Originally posted by jani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kytkimen letkua
Collapse
X
-
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
-
-
Ot:
Tässä kun verrataan teräspunos ja kumiletkuja niin kertokaa miksi bemarin ABS yksikössä on kaksi jarruputkea kytketty 2cm kumiletkuilla yksikköön ?
Toimiiko nämä ”painepalkeina” vai värinänvaimentimena ?
Edit: samalla mietin että toimiiko kumiletku kytkimessä eräänlaisena vaimentimena ?Last edited by BMW525Xda; 05-02-2019, 16:00.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostOrginaali kytkin letku pitää olla se mikä on koska siinä on säätö joka säätää kytkimen oikein, jos laitat vaikka normi kumijarruletkun sinun työsylinteri työntää täydellä väärällä voimalla kytkimen rikki eli voimaa tulee liikaa.
JUURI SIKSI BMW ORGINAALISSA KYTKIMENKUMI LETKUSSA LUKEE " NOT BRAKE".
Kytkinpiirissä paine huomattavasti pienempi, pääsylkkä - työsylkkä kooltaan about 1:1 jolla saadaan pitkä liike laakerin päähän (suuri virtaus, pieni paine).
Kun taas jarrupiirissä pääsylinterin koko suhteessa hyvin pieni työsylintereihin (jarrupuristimiin) nähden, ei tarvita pitkää liikettä jarrupalalle (pieni virtaus, suuri paine).
Jos letku pullistuu käyttöpaineella, se tarkoittaa, että sen paineluokitus on ylitetty tai letku on muuten vaihtokunnossa.
Originally posted by BMW525Xda View PostTässä kun verrataan teräspunos ja kumiletkuja niin kertokaa miksi bemarin ABS yksikössä on kaksi jarruputkea kytketty 2cm kumiletkuilla yksikköön ?
Toimiiko nämä ”painepalkeina” vai värinänvaimentimena ?
Edit: samalla mietin että toimiiko kumiletku kytkimessä eräänlaisena vaimentimena ?
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostOlet aito Trolli on Heguli, sen kertoo kirjoitusten määrä, laatu kirjoitukset ei laske määrää, ei kaikkea suustaan pitäisi päästää tai kirjoittaa. Minun ei todellakaan tarvii sinua uskotella ja uskon, että joku viisas tekniikasta tietävä ei kyseenalaista kertomaani. On aivan sama mitä mieltä olet, sanoillasi ei ole painoa kun tekniikasta et ole kertonut mitään vastineeksi, miksi asia ei olisi kuten kerroin. Perustele edes se , niin saamme nauraa. Hyvää yötä ammattilaiset, nyt osaamaton ja tietämätön lähtee nukkumaan.
Oletkohan nauramiseltasi kerennyt ja perehtynyt tuon aiemman kirjoitukseni sisältöön? Eli jos oikein olet tuon sisältänyt ja olet vieläkin eri mieltä kytkimen säätymisestä,niin olisi mukavaa jos viimein laittaisit sitä faktaa tuosta "joustavasta kytkimen säätöletkusta". Siis kaikille foorumilaisille. Kun täällä ei kukaan toinen autoista mitään ymmärrä. Näin olet antanut kirjoituksissasi ymmärtää. Eikä sitten enää mitään sinun omia mu-tu uskomuksia. Tai kaveriesi kertomaa Esson baarin lätinää,vaan ihan tietoa,kiitos.Last edited by Heguli 31; 10-02-2019, 11:31.
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostAiheen ohi mutta crossikaluston jarrut ovat tarkoituksella aivan erituntuiseksi tehty kuin katuvehkeissä. Ero on kuin yöllä ja paivällä.
Kumiletkut antavat aivan liikaa periksi ja sen seurauksena jarrutuntuma on kuin kumipalloa puristaisi tai jopa jarrut menetetään kokonaan kun letku pullistuu lopulta liikaa.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostAiheen ohi... itse totesit että kumiletku on aivan yhtä hyvä kuin teräspunos, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa.
Kumiletkut antavat aivan liikaa periksi ja sen seurauksena jarrutuntuma on kuin kumipalloa puristaisi tai jopa jarrut menetetään kokonaan kun letku pullistuu lopulta liikaa.
Noh. Eri mieltä ollaan. Ota nuo lapinlisät nyt jutuista pois, ei mikään kumiletku paineesta rikkoudu lihasvoimallaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostNoh. Eri mieltä ollaan. Ota nuo lapinlisät nyt jutuista pois, ei mikään kumiletku paineesta rikkoudu lihasvoimalla
Ja siitä päästään aasinsillalla erilaisiin hätäjarrutusassistentteihin, jotka pistää ilmeisen paljon painetta systeemiin kun tietokone päättää että nyt on hätä. Jos letkuvalmistaja ilmoittaa jonkun paineenkeston, niin olettaisin autovalmistajien käyttävän melkoisia varmuuskertoimia noissa letkuvalinnoissa, joten ei niitä ehjinä varmasti lihasvoimin puhki poljeta, mutta iän kanssa hätätilanteessa... mistä sitä tietää.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostHaurastuessaan voi hajotakin. Tai no, ei lihasvoimalla, mutta esim W211-kopassa esipainepumppu testaa jarrujärjestelmän kun virrat laitetaan päälle, ja niistä on pudonnut takapäästä siinä vaiheessa jarrunesteet ulos kun huonoksi mennyt putki on pettänyt.
Ja siitä päästään aasinsillalla erilaisiin hätäjarrutusassistentteihin, jotka pistää ilmeisen paljon painetta systeemiin kun tietokone päättää että nyt on hätä. Jos letkuvalmistaja ilmoittaa jonkun paineenkeston, niin olettaisin autovalmistajien käyttävän melkoisia varmuuskertoimia noissa letkuvalinnoissa, joten ei niitä ehjinä varmasti lihasvoimin puhki poljeta, mutta iän kanssa hätätilanteessa... mistä sitä tietää.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostHaurastuessaan voi hajotakin. Tai no, ei lihasvoimalla, mutta esim W211-kopassa esipainepumppu testaa jarrujärjestelmän kun virrat laitetaan päälle, ja niistä on pudonnut takapäästä siinä vaiheessa jarrunesteet ulos kun huonoksi mennyt putki on pettänyt.
Ja siitä päästään aasinsillalla erilaisiin hätäjarrutusassistentteihin, jotka pistää ilmeisen paljon painetta systeemiin kun tietokone päättää että nyt on hätä. Jos letkuvalmistaja ilmoittaa jonkun paineenkeston, niin olettaisin autovalmistajien käyttävän melkoisia varmuuskertoimia noissa letkuvalinnoissa, joten ei niitä ehjinä varmasti lihasvoimin puhki poljeta, mutta iän kanssa hätätilanteessa... mistä sitä tietää.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKysymys tietomiehille, voiko kytkimen letkua käyttää jarruletkuna?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment