Kaikkien tyyppivikojen vastapainona, mitkä sanoisitte N-sarjan moottorien parhaimmistoksi luotettavuudeltaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N sarjan tyyppiviat
Collapse
X
-
Originally posted by kp21121 View PostKaikkien tyyppivikojen vastapainona, mitkä sanoisitte N-sarjan moottorien parhaimmistoksi luotettavuudeltaan?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by urpo_rotta View Postn47
Tuo ei nyt ihan sovi tuohon kategoriaan mitä kysyttiin.
Varmaan N57 ja N53 on luotettavimmasta päästä mitä näitä löytyy...ja niissäkin on omat murheensa.Last edited by TheRipper; 17-10-2020, 23:01.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by kp21121 View PostKaikkien tyyppivikojen vastapainona, mitkä sanoisitte N-sarjan moottorien parhaimmistoksi luotettavuudeltaan?
Ja tuohon n47 luotettavuuteen sanoisin, että on kyllä mainettaan parempi moottori. Vaimon f20 pelannut ongelmitta ja näin myös monen tutun kohdalla. Käsittääkseni jakopäätä lukuunottamatta erittäin luotettava moottori, näiden kanssa työkseen touhuavat voi korjata jos oon väärässä.Last edited by H3nu; 18-10-2020, 00:02.BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
-
N47 on niin vähävikainen moottori että kuuluu erittäin luotettavien kategoriaan aivan ilman muuta.
N57 ehkä jopa vielä parempiE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostN47 on niin vähävikainen moottori että kuuluu erittäin luotettavien kategoriaan aivan ilman muuta.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostNo kyllä aika monta pikkuvikaa saa koneessa olla kuitenkin että tuon jakopään verran tulee kustantamaan. Että mielummin ne pikkuviat kuitenkin.
Uudemman pään n47 moottorissa jakopään pettäminen on todella harvinaista.
Teen töitä autoliikkeelle, joka myy n.4-5 tuhatta autoa (n47 varmaan yksi yleisimmistä moottoreista) vuodessa, liikkeen piikkiin korjataan vuositasolla 0-2 N47 josta jakopää pettänyt.
Kaikki n47 jotka olen nähnyt jakopää pettäneenä, on olleet alkupään malleja.
Moni kuuntelee kauhusta jäykkänä omaa n47 ja pelkää sen pettävän, aika harva silti pettää.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Olipas mukavaa ja yllättävää lukea positiivisia asioita N47:sta, autotallista kun sellainen löytyy vuodelta 2012 (186tkm). Todella miellyttävä käyntiäänikin dieseliksi, kuin bensakoneen hurinaa.
Nyt tulossa N53 sen rinnalle. Mikäli viat jäävät mainittuihin, niin eipä varmaan ole maailman monimutkaisimpia itsekään korjata.
Comment
-
-
Originally posted by kp21121 View PostOnko N53:ssa laadukkaammat DISAt, vai kuinka se on listattu vain N52:lle tyyppiviaksi?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
En tiedä onko tämä oikea topici kysyä, mutta koitetaan.
Onko kenelläkään tietoa sopiiko N42 pakosarja + katti yhditelmä uudemman N46 moottorin ja pakoputkiston väliin? Eli esim e46 318i -> e90 320i
Pakosarjan laippa varmaankin sopiva, mutta onko katit samaa kaliperiä jotta euro 4 luokitus täyttyy ja pakoputken laippa istuu.
Comment
-
-
Originally posted by -mikkis- View PostEn tiedä onko tämä oikea topici kysyä, mutta koitetaan.
Onko kenelläkään tietoa sopiiko N42 pakosarja + katti yhditelmä uudemman N46 moottorin ja pakoputkiston väliin? Eli esim e46 318i -> e90 320i
Pakosarjan laippa varmaankin sopiva, mutta onko katit samaa kaliperiä jotta euro 4 luokitus täyttyy ja pakoputken laippa istuu.
Comment
-
-
Tekisi mieli koittaa toisella katti paketilla päästöjä kohdilleen. N42 pakosarja+katti paketteja olisi enemmän tarjoolla kun N46
Eilen päästöissä co2 kierroksilla reilusti ylitte, ja tämäkin 50:50 RE85 tankissa. Kyseisen auton kanssa olen päästöjen kanssa tapellut jo kaksi vuotta putkeen katsastuksessa.
kaikki Lambdat juuri viikko sitten vaihdettu, ja auto käy ja toimii mielestäni normaalisti. Kaksi vuotta sitten jakopää + venttiilinvarrenkumit vaihdettu. Juuri viikko sitten putsattu varmuuden vuoksi vanoksen solenoidit ja imm mittari. Tulpat n. 30tkm vanhat. Puolia en ole vaihtanut, mutta misfire coode en ole koskaan saanut.
Inpalla lambda singnaalit mielestäni normaalit:
Add.bank1 -0,28 ja bank2 +0,7
Mul.bank1 +0,98 ja bank2 +1,02
Nyt lambdojen vaihdon jälkeen herjaa enään n. 100km välein koodeja 29F5, 29F4 eli kattien toimimattomuutta ja ehkä hieman kuluttaa enemmän kun pitäisi.
Eli tästä päätellen voisin epäillä katteja tai vikaa b.suuttimissa.
Comment
-
-
Jos putki ja katti on kotoisin eri korimallista, niin ihmeenä pidän jos käy suoraan paikalleen mutta kuka estää hitsaamasta sinne sitä toisenlaista kattia?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Onko kenelläkään tullut vastaan N47 kansi/kannentiivisteongelmaa?
Oma alkoi tehdä painetta paisariin, mutta kuplinta loppuu kun nyppää 4. Suuttimen irti. Lohkothan halkeaa 2-3 välistä, en muita tapauksia löytänyt enkä liioin kansi ym. Ongelmia :think.BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
E46 320d purettua palikkaa tarjolla
Comment
-
Comment