memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Priming fuel on paljon tärkeämpi e85 startissa mitä cranking. Tarpeeksi kun ruutaa sisään ennenkuin kone edes pyörii, niin lähtee kelillä kuin kelillä käyntiin.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Joo, sekventiaalinen on. Sitten täytyy noita muita mulkkaamalla lähteä testaamaan. Mulla sytkäennakko on 15 astetta startissa. Se tuntui toimivan hyvin. Cranking fuel lähtee jostan 185 % nurkilta ja laskee joka sekunti about 30%. Joillain tämä asetus on yli 200% siinä kohtaa kun avaimesta käännetään.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Sullahan oli sekventiaaliruiskutus? Tuossa possussahan on vakiona batch, ja ainakin moottorinohjauksen tekijän sanomisista ymmärsin että ruiskutuksen ajoitusta ei tarvitse/pysty säätämään.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Kyllä se huono startti johtuu jostain muusta kuin tulpista (tästä on ihan omakohtaisia kokemuksia tämän ajokauden ajalta). Ei muuta ku debuggaamaan asetuksia. Nyt kun setuppi on kunnossa, lähtee lähes tulpalla kuin tulpalla samalla tavalla tulille. Mulla vika löytyi ruiskutuksen ajoituksesta, tk-venttiilin duty cyclestä, ennakosta, prime pulsesta, cranking fuelista ja crank enrichmentistä. Dwellikin voi vaikuttaa, mutta mun ei tarvinut kajota siihen. Muuttujia on paljon ja kaikki vaikuttaa kaikken. Eniten kuitenkin tuo sopan ruiskutuksen ajoitus. Se viina täytyy saada menemään sylinteriin venttiilin avautuessa, että koneen ei tarvii imuroida viinoja märiltä imukanavan seiniltä.
    Last edited by Juppe; 18-08-2019, 11:03.

    Leave a comment:


  • Wesulius
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Kylmäkäynnistys voi vähän helpottua kun laittaa aavistuksen isommalla kärkivälillä olevat tulpat. Myös pykälää vakiota kylmemmät tulpat voi etanolilla ajellessa laittaa huoletta.

    Mulla on tuon Stuttgartilaisen kanssa vaikeahkon kylmäkäynnistymisen takia testissä nyt tällaiset, saas nähdä ovatko ihan käärmeöljyä: http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...tulpat-fi.html
    Tämä on helpoin tapa rikkoa puolat , muutenkin noita puolia tuntuu menevän.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    No ainakin lyhyellä ensitestillä huonommin kuin Denson ns. ruohonleikkuritulpat. No laitoin kyllä kärkiväliä tehtaan speksiin verrattuna 0,2mm lisää, täytynee kokeilla vielä vakio kärkivälillä.

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Raportoikaa sit tänne miten uudet kynttilät toimineet

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Kylmäkäynnistys voi vähän helpottua kun laittaa aavistuksen isommalla kärkivälillä olevat tulpat. Myös pykälää vakiota kylmemmät tulpat voi etanolilla ajellessa laittaa huoletta.

    Mulla on tuon Stuttgartilaisen kanssa vaikeahkon kylmäkäynnistymisen takia testissä nyt tällaiset, saas nähdä ovatko ihan käärmeöljyä: http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...tulpat-fi.html
    Hitto sorruin itse tilaamaan myös.
    Mukava heppu on kyllä. Pieteetillä kaivoi N55 koneeseen käypäset kikkareet.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Kylmäkäynnistys voi vähän helpottua kun laittaa aavistuksen isommalla kärkivälillä olevat tulpat. Myös pykälää vakiota kylmemmät tulpat voi etanolilla ajellessa laittaa huoletta.

    Mulla on tuon Stuttgartilaisen kanssa vaikeahkon kylmäkäynnistymisen takia testissä nyt tällaiset, saas nähdä ovatko ihan käärmeöljyä: http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...tulpat-fi.html

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    Ehdottomasti !
    Tuli tuo veden tunnistus laitettua koodiin, pitää testata tuolla ylimääräisellä arduinolla, auton tankkii en testin ajaksi takia vettä laita

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jep ei niillä oo merkitystä juuri mihinkään jos vaan sytyttävät kunnolla. Korkeaviritteisissä turbokoneissa niiden kanssa saa vähän pelata.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by PacoCrunz View Post
    Oon itse nyt ajanut FuelFlexFinlandin boksin kanssa pelkällä E85:llä koko kesän. Autona on siis BMW E60 523i N52. Mulla on autossa asennettuna Bosch FR7NPP332 sytystulpat. Tiedättekö saako jollain muilla tulpilla mitään hyötyä kun ajaa etanolilla, vai onko tulpilla vaikutusta tämän asian kanssa? Kaveri venkslaa Saabin kanssa eri tulpilla etanolilla, kun on kuulemma vaikutusta...:think
    No ei tulpilla ainakaan tehollista hyötyä saa, se on varma mutta jos autosi toimii hyvin niin mielestäni koneessa on ihan sopivat tulpat.

    Leave a comment:


  • PacoCrunz
    replied
    Oon itse nyt ajanut FuelFlexFinlandin boksin kanssa pelkällä E85:llä koko kesän. Autona on siis BMW E60 523i N52. Mulla on autossa asennettuna Bosch FR7NPP332 sytystulpat. Tiedättekö saako jollain muilla tulpilla mitään hyötyä kun ajaa etanolilla, vai onko tulpilla vaikutusta tämän asian kanssa? Kaveri venkslaa Saabin kanssa eri tulpilla etanolilla, kun on kuulemma vaikutusta...:think

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Blendejä tehdessä tuollainen etanolianturi on kyllä todella ktäevä olla, niin ei tarvitse arpoa mitä siellä tankissa on. Suomessa tosin ei taida hirveästi etanolipitoisuudet heitellä, jenkkilässä tuntuu olevan ihan rulettia mitä milläkin asemalla on.

    Laitoin tuolle toisella ylimääräiselle arduinolle koodin sisään, niin aloin tässä miettimään, pitäisiköhän tuohon koodiin laittaa veden tunnistus. Tosin tietäähän sen siitäkin, että etanoli pitoisuus nousee yli 85. :think Muistaakseni continentaalin anturissa on ihan sisäänrakennettuna tuo veden tunnistus.
    Ehdottomasti !

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    Blendejä sekoitellessani oon arvioinu mömmön olevan pumpulla 79%. Eli aikalailla alueella mennään
    Blendejä tehdessä tuollainen etanolianturi on kyllä todella ktäevä olla, niin ei tarvitse arpoa mitä siellä tankissa on. Suomessa tosin ei taida hirveästi etanolipitoisuudet heitellä, jenkkilässä tuntuu olevan ihan rulettia mitä milläkin asemalla on.

    Laitoin tuolle toisella ylimääräiselle arduinolle koodin sisään, niin aloin tässä miettimään, pitäisiköhän tuohon koodiin laittaa veden tunnistus. Tosin tietäähän sen siitäkin, että etanoli pitoisuus nousee yli 85. :think Muistaakseni continentaalin anturissa on ihan sisäänrakennettuna tuo veden tunnistus.

    Leave a comment:

Working...
X