Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkimen letkua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JK1
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 44
    • Lahti

    Kytkimen letkua

    Mistä löytäis teräspunosletkun kytkimen pää- ja työsylinterin väliin, teetettynä mittojen mukaan? Molemmissa päissä kuvan mukainen liitos:



    Kiitti!

    J
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #2
    Sitä ei saa laittaa, koska Letku on itse kytkimen säätö

    Orginaali kytkin letku pitää olla se mikä on koska siinä on säätö joka säätää kytkimen oikein, jos laitat vaikka normi kumijarruletkun sinun työsylinteri työntää täydellä väärällä voimalla kytkimen rikki eli voimaa tulee liikaa.

    JUURI SIKSI BMW ORGINAALISSA KYTKIMENKUMI LETKUSSA LUKEE " NOT BRAKE".

    Eli joudut jättää tämän kytkinkumiletkun autoosi eli vakioksi. Jos autoon lautetaan jonku muun mallisarjan eri jäkyydeltään oleva kytkin pitää siitä autosta myös ottaa tuo kytkinkumiletku, jotta kytkimen säätö toimisi oikein.


    Originally posted by JK1 View Post
    Mistä löytäis teräspunosletkun kytkimen pää- ja työsylinterin väliin, teetettynä mittojen mukaan? Molemmissa päissä kuvan mukainen liitos:



    Kiitti!

    J

    Comment

    • Jasuuu
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2011
      • 773
      • Oulu

      #3
      Minkähänlainen se säätö on? Ymmärrän kyllä mahdollisen hidastusventtiilin mutta säätö..

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        #4
        Vakio letku ei pullistele eikä tee mitään muutakaan ihmeellistä esim. Sachs race engineering -765 asetelman kanssa joka on PALJON vakioita jäykempi.

        Kyllä siinä letkussa joku jippo on, mutta se ei käytännössä meinaa mitään ainakaan minun vehkeissä ole vaikuttanut.

        Uskoisin että teräspunos toimii ihan hyvin
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6169
          • Helsinki

          #5
          Mä ainakin olen niin kiinnostunut tästä...Jos puhutaan vaan pelkästä letkusta.
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11079
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Uskoisin että teräspunos toimii ihan hyvin
            Joo hyvin pelaa. Ei oo ollu ongelmia. Itse aloittajan kysymykseen en osaa vastata.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • JK1
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 44
              • Lahti

              #7
              Nojoo, mulla tuo kytkin/laatikko/moottori on mallia "kootut teokset" eli ei oikein osaa sanoa mistä vehkeestä letkun sitten ottaisi.
              Jostain ulkomaan firman sivulta löytyi tämmöinen teksti:

              While upgrading to this stainless steel line, removing the factory "lock valve" (aka clutch delay valve, CDV) will improve overall clutch engagement and pedal feel. This restrictor valve, found inline of the stock clutch line, slows the fluid movement causing a delayed reaction of the clutch assembly.

              J

              Comment

              • MPV
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1193
                • Muhos

                #8
                Originally posted by JK1 View Post
                Nojoo, mulla tuo kytkin/laatikko/moottori on mallia "kootut teokset" eli ei oikein osaa sanoa mistä vehkeestä letkun sitten ottaisi.
                Jostain ulkomaan firman sivulta löytyi tämmöinen teksti:

                While upgrading to this stainless steel line, removing the factory "lock valve" (aka clutch delay valve, CDV) will improve overall clutch engagement and pedal feel. This restrictor valve, found inline of the stock clutch line, slows the fluid movement causing a delayed reaction of the clutch assembly.

                J
                Kyllä jo pelkästään CDV-venttiilin pois ottaminen jo parantaa tuota kytkimen tuntumaa, ihan niin kuin tuossa lainauksessasi sanotaan. Ei se CDV kyllä oikeasti mikään venttiili edes ole, vaan oikeastaan pelkkä kuristin. Se kun vain hidastaa nesteen virtausta.

                Veikkaukseni on, että siinä kytkimen nesteletkussa lukee se "Nicht fuer bremsen" ihan vain sen takia, ettei kukaan erehdy käyttämään kytkinletkua jarruletkuna. Ei taida olla kytkimen nestepiirissä ihan samanlaiset paineet kuin jarruissa.

                Comment

                • MH motorsport
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 2301
                  • Turku

                  #9
                  Säädettäviä kuristimia saa muistaakseni tiltonilta ja clutchmasterilta. Ärhäköissä monilevy kytkimissä ne vaimentaa voimansiirron iskuja vaihteen vaihdossa ja liikkeelle lähdössä.
                  Itselläni pelkkä teräspunos letku e34 korisessa ja en huomannut eroa. Nissan s14 200sx etujarru letku oli bolt on kyseiseen autoon.
                  Autopalvelu MH-motor
                  Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                  Maxxecu myynti ja asennus
                  www.mh-motor.fi
                  0503218217
                  Kulkineet:
                  E6 2000 touring
                  E6 2002 touring
                  E30 318is ///Mtechnic 2
                  E34 ///M5 nürburgring
                  E34 S62b50 turbo dct
                  E39 523i ///Msport
                  F30 320d

                  Comment

                  • pilootti
                    BTCF Member
                    • Feb 2012
                    • 299
                    • Kokkola

                    #10
                    Mee tuon vakio letkun kanssa johonkin hydrauliikkaliikkeeseen ja kysy voiko käyttää uudestaan nuo päät. Rälläköi puristusholkin irti ja prässää uuden holkin ja letkun paikalle. Voi onnistua tai sitten ei.
                    e30 318i touring "Bercedes Menz"
                    Kawasaki z1000
                    -FatBoyRacing-

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by 325E View Post
                      Orginaali kytkin letku pitää olla se mikä on koska siinä on säätö joka säätää kytkimen oikein, jos laitat vaikka normi kumijarruletkun sinun työsylinteri työntää täydellä väärällä voimalla kytkimen rikki eli voimaa tulee liikaa.

                      JUURI SIKSI BMW ORGINAALISSA KYTKIMENKUMI LETKUSSA LUKEE " NOT BRAKE".

                      Eli joudut jättää tämän kytkinkumiletkun autoosi eli vakioksi. Jos autoon lautetaan jonku muun mallisarjan eri jäkyydeltään oleva kytkin pitää siitä autosta myös ottaa tuo kytkinkumiletku, jotta kytkimen säätö toimisi oikein.
                      Se mitään kytkintä säädä. Kuten tuossa todettiin, niin rajoittaa vaan nesteen virtausta. Jos osaa kytkintä käyttää, niin parempi ilman tuota CDV:tä. Tuon CDV tarvitsee lähinnä jos ei osaa sitä kytkintä käyttää.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6169
                        • Helsinki

                        #12
                        No hyvä että selvisi, kun olen miettinyt myös vaihtaa tuon letkun toiseen
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • 325E
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1227
                          • LAHTI

                          #13
                          Eikö me kertomani perille..saatana

                          Tuossa on kaksi asiaa ja te sotkette molemmat kyllä olette seppiä. Kuminen kytkin letku on ihan oma asia ja CTV-venttiili toinen asia ja siinä on säätö sen letkun pituuden ja joustavuuden eli rakenteen toimesta joka on laskettu kullekkin kytkimille auton mallin ja kytkin osille erilaiseksi. Se CTV venttiilli ennen kytkimen työsylinteriä tarkoittaa sitä, että kun painatte kytkintä se tosiaankin rajoittaa kytkinnesteen takaisin virtaamista eli tahtoo sanoa sen venyttävän kytkintä kuten luistamisen suuntaan. Venttiilin pois otto on hyvä asia, koska neste palautuu pääsylinterille nopeammin ja saadaan sporttisempi lähtö, ei siten kytkin pääse niin helposti luistattamaan, eli siten polkimen palautuminen on nopeampaa. Kyseinen venttiili on tehty lähinnä naisia varten, jotka liikkeelle lähdössä löysäävät polkimen liian nopeasti. Tuo CTV-venttiili antaa anteeksi juuri liikkeelle lähdössä, ei tule sitä nykäsemistä kun neste lapautuu hitaammin.

                          SAATANA SENTÄÄN TERÄSPUNOSLETKUA EI PIDÄ LAITTAA KYTKIMEN KUMILETKUN TILALLE URPOT.


                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Se mitään kytkintä säädä. Kuten tuossa todettiin, niin rajoittaa vaan nesteen virtausta. Jos osaa kytkintä käyttää, niin parempi ilman tuota CDV:tä. Tuon CDV tarvitsee lähinnä jos ei osaa sitä kytkintä käyttää.
                          Last edited by 325E; 25-01-2019, 21:16.

                          Comment

                          • [Snowboarder]
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 2185
                            • Karstula

                            #14
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              Nää 325E jutut on taas ihan parasta
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎