No sitten. Eipä tuossa sitten mitään vakavampaa järkeä ole.
Ajattelin että liikkuu kapillaarisesti johtojen välissä mutta jos meneekin kuoren välissä niin...
Menee aika OT:ksi, mutta Mersuissa noita välijohtoja asenneltiin takaisinkutsuina aikas paljon, lienee halvempaa kuin esim. nokka-akselin säädin joka useimmiten vuosi...
(Omaan kyllä vaihdoin ko. säätimen)
Useasti nuo ongelmat on tupannut olemaan n20 moottoreissa alle 2015 ikäisissä..
Pahkuna...eli juurikin siinä ikäluokassa mitä katselen...Molemmat noista kun on aikas pahoja vielä...
N57 tuo EGR on varmaankin se pahin ongelma. Mutta kun siihen vikaa tulee niin senhän voinee ottaa pois käytöstä.
Mitenkäs yleisiä nuo laakeriongelmat mahtaa olla ja missä vaiheessa alkaa? Jos esim olisi 150tkm ajettu ja ajettu tehtaan määräämillä öljyn vaihtoväleillä voiko vielä pelastaa jos puolittaa vaihtovälit vai onko vahinko jo tapahtunut?
N57 ehdottomasti, N20:een en koskis pitkällä tikullakaan.
Vai onko joku muka päässyt N20:llä ilman mitään remonttia 200 tkm asti?
Joo tähän tulokseen olen tosiaan itsekin tullut..
Nyt enemmänkin taistellaan N53 ja N57 välillä...tosin taisto taukoaa nyt ainakin joksikin aikaa kiitos koronarajoitusten...mutta ehkä keväämmällä taas sitten pääsee saksaankin...säkällä pikkasen aiemminkin.
N57 ehdottomasti, N20:een en koskis pitkällä tikullakaan.
Vai onko joku muka päässyt N20:llä ilman mitään remonttia 200 tkm asti?
3/15 uudemmissa on päivittynyt todella monta osaa,osa osista aikaisemmin.
Nopella vilkaisulla suuttimet/jakopää/öljypumppu/puolat..uskoisin että on se ainakin huomattavasti luotettavampi.
Monasti kannattaa huomioida että n55 on myös esim samat suuttimet kuin n20,kuten myös jakopääkin.
3/15 uudemmissa on päivittynyt todella monta osaa,osa osista aikaisemmin.
Nopella vilkaisulla suuttimet/jakopää/öljypumppu/puolat..uskoisin että on se ainakin huomattavasti luotettavampi.
Monasti kannattaa huomioida että n55 on myös esim samat suuttimet kuin n20,kuten myös jakopääkin.
Juuri näin. Itse en allekirjoittaisi sitä että N20 olisi jotenkin epäluotettavampi yleisesti ottaen kuin mikään muukaan uuden mallinen turbokone. (Ainakaan nuo päivitetyt mallit) Isot kengät tällä on kuitenkin ollut täytettävänään kun sillä on korvattu nuo pienempitehoiset kutoskoneet.
N57 ehdottomasti, N20:een en koskis pitkällä tikullakaan.
Vai onko joku muka päässyt N20:llä ilman mitään remonttia 200 tkm asti?
Itsellä nyt 191+tkm N20 koneella ja mitään remonttia sille ei ole tehty. Toki vielä hetki matkaa maagiseen 200tkm Sen sijaan siitä on otettu nyt 50% (184->270hv ja 270->420Nm) lisää tehoa ja vääntöä eli voihan se jossain kohtaa jotain korjailua vaatiakin...
Comment