Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 ennakoivaa huoltoa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfistipohjoosesta
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2018
    • 257
    • Loimaa

    M54 ennakoivaa huoltoa.

    Eli tuossa 2005 525 e39 on nyt tämä M54 sarjan moottori?

    Onko ilman oireita, tai ainakaan ole huomannut, järkevää remontoida:



  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    #2
    Kyllä olen jokaiseen tehnyt, tosin sillä muutoksella että Beisanilta tiivistesarja ja germanautosolutionsilta usasta disan korjaussarja. Näitä olen laittanut ja todennut hyviksi valmistajiksi. Tosin nuo disan sarjat on kopioita toisistaan, varmaan kaikki pelaa jos osat on oikein mitotettu.
    Vaikka koneessa ei tunnukaan välttämättä mitään varsinaista vikaa, tuo vanoksen tiivisteitten vaihto on lisännyt alavääntöä ja laskenut kulutusta.

    Comment

    • Alfistipohjoosesta
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2018
      • 257
      • Loimaa

      #3
      Auto 03 ja 200tkm.
      Onko muuta kannattaa huoltaa/päivittää? Softaa tms.
      Last edited by Alfistipohjoosesta; 06-03-2018, 14:45.

      Comment

      • lihakimpale
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2017
        • 261
        • Oulu

        #4
        Ilmanoton haitariputket sun muut kumiletkut. Ts. tarkastaa mahdolliset imuvuodot (savutesti..?).

        Comment

        • Alfistipohjoosesta
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2018
          • 257
          • Loimaa

          #5
          Ketju ja laahain menee ääntelyn myötä vasta vaihtoon?

          Comment

          • lihakimpale
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2017
            • 261
            • Oulu

            #6
            Käsittääkseni M54n ketjulla ajaa huoletta ainakin 300tkm.

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1841
              • Karjaa

              #7
              No kyllä kiristin kannattaa vaihtaa jo paljon aiemmin, sen verran helppo ja halpa homma.
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11126
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Wespa View Post
                No kyllä kiristin kannattaa vaihtaa jo paljon aiemmin, sen verran helppo ja halpa homma.
                Harmi vaan et pelkästään se vaihtamalla saavutetaan lähes nollahyöty. Laahaimet sieltä kuluu eikä se kiristin.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Mirska
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 110
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post

                  Mulla on toi X8r:n disa kitti ja ihan pätevä on etten näkisi syytä tilailla meren toiselta puolelta GASin kittiä suuremmilla posteilla ja tullit vielä päälle. Meinasin kans tuon vanos sarjan tuolta tilailla jossain vaiheessa.
                  F10 528iA

                  Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

                  Comment

                  • Jka
                    BTCF Member
                    • Sep 2009
                    • 215
                    • jyväskylä

                    #10
                    Jakopäälle ei varmaan kannata mitään tehdä jos ei kuulu ääniä. Itselläkin liki 500tkm mittarissa ja ei ole kiristimiä tai laahaimia vaihdettu koskaan. Kauniisti käy.

                    edittiä: pitää vielä lisätä että viimeiset 8 vuotta aina kylmänä käyntiin ilman lämmittimiä jokatalvi kun töihin lähtee. On pomminvarma moottori (nyt se varmaan hajoaa)
                    Last edited by Jka; 10-03-2018, 12:53.
                    E70 X5 4.8i
                    ex: E46 325Ci

                    Comment

                    • Kaasuttaja
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 211
                      • Rajalla

                      #11
                      Tosiaankin kannattaa vilkaissa aina välillä tuonne disa:n suuntaan. Meinaan itsellä eilisen tarkastuksen ajoitus osui kalkkiviivoille..
                      Attached Files
                      Pitää olla veekasi

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6937
                        • N/A

                        #12
                        Oho sehän oli lähellä. No korjaussarja paikalleen ei ole huolta sen jälkeen.

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1422

                          #13
                          Jos tuon Disan tarkistaa niin miten sen kunnon voi tietää jos on ehjä? Ehjäkin voi hajota kuukauden päästä? Eli onko paras toimintamalli ostaa korjaus-sarja ja päivittää uudet osat anyway? Mulla +17vuotta / 170tkm ajettu eli ekoja M54 mitä valmistettu.
                          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                          Ioniq5 AWD -22
                          Leaf 40kwh -18

                          Comment

                          • A^A
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2168
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by 205/65-15H View Post
                            Jos tuon Disan tarkistaa niin miten sen kunnon voi tietää jos on ehjä? Ehjäkin voi hajota kuukauden päästä? Eli onko paras toimintamalli ostaa korjaus-sarja ja päivittää uudet osat anyway? Mulla +17vuotta / 170tkm ajettu eli ekoja M54 mitä valmistettu.
                            Eikös yleensä näistä lähde löystymään tuo päässä oleva metallitappi joka tippuu koneen sisuksiin tehden tuhoa. Ehdottomasti kannattaa laittaa korjaussarja vaikka olisi ehjä kaikinpuolin.
                            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1422

                              #15
                              ^onko tuossa korjaus-sarjassa eliminoitu tuo irtonainen metallitappi kokonaan?

                              Kun korjaa niin saanee paremman toteutuksen kuin oem-osassa. Alla olevassa linkissä myös video modauksesta, aika iisiltä näyttää, suunniteltu tuo akselin rakenne kokonaan uusiksi, noinhan se olisi pitänyt tehdä jo alunperin imo.
                              Last edited by 205/65-15H; 16-04-2018, 19:15.
                              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                              Ioniq5 AWD -22
                              Leaf 40kwh -18

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎