Announcement

Collapse
No announcement yet.

N sarjan tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #31
    Originally posted by Muurahainen View Post
    No sitten. Eipä tuossa sitten mitään vakavampaa järkeä ole.
    Ajattelin että liikkuu kapillaarisesti johtojen välissä mutta jos meneekin kuoren välissä niin...
    Menee aika OT:ksi, mutta Mersuissa noita välijohtoja asenneltiin takaisinkutsuina aikas paljon, lienee halvempaa kuin esim. nokka-akselin säädin joka useimmiten vuosi...
    (Omaan kyllä vaihdoin ko. säätimen)

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5024
      • Paimio

      #32
      Kumpi mahtaisi olla "varmempi" kone N20 vai N57?

      Nuo kaksi kun voisi olla vaihtoehtoina...

      Onko muita tyyppivikoja tullut vastaan kuin mitä avausviestissä on nyt ilmoitettu?
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • arben
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1123
        • suomi

        #33
        Originally posted by TheRipper View Post
        Kumpi mahtaisi olla "varmempi" kone N20 vai N57?

        Nuo kaksi kun voisi olla vaihtoehtoina...

        Onko muita tyyppivikoja tullut vastaan kuin mitä avausviestissä on nyt ilmoitettu?
        Useasti nuo ongelmat on tupannut olemaan n20 moottoreissa alle 2015 ikäisissä..

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5024
          • Paimio

          #34
          Originally posted by arben View Post
          Useasti nuo ongelmat on tupannut olemaan n20 moottoreissa alle 2015 ikäisissä..
          Pahkuna...eli juurikin siinä ikäluokassa mitä katselen...Molemmat noista kun on aikas pahoja vielä...

          N57 tuo EGR on varmaankin se pahin ongelma. Mutta kun siihen vikaa tulee niin senhän voinee ottaa pois käytöstä.

          Mitenkäs yleisiä nuo laakeriongelmat mahtaa olla ja missä vaiheessa alkaa? Jos esim olisi 150tkm ajettu ja ajettu tehtaan määräämillä öljyn vaihtoväleillä voiko vielä pelastaa jos puolittaa vaihtovälit vai onko vahinko jo tapahtunut?
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • toNmbbA
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2009
            • 2331
            • Espoo

            #35
            N47 2010vm, ajettu 208tkm. X1 siis kyseessä.

            Joko näissä paranneltu osia? Uskaltaako ostaa ja ajaa hymyssä suin onnellisena kohti auringonnousua, vai kannattaako tällaiset jättää hankkimatta?

            Etsinnässä siis luotettava auto.

            Bilteman sinun mukaan moottorityyppi N47-D20C
            Last edited by toNmbbA; 18-08-2020, 09:57.
            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5272
              • Pirkkala

              #36
              Originally posted by toNmbbA View Post
              N47 2010vm, ajettu 208tkm. X1 siis kyseessä.

              Joko näissä paranneltu osia? Uskaltaako ostaa ja ajaa hymyssä suin onnellisena kohti auringonnousua, vai kannattaako tällaiset jättää hankkimatta?

              Etsinnässä siis luotettava auto.

              Bilteman sinun mukaan moottorityyppi N47-D20C

              Kyllä tuo kuuluu riskiryhmään.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • toNmbbA
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2009
                • 2331
                • Espoo

                #37
                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Kyllä tuo kuuluu riskiryhmään.
                Eli laitetaan hylkyyn. B47 vasta ensimmäinen ”luotettava”?
                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #38
                  Originally posted by toNmbbA View Post
                  Eli laitetaan hylkyyn. B47 vasta ensimmäinen ”luotettava”?
                  Tai M47 viimeinen luotettava. Uudemmat paskoja, kunnes toisin todistetaan.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • toNmbbA
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2009
                    • 2331
                    • Espoo

                    #39
                    Originally posted by O-Peksi View Post
                    Tai M47 viimeinen luotettava. Uudemmat paskoja, kunnes toisin todistetaan.
                    E84 / F20 / F30 ei ikävä kyllä saa m47 :(
                    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      #40
                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Kumpi mahtaisi olla "varmempi" kone N20 vai N57?

                      Nuo kaksi kun voisi olla vaihtoehtoina...

                      Onko muita tyyppivikoja tullut vastaan kuin mitä avausviestissä on nyt ilmoitettu?
                      N57 ehdottomasti, N20:een en koskis pitkällä tikullakaan.
                      Vai onko joku muka päässyt N20:llä ilman mitään remonttia 200 tkm asti?
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5024
                        • Paimio

                        #41
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        N57 ehdottomasti, N20:een en koskis pitkällä tikullakaan.
                        Vai onko joku muka päässyt N20:llä ilman mitään remonttia 200 tkm asti?
                        Joo tähän tulokseen olen tosiaan itsekin tullut..

                        Nyt enemmänkin taistellaan N53 ja N57 välillä...tosin taisto taukoaa nyt ainakin joksikin aikaa kiitos koronarajoitusten...mutta ehkä keväämmällä taas sitten pääsee saksaankin...säkällä pikkasen aiemminkin.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • arben
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1123
                          • suomi

                          #42
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          N57 ehdottomasti, N20:een en koskis pitkällä tikullakaan.
                          Vai onko joku muka päässyt N20:llä ilman mitään remonttia 200 tkm asti?
                          3/15 uudemmissa on päivittynyt todella monta osaa,osa osista aikaisemmin.
                          Nopella vilkaisulla suuttimet/jakopää/öljypumppu/puolat..uskoisin että on se ainakin huomattavasti luotettavampi.

                          Monasti kannattaa huomioida että n55 on myös esim samat suuttimet kuin n20,kuten myös jakopääkin.

                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            #43
                            Originally posted by arben View Post
                            3/15 uudemmissa on päivittynyt todella monta osaa,osa osista aikaisemmin.
                            Nopella vilkaisulla suuttimet/jakopää/öljypumppu/puolat..uskoisin että on se ainakin huomattavasti luotettavampi.

                            Monasti kannattaa huomioida että n55 on myös esim samat suuttimet kuin n20,kuten myös jakopääkin.

                            Juuri näin. Itse en allekirjoittaisi sitä että N20 olisi jotenkin epäluotettavampi yleisesti ottaen kuin mikään muukaan uuden mallinen turbokone. (Ainakaan nuo päivitetyt mallit) Isot kengät tällä on kuitenkin ollut täytettävänään kun sillä on korvattu nuo pienempitehoiset kutoskoneet.
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7435
                              • Oulu

                              #44
                              Originally posted by arben View Post
                              Monasti kannattaa huomioida että n55 on myös esim samat suuttimet kuin n20,kuten myös jakopääkin.
                              Mites sitten tuo öljypumpun ketju joka ymmärtääkseni oli N20 ongelmana? Ja onko N55 ollut jakopääongelmia?

                              EDIT: Tässä yksi video N55:n ongelmista: https://www.youtube.com/watch?v=rPUUNhjJjHU
                              Last edited by Petri.Kekkonen; 24-08-2020, 16:43.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • kobluna
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2018
                                • 136
                                • Espoo

                                #45
                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                N57 ehdottomasti, N20:een en koskis pitkällä tikullakaan.
                                Vai onko joku muka päässyt N20:llä ilman mitään remonttia 200 tkm asti?
                                Itsellä nyt 191+tkm N20 koneella ja mitään remonttia sille ei ole tehty. Toki vielä hetki matkaa maagiseen 200tkm Sen sijaan siitä on otettu nyt 50% (184->270hv ja 270->420Nm) lisää tehoa ja vääntöä eli voihan se jossain kohtaa jotain korjailua vaatiakin...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎