memebuy23buy

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Remotion
    replied
    Tätä topikkia lukiessa ei voi kuin miettiä että miksi hommasin flexfuelin. En ole vieläkään kytkenyt vaikka plug&play... pitäisköhän myydä ni ei ole käynnistys ongelmia +10c. Toki toi eFlexfluel taitaa tolla joku kusetus eikä aito flexfuel jossa kunnon anturit ja prosessorit.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Vaikeaa on tosiaan edelleenkin näillä +5 ja +10 asteen väliin osuvillakin lämpötiloilla kylmänä käynnistyminen ilman esilämmitystä, täytyy varmaan ruveta tankkaamaan aina kun lämpötila on alle +10 tyhjään tankkiin se vajaa 10l bensaa joukkoon kun tuo eFlexfuel sen helposti mahdollistaa. :think

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Viime talven läpi tuli ajettua yhtä tankillista lukuun ottamatta M50:llä E85:lla, kylmästartit ok ja toiminta esilämmitettynä ok. Vielä on hieromista ensimmäisten minuuttien kaasunvasteeseen, kun lähdetään ilman esilämmitystä liikkeelle (näin keväälläkin) ja koneen lämpö alle +30°C. Ongelmaa on etenkin sillä pienen kaasun alueella, missä kiihdytysrikastusta ei saa vielä tekemään mitään, esim liikkeelle lähtö ja vaihteen vaihdot.

    Oon pitkin talvea hiljalleen pudottanut WUE-arvoja (kylmän koneen rikastus), ettei kävisi yhtään tarpeettoman rikkaalla kun vähemmälläkin pärjää tasakaasulla -- isompi rikastus varmaan auttaisi, mutta onko muita vinkkejä tähän? Muutaman asteen ennakon muutos ei tunnu vaikuttavan käytännössä mitään. Kokeilematta on ainakin suihkutus reilusti avoimesta imuventtiilistä, nyt suihkutus loppuu 385°:ssa joka todettu lämpöisellä koneella ok:ksi kaasunvasteen ja AFR:n suhteen.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by kama View Post
    Kiitos. Tämäkin projekti alkaa heräilemään talviunilta.
    Olisiko vielä tietoa mikä on M54 O-O mitta että kävisi vakiotukkiin.
    Ja onko väliä onko pitkällä nokalla vai ei?


    Tai joku muu hyväksi havaittu?

    Ja sitten jos joltakin löytyisi vielä bensapumppusuositus mikä olisi mahdollisimman bolt-on E85 Z4:ään.
    En muista ulkoa mittoja mutta minulla on M52 koneessa Boschin lyhytnokkaiset suuttimet ja spaceri kiskon alla.

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    6 sylinteriä = hv/cc eli 350hv=350cc/min (=ml/min). Ja tämä noin 80-85% duty cyclellä joka on vielä suuttimien kannallalta "terveellisellä" alueella. RE85:lle sitten noin +30% lisää =350x1.3=450-500cc.


    Ja jos nälkä kasvaa syödessä niin sitten vasta isommat. Mitä isommat suuttimet laittaa sitä vaikeampi on ns. normaalin käyttöalueen säätäminen. Eikä niistä ylisuurista suuttimista ole mitään käytännön hyötyä. Jos pelottaa että menee laihalle niin nostaa sen 0.5-1 bar bensanpainetta niin on taas varaa enemmän. Mieluummin ostaa sen vanhan paskan vakiobensapumpun tilalle kunnollisen uuden turbiinipumpun jossa tuotto ja paineet riittää.
    Kiitos. Tämäkin projekti alkaa heräilemään talviunilta.
    Olisiko vielä tietoa mikä on M54 O-O mitta että kävisi vakiotukkiin.
    Ja onko väliä onko pitkällä nokalla vai ei?


    Tai joku muu hyväksi havaittu?

    Ja sitten jos joltakin löytyisi vielä bensapumppusuositus mikä olisi mahdollisimman bolt-on E85 Z4:ään.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    .....
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:46.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jep pikeä on tullu aivan minimaalisesti ja yleensä ei yhtään. Mut sitä vaaleenpunaista limaa kertyy kyllä. Mikä kyllä taitaa olla vaaratonta ja johtunee e85:n väriaineesta

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Eipä oo mulla 10tkm jäljiltä mitään pikeä siellä. Sitä vaaleanpunaista "limaa" tulee joskus, mut se katoaa kun ajaa silloin tällöin tankillisen redlinen SI-alcoholilla.
    Mulla kerty 10tkm aikana läppärunkoo selkeesti mustaa etanolista, varmaa vaikuttaa pinta että esim vakio muovi imusarjassa se paska ei niin tarraa, s50 läppärunkojen pinnat on aika karheita.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:46.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Mä ajelisin viinalla jo ihan vaan sen takia, että palotilat ja kone yleensä pysyvät puhtaana,eikä se haise pahalta. Toki vihreyskin plussaa ja sitten tietysti se perinteinen 21 astetta ennakkoa rajoittajalla 1,7 barilla ja 9,7:1 purkalla
    Ootko kattonu mitä pikeä se tekee suuttimen alle ?

    Ja niitä lambdoja ei suositella hehkutettaviks, 30 sekkaa menee ennenku näyttää täysin oikein. Olen itse hajottanu yhden boschin lsu 4.9:sin kun mittasin puristuspaineita, pääs etanolia putkeen ja käynnistäes sitte linkas ne hehkutettuu lambdaa meni pimeeks välittömästi.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:47.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by ihuhtaka View Post


    Kysymys: EIkös toi 10.3 ole aika todella rikas? Ehkä on nyt aika rikkaalla tuo kylmän koneen tyhjäkäyntikartta tai afterstart rikastus syöttää hieman liikaa. Olisiko syytä tuunata?

    Ei ole re85:n kanssa. Jos muistan oikein niin oman käyttisbemarin ja megan kanssa vedin alle 10 että kävi hyvin pakkasesta käynnistellessä. Ajoin kuitenkin sillä vuosi sitten ihan ongelmitta re85:llä. Laita vain rohkeasti lisää. Siinä viinabensassa ei kylmällä koneella pala kuin bensa kunnolla. Se myös vaatii että aika-ajoin öljyt pitää vaihtaa tai vetää kuumaksi (yli 80) ettei mene liruksi ja tuhoa kampilaakereita.

    Leave a comment:


  • ihuhtaka
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Vähän epäilen ettei se sun laajakaista ihan heti startista kylmänä näytä 100% luotettavia lukemia, vai ”hehkutatko” sitä sen anturin lämmitystä kunnolla ennen kuin lyöt koneen tulille?

    Joo sen pystyy esilämmittämään, joten pitäisi kai olla ihan kohtuu luotettava tulos heti startissa. Esilämmitystä ei suositella kiinteessä asennuksessa ja kuluttaa kai anturia jonkun verran. Esilämmityksen saa myös kytkettyä pois, mikäli joutaa lämmittelemään pakokaasuilla. Mainostivat kuitenkin kovasti että pitäisi olla fiksu esilämmitysalgoritmi. Laajakaistakitti oli siis LD Performancen tekemä LSU 4.9 anturilla.

    Loggauksesta sen verran, että sain tuon laajakaistakontrollerin 0-5V lähdön suoraan sisään vanhan lambdan johdosta ja se tuli nätisti logeihin 0-5V. Se olikin kohtuu helppo homma kun vaan jaksoin hieman penkoa ja saada vahvistuksen että noi MS43 ADC kanavat tosiana kestää 5V.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Vähän epäilen ettei se sun laajakaista ihan heti startista kylmänä näytä 100% luotettavia lukemia, vai ”hehkutatko” sitä sen anturin lämmitystä kunnolla ennen kuin lyöt koneen tulille?

    Leave a comment:


  • ihuhtaka
    replied
    No sain minäkin sen vihdoin lähtemään kerrasta käyntiin nätisti. Tosin muutama kylmä hetki tässä nyt enää ollut testailuun. Nyt illalla oli auto jäähtynyt kohtuullisesti, ulkona -5°C ja nesteet 0.8°C ja hyvin starttasi. Laitoin nyt viimeisessä vaiheessa crankkaukseen reiluhkosti lisää syöttöä ja hidastin tuota afterstart rikastuksen vaiheittaista pienentymistä (ldp_cyc__ti_cr_cast).

    Tuli tuossa nyt asenneltua myös laajakaista, josta sain lukemaa ulos heti startissa. Käyntiin lähdettyä mentiin melko rikkaalla (AFR 10.3) ja siinä vaiheessa kun bank 1 vakiolambda oli lämmennyt ja tuli mukaan peliin, oltiin jo lähellä 14.7. Huom nämä AFR lukemat on näemmä viritetty kiinteäksi bensalle, joten 14.7 vastannee lamba 1.

    Kysymys: EIkös toi 10.3 ole aika todella rikas? Ehkä on nyt aika rikkaalla tuo kylmän koneen tyhjäkäyntikartta tai afterstart rikastus syöttää hieman liikaa. Olisiko syytä tuunata?

    Jos on vinkkejä kuinka logata 0-1V tai 0-5V signaalia tuosta laajakaistakontrollerista MS43 eculla, niin otan vastaan. Nyt olisi tuo bank2 lambdan paikka tyhjänä, mutta voiko sinne syöttää tämän signaalin? Softailin MS43:n toimimaan yhden yhden lambdan perusteella (c_conf_cat = 2) ennen laajakaitan laittoa.

    Leave a comment:

Working...
X