Brakecleanerillä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 lämmettyään röpöttää eikä tahdo kiihtyä
Collapse
X
-
Sulle on nyt annettu täällä loistavia vinkkejä asian ratkaisuun, suosittelisin lämpimästi lähtemään niistä liikkeelle.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Originally posted by bember View PostKirjoitinhan jo, että mittasin vanhan anturin Ohmit toimiviksi.
Itse olen tässä viimeset 15 vuotta omistanut ja ajanut lähes pelkästään m52 koneisia autoja, korjannut vielä useamman moisen, ja tutustunut melko syvällisesti ko. konetyyppiin sekä moottorinohjauksen sielunelämään, että ihan mututuntumalta en näitä vinkkejä heittele että mistä vikaa kannattaa etsiä
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Alkuun se auto testerin nokkaan ja vikakoodit lukuun. Kaikki muu on valistunutta arvailua. Jos se ei huvita, voithan etsiä toimivan auton vaikka foorumilta ja kysäistä josko voisit oikealla varmasti toimivalla anturilla kokeilla diagnosoinnin varjolla autoosi. Jos koet että kaverillasi oli huono testeri, ettekä saaneet koodeja, niin luonnollisesti vaikka INPAlla koodit ulos.
Ennen noita on aika varmaa ettei 330€ edes riitä autosi korjaamiseen.
Totta on, että tuo kuulostaa anturivialta, sekä se, että sulla on siellä arvelluttava anturi paikallaan joka voi suurehkolla todennäköisyydellä vastaavaa aiheuttaa.Last edited by Vibex; 29-01-2021, 05:34.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Originally posted by bember View Postymmärränkö oikein , että kehoitus on ensin vaihtaa nokka-anturi uuteen siemensiin ja jos ei muutosta niin kampuran anturi siemensiin, about 330:- yhteensä töineen?. Edellisessä talviautossa missä ostin, oli identtinen vika ja auton kuitteja tutkiessa siihen oli edellisen 1,5 vuoden aikana vaihdettu peräti kolmeen kertaan kyseisiä antureita. Tarvikkeita joka kerta. Lisäksi tulpat oli vaihdeltu useaan otteeseen, MAF vaihdettu ja ties mitä diagnostiikkaa tehty. Yhteensä yli 2000€ edestä
, eikä vika ollut korjaantunut. Ja siinäkään ei ollut oikeesti muuta vikaa kuin vikakoodien ilmoittama nokka-akselin asentoanturi ja yksi puola rikki. Oem siemens anturi paikalleen ja ehjä puola ja kone pelas kuin uus
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep, mutta pääset vielä halvalla. Edellisessä talviautossa missä ostin, oli identtinen vika ja auton kuitteja tutkiessa siihen oli edellisen 1,5 vuoden aikana vaihdettu peräti kolmeen kertaan kyseisiä antureita. Tarvikkeita joka kerta. Lisäksi tulpat oli vaihdeltu useaan otteeseen, MAF vaihdettu ja ties mitä diagnostiikkaa tehty. Yhteensä yli 2000€ edestä
, eikä vika ollut korjaantunut. Ja siinäkään ei ollut oikeesti muuta vikaa kuin vikakoodien ilmoittama nokka-akselin asentoanturi ja yksi puola rikki. Oem siemens anturi paikalleen ja ehjä puola ja kone pelas kuin uus
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Ei nyt välttämättä just tähän keissiin apuja mutta M52B28 painin tuossa. Vikana oli hyvä käyntiin lähtö kylmänä mutta kun lämpes niin alko heijaamaan tyhjäkäyntiä ja kun sammutti niin ei käyntiin enää lähtenyt kunnes jäähty.
Vaihdeltiin paljon osia ja vikakoodeja tuli luettua. Loppujen lopuksi vikapaikaksi paljastui koneen lämpötila-anturi. toimi normaalisti +33 asti jonka jälkeen heitti arvoksi -6.9. Tästä ei tullut vikakoodia.
Inpalla oli hyvä lueskella analogiamittauksia. Toki sain huomata että jotkut asteikot ovat väärin inpassa mutta Pasi taisi jeesata siinäkin wassapin kauttaLast edited by MarQu; 29-01-2021, 09:15.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by bember View Postymmärränkö oikein , että kehoitus on ensin vaihtaa nokka-anturi uuteen siemensiin ja jos ei muutosta niin kampuran anturi siemensiin, about 330:- yhteensä töineen?
Köyhät kyykkyyn. Itse ratkaisin M52-koneen ongelmat aikoinaan rakentamalla jälkiasenteisen moottorinohjaimen. Silloin laite oli megasquirt. Mulla tosin on aiheesta niin paljon kokemusta että se oli nopea ja helppo työ.
Jos kolvi pysyy kädessä niin M52-speeduinon osat saa alle tuon. Pääsee eroon maffista ja nokka-anturista (tai se on vaihdettava hall-anturiin). Tosin sitten joutuu hankkimaan tai lainaamaan laajakaista-lambdan ja säätämään moottorin toimimaan ihan itse. Valintojen maailma.
Johonkin tonnin pommiin on mielestäni turha kuitenkaan kalliita osia vaihtaa. Vikakoodien luku INPA:lla on tässä vaiheessa halvin tie ongelman ratkaisuun. Kuten on jo ehdotettu monta kertaa. Ja vakio Siemens MS41 on todella tarkka siitä nokka-anturista. Kampianturiksi käy vaikka teollisuusmallin Cherry GS100502. Olen sen kokeillut.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by bember View Post"Loppujen lopuksi vikapaikaksi paljastui koneen lämpötila-anturi."
Missä tuo sijaitsee?
Oiskohan osa 14, vai lieneekö imusarjassa oleva lämpösensori?
Oisko youtubesta apua.Last edited by mmie; 29-01-2021, 10:52.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Comment