Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
Priming fuel on paljon tärkeämpi e85 startissa mitä cranking. Tarpeeksi kun ruutaa sisään ennenkuin kone edes pyörii, niin lähtee kelillä kuin kelillä käyntiin.
-
-
Joo, sekventiaalinen on. Sitten täytyy noita muita mulkkaamalla lähteä testaamaan. Mulla sytkäennakko on 15 astetta startissa. Se tuntui toimivan hyvin. Cranking fuel lähtee jostan 185 % nurkilta ja laskee joka sekunti about 30%. Joillain tämä asetus on yli 200% siinä kohtaa kun avaimesta käännetään.
Leave a comment:
-
-
Sullahan oli sekventiaaliruiskutus? Tuossa possussahan on vakiona batch, ja ainakin moottorinohjauksen tekijän sanomisista ymmärsin että ruiskutuksen ajoitusta ei tarvitse/pysty säätämään.
Leave a comment:
-
-
Kyllä se huono startti johtuu jostain muusta kuin tulpista (tästä on ihan omakohtaisia kokemuksia tämän ajokauden ajalta). Ei muuta ku debuggaamaan asetuksia. Nyt kun setuppi on kunnossa, lähtee lähes tulpalla kuin tulpalla samalla tavalla tulille. Mulla vika löytyi ruiskutuksen ajoituksesta, tk-venttiilin duty cyclestä, ennakosta, prime pulsesta, cranking fuelista ja crank enrichmentistä. Dwellikin voi vaikuttaa, mutta mun ei tarvinut kajota siihen. Muuttujia on paljon ja kaikki vaikuttaa kaikken. Eniten kuitenkin tuo sopan ruiskutuksen ajoitus. Se viina täytyy saada menemään sylinteriin venttiilin avautuessa, että koneen ei tarvii imuroida viinoja märiltä imukanavan seiniltä.Last edited by Juppe; 18-08-2019, 11:03.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wespa View PostKylmäkäynnistys voi vähän helpottua kun laittaa aavistuksen isommalla kärkivälillä olevat tulpat. Myös pykälää vakiota kylmemmät tulpat voi etanolilla ajellessa laittaa huoletta.
Mulla on tuon Stuttgartilaisen kanssa vaikeahkon kylmäkäynnistymisen takia testissä nyt tällaiset, saas nähdä ovatko ihan käärmeöljyä: http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...tulpat-fi.html
Leave a comment:
-
-
No ainakin lyhyellä ensitestillä huonommin kuin Denson ns. ruohonleikkuritulpat.No laitoin kyllä kärkiväliä tehtaan speksiin verrattuna 0,2mm lisää, täytynee kokeilla vielä vakio kärkivälillä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wespa View PostKylmäkäynnistys voi vähän helpottua kun laittaa aavistuksen isommalla kärkivälillä olevat tulpat. Myös pykälää vakiota kylmemmät tulpat voi etanolilla ajellessa laittaa huoletta.
Mulla on tuon Stuttgartilaisen kanssa vaikeahkon kylmäkäynnistymisen takia testissä nyt tällaiset, saas nähdä ovatko ihan käärmeöljyä: http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...tulpat-fi.html
Mukava heppu on kyllä. Pieteetillä kaivoi N55 koneeseen käypäset kikkareet.
Leave a comment:
-
-
Kylmäkäynnistys voi vähän helpottua kun laittaa aavistuksen isommalla kärkivälillä olevat tulpat. Myös pykälää vakiota kylmemmät tulpat voi etanolilla ajellessa laittaa huoletta.
Leave a comment:
-
-
Jep ei niillä oo merkitystä juuri mihinkään jos vaan sytyttävät kunnolla. Korkeaviritteisissä turbokoneissa niiden kanssa saa vähän pelata.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PacoCrunz View PostOon itse nyt ajanut FuelFlexFinlandin boksin kanssa pelkällä E85:llä koko kesän. Autona on siis BMW E60 523i N52. Mulla on autossa asennettuna Bosch FR7NPP332 sytystulpat. Tiedättekö saako jollain muilla tulpilla mitään hyötyä kun ajaa etanolilla, vai onko tulpilla vaikutusta tämän asian kanssa? Kaveri venkslaa Saabin kanssa eri tulpilla etanolilla, kun on kuulemma vaikutusta...:think
Leave a comment:
-
-
Oon itse nyt ajanut FuelFlexFinlandin boksin kanssa pelkällä E85:llä koko kesän. Autona on siis BMW E60 523i N52. Mulla on autossa asennettuna Bosch FR7NPP332 sytystulpat. Tiedättekö saako jollain muilla tulpilla mitään hyötyä kun ajaa etanolilla, vai onko tulpilla vaikutusta tämän asian kanssa? Kaveri venkslaa Saabin kanssa eri tulpilla etanolilla, kun on kuulemma vaikutusta...:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostBlendejä tehdessä tuollainen etanolianturi on kyllä todella ktäevä olla, niin ei tarvitse arpoa mitä siellä tankissa on. Suomessa tosin ei taida hirveästi etanolipitoisuudet heitellä, jenkkilässä tuntuu olevan ihan rulettia mitä milläkin asemalla on.
Laitoin tuolle toisella ylimääräiselle arduinolle koodin sisään, niin aloin tässä miettimään, pitäisiköhän tuohon koodiin laittaa veden tunnistus. Tosin tietäähän sen siitäkin, että etanoli pitoisuus nousee yli 85. :think Muistaakseni continentaalin anturissa on ihan sisäänrakennettuna tuo veden tunnistus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW View PostBlendejä sekoitellessani oon arvioinu mömmön olevan pumpulla 79%. Eli aikalailla alueella mennään
Laitoin tuolle toisella ylimääräiselle arduinolle koodin sisään, niin aloin tässä miettimään, pitäisiköhän tuohon koodiin laittaa veden tunnistus. Tosin tietäähän sen siitäkin, että etanoli pitoisuus nousee yli 85. :think Muistaakseni continentaalin anturissa on ihan sisäänrakennettuna tuo veden tunnistus.
Leave a comment:
-
Leave a comment: