Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 lämmettyään röpöttää eikä tahdo kiihtyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bember
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 479
    • Kirkkonummi

    #46
    Brakecleanerillä.

    Comment

    • Vibex
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2014
      • 1996
      • Lohja

      #47
      Sulle on nyt annettu täällä loistavia vinkkejä asian ratkaisuun, suosittelisin lämpimästi lähtemään niistä liikkeelle.
      Husqvarna Svartpilen
      BMW e36 318iA

      Ex:

      BMW e85 Z4 3,0
      BMW e36 316ti
      MINI Cooper S
      BMW Z3 Coupé
      BMW e46 325iA
      BMW Z3 Roadster
      BMW e46 328ci
      BMW e36 316ti

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11154
        • Oulu

        #48
        Originally posted by bember View Post
        Kirjoitinhan jo, että mittasin vanhan anturin Ohmit toimiviksi.
        Se ei kerro oikeestaan muuta kuin että onko johto kokonaan poikki tai ei.

        Itse olen tässä viimeset 15 vuotta omistanut ja ajanut lähes pelkästään m52 koneisia autoja, korjannut vielä useamman moisen, ja tutustunut melko syvällisesti ko. konetyyppiin sekä moottorinohjauksen sielunelämään, että ihan mututuntumalta en näitä vinkkejä heittele että mistä vikaa kannattaa etsiä

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • bember
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 479
          • Kirkkonummi

          #49
          ymmärränkö oikein , että kehoitus on ensin vaihtaa nokka-anturi uuteen siemensiin ja jos ei muutosta niin kampuran anturi siemensiin, about 330:- yhteensä töineen?

          Comment

          • Vibex
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2014
            • 1996
            • Lohja

            #50
            Alkuun se auto testerin nokkaan ja vikakoodit lukuun. Kaikki muu on valistunutta arvailua. Jos se ei huvita, voithan etsiä toimivan auton vaikka foorumilta ja kysäistä josko voisit oikealla varmasti toimivalla anturilla kokeilla diagnosoinnin varjolla autoosi. Jos koet että kaverillasi oli huono testeri, ettekä saaneet koodeja, niin luonnollisesti vaikka INPAlla koodit ulos.

            Ennen noita on aika varmaa ettei 330€ edes riitä autosi korjaamiseen.

            Totta on, että tuo kuulostaa anturivialta, sekä se, että sulla on siellä arvelluttava anturi paikallaan joka voi suurehkolla todennäköisyydellä vastaavaa aiheuttaa.
            Last edited by Vibex; 29-01-2021, 05:34.
            Husqvarna Svartpilen
            BMW e36 318iA

            Ex:

            BMW e85 Z4 3,0
            BMW e36 316ti
            MINI Cooper S
            BMW Z3 Coupé
            BMW e46 325iA
            BMW Z3 Roadster
            BMW e46 328ci
            BMW e36 316ti

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11154
              • Oulu

              #51
              Originally posted by bember View Post
              ymmärränkö oikein , että kehoitus on ensin vaihtaa nokka-anturi uuteen siemensiin ja jos ei muutosta niin kampuran anturi siemensiin, about 330:- yhteensä töineen?
              Jep, mutta pääset vielä halvalla . Edellisessä talviautossa missä ostin, oli identtinen vika ja auton kuitteja tutkiessa siihen oli edellisen 1,5 vuoden aikana vaihdettu peräti kolmeen kertaan kyseisiä antureita. Tarvikkeita joka kerta. Lisäksi tulpat oli vaihdeltu useaan otteeseen, MAF vaihdettu ja ties mitä diagnostiikkaa tehty. Yhteensä yli 2000€ edestä , eikä vika ollut korjaantunut. Ja siinäkään ei ollut oikeesti muuta vikaa kuin vikakoodien ilmoittama nokka-akselin asentoanturi ja yksi puola rikki. Oem siemens anturi paikalleen ja ehjä puola ja kone pelas kuin uus

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • mmie
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 512
                • Kouvola

                #52
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Jep, mutta pääset vielä halvalla . Edellisessä talviautossa missä ostin, oli identtinen vika ja auton kuitteja tutkiessa siihen oli edellisen 1,5 vuoden aikana vaihdettu peräti kolmeen kertaan kyseisiä antureita. Tarvikkeita joka kerta. Lisäksi tulpat oli vaihdeltu useaan otteeseen, MAF vaihdettu ja ties mitä diagnostiikkaa tehty. Yhteensä yli 2000€ edestä , eikä vika ollut korjaantunut. Ja siinäkään ei ollut oikeesti muuta vikaa kuin vikakoodien ilmoittama nokka-akselin asentoanturi ja yksi puola rikki. Oem siemens anturi paikalleen ja ehjä puola ja kone pelas kuin uus
                Tämä on niin totta ainakin bemareiden antureiden osalta. Ei kannata yrittää anturilla säästää, tulee vaan kalliiksi ja saa saman (yleensä riittävän hankalan) työn vaan tehdä moneen otteeseen. Pätee myös ABS antureihin, kokemusta lähipiiristä on...
                ex e36 325
                ex e46 328
                e92 335i FBO
                Ducati 900S ie
                KTM 640
                Suzuki GT550
                Honda CBR600

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5520
                  • Vaasa

                  #53
                  Ei nyt välttämättä just tähän keissiin apuja mutta M52B28 painin tuossa. Vikana oli hyvä käyntiin lähtö kylmänä mutta kun lämpes niin alko heijaamaan tyhjäkäyntiä ja kun sammutti niin ei käyntiin enää lähtenyt kunnes jäähty.

                  Vaihdeltiin paljon osia ja vikakoodeja tuli luettua. Loppujen lopuksi vikapaikaksi paljastui koneen lämpötila-anturi. toimi normaalisti +33 asti jonka jälkeen heitti arvoksi -6.9. Tästä ei tullut vikakoodia.

                  Inpalla oli hyvä lueskella analogiamittauksia. Toki sain huomata että jotkut asteikot ovat väärin inpassa mutta Pasi taisi jeesata siinäkin wassapin kautta
                  Last edited by MarQu; 29-01-2021, 09:15.
                  sigpic

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    #54
                    Originally posted by bember View Post
                    ymmärränkö oikein , että kehoitus on ensin vaihtaa nokka-anturi uuteen siemensiin ja jos ei muutosta niin kampuran anturi siemensiin, about 330:- yhteensä töineen?

                    Köyhät kyykkyyn. Itse ratkaisin M52-koneen ongelmat aikoinaan rakentamalla jälkiasenteisen moottorinohjaimen. Silloin laite oli megasquirt. Mulla tosin on aiheesta niin paljon kokemusta että se oli nopea ja helppo työ.



                    Jos kolvi pysyy kädessä niin M52-speeduinon osat saa alle tuon. Pääsee eroon maffista ja nokka-anturista (tai se on vaihdettava hall-anturiin). Tosin sitten joutuu hankkimaan tai lainaamaan laajakaista-lambdan ja säätämään moottorin toimimaan ihan itse. Valintojen maailma.


                    Johonkin tonnin pommiin on mielestäni turha kuitenkaan kalliita osia vaihtaa. Vikakoodien luku INPA:lla on tässä vaiheessa halvin tie ongelman ratkaisuun. Kuten on jo ehdotettu monta kertaa. Ja vakio Siemens MS41 on todella tarkka siitä nokka-anturista. Kampianturiksi käy vaikka teollisuusmallin Cherry GS100502. Olen sen kokeillut.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16486
                      • Asikkala

                      #55
                      Originally posted by bember View Post
                      ymmärränkö oikein , että kehoitus on ensin vaihtaa nokka-anturi uuteen siemensiin ja jos ei muutosta niin kampuran anturi siemensiin, about 330:- yhteensä töineen?
                      Ymmärrät, ilmeisesti 1. kerran tässä topikissa...

                      Comment

                      • bember
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 479
                        • Kirkkonummi

                        #56
                        "Loppujen lopuksi vikapaikaksi paljastui koneen lämpötila-anturi."
                        Missä tuo sijaitsee?

                        Comment

                        • mmie
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 512
                          • Kouvola

                          #57
                          Originally posted by bember View Post
                          "Loppujen lopuksi vikapaikaksi paljastui koneen lämpötila-anturi."
                          Missä tuo sijaitsee?


                          Oiskohan osa 14, vai lieneekö imusarjassa oleva lämpösensori?



                          Oisko youtubesta apua.
                          Last edited by mmie; 29-01-2021, 10:52.
                          ex e36 325
                          ex e46 328
                          e92 335i FBO
                          Ducati 900S ie
                          KTM 640
                          Suzuki GT550
                          Honda CBR600

                          Comment

                          • bember
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 479
                            • Kirkkonummi

                            #58
                            Kiitos.

                            Comment

                            • MarQu
                              Moderator
                              • Mar 2006
                              • 5520
                              • Vaasa

                              #59
                              Osa 14 tosiaan. Mutta se on vain yksi paikka missä vika voi olla.
                              Toinen mikä kannattaa kokeilla on bensakorkin aukaisu. Jos sihahtaa kovaa käynnin jälkeen niin tankin ilmankierto venttiili on entinen.
                              sigpic

                              Comment

                              • bember
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 479
                                • Kirkkonummi

                                #60
                                On kokeiltu ei alipainetta. Tein 30km lenkin ja toimi nätisti, ei röpöttänyt, mutta on tehoton.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎