Edellinen topikki tuli täyteen: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=218217
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Megasquirt kysymyksiä II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Nyt te kyllä puhutte ihan höpöjä että IAT tieto ei olis tarpeen. Speed density moodi VE-kartalla nimenojaan perustuu siihen että se tietää ilman tiheyden imusarjassa ja lämpötila vaikuttaa siihen paljon. Ero ilman tiheydessä on n. 8% 20 ja 50 asteen välillä mikä tarkottaa että esim. 20 asteessa 14.7 säädetty seos muuttuu ~15.7 kun imulämpö on 50 astetta. Jos IAT korjausta ei ole käytössä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Megasquirt käyttää imulämpötilan korjauskäyränä ns. Steinhart-Hart-kaavalla laskettua käyrää joka tallennetaan prosun muistiin pysyvästi eikä sitä "hienosäädetä". Tämä tapahtuu MS1:ssä Easytherm-ohjelmalla ja MS2:ssa ja MS3:ssa Tunerstudiolla antamalla kolme tarkkaa lämpötila-vastusarvoa. Sössimällä nämä vastus-lämpötilaparit tai käyttämällä jotain random-anturin arvoja menee käyräkin pieleen ja sitä kautta polttoaineen suihkutuskin on pielessä.
Ilmeisesti myös Speeduino käyttää eo. metodia koska siihenkin syötetään kolme vastus-lämpötilaparia kun kalibroidaan lämpöanturit.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Tässähän näyttää sopivasti olleen IAT keskustelua niin sotketaan pakkaa vielä omalta osalta.
Ohjaus KDFI v1.4
M50B25 NONvanos
Tupla imunokat
870cc dekat
RE85 polttoaine
Itse sijoitin imuilman lämpötila-anturin ahtoputkeen n:20cm kaasuläpästä
Ja ainakina omasta mielestä anturi on siirrettävä imuisarjaan, koska kylmällä säällä (0°C) pitkässäkin tyhjäkäynnissä IAT näyttää +5-10 °C.
Tästä aiheutuu erittäin epälooginen käytös mm tyhjäkäynnin seoksiin.
Viimeksi käytössä oli vielä M52 muovinen imusarja ja anturi vakio paikalla jolloin IAT näytti paljon suurempia lukuja pitkän tyhjäkäynnin jälkeen, jolloin myös seos pysyi kohdallaan.
Comment
-
-
Hyvät tietää oon noista kuullu kanssa kaikenlaista palautetta toisilla pelaa ja toisilla taas ei.
Mulla tuntuu tuo tyhjäkäynti olemaan se Akilleen kantapää -> meinaa seos seilata -> sammuilee kaasulta nostaessa. Suuttimet kuitenkin uudet ja finjecktorilta ostettu eli pitäisi olla samanlaisia.
Lähinnä tuon IAT asian takia rupesin kommentoimaan kun ongelma on anturin siirron jälkeen huomattavasti pahempi.
Tyhjäkäynnin pulssin leveys asettuu kuitenkin 1.6-1.7 ms niin kai se nyt noillakin on saatava käymään edes kohtuullisesti tyhjää?
Comment
-
-
Elekee suuttuko, muualla tuntuu olevan melko hiljaista kdFi:n suhteen, niin tulin hakemaan täältä neuvoja. Tarkoitus saada suorasytkä toimimaan hukkakipinän malliin, nokan asentotunnistinta ei ole.
- koneena jakajamallinen C20LET
- moottorinohjauksena kdFI v1.4 PnP, melkein sama purkki kuin M50/M52
- puolina jotkin Mercuryn 2-napaiset, todettu toimivaksi rallisprint Evossa
- sytytysvahvistimena Bosch 0227100211 https://www.finjector.com/fin/bosch_...0211-p-2559-44
kdFi:ltä vedot pinneistä A1, A2, B1 ja B2 sytkävahvistimen pinneihin 1, 2, 4 ja 5. 3 kytketty maihin sylinterikanteen. Toiselta puolen sytkävahvistimen pinneistä piuhat eteenpäin puolille. Plussat tulee suoraan kdFi:ltä puolille.
Ongelmana siis, ettei tule kipinää. Onko jokin asetus nyt pielessä, tai kytkennöissä jotain?
Ei vaikutusta, jos vaihtaa Number of coils kohtaan Wasted Spark. Tunerstudion asetukset alla:
Vielä lisäyksenä, että laite on ollut pyörivässä kunnossa jakajasytytyksellä.
Comment
-
-
Saattaa olla tyhmä kysymys mutta kysytään nyt kuitenkin
Autossa Megan moottorinohjaus
Kone: M50B25
Katsoin säädettävällä ajoitus lampulla ennakoita tyhjäkäynnillä ignition advance näyttää 20ast lamppu pitää ruuvata 65ast että vilkkuu YKKssa:think
Minusta 20ast on jo paljon tyhjäkäynnillä mutta tuskin puhuisi 65ast ennakolla mitään
Mikä tässä nyt mättää? Signaalia yritin Puolan kummastakin johdosta ja aina sama tulos.
Kaasua jos kääntää niin ennakko karkaa vielä enemmän.
Joku käyttäjälähtöinen ongelmahan tässä on mutta mikä?
Ja tosiaan auto hukkakipinä moodissa ja vakio puolilla.Last edited by Lehtiskä; 20-04-2020, 21:49.
Comment
-
-
Originally posted by Lehtiskä View PostSaattaa olla tyhmä kysymys mutta kysytään nyt kuitenkin
Autossa Megan moottorinohjaus
Katsoin säädettävällä ajoitus lampulla ennakoita tyhjäkäynnillä ignition advance näyttää 20ast lamppu pitää ruuvata 65ast että vilkkuu YKKssa:think
Minusta 20ast on jo paljon tyhjäkäynnillä mutta tuskin puhuisi 65ast ennakolla mitään
Mikä tässä nyt mättää? Signaalia yritin Puolan kummastakin johdosta ja aina sama tulos.
Kaasua jos kääntää niin ennakko karkaa vielä enemmän.
Joku käyttäjälähtöinen ongelmahan tässä on mutta mikä?
Ja tosiaan auto hukkakipinä moodissa ja vakio puolilla.
olisiko tässä ongelman syy :think
Comment
-
-
Tuo ajoituslamppu missä on tuo ennakonsäätönamiska on kyllä semmonen kapistus että saa äkkiä melko persiilleen ennakon Paljon varmempi, kun hommaa lampun, missä ei oo säätönamiskaa ollenkaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by nevari View Post
Ja vaikka ennakko näkyisi tuplana kuulostaa 32.5ast myös aika hurjalle
Edit: taidan tehdä niinkun pazi88 tossa jo vähän vihjas että haen ihan perus lampun 😅
Comment
-
Comment