Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BFI18
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1456
    • Turku

    #16
    JHe, mikäs st2 sulla on autossa? Onko taka- vai neliveto?
    Last edited by BFI18; 26-10-2018, 22:21.
    G26 i4 M50 Black Sapphire

    Comment

    • JHe
      BTCF Member
      • Oct 2016
      • 184
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by BFI18 View Post
      JHe, mikäs st2 sulla on autossa? Onko taka- vai neliveto?
      Nelivetoinen on. Softa on vähän epäselvä. Olen yrittänyt sitä edellisen omistajan kautta selvittää ja se on jäänyt hieman epäselväksi. Ajattelin ensi viikolla vielä katsoa nuo teholukemat tällä softalla ja sen jälkeen työntää MHD:n stage 2+:n sisään ja käydä rullilla uudestaan.
      E46 M3

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2084
        • Naantali

        #18
        Originally posted by Korpraali View Post
        Itsellä on tällähetkellä sigun autossa katiton downpipe, isompi välijäähy, ahtoputki vaihdettu, CTS Turbon intake, ngk kylmemmät tulpat ja bootmod3 stage2 e30 kartta. Tulevaisuudessa on aikomus laittaa isompaa turboa, joko pure turbon stage2 tai bigboostin joku isompi, pi suuttimet ja tankin pumppu modata.

        Joten kirjoitelkaa tänne vaan kokemuksia, kun harvassa on nämä suomen n55 jutut
        Oletko kokeillut MHD tuon bootmod3 tilalla?
        Meinaan kun kesällä bimmerbartyilla ajoin rouvan 430d gran coupella sinua vastaan varttimaililla ja 430d aika oli 13.1 ja sinun 12.9. Molemmat kuitenkin nelikkoja joten lähdöllä ei pitäisi olla pajon eroa. Meillä on 430d 340hv.
        Mulle ihan tuntematon toi bootmod3. Ajattelin vaan kun MHD luvataan vastaavaalla softalla n.430hv. Silloin pitäisi varttimaili aika olla nelikolla jo lähempänä 12 kuin 13.
        Last edited by miyli; 27-10-2018, 07:35.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2084
          • Naantali

          #19
          Tiedoksi n55 virittäjille.
          F sarjan n55 on sitten se tankin matalapainepuolen pumppu todella helppo modata itsekin. Eli ei kannata ostaa rapakon takaa mitään 500€ pumppua.
          Tein juuri yhdelle kaverille sellaisen. Laitoin walbron 450 pumppun (150€) sinne alkuperäisen tilalle. Ainostaan siihen kannen avaukseen kannattaa hankkia oikea avain, se ei millään ruuvarilla/ taltalla onnistu kunnolla.
          Ebaysta noitakin saa halvalla.
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • Korpraali
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 524
            • Turku

            #20
            Originally posted by miyli View Post
            Oletko kokeillut MHD tuon bootmod3 tilalla?
            Meinaan kun kesällä bimmerbartyilla ajoin rouvan 430d gran coupella sinua vastaan varttimaililla ja 430d aika oli 13.1 ja sinun 12.9. Molemmat kuitenkin nelikkoja joten lähdöllä ei pitäisi olla pajon eroa. Meillä on 430d 340hv.
            Mulle ihan tuntematon toi bootmod3. Ajattelin vaan kun MHD luvataan vastaavaalla softalla n.430hv. Silloin pitäisi varttimaili aika olla nelikolla jo lähempänä 12 kuin 13.
            En ole MHD:tä kokeillut. Ja tässä eniten ahdistaa se, kun itsellä on PWG malli, eli pneumaattisesti ohjattu ja siinä on pienempi turbo, sekä downpipe on halkaisijaltaan pienempi kuin EWG mallissa, joka tuli 2013 lopulla f30 korimalliin. Eli PWG malli on tehottomampi muutenkin. Mitä nyt ulkomaan foorumeita lueskellut, niin näillä modeilla mitä itsellä tällähetkellä on, niin on penkitetty 350whp ja siitä ylöspäin. Custom softalla tietenkin saisi lisää tehoa, mutta ajelen nyt OTS softalla niin kauan kun laitan isomman turbon kiinni.
            Last edited by Korpraali; 27-10-2018, 16:33.
            BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

            Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5401
              • S:t Karins

              #21
              Kannattais ehkä kokeilla, kun MHD ilmoittaa PWG turboille stage2+:lla 400hv konetehoa...
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • JHe
                BTCF Member
                • Oct 2016
                • 184
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by Tommix View Post
                Mitäs coolereita ootte laittanut? Nämä kiinnostais:
                Genuine BMW M Performance parts at competitive prices with outstanding customer service. An online store for all your BMW Modifications needs. ML Performance


                Jos olis hilloo niin:
                https://www.vividracing.com/evolutio...150943590.html

                Tämmöinen näytti olevan, ei mitään hajua merkistä. Oliskohan Wagner-kopio? Ei ole Wagnerin logoa kyljessä, mutta muuten näyttää samalle.


                E46 M3

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2084
                  • Naantali

                  #23
                  Originally posted by Korpraali View Post
                  En ole MHD:tä kokeillut. Ja tässä eniten ahdistaa se, kun itsellä on PWG malli, eli pneumaattisesti ohjattu ja siinä on pienempi turbo, sekä downpipe on halkaisijaltaan pienempi kuin EWG mallissa, joka tuli 2013 lopulla f30 korimalliin. Eli PWG malli on tehottomampi muutenkin. Mitä nyt ulkomaan foorumeita lueskellut, niin näillä modeilla mitä itsellä tällähetkellä on, niin on penkitetty 350whp ja siitä ylöspäin. Custom softalla tietenkin saisi lisää tehoa, mutta ajelen nyt OTS softalla niin kauan kun laitan isomman turbon kiinni.
                  Ok, sit kun laitat isomman turbon kannattaa jo hommata jb4 ja n54tech foorumilla nic trebilan tekemä custom softa. Tekee muuten todella toimivia softia ja maksoi ainakin aiemmin vaan 150€. Kaveri Asuu Ranskassa.
                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • Johto
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 378
                    • Finnland

                    #24
                    sit kun laitat isomman turbon kannattaa jo hommata jb4
                    Miksi? Custom softan vuoksi? Ei siihen JB4:sta tarvita, MHD:n alusta riittää siihen.
                    Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                    EX:F80 M3 Mineral Weiss
                    EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5401
                      • S:t Karins

                      #25
                      Originally posted by Johto View Post
                      Miksi? Custom softan vuoksi? Ei siihen JB4:sta tarvita, MHD:n alusta riittää siihen.
                      MHD vakiosoftat ei tue hybriditurboa. Ja customsoftan tekeminen MHD:lle on kyllä yhtä tuskaa vs. JB4 ja custom BEF. Kokeiltu on n54:n kanssa ja tuskaa oli mutta varmasti tehtävissä.
                      Ja tärkein juttu on hybriturbon kanssa tuo polttoaineen syöttö. Jos löylyä haluaa, niin silloin pitää panostaa e85 ja näin ollen PI:hin.
                      Last edited by Tommix; 28-10-2018, 09:25.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Korpraali
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 524
                        • Turku

                        #26
                        Bootmod3:lla on kyllä stage2 turbon ots mapit. Ja sillä ohjelmalla meinasin juuri customin teetättää ja sitten luultavasti jb4 ohjaamaan ruiskuja. Ellei nyt kevääsee mennessä ole tullut jotain uusia juttuja jo. :think
                        BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                        Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                        Comment

                        • JHe
                          BTCF Member
                          • Oct 2016
                          • 184
                          • Vantaa

                          #27
                          Mistä MHD:n käyttäjät ovat ostaneet kaapelinsa? Mulla oli joku tuommoinen vanha USB OBD-adapteri, mutta ei näytä MHD hyväksyvän. Tunnistaa kyllä kaapelin, mutta ei saa yhteyttä.
                          E46 M3

                          Comment

                          • PekkaSavolainen
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 195
                            • Uusimaa

                            #28
                            Originally posted by Tommix View Post
                            MHD vakiosoftat ei tue hybriditurboa. Ja customsoftan tekeminen MHD:lle on kyllä yhtä tuskaa vs. JB4 ja custom BEF. Kokeiltu on n54:n kanssa ja tuskaa oli mutta varmasti tehtävissä.
                            Ja tärkein juttu on hybriturbon kanssa tuo polttoaineen syöttö. Jos löylyä haluaa, niin silloin pitää panostaa e85 ja näin ollen PI:hin.
                            Mun valinta hybridin kanssa olisi MHD/BM3 + custom softa + Xtreme-DI korkeapainepumppu. Jos pitää viinan kanssa päästä läträämään, niin isommat suuttimet orggisten tilalle.

                            Tuon custom softankin voi kohta unohtaa, koska MHD:n omassa M135:ssa on Puren hybridin lisäksi samainen hpfp ja lupailevat valmiita karttoja yhdistelmälle lähiaikoina.
                            Last edited by PekkaSavolainen; 01-11-2018, 21:55.

                            Comment

                            • PekkaSavolainen
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 195
                              • Uusimaa

                              #29
                              Originally posted by JHe View Post
                              Mistä MHD:n käyttäjät ovat ostaneet kaapelinsa? Mulla oli joku tuommoinen vanha USB OBD-adapteri, mutta ei näytä MHD hyväksyvän. Tunnistaa kyllä kaapelin, mutta ei saa yhteyttä.
                              Muistitko laittaa luurin OTG-tilaan?

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5401
                                • S:t Karins

                                #30
                                Originally posted by PekkaSavolainen View Post
                                Xtreme-DI korkeapainepumppu.
                                Mikäs tämä oikein on?
                                Originally posted by PekkaSavolainen View Post
                                Tuon custom softankin voi kohta unohtaa, koska MHD:n omassa M135:ssa on Puren hybridin lisäksi samainen hpfp ja lupailevat valmiita karttoja yhdistelmälle lähiaikoina.
                                Tämäpä on hyvä tieto
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎