Originally posted by 325E
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kytkimen letkua
Collapse
X
-
Originally posted by BeamR View Post+1
Ei oo todellista että samaa aihetta on jankattu kohta 5 sivua
Comment
-
-
Aina joskus tänne foorumille ilmaantuu tällainen (ketjun) helmi, mikä jaksaa naurattaa useampaan otteeseen sitä mukaa kun lukee eteenpäin.
Ja en tiedä muista, mutta allekirjoittaneelle ainakin käy valitettavan usein niin, että kun yhden rikkinäisen paikan korjaa niin samantien porsii jostain muualta. Enpä ole älynnyt aiemmin syyttää uutta osaa tai tehtyä korjausta.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostMites 325E, noi vaijeri kytkimet? Onko niissä venyvä vaijeri vai miten niissä säätö toimii?
Vaijerikytkin saatana Melkosen sarkofagin kaivoit esille.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVWn vaijerikytkimissä oli sellanen hämärä teleskooppi se vaijerinkuori joka piti lukita kun kykävaijerin irroittaa. Säätyy itsestään sillä kun vaijeri venyi. Sit jos ei lukinnut niin se kuori rävähti niin pitkäksi ettei sitä vaijeria enää saanu asennettua.. ..mistäkö tiedän.
Vaijerikytkin saatana Melkosen sarkofagin kaivoit esille.
Kapineessa alkoi kytkin luistamaan oikein tuntuvasti ja korjautui kun säädöstä löysäsi takasin vaijeria. Oikein viimeisen päälle hieno keksintö tuollainen säätö.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostMites 325E, noi vaijeri kytkimet? Onko niissä venyvä vaijeri vai miten niissä säätö toimii?
Antakaa nyt 325E:n vastata välissä. Haluan oppia asiasta lisää, vaikuttaa mielenkiintoiselta!
Comment
-
-
Nuorena kloppina kun turbo cherryyn rakensin quartermasterin 5.5" 2levysen nascar auton vanhan kytkimen. Oli cherryn orgis vaijeri kytkin kovilla. Vipu varsi suhdetta piti kaksin kertaistaa että jaksoi / sai järkevän liike radan. No meni pieni hetki ja tuli pellistä repesi vaijerin sisään tulo aukko.. ala sitten sitä vahvistamaan.. Vaijeri kytkinmb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVastakysymys topikin aloittajalle.
Miksi pitää saada punosletku? Mikset käytä alkuperäistä?
Oho, onkin tullut aikamoista tarinaa tänne
Vastasinkin tuohon jo heti ketjun alussa hämärästi, eli eli palikat tulee eri autoista, niin joku letku tuohon väliin pitää saada. ZF G6-53 tulee Chevyn LS-koneeseen, Bemarin kytkimellä. Työsylinteri on 123d:stä ja poljinsetti E83:sta. Ajattelin eliminoida noita putkia tuosta sylinterien välistä, letku vaan pää- ja työsylinterin väliin. Mutta jos tästä on jo seitsemän sivua juttua, niin ei sitä varmaan taida löytyä. Virittelen sitten ihan alkup. letkua, ja sovittelen kovilla putkilla etäisyydet kohdillen.
Kiitos vaan kaikille
J
Comment
-
-
Enää en muuta sano kuin AAMEN.
Enää en muuta sano asialle kuin AAMEN, uskon tuoneeni fakta seikoin ja kertomani käytännön kokemuksen kautta selville, miten asiat on todellisuudessa fiktioon verrattuna. Sekä sellaisille henkilöille jotka ei ole tehneet vastaavia kytkin muutoksia tai saaneet em. kokemusta käytännössä. Jopa Einstein sanoi "kokemusta ei voita mikään". Kiitän asiallisesta keskustelusta vaikka joilekkin asia kumisestavenyvästä kytkinletkusta meni koskettavasti jonkun omalle ns. henkilökohtaiselle tasolle, jolle osasin nauraa oikeasti ja tasot heittää tekniikka osammisessa. Miettikää kytkimen koko elinkaaren asiat, kytkinlevy kuluu ja sekä asetelma ja jopa metallia lähtee astelmasta ja vauhtipyörästä ja juuri tämä venyvä kytkinkumiletku pitää koko kytkimen toiminta mallin säädön samanlaisena kytkimen elinkaaren aikana, vaikka tulee muuttuvia tekijöitä joita edellä mainitsin.
Originally posted by Remotion View Post
Antakaa nyt 325E:n vastata välissä. Haluan oppia asiasta lisää, vaikuttaa mielenkiintoiselta!
Comment
-
-
Et sä kyllä ole tähän mennessä antanut ensimmäistäkään faktaa yhtään mistään. Pelkästään omia kuvitelmiasi ja väitteitäsi jonkun kenenkään tuntemattoman asentajan mielipiteistä.
Eiköhän tähänkin threadiin ole vastannut aika monta ihmistä jotka on aivan omin käsin tehnyt paljon enemmän kytkinremontteja ja kytkinmuutoksia kuin sinä edes unissasi.
Jos se kytkinletku toimisi kuten kuvittelet, niin sen KYTKINLETKUN LAAJENEMISEN PITÄISI MUKAUTUA LEVYN KULUMISEEN (+paineasetelman jne). Ja kun ne kaikki kuluu eri tavoin ja välillä hajoaakin, niin siellä ei ole mitään älyletkua joka miettisi että "haa, nytpä noiden seitsemän muun komponentin keskinäiset kuluneisuussuhteet onkin noin tai näin ja pullistumpa siis tällä kertaa siten."
Vaikka oletkin mielelläsi tyrkyttänyt itseäsi jopa lehtiin "autoammattilaisena", niin mieti nyt edes joskus mitä selität ja millä foorumilla.
Hyvää kevättä sinnekin.Last edited by BeamR; 03-02-2019, 01:17.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment