memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BMW
    replied
    Originally posted by sellumies View Post
    Mulla flexfuel laitteet autossa ja näyttänyt aina tankkauksen jälkeen 75-76% etanolipitoisuutta tänä kesänä, ABC kotka tankattu.
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuota luokkaa mullakin on oulussa tankatessa näyttäny e85 pitoisuudeksi jo parin kesän verran. Sama mistä tankkaa. Ei oo kertaakaan menny 80% asti, mut ei oo kyl 73% allekkaan tippunu.
    Originally posted by HTK12 View Post
    Suunnilleen siellä se on pyörinyt. Jossain vaiheessa syksyä alkanee varmaan etanolipitoisuus laskemaan.
    Blendejä sekoitellessani oon arvioinu mömmön olevan pumpulla 79%. Eli aikalailla alueella mennään

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    Joo löytyikin aika kattavasti juttua. Onko tuo 79% ollut tyypillinen vahvuus pumpulla tänä kesänä?
    Suunnilleen siellä se on pyörinyt. Jossain vaiheessa syksyä alkanee varmaan etanolipitoisuus laskemaan.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by sellumies View Post
    Mulla flexfuel laitteet autossa ja näyttänyt aina tankkauksen jälkeen 75-76% etanolipitoisuutta tänä kesänä, ABC kotka tankattu.
    Tuota luokkaa mullakin on oulussa tankatessa näyttäny e85 pitoisuudeksi jo parin kesän verran. Sama mistä tankkaa. Ei oo kertaakaan menny 80% asti, mut ei oo kyl 73% allekkaan tippunu.

Leave a comment:

• sellumies
    replied
    Joo löytyikin aika kattavasti juttua. Onko tuo 79% ollut tyypillinen vahvuus pumpulla tänä kesänä?

Leave a comment:

• BMW
    replied
    Googlella löytyy näiden rakentamisesta juttua. Kyllähän tämä melkoisen edullinen on vrt. tuo fuel-it, jos omalle ajalle ei paljon laske hintaa. Tuo fuel-it on posteineen ~$250+verot. Tuohon sitten vielä lisäksi se etanoli anturi. Kallein yksittäinen osa on tuo etanoli anturi, jos itse rakentaa. Finjectorilta saa aitoa anturia ~85€+postit, siihen sitten tuo arduino+bluetooth shield, johtoa, liitin ym. Suomessa ostettunakin ollaan jossain ~150€ osissa. Ulkomailta toki saa halvemmalla. Fuel-it on anturin kanssa veroineen jossain ~350€ tietämillä. Tarkoitus olisi vielä lisätä tuohon öljynlämpöanturi, niin näkee missä öljynlämmöt pyörii, niin voi siitä sitten vähän seurailla miten ne viinat sieltä haihtuu.

Tälläiseltä itse app näyttää nyt:

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    Vähän hierot karkimmaksi ja ei muutako myymään ohjeita sekä äppi myyden
    No joo onhan tuo äppi vähän karu, mutta toimiva Jos nyt innostuu tuota hieromaan, niin varmaan voisi muuttaa nuo numerot reilusti isommiksi, niin olisi parempi auto käytössä.

Leave a comment:

• Janzki
    replied
    Googlella löytyy näiden rakentamisesta juttua. Kyllähän tämä melkoisen edullinen on vrt. tuo fuel-it, jos omalle ajalle ei paljon laske hintaa. Tuo fuel-it on posteineen ~$250+verot. Tuohon sitten vielä lisäksi se etanoli anturi. Kallein yksittäinen osa on tuo etanoli anturi, jos itse rakentaa. Finjectorilta saa aitoa anturia ~85€+postit, siihen sitten tuo arduino+bluetooth shield, johtoa, liitin ym. Suomessa ostettunakin ollaan jossain ~150€ osissa. Ulkomailta toki saa halvemmalla. Fuel-it on anturin kanssa veroineen jossain ~350€ tietämillä. Tarkoitus olisi vielä lisätä tuohon öljynlämpöanturi, niin näkee missä öljynlämmöt pyörii, niin voi siitä sitten vähän seurailla miten ne viinat sieltä haihtuu.

Vähän hierot karkimmaksi ja ei muutako myymään ohjeita sekä äppi myyden

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Onko tuohon olemassa ohjeita jossain? Taitaa tulla aika paljon halvemmaksi kuin Fuel It analysaattori. Vaikka etanolipitoisuutta pumpulla pidetään aika vakaana, on siinä mun mielestä aika paljon heittelyitä. Olisi kiva tietää paljonko ylipäätään
    aineen vahvuus keskimäärin on kesäkaudella. Jotta ei tulisi ajettua liian köykäisellä blendillä, olen sekoituksissa käyttänyt E85 laskennallista aineenvahvuutta 79%.

Attached Files

Leave a comment:

• BMW
    replied
    Rakensin arduinosta ECA (ethanol content analyzer), eli etanolipitoisuus analysaattorin. Ihan mukava kun tankkaamisen jälkeen voi katsoa se todellinen etanolipitoisuus on, varsinkin jos ajaa seoksilla. Bluetooth:lla saa etanolipitoisuuden ja polttoaineen lämpötilan näppärästi kännykkään/tablettiin tai mihin tahansa android-pohjaiseen laitteeseen. Itse varmaan talvella tulee vähän laitettua bensaa joukkoon kylmäkäynnistyksiä varten. Kesällä sitten E85:lla pelkästään. Missä välissä muuten tuo etanolipitoisuus yleensä liikkuu? Nyt itsellä näkyy tankissa olevan E80. Tuli tilattua kahteen tuollaiseen osat, niin pitää tuo toinen varmaan laittaa foorumilla myyntiin kun tuo toinen jäi ylimääräikseksi. Kahteen osat ihan kaiken varalta, niin ei olisi tarvinnut ongelma tilanteissa odottaa osien saapumista.
    Onko tuohon olemassa ohjeita jossain? Taitaa tulla aika paljon halvemmaksi kuin Fuel It analysaattori. Vaikka etanolipitoisuutta pumpulla pidetään aika vakaana, on siinä mun mielestä aika paljon heittelyitä. Olisi kiva tietää paljonko ylipäätään
    aineen vahvuus keskimäärin on kesäkaudella. Jotta ei tulisi ajettua liian köykäisellä blendillä, olen sekoituksissa käyttänyt E85 laskennallista aineenvahvuutta 79%.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Rakensin arduinosta ECA (ethanol content analyzer), eli etanolipitoisuus analysaattorin. Ihan mukava kun tankkaamisen jälkeen voi katsoa se todellinen etanolipitoisuus on, varsinkin jos ajaa seoksilla. Bluetooth:lla saa etanolipitoisuuden ja polttoaineen lämpötilan näppärästi kännykkään/tablettiin tai mihin tahansa android-pohjaiseen laitteeseen. Itse varmaan talvella tulee vähän laitettua bensaa joukkoon kylmäkäynnistyksiä varten. Kesällä sitten E85:lla pelkästään. Missä välissä muuten tuo etanolipitoisuus yleensä liikkuu? Nyt itsellä näkyy tankissa olevan E80. Tuli tilattua kahteen tuollaiseen osat, niin pitää tuo toinen varmaan laittaa foorumilla myyntiin kun tuo toinen jäi ylimääräikseksi. Kahteen osat ihan kaiken varalta, niin ei olisi tarvinnut ongelma tilanteissa odottaa osien saapumista.

Leave a comment:

• Janzki
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Onko kukaan laittanut n52b30 moottoriin flexfuelia? eFlexfuelin sivuilla sanotaan, että suuttimien tuotto ei riitä, onko omakohtaisia kokemuksia? Entä onko joku jo säätänyt näitä moottorinohjauksia toimimaan kokonaan etanolilla? Flexfuel-systeemit ei vakuuta aivan täysin vain tuoton lisäyksillään.
    Ei omaa kokemusta mutta teoriassa isommat suuttimet paikalleen ja vaikka Celticille viestiä..uskoisin että onnistuu.

Luultavasti talvella tulee meille N52 etanoli vehje lisäksi kunhan emäntä osaa päättää millaisen :think:

Leave a comment:

• Skunkki^
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Nykyaikainen moottorinohjaus lisää itse ennakkoa huomattuaan ettei kone naulaa.
    Oletko ajanut moisella koskaan?
    Et kuitenkaan osannut vastata kumpaankaan kysymykseen. Kiitos panostuksestasi

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Onko kukaan laittanut n52b30 moottoriin flexfuelia? eFlexfuelin sivuilla sanotaan, että suuttimien tuotto ei riitä, onko omakohtaisia kokemuksia? Entä onko joku jo säätänyt näitä moottorinohjauksia toimimaan kokonaan etanolilla? Flexfuel-systeemit ei vakuuta aivan täysin vain tuoton lisäyksillään.
    Nykyaikainen moottorinohjaus lisää itse ennakkoa huomattuaan ettei kone naulaa.
    Oletko ajanut moisella koskaan?

Leave a comment:

• Skunkki^
    replied

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by kama View Post
    Tehotavoite joku maltillinen 350hp, remmiahtimella. Minkähän kokoista suutinta kannattas laittaa käytännössä? Finjectorilla olen jotakin laskeskellut.
    6 sylinteriä = hv/cc eli 350hv=350cc/min (=ml/min). Ja tämä noin 80-85% duty cyclellä joka on vielä suuttimien kannallalta "terveellisellä" alueella. RE85:lle sitten noin +30% lisää =350x1.3=450-500cc.

Ja jos nälkä kasvaa syödessä niin sitten vasta isommat. Mitä isommat suuttimet laittaa sitä vaikeampi on ns. normaalin käyttöalueen säätäminen. Eikä niistä ylisuurista suuttimista ole mitään käytännön hyötyä. Jos pelottaa että menee laihalle niin nostaa sen 0.5-1 bar bensanpainetta niin on taas varaa enemmän. Mieluummin ostaa sen vanhan paskan vakiobensapumpun tilalle kunnollisen uuden turbiinipumpun jossa tuotto ja paineet riittää.

Leave a comment:

Working...
X