiivistepinnan uralle -> alkaa vuotaan.
            Last edited by Miuge; 04-04-2019, 13:10.
            Webshop - MRT Engineering
            Facebook - MRT Engineering
            Instagram - mrtengineering
            YouTube - miugemrt

            Comment

            • jani
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 5173
              • Kuopio

              #81
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Joo minuakin kiinnostais miten tommonen 8-koneelle suunniteltu dampperi toimii 6-koneessa. Värähtelytaajuuden luulis olevan eri :think
              Niinpä!

              Ja onko nyt niin että säästetään loppujen lopuksi pari sataa tonnin osassa ja eikä edes saada varsinaisesti moottoriin sopivaa?
              F33 435d Mineral-grau metallic
              K40 K1200s sondermodell

              Comment

              • Miuge
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 630
                • Tampere

                #82
                Jos vilkaiset sitä ATI katalogia, huomaat, että siellä on 4-, 6- ja 8-sylinterisissä, V- ja rivimoottoreissa käytetty samaa damperia. Kuten jo edellä mainitsin, sovitusosat on suurin ero mallien välisissä sarjoissa.
                Myös se M50 tehty setti pohjautuu Chevy 7.074" damperiin, johon on ympätty kehälle triggerille kiinnitys ja reilusti hintalappua.

                Osa tulee olemaan moottoriin sopiva, ei kompromissi.
                Webshop - MRT Engineering
                Facebook - MRT Engineering
                Instagram - mrtengineering
                YouTube - miugemrt

                Comment

                • jani
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 5173
                  • Kuopio

                  #83
                  Originally posted by Miuge View Post
                  Osa tulee olemaan moottoriin sopiva, ei kompromissi.
                  Sanoisin melkein että tuo osa on tuotekehitystyön tuottama kompromissi jo syntyessään mikäli samaa osaa käytetään rivikutosessa ja veekasissa. Äkkiseltään tuntuisi että ko. moottoreiden värähtelyt ovat erilaiset.

                  Tosin se että tuollaisella kompromissi osalla voidaan saada vaikka 70% värähtelyistä poistettua niin se varmaan riittää 99% kotivirittäjistä ja loppu 1% ostaa sitten jotain muuta millä saadaan parempi lopputulos. Tällöin voidaan tehdä paria eri variaatiota useampaan asetelmaan ja saadaan tuotanto sekä varastointi järkeväksi.
                  F33 435d Mineral-grau metallic
                  K40 K1200s sondermodell

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1180
                    • lahti

                    #84
                    Dampperi

                    Mulla on toista kesää käytössä 93.8mm iskusessa m52 moottorissa tollanen chevyn 7" dampperi, ja on pysyny nipussa. Vakio dampperilla ajoin 400km ( ja yritin olla huudattamatta) kuitenki kunkkupultti lähti auki kun kääntivaa räikällä sitä + 2 kpl kytkinasetelmia purkaantu kierroksilla... tein ite hubin ja hihnapyörän, triggeri kehän ostin 25e ja dampperi kotiovelle veroinee 300e + tasapainotus koneistamolla 50e mielestäni ihan järkevä hankinta.
                    Last edited by mige95; 04-04-2019, 17:08.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • Miuge
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 630
                      • Tampere

                      #85
                      Homma nytkähti eteenpäin, eli tähän settiin tullaan käyttämään 6.78" ATI 917071 damperia, joka on tiedoksi sama kuin 2JZ setissä käytetty

                      Kaikki listatut variaatiot:
                      917071 (standardi, 60 kovuus o-renkaat)
                      917071CS (uppokantaiset ruuvit)
                      917071-44 (pehmeämmät o-renkaat)
                      917071CS-44 (uppokantaiset ruuvit, pehmeämmät o-renkaat)
                      917071-55 (pehmeämmät o-renkaat)
                      917071-66 (kovemmat o-renkaat)
                      917071-70 (kovemmat o-renkaat)
                      917071-76 (kovemmat o-renkaat)

                      Kyseinen standardi dampperi tilattu, tämä voi olla kesän korvilla myös kaupan täydellisenä settinä. Tehdään todennäköisesti myös sarja A/C hihnapyöriä näille. eBay linkki kiinnostuneille.
                      Foorumilaisille voitais hieroa edelleen kimppatilaus diiliä?
                      Webshop - MRT Engineering
                      Facebook - MRT Engineering
                      Instagram - mrtengineering
                      YouTube - miugemrt

                      Comment

                      • Miuge
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 630
                        • Tampere

                        #86
                        Nyt kun on tuota ATI:a päässyt hypisteleen ja mittailemaan, niin eipäs onnistukaan tuo A/C hihnapyörä ihan bolt-on, vaan joutuisi tuomaan kompuran pyörää pari milliä ulospäin. Nämä siis jätetään sikseen ainakin tällä erää, muuten homma ok ja etenee
                        Webshop - MRT Engineering
                        Facebook - MRT Engineering
                        Instagram - mrtengineering
                        YouTube - miugemrt

                        Comment

                        • Suh0
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2016
                          • 530
                          • Akaa

                          #87
                          M50 moottoriin kovasti kiinnostais, jos vaan hinta pitäytyy huomattavasti huokeammissa lukemissa mitä vacin toimittamat maailmalle (ppf yms)....

                          Sen tiedän että jenkkiläiselta atin kilpailijalta fluidampr, on tulossa bemarin koneisiin dampperia, minkä hinta pitäisi jäädä useita satasia halvemmaksi. Hintaero muodostuu lähinnä siitä, että he tekevät ne suoraan ppflle ja välikäsi jää pois(vac).
                          Turbo GSX-R
                          E36 Coupe
                          E90 325i LCI

                          Comment

                          • Miuge
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 630
                            • Tampere

                            #88
                            Mikäli ATIlainen kiinnostaa, asennussarjoja on nyt saatavilla M50NV, M50/M52 Vanos, M52TU/M54.

                            Cromo mustanitrattu napa, Domex laserleikattu/koneistettu triggeripyörä, 12.9 tuumakoko pultit molemmin puolin (voi käyttää myös ARP pulttisarjojen kanssa).

                            Ei sovi ilmastoinnin kanssa, käytettävä 1600mm apulaitehihnaa.

                            Tarkoitettu käytettäväksi 6.78" ATI 917071 (eli 2JZ pyörän) kanssa, aiemmassa postauksessa muut soveltuvat variaatiot.







                            Webshop - MRT Engineering
                            Facebook - MRT Engineering
                            Instagram - mrtengineering
                            YouTube - miugemrt

                            Comment

                            • e36coupe
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 722
                              • Nokia

                              #89
                              Originally posted by Miuge View Post
                              Mikäli ATIlainen kiinnostaa, asennussarjoja on nyt saatavilla M50NV, M50/M52 Vanos, M52TU/M54.

                              Cromo mustanitrattu napa, Domex laserleikattu/koneistettu triggeripyörä, 12.9 tuumakoko pultit molemmin puolin (voi käyttää myös ARP pulttisarjojen kanssa).

                              Ei sovi ilmastoinnin kanssa, käytettävä 1600mm apulaitehihnaa.

                              Tarkoitettu käytettäväksi 6.78" ATI 917071 (eli 2JZ pyörän) kanssa, aiemmassa postauksessa muut soveltuvat variaatiot.
                              ]

                              Väännätkö vielä kerran selvyyden vuoksi rautalangasta?

                              Myytte M54B30 kampuran päähän pelkän navan. ATI:n tietty damperi pitää itse tilata jenkeistä ja asentaa tuon teidän navan avulla.

                              Ennen asennusta pitää hioa napaa, jotta sopii varmasti dampperiin ja tämän jälkeen pitää käyttää jossain tasapainotuksessa että uskaltaa yrittää asennusta omaan moottoriin?

                              Tälle navalle hintaa noin 370€ ja toi damperi sitten jokusen satasen +plus postit + tullit, joilla päästään johonkin total 900€.

                              Tulkitsinko oikein Ebay / BTCF -ilmoituksiasi?
                              Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                              Työn alla: E21 320/6
                              Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                              Comment

                              • Miuge
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 630
                                • Tampere

                                #90
                                Originally posted by e36coupe View Post
                                Väännätkö vielä kerran selvyyden vuoksi rautalangasta?

                                Myytte M54B30 kampuran päähän pelkän navan. ATI:n tietty damperi pitää itse tilata jenkeistä ja asentaa tuon teidän navan avulla.
                                -Kyllä

                                Ennen asennusta pitää hioa napaa, jotta sopii varmasti dampperiin ja tämän jälkeen pitää käyttää jossain tasapainotuksessa että uskaltaa yrittää asennusta omaan moottoriin?
                                -Napaan jätetty hoonausvara, jos kampura on tehdastoleranssin alarajalla, ei vaadi hoonausta. Sama koskee ATI/VAC pyörää.
                                Tasapainotus aina suositeltavaa kun yhdistetään kolme eri pyörivää massaa keskenään, laskennallisesti nämä on balanssissa.


                                Tälle navalle hintaa noin 370€ ja toi damperi sitten jokusen satasen +plus postit + tullit, joilla päästään johonkin total 900€.
                                -eBayn ulkopuolella hinta tälle -5% eli 350€.
                                ATI 917071 jonka tilasin JEGS:ltä pikakuljetuksena kustansi tuonteineen kaikkineen 382€.

                                =752€


                                Tulkitsinko oikein Ebay / BTCF -ilmoituksiasi?
                                Ja vielä vertailukohtana VAC pyörä on alkaen 930€ tuotuna, mikäli heillä on ilmainen toimitus, PPF:ltä sama 1035€ + postit.
                                Webshop - MRT Engineering
                                Facebook - MRT Engineering
                                Instagram - mrtengineering
                                YouTube - miugemrt

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎