Announcement

Collapse
No announcement yet.

Megasquirt kysymyksiä II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8531
    • Karhe

    Megasquirt kysymyksiä II

    Edellinen topikki tuli täyteen: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=218217
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #2
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:48.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 10967
      • Oulu

      #3
      Nyt te kyllä puhutte ihan höpöjä että IAT tieto ei olis tarpeen. Speed density moodi VE-kartalla nimenojaan perustuu siihen että se tietää ilman tiheyden imusarjassa ja lämpötila vaikuttaa siihen paljon. Ero ilman tiheydessä on n. 8% 20 ja 50 asteen välillä mikä tarkottaa että esim. 20 asteessa 14.7 säädetty seos muuttuu ~15.7 kun imulämpö on 50 astetta. Jos IAT korjausta ei ole käytössä.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #4
        -----
        Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:47.

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #5
          Megasquirt käyttää imulämpötilan korjauskäyränä ns. Steinhart-Hart-kaavalla laskettua käyrää joka tallennetaan prosun muistiin pysyvästi eikä sitä "hienosäädetä". Tämä tapahtuu MS1:ssä Easytherm-ohjelmalla ja MS2:ssa ja MS3:ssa Tunerstudiolla antamalla kolme tarkkaa lämpötila-vastusarvoa. Sössimällä nämä vastus-lämpötilaparit tai käyttämällä jotain random-anturin arvoja menee käyräkin pieleen ja sitä kautta polttoaineen suihkutuskin on pielessä.







          Ilmeisesti myös Speeduino käyttää eo. metodia koska siihenkin syötetään kolme vastus-lämpötilaparia kun kalibroidaan lämpöanturit.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • shawela
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 363
            • Oulu

            #6
            Onko kellään tietoa afr safety systemin toiminnasta kahdella lambdalla? Kyseessä on ms3. Tarkkaileeko se ainoastaan yhtä lambdaa? V koneessa olisi nimittäin hyvä tarkkailla kumpaakin pakopuolta.

            Comment

            • Biimersson
              Bimmer Rookie
              • Jul 2018
              • 64
              • Lahti

              #7
              Tässähän näyttää sopivasti olleen IAT keskustelua niin sotketaan pakkaa vielä omalta osalta.
              Ohjaus KDFI v1.4
              M50B25 NONvanos
              Tupla imunokat
              870cc dekat
              RE85 polttoaine
              Itse sijoitin imuilman lämpötila-anturin ahtoputkeen n:20cm kaasuläpästä
              Ja ainakina omasta mielestä anturi on siirrettävä imuisarjaan, koska kylmällä säällä (0°C) pitkässäkin tyhjäkäynnissä IAT näyttää +5-10 °C.
              Tästä aiheutuu erittäin epälooginen käytös mm tyhjäkäynnin seoksiin.
              Viimeksi käytössä oli vielä M52 muovinen imusarja ja anturi vakio paikalla jolloin IAT näytti paljon suurempia lukuja pitkän tyhjäkäynnin jälkeen, jolloin myös seos pysyi kohdallaan.

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #8
                -----
                Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:45.

                Comment

                • Biimersson
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2018
                  • 64
                  • Lahti

                  #9
                  Hyvät tietää oon noista kuullu kanssa kaikenlaista palautetta toisilla pelaa ja toisilla taas ei.
                  Mulla tuntuu tuo tyhjäkäynti olemaan se Akilleen kantapää -> meinaa seos seilata -> sammuilee kaasulta nostaessa. Suuttimet kuitenkin uudet ja finjecktorilta ostettu eli pitäisi olla samanlaisia.
                  Lähinnä tuon IAT asian takia rupesin kommentoimaan kun ongelma on anturin siirron jälkeen huomattavasti pahempi.
                  Tyhjäkäynnin pulssin leveys asettuu kuitenkin 1.6-1.7 ms niin kai se nyt noillakin on saatava käymään edes kohtuullisesti tyhjää?

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #10
                    -----
                    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:44.

                    Comment

                    • topeka
                      Newbiemmer
                      • Apr 2020
                      • 5
                      • Siilinjärvi

                      #11
                      Elekee suuttuko, muualla tuntuu olevan melko hiljaista kdFi:n suhteen, niin tulin hakemaan täältä neuvoja. Tarkoitus saada suorasytkä toimimaan hukkakipinän malliin, nokan asentotunnistinta ei ole.

                      - koneena jakajamallinen C20LET
                      - moottorinohjauksena kdFI v1.4 PnP, melkein sama purkki kuin M50/M52
                      - puolina jotkin Mercuryn 2-napaiset, todettu toimivaksi rallisprint Evossa
                      - sytytysvahvistimena Bosch 0227100211 https://www.finjector.com/fin/bosch_...0211-p-2559-44

                      kdFi:ltä vedot pinneistä A1, A2, B1 ja B2 sytkävahvistimen pinneihin 1, 2, 4 ja 5. 3 kytketty maihin sylinterikanteen. Toiselta puolen sytkävahvistimen pinneistä piuhat eteenpäin puolille. Plussat tulee suoraan kdFi:ltä puolille.

                      Ongelmana siis, ettei tule kipinää. Onko jokin asetus nyt pielessä, tai kytkennöissä jotain?

                      Ei vaikutusta, jos vaihtaa Number of coils kohtaan Wasted Spark. Tunerstudion asetukset alla:



                      Vielä lisäyksenä, että laite on ollut pyörivässä kunnossa jakajasytytyksellä.
                      Last edited by topeka; 21-04-2020, 13:12. Reason: Lisätty suora linkki kuvalle

                      Comment

                      • Lehtiskä
                        Newbiemmer
                        • Dec 2016
                        • 16
                        • Lahti finland

                        #12
                        Saattaa olla tyhmä kysymys mutta kysytään nyt kuitenkin
                        Autossa Megan moottorinohjaus
                        Kone: M50B25
                        Katsoin säädettävällä ajoitus lampulla ennakoita tyhjäkäynnillä ignition advance näyttää 20ast lamppu pitää ruuvata 65ast että vilkkuu YKKssa:think
                        Minusta 20ast on jo paljon tyhjäkäynnillä mutta tuskin puhuisi 65ast ennakolla mitään
                        Mikä tässä nyt mättää? Signaalia yritin Puolan kummastakin johdosta ja aina sama tulos.
                        Kaasua jos kääntää niin ennakko karkaa vielä enemmän.
                        Joku käyttäjälähtöinen ongelmahan tässä on mutta mikä?
                        Ja tosiaan auto hukkakipinä moodissa ja vakio puolilla.
                        Last edited by Lehtiskä; 20-04-2020, 20:49.

                        Comment

                        • nevari
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 256
                          • jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Lehtiskä View Post
                          Saattaa olla tyhmä kysymys mutta kysytään nyt kuitenkin
                          Autossa Megan moottorinohjaus
                          Katsoin säädettävällä ajoitus lampulla ennakoita tyhjäkäynnillä ignition advance näyttää 20ast lamppu pitää ruuvata 65ast että vilkkuu YKKssa:think
                          Minusta 20ast on jo paljon tyhjäkäynnillä mutta tuskin puhuisi 65ast ennakolla mitään
                          Mikä tässä nyt mättää? Signaalia yritin Puolan kummastakin johdosta ja aina sama tulos.
                          Kaasua jos kääntää niin ennakko karkaa vielä enemmän.
                          Joku käyttäjälähtöinen ongelmahan tässä on mutta mikä?
                          Ja tosiaan auto hukkakipinä moodissa ja vakio puolilla.


                          olisiko tässä ongelman syy :think

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 10967
                            • Oulu

                            #14
                            Tuo ajoituslamppu missä on tuo ennakonsäätönamiska on kyllä semmonen kapistus että saa äkkiä melko persiilleen ennakon Paljon varmempi, kun hommaa lampun, missä ei oo säätönamiskaa ollenkaan.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Lehtiskä
                              Newbiemmer
                              • Dec 2016
                              • 16
                              • Lahti finland

                              #15
                              Originally posted by nevari View Post
                              http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=6012

                              olisiko tässä ongelman syy :think
                              Eikös tässä tapauksessa lamppu vaan välähdä yhden kerran "turhaan" koska ei se tyhmä palikka välähdä kun vaan silloin kun kipinä tulee. eikait sen pitäisi ennakkon näyttämään "tuplata".
                              Ja vaikka ennakko näkyisi tuplana kuulostaa 32.5ast myös aika hurjalle
                              Edit: taidan tehdä niinkun pazi88 tossa jo vähän vihjas että haen ihan perus lampun 😅

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎