Vikakoodit lukuun ja postailet löydöksen tänne niin varmasti löytyy ratkaisu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 lämmettyään röpöttää eikä tahdo kiihtyä
Collapse
X
-
Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
-
-
Sulle on jo annettu selvät vastaukset tässä topikissa = lue(tuta) vikakoodit. Sieltä todenneköisesti löytyy koodi viallisesta nokka-akselin asentoanturista. (Nyt myös maffita) -> vaihda uus oem nokka-akselin asentoanturi ja nollaa vikakoodit.
Ilman ensimmäistä steppiä, muu turaaminen on turhaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Jos ei nokka-akselin asentoanturin vaihto uuteen oem osaan auttanu, niin vaihda sit vielä kampuran asentoanturi kans uuteen oem osaan. Vika kuulostaa edelleen siltä että jommassa kummassa vika. Ongelmahan näissä on että ne anturien johdot alkaa ajan myötä näyttämään tältä:
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Helppoo jaella noita kalliita neuvoja . Testerin mukaan ei vikaa.
Mittasin nokan anturin Ohmit jotka oli 1250 mikä OK. P.o. 1280 +/- 10%.
Kampurin anturi vaihdettu lokakuussa. Ei starttaisi jos se viallinen.
Mites bensan syöttö ja paine? Sopisiko mitenkään kuvaan?
Nyt siis kylmänäkin käy nuhaisesti, niinkuin viidellä ja starttaaminen kestää pitempään kuin normaalisti, noin 3-4 sek.Last edited by bember; 28-01-2021, 16:43.
Comment
-
-
Jos haluaisi varman päälle varmistaa asentotunnistimien toiminnan, pitäisi mitata oskilloskoopilla millasta käppyrää sieltä tulee.
Ite henk.kohtasesti en tykkää / luota vastusmittauksiin noissa.
Muutama anturi ja solenoidi tullut vastaan, mitkä resistanssin perusteella kunnossa.
Sit kuitenkin ollut viallisia.
Mitä vikakoodeja siellä oli?
Bensapaine saa olla aika mieletön, jotta lambdakorjaus ei sen vaikutusta kumoaisi - ja silloinkin suuttimien pitäis päästää läpi.
Esim. 3,5 -> 5bar, niin näkyy ainoastaan negatiivisena STFT / LTFT.
Aika nopeasti korjaa.
Jos on imuvuotoa tai viallinen ilmamassamittari (esimerkiksi), niin lambdakorjausarvot voi olla reippaasti koholla, esim. 25% jolloin sytyttää vikakoodit korjausarvoista.
Ja jostain syystä se ecu saattaa kokeilla ilmeisesti ohittaa tuota ja pudottaa nollille... ??? En tiedä, itellä vaa kävi silleen että yllättäen auto alkoi tiputtelemaan randomilla sylintereitä pois pelistä ja ei vetänyt mihinkään.
Veti vaan mielettömän laihalle hetkellisesti ja sen jälkeen vikatilassa, kunnes käynnisti uudelleen.
Vikakoodit oli syl1-6 sytkäkatkos ja 1+2 lambdojen korjausarvot perseellään (on kokoajan, koska imuvuotoa).
Luulin eka jonkun tietyn sylinterin puola viaks, mut eipä ollutkaan.
Comment
-
-
Originally posted by Juho_ View PostJos haluaisi varman päälle varmistaa asentotunnistimien toiminnan, pitäisi mitata oskilloskoopilla millasta käppyrää sieltä tulee.
Totta että kalliita kokeiluja, mutta se on oikeestaan ainoa järkevä tapa koittaa kokeilla onko vika siellä. 95% m52 ongelmista on joku imuvuotoja tai nokan/kammen asentoanturin ongelmia.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by bember View Post"Se ei toimi kylmänä eikä lämpimänä. Mut tiettyjen ms41 versioiden varaohjelma rikkinäisen nokka-anturin tapauksessa on just tommonen että rötää lämpimällä koneella jos painaa kaasua reilummin."
Eikö se varaohjelma poistu kun nollaa koodit?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by bember View PostKampurin anturi vaihdettu lokakuussa. Ei starttaisi jos se starttaaminen kestää pitempään kuin normaalisti, noin 3-4 sek.
Onhan vaihdetut anturit ollu OEM Siemens/VDO merkkisiä? Mikään muu näissä ei oileen ruukaa pelata. Poikkeuksiakin on, mutta jos haluat poissulkea vikakohteen, niin sieens/vdo anturi on laitettava.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment