Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20/25 Viritys ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmerman88
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 117
    • Tämä profiili poistettu käytöstä

    #46
    joo pistän tähän väliin kyllä finalstatementin miltä tämä alkaa taas kuullostaa->

    M50/b25-M52/b25 konetta EI KANNATA VIRITTÄÄ!
    Jos virität ''JOTAIN'' laita ahdin suoraan.
    Rakenna nolla budjetilla.

    Siis hetkinen? Paljonko on järkeä näyttely autoissa ja yms. Ei näistä vehkeistä ole tarkoitus saada omiaan takaisin vaan saavuttaa jotain mikä on omasta mielestä hienoa/persoonallista ja harrastaa''harrastuksiin yleensä menee rahaa paitsi peukalon pyöritykseen''
    Mikä ihme on taas tämä negatiivinen asenne että, et sinä voi/pysty/ei kannata?
    Taidan lähtee vaihtamaan 240 Volvoon ja vaihtaa autonrakentelu vaikka kivesten näppäilyyn. etten tee mitään turhaa/mahdotonta.

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #47
      Kyllä sitä kannattaa laitella, ihan hyvä aihio se on mutta sulla on vähän faktat hukassa. Jannmann tietää kyllä mistä puhuu. Osta vaikka M30B35 ja rakentelet sitä pikkuhiljaa moottoripukissa ja sitten kun se on "valmis" niin laita kiinni. Tuon koneen voima on aika miehekästä vaikka E30 tai E21 kopassa.
      Retard Member

      Comment

      • zJark
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 740
        • Ylöjärvi

        #48
        Hommaat tuonne b28 sisuskalut, kansityö(esim jr-tehokansi), nokat(esim vanoksettoman imu pakopuolelle ja uusi schrikki imuksi) ja moottorin ohjaus(esim mega).
        Tuolla paketilla pääsee sinne ~250hv:n paikkeille ja kun käyttää vähän aikaa ja järkeä osien hankinnassa niin saa se vielä melko kustannustehokkaasti.
        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

        Comment

        • Bimmerman88
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 117
          • Tämä profiili poistettu käytöstä

          #49
          en minä sitä epäile ettei porukka tietäs mutta antakaa faktaa ja tosiaan kertokaa kokemuksia ja mielipiteitä. kyllä m30b35 olis hyvä virityskohde ja mielenkiintoinen moottorinohjauskin olisi ''helppo'' laittaa (hestec,tatech yms.) ja potentiaalia esim e34 on yksi puhdaslinjaisimpia !!bemareita!! mutta esim. e21 on vielä kevyt

          Comment

          • Bimmerman88
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 117
            • Tämä profiili poistettu käytöstä

            #50
            Originally posted by zJark View Post
            Hommaat tuonne b28 sisuskalut, kansityö(esim jr-tehokansi), nokat(esim vanoksettoman imu pakopuolelle ja uusi schrikki imuksi) ja moottorin ohjaus(esim mega).
            Tuolla paketilla pääsee sinne ~250hv:n paikkeille ja kun käyttää vähän aikaa ja järkeä osien hankinnassa niin saa se vielä melko kustannustehokkaasti.
            Juuri näin kiitoksia ! noilla koneen saa vielä kestämään maailmantappiin asti

            Comment

            • -TM-
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 208
              • Nurmes

              #51
              muista että krominen motonet pönttö pitää olla koska isot pojat kertoi että sillä tulee heppoja ainakin 20-50.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #52
                Originally posted by Bimmerman88 View Post
                joo pistän tähän väliin kyllä finalstatementin miltä tämä alkaa taas kuullostaa->

                M50/b25-M52/b25 konetta EI KANNATA VIRITTÄÄ!
                Jos virität ''JOTAIN'' laita ahdin suoraan.
                Rakenna nolla budjetilla.

                Siis hetkinen? Paljonko on järkeä näyttely autoissa ja yms. Ei näistä vehkeistä ole tarkoitus saada omiaan takaisin vaan saavuttaa jotain mikä on omasta mielestä hienoa/persoonallista ja harrastaa''harrastuksiin yleensä menee rahaa paitsi peukalon pyöritykseen''
                Mikä ihme on taas tämä negatiivinen asenne että, et sinä voi/pysty/ei kannata?
                Taidan lähtee vaihtamaan 240 Volvoon ja vaihtaa autonrakentelu vaikka kivesten näppäilyyn. etten tee mitään turhaa/mahdotonta.
                Totta kai sitä saa laittaa omat rahansa mihin ikinä haluaa.
                Pointtina tässä oli lähinnä se, että et tunnu ymmärtävän tai halua ymmärtää että voima maksaa.

                Jos halutaan ihan pikkuisen piristää kuten zJark tuossa hyvin neuvoikin, niin onko sulla hajua mitä se edes maksaa??

                Kerro nyt se sun kuviteltu budjetti, niin varmasti täältä löytyy neuvoja jotka opastaa sua oikeaan suuntaa sen M50B25 koneen kanssa.


                Esim. mun oma "moottori projekti" on kestänyt jo yli 2v osia pikkuhiljaa haalien.
                Massit ei mitenkään riitä kerralla kaikkien palikoiden ostamiseen. Ens talvella on mahdollisesti koneeseen kaikki tärkeimmät mekaaniset osat kasassa mikäli BMW Motorsport ei nosta hintoja sikana syksyyn mennessä.


                Jos haluat virittää sitä M50 konetta, osta toinen kone mitä pikku hiljaa rakennat, silloin on aikaa etsiä osia ja kilpailuttaa hintoja ja hankkia tietoa.
                Nyt toiseen koneeseen sijoitetut ylimääräiset rahat saat takaisin kun myyt oman vakion pois kun viripannu on valmis.
                Kun on enemmän aikaa, ei tarvitse tehdä heti kompromisseja rahan ja tavoitteiden kanssa.
                Välttyy myös hosumisesta johtuvien virheiden ja turhien investointien murheilta.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Bimmerman88
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 117
                  • Tämä profiili poistettu käytöstä

                  #53
                  Joo rosterinen AD-pönttö on makso 75 egee ja vaimennin siihen 300€.

                  Olen auton takia puillapaljailla asun suunnilleen lehtien keräys pöntössä ja kaikki rahat menee autoon. !kaikki!, tämän oon valinnu.
                  Noin viis tonnia oli groundzeron poppivehkeissä kiinni kunnes kyllästyin kyseisiin laitteisiin, ei tarvitse enää koskaan satsata bassoon voin sen sanoa.

                  Juuri tätä hosumis kysymystä olen yrittänyt tässä kokoajan selvittää että mikä on järkevin tapa kasata tuommonen m50/m52 kone nyt on tullut jo hyviä neuvoja mm. tuo toinen kone on kyllä käynyt mielessä, ei paha vaihtoehto. Jos 10k€ laittas koneeseen suunnilleen viripalikoihin ja maksimissaan 3v kasaamiseen niin ei mene säälittäväksi räpeltämiseksi''tuolla teho tavoitteella 250-300hepoa'' vapari koneesta.
                  Haluaisin joskus kyllä kuulla tuommosen koneen kiekasevan sen verran napakasti että ei enää taju riitä kertomaan fiilistä

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎