Sitä ei saa laittaa, koska Letku on itse kytkimen säätö
Orginaali kytkin letku pitää olla se mikä on koska siinä on säätö joka säätää kytkimen oikein, jos laitat vaikka normi kumijarruletkun sinun työsylinteri työntää täydellä väärällä voimalla kytkimen rikki eli voimaa tulee liikaa.
JUURI SIKSI BMW ORGINAALISSA KYTKIMENKUMI LETKUSSA LUKEE " NOT BRAKE".
Eli joudut jättää tämän kytkinkumiletkun autoosi eli vakioksi. Jos autoon lautetaan jonku muun mallisarjan eri jäkyydeltään oleva kytkin pitää siitä autosta myös ottaa tuo kytkinkumiletku, jotta kytkimen säätö toimisi oikein.
Nojoo, mulla tuo kytkin/laatikko/moottori on mallia "kootut teokset" eli ei oikein osaa sanoa mistä vehkeestä letkun sitten ottaisi.
Jostain ulkomaan firman sivulta löytyi tämmöinen teksti:
While upgrading to this stainless steel line, removing the factory "lock valve" (aka clutch delay valve, CDV) will improve overall clutch engagement and pedal feel. This restrictor valve, found inline of the stock clutch line, slows the fluid movement causing a delayed reaction of the clutch assembly.
Nojoo, mulla tuo kytkin/laatikko/moottori on mallia "kootut teokset" eli ei oikein osaa sanoa mistä vehkeestä letkun sitten ottaisi.
Jostain ulkomaan firman sivulta löytyi tämmöinen teksti:
While upgrading to this stainless steel line, removing the factory "lock valve" (aka clutch delay valve, CDV) will improve overall clutch engagement and pedal feel. This restrictor valve, found inline of the stock clutch line, slows the fluid movement causing a delayed reaction of the clutch assembly.
J
Kyllä jo pelkästään CDV-venttiilin pois ottaminen jo parantaa tuota kytkimen tuntumaa, ihan niin kuin tuossa lainauksessasi sanotaan. Ei se CDV kyllä oikeasti mikään venttiili edes ole, vaan oikeastaan pelkkä kuristin. Se kun vain hidastaa nesteen virtausta.
Veikkaukseni on, että siinä kytkimen nesteletkussa lukee se "Nicht fuer bremsen" ihan vain sen takia, ettei kukaan erehdy käyttämään kytkinletkua jarruletkuna. Ei taida olla kytkimen nestepiirissä ihan samanlaiset paineet kuin jarruissa.
Säädettäviä kuristimia saa muistaakseni tiltonilta ja clutchmasterilta. Ärhäköissä monilevy kytkimissä ne vaimentaa voimansiirron iskuja vaihteen vaihdossa ja liikkeelle lähdössä.
Itselläni pelkkä teräspunos letku e34 korisessa ja en huomannut eroa. Nissan s14 200sx etujarru letku oli bolt on kyseiseen autoon.
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus www.mh-motor.fi0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Mee tuon vakio letkun kanssa johonkin hydrauliikkaliikkeeseen ja kysy voiko käyttää uudestaan nuo päät. Rälläköi puristusholkin irti ja prässää uuden holkin ja letkun paikalle. Voi onnistua tai sitten ei.
Orginaali kytkin letku pitää olla se mikä on koska siinä on säätö joka säätää kytkimen oikein, jos laitat vaikka normi kumijarruletkun sinun työsylinteri työntää täydellä väärällä voimalla kytkimen rikki eli voimaa tulee liikaa.
JUURI SIKSI BMW ORGINAALISSA KYTKIMENKUMI LETKUSSA LUKEE " NOT BRAKE".
Eli joudut jättää tämän kytkinkumiletkun autoosi eli vakioksi. Jos autoon lautetaan jonku muun mallisarjan eri jäkyydeltään oleva kytkin pitää siitä autosta myös ottaa tuo kytkinkumiletku, jotta kytkimen säätö toimisi oikein.
Se mitään kytkintä säädä. Kuten tuossa todettiin, niin rajoittaa vaan nesteen virtausta. Jos osaa kytkintä käyttää, niin parempi ilman tuota CDV:tä. Tuon CDV tarvitsee lähinnä jos ei osaa sitä kytkintä käyttää.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tuossa on kaksi asiaa ja te sotkette molemmat kyllä olette seppiä. Kuminen kytkin letku on ihan oma asia ja CTV-venttiili toinen asia ja siinä on säätö sen letkun pituuden ja joustavuuden eli rakenteen toimesta joka on laskettu kullekkin kytkimille auton mallin ja kytkin osille erilaiseksi. Se CTV venttiilli ennen kytkimen työsylinteriä tarkoittaa sitä, että kun painatte kytkintä se tosiaankin rajoittaa kytkinnesteen takaisin virtaamista eli tahtoo sanoa sen venyttävän kytkintä kuten luistamisen suuntaan. Venttiilin pois otto on hyvä asia, koska neste palautuu pääsylinterille nopeammin ja saadaan sporttisempi lähtö, ei siten kytkin pääse niin helposti luistattamaan, eli siten polkimen palautuminen on nopeampaa. Kyseinen venttiili on tehty lähinnä naisia varten, jotka liikkeelle lähdössä löysäävät polkimen liian nopeasti. Tuo CTV-venttiili antaa anteeksi juuri liikkeelle lähdössä, ei tule sitä nykäsemistä kun neste lapautuu hitaammin.
SAATANA SENTÄÄN TERÄSPUNOSLETKUA EI PIDÄ LAITTAA KYTKIMEN KUMILETKUN TILALLE URPOT.
Se mitään kytkintä säädä. Kuten tuossa todettiin, niin rajoittaa vaan nesteen virtausta. Jos osaa kytkintä käyttää, niin parempi ilman tuota CDV:tä. Tuon CDV tarvitsee lähinnä jos ei osaa sitä kytkintä käyttää.
Comment