Originally posted by Urpo_rotta
View Post
M57 moottorista juttu dieselworld magazinessa
Collapse
X
-
No sehän olisi sama kuin väittäisi amerikan joea valehtelijaksi. Jenkkilän tyypit noissa päivityksissään kuitenkin monesti painottaneet tuota vakiomoottori-asiaa. Kaikki on toki mahdollista.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
Itellä ei tulis mieleenkään epäillä Amerikan-Joen rehellisyyttäOriginally posted by Supra^ View PostNo sehän olisi sama kuin väittäisi amerikan joea valehtelijaksi. Jenkkilän tyypit noissa päivityksissään kuitenkin monesti painottaneet tuota vakiomoottori-asiaa. Kaikki on toki mahdollista.
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
En minäkään ihan kaikkea purematta niele, varsinkaan amerikanjoen hp/whp-lukemia. Nyt vaan on ihan järkeviä suorituskykymittauksiakin tehty jotka tukee niitä väitettyjä lukemia, niin alkaa kuulostamaan ihan uskottavalta.Originally posted by Urpo_rotta View PostItellä ei tulis mieleenkään epäillä Amerikan-Joen rehellisyyttä
Ja jos kehutaan että vakiokoneesta saa noinkin paljon, sekä tarkoitus on myös myydä noita virityspaketteja, niin huijaaminen olisi itseään jalkaan ampumista.
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Joe toimii hyvänä esimerkkinä ja suunnannäyttäjänä mikä on mahdollista. Ei muuta kuin tekemään perässä ja jos sama pystytään todistettavasti toistamaan vakiokannella niin uskottavahan se silloin on.
Penkki jossa on autoa käytetty 8v ajan, on selvä maksimi siinä 380hv rengastehoa. Ei mene tällä tekniikalla yli vaikka ilmanmäärää, syöttöä tai ruiskutusennakkoa naaplaa sinne sun tänne.Last edited by Jacques; 01-08-2021, 13:10.G30 540i
F32 435d
Comment
-
Näyttää namakirjasivujen mukaan olevan kolmen ahtimen settikin myynnissä mutta vaatii paikanpäällä rassaamista. Hinnastoon tuo ei ole kuitenkaan päätynyt. Jotenkin jää sellainen maku että romanialaista kyrsii näiden settien myynti.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Taitaa kyrsiä härmäläisiäkin.Originally posted by fraatti View PostNäyttää namakirjasivujen mukaan olevan kolmen ahtimen settikin myynnissä mutta vaatii paikanpäällä rassaamista. Hinnastoon tuo ei ole kuitenkaan päätynyt. Jotenkin jää sellainen maku että romanialaista kyrsii näiden settien myynti.
https://santjerperformance.com/colle...-0l-diesel-m57
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Sinun on se helppo tarkistaa itsekkin, katsot ilmamassan arvon 4500rpm kohalla. Moottori voi antaa maksimissaan juuri sen verran tehoa, kun mihin kannen virtaus riittää.Originally posted by Supra^ View PostOn se jännä kun on otettu mekaanisesti vakiosta moottorista (kansi) 700hp, ja mitattu suorituskyky tukee niitä lukuja, mutta silti täällä vielä sanotaan ettei kansi virtaa kuin alle 500hp.
Sanottakoon vielä selvyydeksi, että en epäile tulosta, mutta noilla muutosilla siihen ei päästä, vaan jäädään noin 500,n tasoon.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Taitaa romanialaisia kyrsiä se että meren takana on heidän ideat apinoitu ja kaupallistettu. Tälläinen kuva jäänyt.
Kannen virtauksesta en sano mitään, mutta M57:kin kairaamattomalla kannella huudellaan 500hv koneelta. Rajoittajaksi jää puuttuva polttoaine ja kierroksia olisi varaa nostaa.
Comment
-
Olet näitä lukemattoman määrän tehnyt, ja kokemusta on, se on selvää ja suuresti arvostettua. Juuri sen takia osaat varmaan myös hyvin perustella miksi se moottori ei hengittäisi vakiona 500hv:n jälkeen.Originally posted by tuikku View PostSinun on se helppo tarkistaa itsekkin, katsot ilmamassan arvon 4500rpm kohalla. Moottori voi antaa maksimissaan juuri sen verran tehoa, kun mihin kannen virtaus riittää.
Sanottakoon vielä selvyydeksi, että en epäile tulosta, mutta noilla muutosilla siihen ei päästä, vaan jäädään noin 500,n tasoon.
Minun mielestä ihan täysin looginen syy on pakopaine. Kannen jälkeen on ahtaat vakiokuoriin tehdyt ahtimet vastassa, joiden läpi ei vaan saa puskettua tarpeeksi pakokaasuja. Ja kun lisäilman toivossa lisätään ahtopainetta, nousee pakopaine suhteessa ahtopaineeseen jo niin paljon, että nostosta saatu lisäilmamäärä ei auta mitään (moottorin hyötysuhde tippuu). Toinen ongelma on se että tarvitaan korkeita ahtopaineita, jolloin tuollainen sekventiaalina toimiva yhdistelmä (käytännössä pelkkä iso ahdin) ei edes mitenkään muokattuna voi olla lähelläkään parhainta hyötysuhdealuettaan kun siitä yritetään puristaa yli 4:1 painesuhdetta.
No mitä nuo jenkit nyt sitten ovat tehneet? Laittaneet kolmannen ahtimen joka ratkaisee nämä edellä mainitut ongelmat. Pakopaineet pysyvät kurissa, kun vakioahtimet ohitetaan erillisellä hukkaportilla suoraan kolmannelle ahtimelle. Painesuhteet sekä kompuroiden hyötysuhteet pysyvät optimaalisina, kun kolmas ahdin on sarjassa (compound) vakioahtimien kanssa, jolloin esimerkiksi 4:1 painesuhde ei vaadikaan enää kuin 2:1 painesuhteen sekä vakioahtimilta että kolmannelta ahtimelta. Kaikki pysyvät optimialueella eikä mikään paikka mene tukkoon.
Ja kyllä, omakin vastaava on rakenteilla joten sen takia mielenkiintoa aiheeseen on, ja myös kriittistä tutkimusta sekä laskelmia tehty eikä vaan taivasteltu.
PS. Olisi mielenkiintoista kuulla miten korkealle pakopaineet nousee hybridiahtimilla varustetuissa M57, verrattuna ahtopaineeseen. Vaikuttaa vaan kovasti siltä ettei kukaan edes vaivaudu mittaamaan niitä.Last edited by Supra^; 02-08-2021, 00:01.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Täällä on moisesta kuviakinOriginally posted by Supra^ View PostOlet näitä lukemattoman määrän tehnyt, ja kokemusta on, se on selvää ja suuresti arvostettua. Juuri sen takia osaat varmaan myös hyvin perustella miksi se moottori ei hengittäisi vakiona 500hv:n jälkeen.
Minun mielestä ihan täysin looginen syy on pakopaine. Kannen jälkeen on ahtaat vakiokuoriin tehdyt ahtimet vastassa, joiden läpi ei vaan saa puskettua tarpeeksi pakokaasuja. Ja kun lisäilman toivossa lisätään ahtopainetta, nousee pakopaine suhteessa ahtopaineeseen jo niin paljon, että nostosta saatu lisäilmamäärä ei auta mitään (moottorin hyötysuhde tippuu). Toinen ongelma on se että tarvitaan korkeita ahtopaineita, jolloin tuollainen sekventiaalina toimiva yhdistelmä (käytännössä pelkkä iso ahdin) ei edes mitenkään muokattuna voi olla lähelläkään parhainta hyötysuhdealuettaan kun siitä yritetään puristaa yli 4:1 painesuhdetta.
No mitä nuo jenkit nyt sitten ovat tehneet? Laittaneet kolmannen ahtimen joka ratkaisee nämä edellä mainitut ongelmat. Pakopaineet pysyvät kurissa, kun vakioahtimet ohitetaan erillisellä hukkaportilla suoraan kolmannelle ahtimelle. Painesuhteet sekä kompuroiden hyötysuhteet pysyvät optimaalisina, kun kolmas ahdin on sarjassa (compound) vakioahtimien kanssa, jolloin esimerkiksi 4:1 painesuhde ei vaadikaan enää kuin 2:1 painesuhteen sekä vakioahtimilta että kolmannelta ahtimelta. Kaikki pysyvät optimialueella eikä mikään paikka mene tukkoon.
Ja kyllä, omakin vastaava on rakenteilla joten sen takia mielenkiintoa aiheeseen on, ja myös kriittistä tutkimusta sekä laskelmia tehty eikä vaan taivasteltu.
PS. Olisi mielenkiintoista kuulla miten korkealle pakopaineet nousee hybridiahtimilla varustetuissa M57, verrattuna ahtopaineeseen. Vaikuttaa vaan kovasti siltä ettei kukaan edes vaivaudu mittaamaan niitä.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Originally posted by Hcet View PostTaitaa romanialaisia kyrsiä se että meren takana on heidän ideat apinoitu ja kaupallistettu. Tälläinen kuva jäänyt.
Tämän viestin mukaan romanialaisten laite on tuplapumpulla mutta kahdella ahtimella.
This is the new project Completechip is been working during the winter 3.0 M57 engine prepared by Dragos himself. custom big biturbo setup done in house dual cp3 pump built in house big injectors , custom rail nothing is been left untouched. 8hp gearbox conversion with standalone All...
Mikähän tuossa 6hp askissa sekoaa noin 550kaakin paikkeilla?
Tämähän on siihen ratkaisu.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
500 rajapyykki ja puuttuva polttoaine kuulostaa että viimeiset kymmenet hevoset on väkisin puristettu ulos huonolla hyötysuhteella tai alle 3600rpm rajun väännön turvin.Originally posted by Hcet View PostKannen virtauksesta en sano mitään, mutta M57:kin kairaamattomalla kannella huudellaan 500hv koneelta. Rajoittajaksi jää puuttuva polttoaine ja kierroksia olisi varaa nostaa.
Kun 100-200km/h saa kellotettua 8s tai alle, 500hv on uskottava, vähän korista riippuen.G30 540i
F32 435d
Comment
-
Jenkkien aika taitaa olla 5,3s. Kommenteista lukien moottorien sisukset vakiot venttiilinjousia lukuunottamatta. Pumppuina 2x r70 ja tuplatuottoiset suuttimet.Originally posted by Jacques View Post500 rajapyykki ja puuttuva polttoaine kuulostaa että viimeiset kymmenet hevoset on väkisin puristettu ulos huonolla hyötysuhteella tai alle 3600rpm rajun väännön turvin.
Kun 100-200km/h saa kellotettua 8s tai alle, 500hv on uskottava, vähän korista riippuen.

F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Mikä on puristamista? Huipputeho rajoittimella ja lambda siellä 1.3-1.4 luokkaa. Kai siitä vähän uskaltaisi rikastaa.Originally posted by Jacques View Post500 rajapyykki ja puuttuva polttoaine kuulostaa että viimeiset kymmenet hevoset on väkisin puristettu ulos huonolla hyötysuhteella tai alle 3600rpm rajun väännön turvin.
Kun 100-200km/h saa kellotettua 8s tai alle, 500hv on uskottava, vähän korista riippuen.
Comment
Comment