Announcement

Collapse
No announcement yet.

N sarjan tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kp21121
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 240
    • Tampere

    #16
    Notta siis N-sarjalaisista yksi potentiaalinen hankinta sitten kuitenkin olisi N52 3-litraisena? En ole tosin bensankulutusta vielä tarkistanut. E. Kuluttaa näköjään saman kuin oma vanha 525i. Toki tehoa on sitten enemmän.
    Last edited by kp21121; 18-07-2019, 21:28.

    Comment

    • kp21121
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 240
      • Tampere

      #17
      Eikös N47 vuodelta 2012 pitäisi olla jo vähän varmempi kuin vaikka N47 vuodelta 2009?

      Comment

      • arben
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1123
        • suomi

        #18
        Originally posted by kp21121 View Post
        Eikös N47 vuodelta 2012 pitäisi olla jo vähän varmempi kuin vaikka N47 vuodelta 2009?
        Kyllä,ns c mallin jakopää on varmempi kuin a mallin jota löytyy juurikin ~2007-2009.

        Ikuinen se ei silti ole,itse uskaltaisin sellaisen kohtuu turvallisin mielin ostaa.

        Uusimmat kilkkeet taitaa olla 2013 uudemmissa.

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #19
          Originally posted by kp21121 View Post
          Notta siis N-sarjalaisista yksi potentiaalinen hankinta sitten kuitenkin olisi N52 3-litraisena? En ole tosin bensankulutusta vielä tarkistanut. E. Kuluttaa näköjään saman kuin oma vanha 525i. Toki tehoa on sitten enemmän.
          Muutama N52B30 ollut, ja kunhan DISA on kunnossa, niin kohtuullisen varmoja pelejä olleet.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17532
            • Turku

            #20
            Originally posted by JaniLap View Post
            Toisin sanoen, jos suuttimet on kunnossa, niin NOX-anturi säilyy toimintakuntoisena 200tkm?

            Rohkenen epäillä.
            E81 oli 85tkm ajettu tullessa, ja NoX-anturi viallinen. Suuttimissa ei havaittu vikaa. Anturi uusittiin.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • jpeltoma
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 600
              • pirkanmaa

              #21
              n42/46 vuotaa öljyä useasta suunnasta: öljypohjantiiviste, suodattimenjalan profiilitiiviste, venttiilikopantiiviste, vanoksen solenoidien tiivisteistä, alipainepumpun tiivisteistä.
              __________________________________________________ ________________________
              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #22
                N42/3/5/6 -koneissa valitettavan yleistä sekin, että mm. nokka-akselien tunnistimet alkaa jossain vaiheessa vuotaa öljyä tunnistimen läpi. Eli vuotoa ei näy ulospäin välttämättä ollenkaan, mutta sähköliitin öljyssä ja öljy nousee kapillaari-ilmiön avulla johtosarjassa johtojen sisällä aina eculle asti ja ecun liitinkampa ui öljyssä. Samaa kuullut käyneen myös jäähdytysnesteen kanssa, kun koneen lämpöanturi vuotaa. Öljy ei välttämättä tuhoa muuta, kuin kovettaa johtosarjan herkemmin murtuvaksi, mutta tuo jäähdytysneste tekeekin sit reilummin hallaa.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17532
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  N42/3/5/6 -koneissa valitettavan yleistä sekin, että mm. nokka-akselien tunnistimet alkaa jossain vaiheessa vuotaa öljyä tunnistimen läpi. Eli vuotoa ei näy ulospäin välttämättä ollenkaan, mutta sähköliitin öljyssä ja öljy nousee kapillaari-ilmiön avulla johtosarjassa johtojen sisällä aina eculle asti ja ecun liitinkampa ui öljyssä. Samaa kuullut käyneen myös jäähdytysnesteen kanssa, kun koneen lämpöanturi vuotaa. Öljy ei välttämättä tuhoa muuta, kuin kovettaa johtosarjan herkemmin murtuvaksi, mutta tuo jäähdytysneste tekeekin sit reilummin hallaa.
                  Mitä tässä tapauksessa pitäisi siis ennaltaehkäisevästi uusia? Nokka-akselintunnistimet ja jäähdytysnesteen anturi? Osanumerot?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by Laku View Post
                    Mitä tässä tapauksessa pitäisi siis ennaltaehkäisevästi uusia? Nokka-akselintunnistimet ja jäähdytysnesteen anturi? Osanumerot?
                    En muista lonkalta anturien numeroita, mutta bmwfansista nekin löytyy helposti. Öljyvuodon näkee kyllä antureista helposti, kun käyttää liittimen irti, joten ennakointina riittänee, kun silloin tällöinen irroittaa liittimet ja tarkastaa tilanteen.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • arben
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1123
                      • suomi

                      #25
                      Originally posted by O-Peksi View Post
                      En muista lonkalta anturien numeroita, mutta bmwfansista nekin löytyy helposti. Öljyvuodon näkee kyllä antureista helposti, kun käyttää liittimen irti, joten ennakointina riittänee, kun silloin tällöinen irroittaa liittimet ja tarkastaa tilanteen.
                      Mersussa sama vika,korjauksena väliliitin missä tinaklöntti

                      Anturit tais olla 70€/kpl,et miks tollasii piuhanpätkii tarttee edes myydä.

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #26
                        Originally posted by arben View Post
                        Mersussa sama vika,korjauksena väliliitin missä tinaklöntti

                        Anturit tais olla 70€/kpl,et miks tollasii piuhanpätkii tarttee edes myydä.
                        No se tinaklöntti ei ala vuotamaan läpi ikinä. Uusikin anturi luultavasti joskus.

                        Comment

                        • arben
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1123
                          • suomi

                          #27
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          No se tinaklöntti ei ala vuotamaan läpi ikinä. Uusikin anturi luultavasti joskus.
                          Noup,kuvittelis et jossain vaihees se tulee kutistesukan ohi jolloin se jatkaa vuotamistaan kohti ecua. Näin netin mukaan käynytkin.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            Originally posted by arben View Post
                            Noup,kuvittelis et jossain vaihees se tulee kutistesukan ohi jolloin se jatkaa vuotamistaan kohti ecua. Näin netin mukaan käynytkin.
                            No sitten. Eipä tuossa sitten mitään vakavampaa järkeä ole.
                            Ajattelin että liikkuu kapillaarisesti johtojen välissä mutta jos meneekin kuoren välissä niin...

                            Comment

                            • kp21121
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 240
                              • Tampere

                              #29
                              Mites N52 3.0 moottorien vuosikerrat, kannattaako välttää joitain tiettyjä vuosia tai tyyppejä eli onko parempi ostaa loppupään vai alkupään moottoreita?
                              Last edited by kp21121; 28-07-2019, 15:26.

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5429
                                • S:t Karins

                                #30
                                N54:
                                Venttiilikoppa halki tai tiiviste vuotaa
                                Öljynsuodattimen jalan tiiviste vuotaa
                                Automaattilaatikon sähköjen läpivientiholkki falskaa
                                Alipaineletkut hapertuu
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎