Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkimen letkua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10075
    • KVLA

    #76
    Originally posted by 325E View Post
    Enää en muuta sano asialle kuin AAMEN, uskon tuoneeni fakta seikoin ja kertomani käytännön kokemuksen kautta selville, miten asiat on todellisuudessa fiktioon verrattuna. Sekä sellaisille henkilöille jotka ei ole tehneet vastaavia kytkin muutoksia tai saaneet em. kokemusta käytännössä. Jopa Einstein sanoi "kokemusta ei voita mikään". Kiitän asiallisesta keskustelusta vaikka joilekkin asia kumisestavenyvästä kytkinletkusta meni koskettavasti jonkun omalle ns. henkilökohtaiselle tasolle, jolle osasin nauraa oikeasti ja tasot heittää tekniikka osammisessa. Miettikää kytkimen koko elinkaaren asiat, kytkinlevy kuluu ja sekä asetelma ja jopa metallia lähtee astelmasta ja vauhtipyörästä ja juuri tämä venyvä kytkinkumiletku pitää koko kytkimen toiminta mallin säädön samanlaisena kytkimen elinkaaren aikana, vaikka tulee muuttuvia tekijöitä joita edellä mainitsin.
    Se että sinä suollat ihan täyttä huuhaata,ei ole todellakaan mitään faktaa. Kuten tämä viimeisinkin sepustuksesi sen todistaa. Vaikka itse niin uskoisitkin,niin faktaa tuossa ei ole mitään. Ja sitä faktaa on pyydetty jo monelta taholta.

    Eli laita vaikka edes yksi nettilinkki johonkin oikealle tekniikkasivustolle jossa todistetaan kykimen säädön tapahtuvan joustavalla kumisella letkulla. Tai virallisiin Bmw:n korjausohjeisiin,missä OEM letkun ansiosta kytkin säätyy.
    Last edited by Heguli 31; 03-02-2019, 21:53.

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      #77
      Originally posted by 325E View Post
      minulla tuolloin E30 H26 moottorissa oli Alpinen kytkin..
      En tiedä Alpinen kytkimestä yhtään mitään, mutta kyseessä taisi kuitenkin olla ALPINAn kytkin. Mitä konkreettista eroa siinä oli versus vakio 2.5-kytkin?

      Comment

      • Suh0
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2016
        • 530
        • Akaa

        #78
        Ja edelleen. Minkä takia olisi suunniteltu kallis xtend kytkin pitämään kytkintuntuma ja toiminta samana siihen saakka, kunnes hajoaa. 80 luvulla on jo sama tehty kumiletkulla ?
        Turbo GSX-R
        E36 Coupe
        E90 325i LCI

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #79
          Originally posted by Suh0 View Post
          Ja edelleen. Minkä takia olisi suunniteltu kallis xtend kytkin pitämään kytkintuntuma ja toiminta samana siihen saakka, kunnes hajoaa. 80 luvulla on jo sama tehty kumiletkulla ?
          Jep ja vieläpä adaptoituvalla letkulla. Kuitenkin monessa sama letku vaikka asetelmakin vaihtuu mallisarjan mopoimmasta 100% jäykempään tehoikkaimmassa versiossa.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #80
            Ero itse asetelmassa

            Ero itse asetelmassa, en jaksa kaivaa arkistoja jossakin sen speksit on ylhäällä.


            Originally posted by nullzwei View Post
            En tiedä Alpinen kytkimestä yhtään mitään, mutta kyseessä taisi kuitenkin olla ALPINAn kytkin. Mitä konkreettista eroa siinä oli versus vakio 2.5-kytkin?

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #81
              Originally posted by 325E View Post
              Ero itse asetelmassa, en jaksa kaivaa arkistoja jossakin sen speksit on ylhäällä.
              Tuliko siinä mukana erilainen kumiletku? Eli vaihtuiko se säätyvä kumiletku kytkinpaketin mukana?
              Vai mistä se letku tiesi että nyt tuli tymäkämpi asetelma?
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #82
                Aito Trolli on Heguli, sen kertoo kirjoitusten määrä

                Olet aito Trolli on Heguli, sen kertoo kirjoitusten määrä, laatu kirjoitukset ei laske määrää, ei kaikkea suustaan pitäisi päästää tai kirjoittaa. Minun ei todellakaan tarvii sinua uskotella ja uskon, että joku viisas tekniikasta tietävä ei kyseenalaista kertomaani. On aivan sama mitä mieltä olet, sanoillasi ei ole painoa kun tekniikasta et ole kertonut mitään vastineeksi, miksi asia ei olisi kuten kerroin. Perustele edes se , niin saamme nauraa. Hyvää yötä ammattilaiset, nyt osaamaton ja tietämätön lähtee nukkumaan.

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Se että sinä suollat ihan täyttä huuhaata,ei ole todellakaan mitään faktaa. Kuten tämä viimeisinkin sepustuksesi sen todistaa. Vaikka itse niin uskoisitkin,niin faktaa tuossa ei ole mitään. Ja sitä faktaa on pyydetty jo monelta taholta.

                Eli laita vaikka edes yksi nettilinkki johonkin oikealle tekniikkasivustolle jossa todistetaan kykimen säädön tapahtuvan joustavalla kumisella letkulla. Tai virallisiin Bmw:n korjausohjeisiin,missä OEM letkun ansiosta kytkin säätyy.

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #83
                  Originally posted by 325E View Post
                  ja uskon, että joku viisas tekniikasta tietävä ei kyseenalaista kertomaani.
                  Eli siis sanot nyt että väitteesi ei ollutkaan faktaa, vaan uskon asia. Uskot, että se on totta, mutta et tiedä.
                  Uskot, että joku voisi vahvistaa väitteesi.

                  Henkimaailman hommia, kutsukaa manaaja.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15262
                    • Ajamisen Iloa

                    #84
                    Originally posted by BeamR View Post
                    Henkimaailman hommia, kutsukaa manaaja.
                    Kutsuin manaajaa mutta sattui näppäilyvirhe, saat sen takia nyt manaatin hoitamaan asiaa.

                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #85
                      Originally posted by 325E View Post
                      Olet aito Trolli on Heguli, sen kertoo kirjoitusten määrä, laatu kirjoitukset ei laske määrää, ei kaikkea suustaan pitäisi päästää tai kirjoittaa. Minun ei todellakaan tarvii sinua uskotella ja uskon, että joku viisas tekniikasta tietävä ei kyseenalaista kertomaani. On aivan sama mitä mieltä olet, sanoillasi ei ole painoa kun tekniikasta et ole kertonut mitään vastineeksi, miksi asia ei olisi kuten kerroin. Perustele edes se , niin saamme nauraa. Hyvää yötä ammattilaiset, nyt osaamaton ja tietämätön lähtee nukkumaan.
                      Kyllä se sinä olet joka täällä trollaa, sellaisia satuja kerrot jokaisessa keskustelussa. Koskaan ei löydy näille ihmeellisille väitteillesi mitään faktaa. Jos olisit edes vähän jenkki BMW foorumeita seurannut, niin siellä todella monet käyttää punosletkuja jarruissa ja kytkimelle ilman mitään ongelmia. Olet ensimmäinen, joka väittää sen letkun mitään säätävän. Jokainen tekniikasta jotain ymmärtävä kyllä kyseenalaistaa nämä sinun sadut.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        #86
                        Contitech on varmaankin sopiva tietolähde näille tuotteille, ne kun tekee kumista kaikkea automotiveen.
                        Contitechin sivuilla puhutaan hyvänä asiana kytkinletkuista puhuttaessa sitä, että mahdollisimman pieni letkun tilavuuden muutos takaa kytkimen tarkan toiminnan.

                        Käännetään toisinpäin: jos se letkuu laajenee paineen alla, kytkin ei toimikaan enää tarkasti.

                        Quote: "Very low volume expansion for excellent clutch behavior"



                        Ja samaa viestiä löytyy kaikilta letkuvalmistajilta.

                        Sitten ehkä täsmällisin selvitys liittyen letkun laajenemiseen, ja miksi se EI ole hyvä asia:

                        Expansion Under Pressure Consideration

                        When a hose is pressurized, its diameter expands and its length decreases. (When routing a hose assembly, make sure that it has enough slack so the hose does not pull out of the fitting under pressure.) Overall, the volume of the inside of the hose slightly increases under pressure. With enough hoses used in a system, the increase in the amount of hydraulic fluid necessary to complete the task can become noticeable and may need to be considered in the design stage.

                        In addition, the hose’s volume fluctuation decreases the hydraulic system reaction time and efficiency.

                        Learn about when to select tube assembly over hose assembly in hydraulic systems and vice versa. Links to related information.


                        Jos löydät MISTÄÄN minkäänlaista faktaa sille, että kytkinletku olisi ikinä suunniteltu tarkoituksella laajenemaan jotta kytkin toimisi oikein, niin kerro heti. Sua vastassa on nyt mm maailman suurin kytkinletkujen valmistaja, ne on varmasti kiinnostuneita ja ottavat sinuun yhteyttä.

                        Tää ei ole uskon asia, vaan sekä letkuvalmistajien toteama että yksinkertainen hydrodynamiikan määrittämä asia.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10075
                          • KVLA

                          #87
                          Originally posted by 325E View Post
                          On aivan sama mitä mieltä olet, sanoillasi ei ole painoa kun tekniikasta et ole kertonut mitään vastineeksi, miksi asia ei olisi kuten kerroin. Perustele edes se , niin saamme nauraa.
                          Naureskellasi voit samalla tutkiskella kytkimen työsylinterin toimintaa kytkimen elinkaaren aikana. Pysyykö mäntä siinä koko ajan samassa paikassa lepoasennossaan kytkimen pikkuhiljaa kuluessa,vai muuttuuko sen asema sylinterissä?

                          Ei se kytkimen letku ole mikään paineenvaraaja. Ja jos viimein laittaisit jotain faktaa jostain muusta lähteestä,kuin omasta päästäsi. Näitä höpinoitä ei kukaan usko. Tässä ei ole kyse minusta,kuten annat ymmärtää,vaan tuota oikeata faktaa haluaisi KAIKKI muutkin nähdä. En siis ainoastaan minä. Sitä faktaa on moni täällä sinulta pyytänyt. Jälleen kerran turhaan. Ei löydy.

                          PS. Tuo kytkin toimisi alkuperäisillä osilla vaikka tuota letkua ei välissä olisikaan. Siis kiinteällä putkella,ilman joustoa. Jos siis kone/laatikko paketti olisi kiinteästi autoon asennettu. Eikä värinänvaimennus kumeilla. Kuten tuolla aiemmin jo kirjoitin.
                          Last edited by Heguli 31; 12-02-2019, 07:12. Reason: Siivottu kirjoitusvirheitä

                          Comment

                          • jani
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 5174
                            • Kuopio

                            #88
                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Ite olen miettinyt että miksi moottoripyörissä on aina tehtaalta kumiletkut, veikkaan luotettavuutta ja sitä että se on aivan yhtä hyvä kuin teräspunos.
                            Tuotantohinta ratkaisee.
                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Itse vaihdoin joskus kumiletkut teräspunokseen moottoripyörässä, en huomannut toiminnassa mitään eroa, (tiedän, paineet on pienet vs. auton jarrut)
                            Yamaha crossipyörissä "default viritys" on vaihtaa eteen teräspunosletku joka vähentää huomattavasti kumipalloefektiä.
                            F33 435d Mineral-grau metallic
                            K40 K1200s sondermodell

                            Comment

                            • Risto113
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1204
                              • GrassLake

                              #89
                              BMW moottoripyörissä on teräspunosletkut ainakin kun pyörässä on jarrutehostin.
                              ...Ja samalla tulee kytkimellekin se sama punosletku (varmaankin jo ihan ulkonäkösyistäkin?).

                              Comment

                              • -Markus-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1463
                                • Ihan Savossa

                                #90
                                Originally posted by 325E View Post
                                Orginaali kytkin letku pitää olla se mikä on koska siinä on säätö joka säätää kytkimen oikein, jos laitat vaikka normi kumijarruletkun sinun työsylinteri työntää täydellä väärällä voimalla kytkimen rikki eli voimaa tulee liikaa.

                                JUURI SIKSI BMW ORGINAALISSA KYTKIMENKUMI LETKUSSA LUKEE " NOT BRAKE".
                                Voi varmasti jarruletkua käyttää kytkimessä mutta ei tosiaan toisinpäin, koska kytkinletku ei välttämättä kestä hätäjarrutusta.

                                Ford Mondeo Mk3 STW
                                VW E-Golf 2015
                                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎