Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi69
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 419
    • Helsinki

    Originally posted by Tommix View Post
    Oho.👍
    M140 xDrive v.2017
    Kawasaki zH2 v.2020

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5403
      • S:t Karins

      Originally posted by M-ERiMiEs View Post
      Kysellääs täältäkin eli F11 535i lci 02/14 pitäs löytää jostain dp, mutta tarjota on aika niukkaa ja muutenkin sekavaa eli autossa pitäs kaiken järjen mukaan olla pwg-ahdin ja näissähän on isompi turbon laippa kun ewg-malleissa? Turbo itsessään näytti olevan jokasessa korissa sama, mutta katalysaattoreissa oli eroja eli 1-4srj dp ei sopine?
      Kyllä sulla on siellä EWG turbo. Ja EWG turbossa on isompi DP(4") kuin PWG (3.5") mallissa.
      Eri DP tosiaan tuossa taitaa olla kuin 1,2,3 ja 4 sarjoissa. Katso esim. ebay:stä 200 cel racecat DP.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • M-ERiMiEs
        BTCF Member
        • Jun 2013
        • 210
        • Porvoo

        Originally posted by Tommix View Post
        Kyllä sulla on siellä EWG turbo. Ja EWG turbossa on isompi DP(4") kuin PWG (3.5") mallissa.
        Eri DP tosiaan tuossa taitaa olla kuin 1,2,3 ja 4 sarjoissa. Katso esim. ebay:stä 200 cel racecat DP.
        Joo tässä uskossa olinkin ja pwg-mallin dp ei tohon tule sopimaan. Rapakon takaa löytyy muutama vaihtoehto mutta hintaa tulee melko rapeasti putken pätkälle. Idän kaukomarkkinoilla oli kans joku, mutta kuvien perusteella jätän sen huomioimatta.
        F11 LCI 535i M-Sport
        Voorti -12

        Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

        Comment

        • *makke*
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 884
          • Klaukkala

          Löytyykö joltain mhd stage2+? Tyhjä downpipe, Välivaimennin poistettu ja joku random ohjelmointi löytyy nyt. Aika sivistynyt edelleen, voisi olla vähän äänekkäämpi. Mhdlla saisi ainakin burblet?

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5403
            • S:t Karins

            Takavaimentimen modauksella (MPE tyyliseksi) saat rouheemmat äänet. Google/juutuuppi kertoo miten homma tehdään.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • hardyy
              Bimmer Rookie
              • Aug 2015
              • 113
              • suomi

              Moi! meneekö nää katsastuksesta läpi jos on katiton downpipe? vai pitäskö olla 200cell oleva downpipe mielummin.?

              Comment

              • tommi69
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 419
                • Helsinki

                Originally posted by hardyy View Post
                Moi! meneekö nää katsastuksesta läpi jos on katiton downpipe? vai pitäskö olla 200cell oleva downpipe mielummin.?
                Menee. Ei mitata putkenpäästä näin uusia.
                M140 xDrive v.2017
                Kawasaki zH2 v.2020

                Comment

                • like_a_glove
                  Newbiemmer
                  • Jun 2017
                  • 21
                  • Vantaa

                  Väärä osio.
                  Last edited by like_a_glove; 27-01-2020, 18:43.
                  F22 M240i -16

                  Ex.F20 M135i -13
                  Ex.E91 335d -07

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5403
                    • S:t Karins

                    Alkaa olla tehokkaammat HPFP:t jo jonkun tolkun hinnoissa:
                    Browse through Dorch Engineering's shop and find an array of high-quality engineering products. We strive to provide the tools. Visit us.

                    Last edited by Tommix; 12-02-2020, 18:45.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • *makke*
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 884
                      • Klaukkala

                      Tuollahan voisi päästellä 100% viinalla. Pelkkää säästöä

                      Comment

                      • H3nu
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 252
                        • Hämeenlinna

                        Onko N55 muita rajoittavia tekijöitä RE85 ajamiseen kuin pumppu? Riittääkö esim suuttimet?
                        BMW F82 M4 -16
                        BMW F20 116d M-sport -14
                        Aprilia Dorsoduro 900 -20
                        Sea-Doo RXP300RS -16

                        Comment

                        • tommi69
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 419
                          • Helsinki

                          Originally posted by H3nu View Post
                          Onko N55 muita rajoittavia tekijöitä RE85 ajamiseen kuin pumppu? Riittääkö esim suuttimet?
                          Kyllä pitäis riittää.
                          M140 xDrive v.2017
                          Kawasaki zH2 v.2020

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5403
                            • S:t Karins

                            Originally posted by H3nu View Post
                            Onko N55 muita rajoittavia tekijöitä RE85 ajamiseen kuin pumppu? Riittääkö esim suuttimet?
                            Suuttimien rajaa ei ole kukaan vissiin vielä löytänyt, joten ne kyllä riittää. N55:ssa tosiaan on vielä N54:sta heikompi HPFP
                            Mutta puhtaalla E85:lla pystyy ihan vakioautollakin ajamaan, tosin MHD:n E85 softa pitää ajaa moottorin ecuun. Tehoja ei tuolla kauheasti lisää tule koska ahdot on 11-12 PSI.
                            Edittiä:
                            Kyllä se LPFP kannattaa näissä F sarjalaisissakin päivittää Walbron 450:een samalla jos HPFP:n päivittää, se on niin helppo homma.
                            Last edited by Tommix; 12-02-2020, 18:59.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • *makke*
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 884
                              • Klaukkala

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Suuttimien rajaa ei ole kukaan vissiin vielä löytänyt, joten ne kyllä riittää. N55:ssa tosiaan on vielä N54:sta heikompi HPFP
                              Mutta puhtaalla E85:lla pystyy ihan vakioautollakin ajamaan, tosin MHD:n E85 softa pitää ajaa moottorin ecuun. Tehoja ei tuolla kauheasti lisää tule koska ahdot on 11-12 PSI.
                              Edittiä:
                              Kyllä se LPFP kannattaa näissä F sarjalaisissakin päivittää Walbron 450:een samalla jos HPFP:n päivittää, se on niin helppo homma.
                              Tuota 100% e85 softaa ei ollutkaan listattuna mhd sivuilla! Tarvitsee ilmeisesti pyytää erikseen? Tehoa ei siis tarvitse varsinaisesti lisää.

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5403
                                • S:t Karins

                                Originally posted by *makke* View Post
                                Tuota 100% e85 softaa ei ollutkaan listattuna mhd sivuilla! Tarvitsee ilmeisesti pyytää erikseen? Tehoa ei siis tarvitse varsinaisesti lisää.
                                Ihan siellä muiden karttojen joukosta löytyy. Joutuu tietysti tuon viinapaketin ostamaan.

                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎