Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5401
    • S:t Karins

    F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

    Laitetaan oma topikki F- sarjalaisten N55 moottorien virityksestä. MHD, JB4, turbot, PI:t ym virikikat, tänne vaan esille.
    Itsellä ei ole edes autoa vielä mutta tallissa odottaa jo paremmin virtaava catillinen DP ja JB4 EWG malliin. Ebay:stä jäi voittava huuto PI ohjauspoxista...

    Turbovaihtoehdot? Vakiosta modaus ja nyt löytyy jo stage 3 turboja jotka riittää jo +700 hv

    EDITTIÄ: Lisäsin topicin otsikkoon myös B58 ja S55 moottorit
    Last edited by Tommix; 06-05-2020, 13:30.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
  • Kräki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2018
    • 1090
    • Espoo

    #2
    Itsellä on stage 2 ohjelma,mikä olisi numeroiden mukaan 390/550.
    En tiedä kyllä,kuinka paljon tehoa tuohon pitää saada,kun ei pidä nakelit noillakaan.:think

    Comment

    • msalojaa
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2018
      • 364
      • Helsinki

      #3
      Mulla 1-sarjalaisessa MHD stage 1. Vähän samat mietteet, eli aika paljon tehoa on jo. Nelivetokin sutii näillä keleillä.

      Mutta jos tästä eteenpäin, niin chargepipe ilmeisesti ainakin menis vaihtoon, kun vakio tuntuu (ainakin netin mukaan) isommilla ahdoilla hajoilevan? Downpipe ja/vai jäähdytystä jos haluais Stage 2/2+?
      G29 Z4
      Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

      Comment

      • Hillamaasturi
        Newbiemmer
        • Aug 2017
        • 11
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by msalojaa View Post
        Mulla 1-sarjalaisessa MHD stage 1. Vähän samat mietteet, eli aika paljon tehoa on jo. Nelivetokin sutii näillä keleillä.

        Mutta jos tästä eteenpäin, niin chargepipe ilmeisesti ainakin menis vaihtoon, kun vakio tuntuu (ainakin netin mukaan) isommilla ahdoilla hajoilevan? Downpipe ja/vai jäähdytystä jos haluais Stage 2/2+?
        Itse laitoin dowpipen, melkein heti Jb4.n asennuksen jälkeen. Suunnitelmat muuttuivat parin hetken päästä ja nyt on ylimääräinen katiton downpipe myynnissä, ollut N55 xdrivessä kiinni. Jos on kiinnostusta putkeen, niin laita viestiä.
        F34 335i xdrive
        Ex:F31 320i

        Comment

        • BFI18
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1456
          • Turku

          #5
          Originally posted by msalojaa View Post
          Mulla 1-sarjalaisessa MHD stage 1. Vähän samat mietteet, eli aika paljon tehoa on jo. Nelivetokin sutii näillä keleillä.

          Mutta jos tästä eteenpäin, niin chargepipe ilmeisesti ainakin menis vaihtoon, kun vakio tuntuu (ainakin netin mukaan) isommilla ahdoilla hajoilevan? Downpipe ja/vai jäähdytystä jos haluais Stage 2/2+?
          Samat mietteet MHD stage 1:sta, en kyllä tähän hätään yhtään enempää kaipaa voimaa.

          Tuo MHD:n lisämodien vaatimus stage 2:lle on mielestäni vähän pölösti laadittu - Downpipe tai välijäähdytin. Ehdottomasti tuo downpipe, vakio välijäähdytin kestänee Suomen yleensä viileissä oloissa muutaman vedon mainiosti. Eikö vakio CP kestä stage 2 ahtoja, epäilyttää tämäkin. Race catti lienee ihan eka modi jos stage kakkosta haluaa käyttää mun mielestä. Katitonta en ehkä laittaisi kun racekattejakin saatavilla.
          G26 i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Siirsin topikin tänne "Moottorit-voimansiirto"-osioon, koska täällä on muutkin moottoreiden viritystä tms käsittelevät aiheet.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5401
              • S:t Karins

              #7
              Ostin nyt Flässäyksen, monitoroinnin sekä stage 2 kartat. Perjantaina vaihtuu normi huollon lisäksi puolat ja racecat dp. Sitten stage2 sisään. Cooleri pitää hommata keväällä.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Mörö
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 110
                • city

                #8
                Originally posted by Tommix View Post
                Ostin nyt Flässäyksen, monitoroinnin sekä stage 2 kartat. Perjantaina vaihtuu normi huollon lisäksi puolat ja racecat dp. Sitten stage2 sisään. Cooleri pitää hommata keväällä.
                Mihin autoon nämä tulevat?

                Comment

                • JHe
                  BTCF Member
                  • Oct 2016
                  • 184
                  • Vantaa

                  #9
                  Omassa cooleri, katiton dp ja softa. Varttimaililla 12,1 sekuntia loppunopeudella 180 km/h. Huomenna olisi dynoaika varattuna.


                  Tilasin jostain saksalaisesta puljusta uuden charge pipen, kun Alastarossa BMW Clubin ratapäivillä varoiteltiin tuon vakion kestävyydestä. Tuo uusi on mallia FTP Motorsport - kenelläkään kokemusta? Tarvitseeko tuota vaihtaessa ottaa cooleri irti?
                  E46 M3

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5401
                    • S:t Karins

                    #10
                    Mitäs coolereita ootte laittanut? Nämä kiinnostais:
                    Genuine BMW M Performance parts at competitive prices with outstanding customer service. An online store for all your BMW Modifications needs. ML Performance


                    Jos olis hilloo niin:
                    Last edited by Tommix; 24-10-2018, 21:29.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Korpraali
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 524
                      • Turku

                      #11
                      Itsellä on tällähetkellä sigun autossa katiton downpipe, isompi välijäähy, ahtoputki vaihdettu, CTS Turbon intake, ngk kylmemmät tulpat ja bootmod3 stage2 e30 kartta. Tulevaisuudessa on aikomus laittaa isompaa turboa, joko pure turbon stage2 tai bigboostin joku isompi, pi suuttimet ja tankin pumppu modata.

                      Joten kirjoitelkaa tänne vaan kokemuksia, kun harvassa on nämä suomen n55 jutut
                      BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                      Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5401
                        • S:t Karins

                        #12
                        Originally posted by Mörö View Post
                        Mihin autoon nämä tulevat?
                        M135i N55:een
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • JHe
                          BTCF Member
                          • Oct 2016
                          • 184
                          • Vantaa

                          #13
                          Tämmöinen FTP Motorsportin charge pipe tuli tänään postissa Saksasta, vielä ei ole onneksi vanha antautunut, mutta huomenna vaihtunee. Kenelläkään kokemusta?






                          Eilinen dynoreissu ei täysin onnistunut suunnitelmien mukaan. Jälkimmäisessä kuvassa näkyvä isompi puhallin oli vielä kytkemättä ja ilmeisesti tämä pienempi ei oikein ollut riittävä, kun ilmeisesti lämpötilasuojauksen rajat tuli vastaan siinä 5000 rpm kieppeillä. Logit jäi siinä täpinöissä ottamatta. Ensi viikolla uusi yritys.



                          Numeroiksi jäi 287,4 kW (5278 rpm) / 555 Nm (4174 rpm). Omasta mielestä toi vääntö on kyllä hieman alhainen, mutta täytynee ihmetellä ensi viikolla uudemman kerran.



                          E46 M3

                          Comment

                          • Korpraali
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 524
                            • Turku

                            #14
                            Itsellä on juuri tuo FTP charge pipe, ja ei mitään ongelmaa ollut sopivuudessa tai muutenkaan. Ne väli silikoniputken klemmarit kannattaa suosiolla vaihtaa heti, ellei ole muuttaneet niitä jo valmiiksi. Oli meinaan normaalit putkiklemmarit, itse vaihdoin ne t pantohin. Myös ne ruuvit mihin metanoliruiskut tulee kiinni on vähän tökeröt, kun on o-renkaalla tiivistetty, eikä o-renkaalle ole oikein koloa siinä. Eli se kannattaa katsoa, että on hyvin paikallaan eikä vuoda
                            BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                            Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                            Comment

                            • JHe
                              BTCF Member
                              • Oct 2016
                              • 184
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by Korpraali View Post
                              Itsellä on juuri tuo FTP charge pipe, ja ei mitään ongelmaa ollut sopivuudessa tai muutenkaan. Ne väli silikoniputken klemmarit kannattaa suosiolla vaihtaa heti, ellei ole muuttaneet niitä jo valmiiksi. Oli meinaan normaalit putkiklemmarit, itse vaihdoin ne t pantohin. Myös ne ruuvit mihin metanoliruiskut tulee kiinni on vähän tökeröt, kun on o-renkaalla tiivistetty, eikä o-renkaalle ole oikein koloa siinä. Eli se kannattaa katsoa, että on hyvin paikallaan eikä vuoda

                              Klemmarit on tarkoitus vaihtaa asiallisempiin. On muuten todella tökeröt ne o-rengas virittelyt tossa, nyt vasta sun viestin jälkeen katsoin tarkemmin. Täytyy varmaan vähän pyöräyttää kierreteippiä niiden ruuvien ympärille.
                              E46 M3

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎