memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wespa
    replied
    Pitkästä aikaa täälläpäin hinta alle euron litra, 0,978 lähi-ST1:sellä.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Esca View Post
    Poistaa? Sehän voi olla kiinni vaikka ajaisit ihan puhtaalla 95E10/98E5.

    Boksi ei muokkaa signaalia/ruiskutusta mikäli etanoliprosentti alle 20%.
    Niin, mutta siellä on ylimääräisiä liittimiä ja piuhaa suuttimilla. Ja mulla on satunnaisia koodeja liittyen polttoaineen syöttöön. Samaan syssyyn voi ottaa sen anturinkin bensalinjasta, laittaa uuden oem letkun, niin ei ainakaan klemmariliitos vuoda. Ja sitte koko setin voi myydä torilla, ja syksymmällä miettii, että olisko toisen merkkisistä härveleistä mihinkään.

    Voiko eflexfuel:in avulla käyttää etanolipolttoainetta? Kyllä voi. Toimiiko auto täydellisesti? Ei.

    Nyt jo kun tankissa on yli puolet bensaa, niin auto starttaa kerrasta välittämättä kelistä mitään.

    Sen verran kypsyttää, että voisin polttaa pihalla nuotiossa sen boksin, jos ei se edelleen, ehkä, olisi jonkin rahan arvoinen.
    Last edited by jluoma; 12-03-2020, 19:19.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:49.

    Leave a comment:


  • Esca
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Tänään 95E10 oli 1,38€/litra ja samaan aikaan E85:sta ei saa alle 1,1€/litra. Nythän voisi olla aika poistaa se eflexfuel joksikin aikaa ja katsoa mitä häiriöitä jää jäljelle, kun ajelee ihan alkuperäisin varustein.
    Poistaa? Sehän voi olla kiinni vaikka ajaisit ihan puhtaalla 95E10/98E5.

    Boksi ei muokkaa signaalia/ruiskutusta mikäli etanoliprosentti alle 20%.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Tänään 95E10 oli 1,38€/litra ja samaan aikaan E85:sta ei saa alle 1,1€/litra. Nythän voisi olla aika poistaa se eflexfuel joksikin aikaa ja katsoa mitä häiriöitä jää jäljelle, kun ajelee ihan alkuperäisin varustein.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Näin minäkin olen käsittänyt. Toki selvästihän tuossa on ajateltu ympäristöystävällisyyttä, kun vähemmän saastuttavien verotus nousee vähemmän.

    Täällä e85 oli 1.04€/l kun kävin eilen tankilla ja 95e10 oli 1.45€/l, niin vielähän tuolla kannattaa ajella.
    No siellä on sitten jotain järkeä hinnoittelussa. Viimeksi itse tankkasin jo taisi olla jotain E85 ~1.15€/l ja samaan aikaan 95 taisi olla 1.43€/l. Näin viileillä keleillä kuitenkin kulutus nousee viinalla jonkun verran, jos tulee lyhyempää ajoa niin ollaan kyllä jo aikalailla siinä, että bensalla tulee halvemmaksi ajaa.

    No joo onhan siinä vähän ajateltua ympäristöä, mutta olivat jättäneet kokonaan nostamatta tai jopa laskeneet jätteistä tehtävän etanolin verotusta, niin kannustaisi siihen siirtymään.

    Originally posted by Esca View Post
    Ranskasta kun ottaisivat mallia niin bueno.
    No se olisi kyllä, mutta ei tule tapahtumaan tässä maassa.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Verotusteknisestihän se on ongelma, jos kansalaiset todella alkaa kuluttaa vähemmän. Silloin veroja pitää entisestään kiristää, jotta rahaa edelleen tulisi yhtä paljon.

    Työmatkakuluthan minullakin ovat syy etanolin käyttöön. Päästöjen vähennys on sivutuote. Mieluummin tämä, kuin että alkaisin vähentää sylintereitä.

    Leave a comment:


  • Esca
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Täh :think Nyt meni ihan ohi multa mitä ajat takaa.
    Lähinnä komppasin kun Jluoma mainitsi, että eflex ei antaisi lisää tehoa.

    On tämä kyllä järjestöntä, että jätteistä tehtävän polttoaineen verotusta kiristetään samalla kun pitäisi päästä fossiilisista eroon..
    Ranskasta kun ottaisivat mallia niin bueno.
    Last edited by Esca; 11-03-2020, 10:13.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Käsittääkseni St1 ainakin tekee etanolin jätteistä, jolloin se kait on tuo T, eli ~1 snt/l pitäisi nousta. On tämä kyllä järjestöntä, että jätteistä tehtävän polttoaineen verotusta kiristetään samalla kun pitäisi päästä fossiilisista eroon..
    Näin minäkin olen käsittänyt. Toki selvästihän tuossa on ajateltu ympäristöystävällisyyttä, kun vähemmän saastuttavien verotus nousee vähemmän.

    Täällä e85 oli 1.04€/l kun kävin eilen tankilla ja 95e10 oli 1.45€/l, niin vielähän tuolla kannattaa ajella.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ihuhtaka View Post
    Veronkorotukset tulee voimaan 1.8.2020

    Tilanne nyt, vero [€ / l]
    Moottoribensiini 0.7025
    Bioetanoli 0.4633
    Bioetanoli R 0.4063
    Bioetanoli T 0.3493

    Tilanne 1.8.2020 alkaen, vero [€ / l]
    Moottoribensiini 0.7596 (+0.0571)
    Bioetanoli 0.5008 (+0.0375)
    Bioetanoli R 0.4303 (+0.0240)
    Bioetanoli T 0.3598 (+0.0105)

    Toivottavasti kopioin luvut oikein. Loppu hinnasta määräytyy sitten myyjän mukaan. En tunne tarkkaan tankilla myytävien RE85 sisältämän bioetanolin tuotantoketjua, niin todellista nousua on paha laskea. Oletetaan että se kuuluisi tuohon R-kategoriaan, niin todellinen veronkorotus lopputuotteelle olisi n. 3 snt / l.

    Lyhenteiden merkitykset:
    R - biopolttoaine täyttää kestävyyslaissa säädetyt kestävyyskriteerit
    T - biopolttoaine täyttää kestävyyslaissa säädetyt kestävyyskriteerit ja se on tuotettu jätteistätai tähteistä taikka syötäväksi kelpaamattomasta selluloosa-aineksesta tai lignoselluloosasta

    lähteet:
    Finlex
    Energiaviraston raportointiohje


    Mutta ellei muuta hyvää löydä etanolilla ajelusta, niin ainakin saa harrastaa kylmästartin tuunausta ja on vihreämpi mieli ajella vanhalla kutoskoneella aamuruuhkassa.
    Käsittääkseni St1 ainakin tekee etanolin jätteistä, jolloin se kait on tuo T, eli ~1 snt/l pitäisi nousta. On tämä kyllä järjestöntä, että jätteistä tehtävän polttoaineen verotusta kiristetään samalla kun pitäisi päästä fossiilisista eroon..

    Leave a comment:


  • ihuhtaka
    replied
    Veronkorotukset tulee voimaan 1.8.2020

    Tilanne nyt, vero [€ / l]
    Moottoribensiini 0.7025
    Bioetanoli 0.4633
    Bioetanoli R 0.4063
    Bioetanoli T 0.3493

    Tilanne 1.8.2020 alkaen, vero [€ / l]
    Moottoribensiini 0.7596 (+0.0571)
    Bioetanoli 0.5008 (+0.0375)
    Bioetanoli R 0.4303 (+0.0240)
    Bioetanoli T 0.3598 (+0.0105)

    Toivottavasti kopioin luvut oikein. Loppu hinnasta määräytyy sitten myyjän mukaan. En tunne tarkkaan tankilla myytävien RE85 sisältämän bioetanolin tuotantoketjua, niin todellista nousua on paha laskea. Oletetaan että se kuuluisi tuohon R-kategoriaan, niin todellinen veronkorotus lopputuotteelle olisi n. 3 snt / l.

    Lyhenteiden merkitykset:
    R - biopolttoaine täyttää kestävyyslaissa säädetyt kestävyyskriteerit
    T - biopolttoaine täyttää kestävyyslaissa säädetyt kestävyyskriteerit ja se on tuotettu jätteistätai tähteistä taikka syötäväksi kelpaamattomasta selluloosa-aineksesta tai lignoselluloosasta

    lähteet:
    Finlex
    Energiaviraston raportointiohje


    Mutta ellei muuta hyvää löydä etanolilla ajelusta, niin ainakin saa harrastaa kylmästartin tuunausta ja on vihreämpi mieli ajella vanhalla kutoskoneella aamuruuhkassa.

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Originally posted by Esca View Post
    Vaparissa tehonlisäys erittäin marginaalinen, ellei lähde rikastamaan karttaa MAF/TPS ja laajakaistan avulla.
    Noh, en kyllä miekään oikein ymmärrä täysin mitä tarkoitat jälkimmäisellä.

    Vaparissa, ilman muita muutoksia kuin seoksen säätö = n. 3-5% lisäteho (koneesta riippuen toki).
    Bensalla toimivassa moottorissa.. eli puristussuhde 10-11:1 luokkaa ja pienet nokat.

    Hyöty kasvaa, kun on nakutusrajoitteinen moottori alunperin, tai nostetaan puristuksia merkittävästi.

    Se on kyllä totta, ettei tällä hetkellä ainakaan ole rahallisesti mitään järkeä ajaa viinalla.
    Täällä päin ainakin:
    E85=1,12€/l ja 95E10=1,398€/l

    Ja mahdollisesti bensan hinta laskee.
    Jos sama meno jatkuu elokuuhun asti, jolloin verojen korotukset(?) tulee voimaan, E85 hinta nousee enemmän suhteessa bensan hintaan mikäli oikein muistan = hyöty senkun pienenee.
    Hieno juttu siis.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Lyhytnäköinen katselmus kuitenkin tämmöinen...
    Puhuin siis nykyhetkestä. Ehkä hieman huonosti muotoiltu, mutta itse taidan kohta vaihtaa takaisin bensalle tun sigun laitteen kunnes bensan hinta taas nousee. Tämän koronan takia voi mennä tämä vuosi sellaisilla bensan hinnoilla, ettei viinalla ajamisessa ole taloudellista järkeä vaparissa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Esca View Post
    Vaparissa tehonlisäys erittäin marginaalinen, ellei lähde rikastamaan karttaa MAF/TPS ja laajakaistan avulla.
    Täh :think Nyt meni ihan ohi multa mitä ajat takaa.

    Leave a comment:


  • Esca
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Ehkä oma persdyno sanoisi, että ei eflexfuel lisää tehoa anna. Eli siis M54B22

    Ja kyllä, bensaa tankkasin nyt viimeksi omaankin, etanolin käyttäjät tainneet lisääntyä täällä päin kun hintaa hilattu ylös, ja vastineeksi bensan hinta pudonnut.
    Vaparissa tehonlisäys erittäin marginaalinen, ellei lähde rikastamaan karttaa MAF/TPS ja laajakaistan avulla.

    Leave a comment:

Working...
X