Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 turbo, vakio ruiskulla, tuplilla, vaiko tupla dateilla vai milläkä? hä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    #16
    Millaisen bensapumpun tuplakaasarit vaatii turbo käytössä? Pitääkö olla ahtopaineen mukaan säätyvä bensanpaineensäädin? Mitenkäs kun koneessa jota olen rakentamassa on mekaaninen bensapumppu nokka-akselikäyttöinen. Eihän sitä voi poiksaan viskata kun sitten tulee öljyt pihalle sen reijästä vai voiko sitä käyttää siirtopumppuna vai tarviiko siirtopumppua edes?
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

    Comment

    • BMWsutii
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 53
      • kuopio

      #17
      mulle on vähän hämäräksi jäänyt tuo virranjakajan toiminta paineella..? voisko joku selvittää asiaa minulle...?
      Elämä on liian lyhyt..! Siksi osta BMW ja aja henkesi edestä!

      Comment

      • Muumi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1702
        • Rovaniemi

        #18
        Originally posted by ropo
        Millaisen bensapumpun tuplakaasarit vaatii turbo käytössä?
        Korkeapainepumppu,esim.jostain ruiskuautosta.

        Originally posted by ropo
        Pitääkö olla ahtopaineen mukaan säätyvä bensanpaineensäädin?
        Pitää.

        Originally posted by ropo
        Mitenkäs kun koneessa jota olen rakentamassa on mekaaninen bensapumppu nokka-akselikäyttöinen. Eihän sitä voi poiksaan viskata kun sitten tulee öljyt pihalle sen reijästä vai voiko sitä käyttää siirtopumppuna vai tarviiko siirtopumppua edes?
        Vakiopumppu roskiin.Ja teet peitelevyn siihen pumpun paikalle.
        E24 635csi

        Comment

        • Muumi
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1702
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by BMWsutii
          mulle on vähän hämäräksi jäänyt tuo virranjakajan toiminta paineella..? voisko joku selvittää asiaa minulle...?
          Mitä hämärää siinä oikein on?
          Tee tönkköjakaja,ei häiritse paine.
          E24 635csi

          Comment

          • BMWsutii
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 53
            • kuopio

            #20
            muuten hyvä se tönkkö jakaja mutta matkaajossa ei tarvitse haaveilla että pääsisi alle 10litran....
            Elämä on liian lyhyt..! Siksi osta BMW ja aja henkesi edestä!

            Comment

            • tepabmw
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 834
              • LAITAMAA

              #21
              Originally posted by BMWsutii
              muuten hyvä se tönkkö jakaja mutta matkaajossa ei tarvitse haaveilla että pääsisi alle 10litran....
              jakajaa on turha syyttää kulutuksen suuruudesta...
              -Tepan Paja-
              Veikkola city
              0405203098
              Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

              Comment

              • mortimer
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1079
                • Satulinna kaukomaan

                #22
                Originally posted by BMWsutii
                muuten hyvä se tönkkö jakaja mutta matkaajossa ei tarvitse haaveilla että pääsisi alle 10litran....
                ei se alipainesäädin turhaan siinä jakajan kyljessä killu, kevyellä kuormalla (siis esim. juurikin matka-ajossa) ajaessa vaikuttaa kulutukseen ihan perkuleesti.

                turbokoneessa oikeanlainen alipainesäädin laskee kulutusta, poistaa lämpöongelmia, ehkäisee nakutusta ja vähentää turboviivettä.

                i3S -20
                E30M3 slotcar 1:32
                XKE FHC 1971
                Mgb Gt -66
                T6 -19
                E91 -08

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #23
                  Originally posted by mortimer
                  ei se alipainesäädin turhaan siinä jakajan kyljessä killu, kevyellä kuormalla (siis esim. juurikin matka-ajossa) ajaessa vaikuttaa kulutukseen ihan perkuleesti.

                  turbokoneessa oikeanlainen alipainesäädin laskee kulutusta, poistaa lämpöongelmia, ehkäisee nakutusta ja vähentää turboviivettä.
                  Miten se alipaine säädin voi toimia turbo koneessa? Vai tuleeko se turbon imupuolelle? Ei varmaan onnistu ihan niin helposti, että laittaa vaan alipainesäätimen letkun turbon imupuolelle?
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  • ropo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 648

                    #24
                    Originally posted by ropo
                    Miten se alipaine säädin voi toimia turbo koneessa? Vai tuleeko se turbon imupuolelle? Ei varmaan onnistu ihan niin helposti, että laittaa vaan alipainesäätimen letkun turbon imupuolelle?
                    Kellään tietoa?
                    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                    Comment

                    • Freak
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2540
                      • .

                      #25
                      Kaksitoiminen alipainesäädin joka siirtää ajoitusta myöhäisemmälle paineella.
                      Letku tulee ihan normaaliin paikkaan kaasuläpän juureen.
                      Mistä tuommoisen alipainesäätimen saa onkin jo toinen asia. Tiedän, että jotkut ovat tehneet vastaavan kapistuksen pienestä pneumatiikkasylinteristä ja hienosti on hoitanut tehtävänsä.
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • ropo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 648

                        #26
                        Originally posted by Freak
                        Kaksitoiminen alipainesäädin joka siirtää ajoitusta myöhäisemmälle paineella.
                        Letku tulee ihan normaaliin paikkaan kaasuläpän juureen.
                        Mistä tuommoisen alipainesäätimen saa onkin jo toinen asia. Tiedän, että jotkut ovat tehneet vastaavan kapistuksen pienestä pneumatiikkasylinteristä ja hienosti on hoitanut tehtävänsä.
                        Siis ennakkoahan siihen sytytykseen pitää saada enemmän kierroksilla. Ei myöhemmälle...
                        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                        Comment

                        • mortimer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 1079
                          • Satulinna kaukomaan

                          #27
                          --------------
                          Last edited by mortimer; 22-12-2012, 23:26.

                          i3S -20
                          E30M3 slotcar 1:32
                          XKE FHC 1971
                          Mgb Gt -66
                          T6 -19
                          E91 -08

                          Comment

                          • ropo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 648

                            #28
                            Originally posted by mortimer
                            ...ja ahtopaineiden noustessa vähentää ennakkoa.


                            systeemi onnistuu sopivalla 1-toimisella alipainesäätimelläkin kohtuu hyvin tuloksin.
                            Mistä syystä ennakon pitää pienentyä ahtopaineiden noustessa?
                            Osaatko kertoa tarkemmin miten se onnistuu 1-toimisilla alipainesäätimellä?
                            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                            Comment

                            • ropo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 648

                              #29
                              Onko imusarjan tekemisessä/ostamisessa otettava jotain huomioon turbo virityksissä?
                              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                              Comment

                              • TheLoial
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 1109
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by ropo
                                Onko imusarjan tekemisessä/ostamisessa otettava jotain huomioon turbo virityksissä?
                                On aika paljonkin mutta mitä ottaa huomioon, se jää aina oman harkinnan varaan. Siitä voi tehdä hyvän tai huonon ja huonokin toimii sellaisella kaverilla hyvin joka ei tarvitse huippuominaisuuksia autoltaan. Riippuu käyttäjästä mitä haluaa ja millaiset painoarvot antaa eri ominaisuuksille...

                                Tätä voi verrata tietyllä tavalla turbon pakosarjaan, siitä voi tehdä monenlaisen: muoto, pituus, suora <-> kapeneva, antureiden paikat, letkulähdöt, tilavuus ym ym...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎