Announcement

Collapse
No announcement yet.

N sarjan tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kp21121
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 240
    • Tampere

    #46
    Kaikkien tyyppivikojen vastapainona, mitkä sanoisitte N-sarjan moottorien parhaimmistoksi luotettavuudeltaan?

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5272
      • Pirkkala

      #47
      Originally posted by kp21121 View Post
      Kaikkien tyyppivikojen vastapainona, mitkä sanoisitte N-sarjan moottorien parhaimmistoksi luotettavuudeltaan?
      N47 ja n57
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5024
        • Paimio

        #48
        Originally posted by urpo_rotta View Post
        n47
        ??????????

        Tuo ei nyt ihan sovi tuohon kategoriaan mitä kysyttiin.

        Varmaan N57 ja N53 on luotettavimmasta päästä mitä näitä löytyy...ja niissäkin on omat murheensa.
        Last edited by TheRipper; 17-10-2020, 23:01.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • H3nu
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 252
          • Hämeenlinna

          #49
          Originally posted by kp21121 View Post
          Kaikkien tyyppivikojen vastapainona, mitkä sanoisitte N-sarjan moottorien parhaimmistoksi luotettavuudeltaan?
          N55 on aika hyvässä maineessa

          Ja tuohon n47 luotettavuuteen sanoisin, että on kyllä mainettaan parempi moottori. Vaimon f20 pelannut ongelmitta ja näin myös monen tutun kohdalla. Käsittääkseni jakopäätä lukuunottamatta erittäin luotettava moottori, näiden kanssa työkseen touhuavat voi korjata jos oon väärässä.
          Last edited by H3nu; 18-10-2020, 00:02.
          BMW F82 M4 -16
          BMW F20 116d M-sport -14
          Aprilia Dorsoduro 900 -20
          Sea-Doo RXP300RS -16

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5272
            • Pirkkala

            #50
            N47 on niin vähävikainen moottori että kuuluu erittäin luotettavien kategoriaan aivan ilman muuta.
            N57 ehkä jopa vielä parempi
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5024
              • Paimio

              #51
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              N47 on niin vähävikainen moottori että kuuluu erittäin luotettavien kategoriaan aivan ilman muuta.
              No kyllä aika monta pikkuvikaa saa koneessa olla kuitenkin että tuon jakopään verran tulee kustantamaan. Että mielummin ne pikkuviat kuitenkin.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5272
                • Pirkkala

                #52
                Originally posted by TheRipper View Post
                No kyllä aika monta pikkuvikaa saa koneessa olla kuitenkin että tuon jakopään verran tulee kustantamaan. Että mielummin ne pikkuviat kuitenkin.
                Kerran jakopää auton eliniän aikana. Moneen yksilöön ei tarvii tehä sitäkään.
                Uudemman pään n47 moottorissa jakopään pettäminen on todella harvinaista.

                Teen töitä autoliikkeelle, joka myy n.4-5 tuhatta autoa (n47 varmaan yksi yleisimmistä moottoreista) vuodessa, liikkeen piikkiin korjataan vuositasolla 0-2 N47 josta jakopää pettänyt.

                Kaikki n47 jotka olen nähnyt jakopää pettäneenä, on olleet alkupään malleja.

                Moni kuuntelee kauhusta jäykkänä omaa n47 ja pelkää sen pettävän, aika harva silti pettää.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • kp21121
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 240
                  • Tampere

                  #53
                  Olipas mukavaa ja yllättävää lukea positiivisia asioita N47:sta, autotallista kun sellainen löytyy vuodelta 2012 (186tkm). Todella miellyttävä käyntiäänikin dieseliksi, kuin bensakoneen hurinaa.

                  Nyt tulossa N53 sen rinnalle. Mikäli viat jäävät mainittuihin, niin eipä varmaan ole maailman monimutkaisimpia itsekään korjata.

                  Comment

                  • kp21121
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 240
                    • Tampere

                    #54
                    Onko N53:ssa laadukkaammat DISAt, vai kuinka se on listattu vain N52:lle tyyppiviaksi?

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5024
                      • Paimio

                      #55
                      Originally posted by kp21121 View Post
                      Onko N53:ssa laadukkaammat DISAt, vai kuinka se on listattu vain N52:lle tyyppiviaksi?
                      Juu eikös ne nimenomaan parantuneet N53:seen.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • -mikkis-
                        Newbiemmer
                        • Dec 2018
                        • 13
                        • Hämeenlinna

                        #56
                        En tiedä onko tämä oikea topici kysyä, mutta koitetaan.

                        Onko kenelläkään tietoa sopiiko N42 pakosarja + katti yhditelmä uudemman N46 moottorin ja pakoputkiston väliin? Eli esim e46 318i -> e90 320i

                        Pakosarjan laippa varmaankin sopiva, mutta onko katit samaa kaliperiä jotta euro 4 luokitus täyttyy ja pakoputken laippa istuu.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16467
                          • Asikkala

                          #57
                          Originally posted by -mikkis- View Post
                          En tiedä onko tämä oikea topici kysyä, mutta koitetaan.

                          Onko kenelläkään tietoa sopiiko N42 pakosarja + katti yhditelmä uudemman N46 moottorin ja pakoputkiston väliin? Eli esim e46 318i -> e90 320i

                          Pakosarjan laippa varmaankin sopiva, mutta onko katit samaa kaliperiä jotta euro 4 luokitus täyttyy ja pakoputken laippa istuu.
                          Miksi pitäisi sopia ?

                          Comment

                          • -mikkis-
                            Newbiemmer
                            • Dec 2018
                            • 13
                            • Hämeenlinna

                            #58
                            Tekisi mieli koittaa toisella katti paketilla päästöjä kohdilleen. N42 pakosarja+katti paketteja olisi enemmän tarjoolla kun N46

                            Eilen päästöissä co2 kierroksilla reilusti ylitte, ja tämäkin 50:50 RE85 tankissa. Kyseisen auton kanssa olen päästöjen kanssa tapellut jo kaksi vuotta putkeen katsastuksessa.

                            kaikki Lambdat juuri viikko sitten vaihdettu, ja auto käy ja toimii mielestäni normaalisti. Kaksi vuotta sitten jakopää + venttiilinvarrenkumit vaihdettu. Juuri viikko sitten putsattu varmuuden vuoksi vanoksen solenoidit ja imm mittari. Tulpat n. 30tkm vanhat. Puolia en ole vaihtanut, mutta misfire coode en ole koskaan saanut.

                            Inpalla lambda singnaalit mielestäni normaalit:

                            Add.bank1 -0,28 ja bank2 +0,7
                            Mul.bank1 +0,98 ja bank2 +1,02

                            Nyt lambdojen vaihdon jälkeen herjaa enään n. 100km välein koodeja 29F5, 29F4 eli kattien toimimattomuutta ja ehkä hieman kuluttaa enemmän kun pitäisi.

                            Eli tästä päätellen voisin epäillä katteja tai vikaa b.suuttimissa.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5272
                              • Pirkkala

                              #59
                              Jos putki ja katti on kotoisin eri korimallista, niin ihmeenä pidän jos käy suoraan paikalleen mutta kuka estää hitsaamasta sinne sitä toisenlaista kattia?
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Malagutisti
                                BTCF Member
                                • Aug 2010
                                • 211
                                • Kurikka/Tre

                                #60
                                Onko kenelläkään tullut vastaan N47 kansi/kannentiivisteongelmaa?

                                Oma alkoi tehdä painetta paisariin, mutta kuplinta loppuu kun nyppää 4. Suuttimen irti. Lohkothan halkeaa 2-3 välistä, en muita tapauksia löytänyt enkä liioin kansi ym. Ongelmia :think.
                                BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                                BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                                E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎