Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8531
    • Karhe

    Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY II

    Edellinen topic tuli tiensä päähän, jatketaan täällä.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
  • T3pi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 174
    • Janakkala

    #2
    Autona -95 e36 328i ja alkaa ideat loppumaan niin kysellään nyt täältä vielä ennen kun teen peltoauton tosta.
    Tyhjäkäynnillä/kierroksilla
    Co% 1,80/1,50
    Co2 13,60/13,80
    Hc ppm 270/200
    02 0,05/0,00
    Lambda 0,940

    Tähän mennessä vaihdettu: denso lambdat (kokeiltu uusia yleismallisia ja mallikohtaisia alle vuoden vanhoja), katalysaattori (yleismalli max 3l moottoreihin tarkoitettu), imusarjan tiivisteet pari vuotta vanhat. Päästöt vähän laski lambdojen vaihdolla mutta ei kauheesti ja katalysaattori ei vaikuttanut juuri ollenkaan.. olisko jotain ideoita mikä tässä nyt sekoilee? Imuvuotoja on etitty starttisprayn avulla ja mitään ei löydy eikä letkuja tutkimalla mitään vikaa näykkään. Voisko viallinen ilmamäärämittari vaikuttaa noin paljon päästöihin? Tai toi separaattori? Auto käy hyvin ja tehotkin tallessa.
    E38, E36, E30, E28

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10923
      • Joensuu

      #3
      Liian rikkaallahan tuo edelleen käy.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • T3pi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 174
        • Janakkala

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Liian rikkaallahan tuo edelleen käy.
        Niin käy mutta mikäköhän ton säätää pieleen :think saako ilmamäärämittaria testattua jotenkin :think
        kampiakselin asentotunnistin on kanssa sekoillu niin että joskus kuumalla koneella ei halua lähtee käyntiin paitsi pitkän starttailun jälkeen ja silloin käy tosi huonosti ja tehot on kadoksissa.. anturin vaihdoin uuteen Vemo merkkiseen mutta sama vika jatkuu, oliskohan Hellan valmistama parempi?
        E38, E36, E30, E28

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #5
          pakosarjassa vuoto?
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16228
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by T3pi View Post
            Niin käy mutta mikäköhän ton säätää pieleen :think saako ilmamäärämittaria testattua jotenkin :think
            kampiakselin asentotunnistin on kanssa sekoillu niin että joskus kuumalla koneella ei halua lähtee käyntiin paitsi pitkän starttailun jälkeen ja silloin käy tosi huonosti ja tehot on kadoksissa.. anturin vaihdoin uuteen Vemo merkkiseen mutta sama vika jatkuu, oliskohan Hellan valmistama parempi?
            Tällä foorumilla kerrottu erittäin usein että vain alkuperäisiä antureita kampi- ja nokka-akselille, ainakin m50, tiedä sitten onko tämä m52 yhtä tarkka.

            Comment

            • T3pi
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 174
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by BeamR View Post
              pakosarjassa vuoto?
              Ei kuulu naputusta eikä näykkään vuotokohtia.. pari vuotta sitten ton toisen hitsasin kuntoon kun oli laipan juuresta ratkennut

              Originally posted by jr66 View Post
              Tällä foorumilla kerrottu erittäin usein että vain alkuperäisiä antureita kampi- ja nokka-akselille, ainakin m50, tiedä sitten onko tämä m52 yhtä tarkka.
              Joo näin muistelinkin, toi vemo vaan pyöriny tallissa jokusen vuoden niin pitihän sitä koittaa. Täytyy ettiä alkuperäinen jostain.
              E38, E36, E30, E28

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16228
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by T3pi View Post
                Ei kuulu naputusta eikä näykkään vuotokohtia.. pari vuotta sitten ton toisen hitsasin kuntoon kun oli laipan juuresta ratkennut



                Joo näin muistelinkin, toi vemo vaan pyöriny tallissa jokusen vuoden niin pitihän sitä koittaa. Täytyy ettiä alkuperäinen jostain.
                Toisaalta: "Auto käy hyvin ja tehotkin tallessa" Joten antureissa tuskin vikaa. Tämä päästöhomma on näitä premium-merkin ominaisuuksia...

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 10967
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Tällä foorumilla kerrottu erittäin usein että vain alkuperäisiä antureita kampi- ja nokka-akselille, ainakin m50, tiedä sitten onko tämä m52 yhtä tarkka.
                  M52 on tarkka varsinkin nokan anturin osalta ja siellä pelaa vain siemens merkkiset anturit. Vikakoodit sieltä kannattaa lukea ja tuo huon käynnistyvyys viittais nokan/kammen anturin vikaan. Jompi kumpi jos on rikki, niin päästöt on kans mitä sattuu.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #10
                    Originally posted by T3pi View Post
                    Ei kuulu naputusta eikä näykkään vuotokohtia.. pari vuotta sitten ton toisen hitsasin kuntoon kun oli laipan juuresta ratkennut
                    Voi se silti ottaa esim tiivisteen välistä happea, joka sitten kääntää seoksen rikkaalle.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • AlpinWeiss
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 927
                      • West coast

                      #11
                      Originally posted by T3pi View Post
                      Autona -95 e36 328i ja alkaa ideat loppumaan niin kysellään nyt täältä vielä ennen kun teen peltoauton tosta.
                      Tyhjäkäynnillä/kierroksilla
                      Co% 1,80/1,50
                      Co2 13,60/13,80
                      Hc ppm 270/200
                      02 0,05/0,00
                      Lambda 0,940

                      Tähän mennessä vaihdettu: denso lambdat (kokeiltu uusia yleismallisia ja mallikohtaisia alle vuoden vanhoja), katalysaattori (yleismalli max 3l moottoreihin tarkoitettu), imusarjan tiivisteet pari vuotta vanhat. Päästöt vähän laski lambdojen vaihdolla mutta ei kauheesti ja katalysaattori ei vaikuttanut juuri ollenkaan.. olisko jotain ideoita mikä tässä nyt sekoilee? Imuvuotoja on etitty starttisprayn avulla ja mitään ei löydy eikä letkuja tutkimalla mitään vikaa näykkään. Voisko viallinen ilmamäärämittari vaikuttaa noin paljon päästöihin? Tai toi separaattori? Auto käy hyvin ja tehotkin tallessa.

                      Joskus samantyyppisessä tilanteessa vikana oli kuluneet (kuopalla) pakoventtiilit. Hiilivedyt oli kyllä hieman enemmän. Kansi irti ja muutama uusi venttiili ja loppujen hionta ratkaisi asian. Tehoissa tms. asia ei tuntunut mitenkään persdynoon asti. Onko palotiloja tutkittu millään tavalla?
                      MBCLK240 -02
                      E36 318 -93
                      E46 320 Ci -01
                      E46 330 CiA -01
                      E60 520i -04
                      E93 325i -07
                      F36 420xi -16

                      Comment

                      • T3pi
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 174
                        • Janakkala

                        #12
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Toisaalta: "Auto käy hyvin ja tehotkin tallessa" Joten antureissa tuskin vikaa. Tämä päästöhomma on näitä premium-merkin ominaisuuksia...
                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        M52 on tarkka varsinkin nokan anturin osalta ja siellä pelaa vain siemens merkkiset anturit. Vikakoodit sieltä kannattaa lukea ja tuo huon käynnistyvyys viittais nokan/kammen anturin vikaan. Jompi kumpi jos on rikki, niin päästöt on kans mitä sattuu.
                        Joo siis jokusen kerran tehny niin että ei meinaa lähtee käyntiin kuumana ja kun jäähdyttelyn tai pitkän startin jälkeen lähtee niin käy huonosti eikä jaksa liikkua. Vikakoodia anto tuolloin kampiakselin anturista.

                        Originally posted by BeamR View Post
                        Voi se silti ottaa esim tiivisteen välistä happea, joka sitten kääntää seoksen rikkaalle.
                        Niin tietty voishan se :think tosin tiivisteetkin on vaihdettu silloin pari vuotta sitten mutta täytyy tutkia lisää.

                        Originally posted by AlpinWeiss View Post
                        Joskus samantyyppisessä tilanteessa vikana oli kuluneet (kuopalla) pakoventtiilit. Hiilivedyt oli kyllä hieman enemmän. Kansi irti ja muutama uusi venttiili ja loppujen hionta ratkaisi asian. Tehoissa tms. asia ei tuntunut mitenkään persdynoon asti. Onko palotiloja tutkittu millään tavalla?
                        Kyllä toi vois olla ihan mahdollista tässäkin :think ei oo vielä tutkittu.
                        E38, E36, E30, E28

                        Comment

                        • 316bemi
                          BTCF Member
                          • Oct 2010
                          • 207
                          • Joensuu

                          #13
                          E39 m52b28tu koneella sytytti vikavalon ja vissii limpmoodiin meni kotimatkalla. P0505 eli idle speed controller malfunction ainakin torque näytti. Onko kokemuksia mistä johtuvaa? Keväällä loput imuvuodot eliminoitu ja icv esim putsattu ja maffikin samalla puhdistettu(~10tkm sitten) ja toiminu todella hyvin ja kulutus/teho kohallaan. Muutenkin normaalit kohteet eli vanos,disa yms ehjåtty.

                          Comment

                          • Kessuu
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 50
                            • Kouvola

                            #14
                            Eli potilaanaa olisi -02 E65 745i.

                            Co-arvo korkealla hiukan. Alkutilanteessa arvo 0,95. Uusilla tulpilla ja putsareilla päästy jo arvoon 0,4. Mutta on pielessä juuri tuon verran koko ajan. Eli rikkaalla käy koko ajan. Bemarin huoltokin hieman ihmeissään kun testerit yms näyttää kaiken hyvin pelittävän. Kone käy siististi. Joskus kone saa yksittäisen pienen "hikan" ja käynti muuttuu pikkuisen. Eli kierrokset hieman niiaa kunnes korjaa takaisin. Koska auto on nyt siis ilman leimaa, niin ei oikein mahdollista polkea kuumaksi kuin paikallaan korjaamon pihassa. Voihan se olla, että ei vaan lämpenene tosiaan paikallaan poljettaessa tarpeeksi...??

                            Muut arvot siis ok katsastuksen näkökulmasta.

                            Olisiko kellään kokeneella kehäketulla viimeistä vinkkiä jolla voisin bemarin asentajaa neuvoa ? 😛 Vai mennäänkö rajusti vaan katalysaattorikaupoille?

                            Comment

                            • Jalmarsson666
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2017
                              • 91
                              • Raasepori

                              #15
                              Vm 90 e30 autona ja päästöt hylätty, HC ppm arvo yli 2000 ei vähäpäästöisessä se sanoi vissiin että täytyy olla alle 600. Mistäkön toi johtuu ja miten sais kuriin?
                              Attached Files
                              Last edited by Jalmarsson666; 25-09-2020, 17:31.

                              Bmw f32 - 435d &
                              M50b20 Bmw e30

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎