Dieseleitten katsastus tarkempaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2346
    • Vantaa

    #31
    Tämä on kyllä ihme foorumi. Täysin asiallisesta aiheesta saadaan aikaan juotavaa pään aukomista, ihan valideihin kommentteihinkin. Jos ei ole annettavaa aiheelle, niin miksi osallistua?
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      #32
      Originally posted by Jarger View Post
      Jos ei laittais sitä nenäänsä sinne pakoputkeen, niin vois mahdollisesti avautua että suurin vaikutus on sillä että ahistaa.
      Ilmastoahdistusta, kuten muitakin ahdistuksia, ei tarvitse kokea yksin. Näistä asioista on hyvä käydä juttelemassa terapiakeskuksessa
      - myös lääkitys voi auttaa.
      Niin, että kun kiistatta on mitattavissa, että ne puhdistamattomat pakokaasut huonontaa ilman laatua, niin se on ilmasto ahdistusta? Sitten vingut jostain ryssä sanan käytöstä foorumilla. Taitaa siellä ahdistaa aika pahasti.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17571
        • Turku

        #33
        Originally posted by A.I View Post
        Mikään ei ole ikuista. 200tkm ajettuna mielestäni kuuluukin alkaa auton hajoamaan.
        Jaa? DPF ja EGR lukuunottamatta ei ole mikään muu hajonnut oikeastaan. Täysin orkkisalusta ja 350tkm lähestyy .
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17571
          • Turku

          #34
          Originally posted by zakspeed View Post
          Niin, keskimääräinen F korisen bmw:n alkuperäisen ensiasennus akun keski ikä on noin 7-8 vuotta.

          Sitä en tiedä kuinka kauan olisi se riittävä kestoikä tämän jarrutusenergian talteenoton omaavissa autoissa akulle...
          Entä Webastollisen keski-ikä? Oma kokemukseni on 4-5 vuotta ihan maksimi, jos Webastoa haluaa käyttää ja käynnistyy kovemmissa kuin -20 pakkasissa:

          Originally posted by melperri View Post
          Oman kokemukseni mukaan tuossa 3-4v kohdalla alkavat kovemmilla pakkasilla matalajännite herjat. Ei tosin ole mennyt vaihtoon vielä tuossa vaiheessa , mutta kunnon pakkasilla olen sitten kytkenyt yön yli akun lataukseen. Olen asentanut autoihini aina kiinteän laturin , mutta eipä sitä muista käyttää , ennenkuin akkuherjat alkavat.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by Laku View Post
            Jaa? DPF ja EGR lukuunottamatta ei ole mikään muu hajonnut oikeastaan. Täysin orkkisalusta ja 350tkm lähestyy .
            DPF ei kyllä yleensä 200tkm BMW:ssä mene. Tukkoon voivat mennä kun rikki on termari (M57 ihan tyyppivika), kaasulappä hajoaa tms. Nuo tukkoon menneet DPF saa käytännössä aina takaisin toimintaan kun korjaa ensin vian ja sitten pakkopolttoa perään.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1785
              • vihti

              #36
              Ja varsinkin talvikelillä ei nuo koneet lämpeä ikinä maantieajossa millään 30km ajosuoritteella, varsinkaan silloin kun on vikaa. Mullakin joskus semmonen melko ehjä m57 ollu ja ilman esilämmitystä kun sillä erehtyi lähtee -27 aamuna ei siinä ollut vielä työpaikan pihallakaan kokonaan lämmin ohjaamo
              E39 523i Turbo

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17571
                • Turku

                #37
                Originally posted by HTK12 View Post
                DPF ei kyllä yleensä 200tkm BMW:ssä mene. Tukkoon voivat mennä kun rikki on termari (M57 ihan tyyppivika), kaasulappä hajoaa tms. Nuo tukkoon menneet DPF saa käytännössä aina takaisin toimintaan kun korjaa ensin vian ja sitten pakkopolttoa perään.
                Enpä tiedä, mikä noissa autoissa sitten oli silloin "vikana". E61 termarit olivat kunnossa, F11 ei ole sitten korjattu vieläkään .
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5321
                  • Pirkkala

                  #38
                  Originally posted by Laku View Post
                  Enpä tiedä, mikä noissa autoissa sitten oli silloin "vikana". E61 termarit olivat kunnossa, F11 ei ole sitten korjattu vieläkään .
                  Osaamaton/ laiska/ahne korjaamo?
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    #39
                    Originally posted by Laku View Post
                    Enpä tiedä, mikä noissa autoissa sitten oli silloin "vikana". E61 termarit olivat kunnossa, F11 ei ole sitten korjattu vieläkään .
                    Paha sanoa, mutta käytännössä melkein aina vian selvittämällä ja tekemällä pakkopolton korjauksen jälkeen sen hiukkassuodattimen saa takaisin toimimaan 200tkm ajetussa. Monilla menty yli 400tkm alkuperäisellä. Välillä toki voi vaatia pakkopolttoa kun on mennyt tukkoon syystä x. Mahdollisia syitä siihen tukkoon menemiseen ehjälläkin DPF on todella paljon. Toki jossain vaiheessa kannattaisi suodatin pesettää kun sitä tuhkaa sinne kertyy.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16564
                      • Asikkala

                      #40
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Paha sanoa, mutta käytännössä melkein aina vian selvittämällä ja tekemällä pakkopolton korjauksen jälkeen sen hiukkassuodattimen saa takaisin toimimaan 200tkm ajetussa. Monilla menty yli 400tkm alkuperäisellä. Välillä toki voi vaatia pakkopolttoa kun on mennyt tukkoon syystä x. Mahdollisia syitä siihen tukkoon menemiseen ehjälläkin DPF on todella paljon. Toki jossain vaiheessa kannattaisi suodatin pesettää kun sitä tuhkaa sinne kertyy.
                      Onko mummotyylillä kauppamatkoja ajaen mitään tekemistä tämän tukkeutumisen kanssa ?

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17571
                        • Turku

                        #41
                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Osaamaton/ laiska/ahne korjaamo?
                        Harrastajalla huollettu.

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Paha sanoa, mutta käytännössä melkein aina vian selvittämällä ja tekemällä pakkopolton korjauksen jälkeen sen hiukkassuodattimen saa takaisin toimimaan 200tkm ajetussa. Monilla menty yli 400tkm alkuperäisellä. Välillä toki voi vaatia pakkopolttoa kun on mennyt tukkoon syystä x. Mahdollisia syitä siihen tukkoon menemiseen ehjälläkin DPF on todella paljon. Toki jossain vaiheessa kannattaisi suodatin pesettää kun sitä tuhkaa sinne kertyy.
                        Pakkopolttoa ym. ei koitettu. Molemmat autot ohjelmoitiin Seinäjoella ja samalla DPF off.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #42
                          Originally posted by Laku View Post
                          Pakkopolttoa ym. ei koitettu. Molemmat autot ohjelmoitiin Seinäjoella ja samalla DPF off.
                          Saa sen ongelman noinkin ratkaistua, jos ei voimaa halua samalla, niin on vaan mielestäni vähän kallis ratkaisu.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17571
                            • Turku

                            #43
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Saa sen ongelman noinkin ratkaistua, jos ei voimaa halua samalla, niin on vaan mielestäni vähän kallis ratkaisu.
                            Onko? Paljonko puhdistus maksaa tai muut tarvittavat toimenpiteet :think?

                            Homma hoitui aikanaan alle 500 eurolla.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5321
                              • Pirkkala

                              #44
                              Originally posted by Laku View Post
                              Onko? Paljonko puhdistus maksaa tai muut tarvittavat toimenpiteet :think?

                              Homma hoitui aikanaan alle 500 eurolla.
                              Pesu on 250-350€ siihen irrotus ja asennustyöt päälle.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10946
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by Laku View Post
                                Onko? Paljonko puhdistus maksaa tai muut tarvittavat toimenpiteet :think?

                                Homma hoitui aikanaan alle 500 eurolla.
                                No jos puhutaan 200tkm ajetusta, niin niin pakkopoltolla menee, olettaen ettei mitään muuta vikaa ole kuin tukossa dpf. Tämän tekee alle tunnissa, joten työtunnin veloituksella tai vähän alle pitäisi selvitä. Sitten jos sieltä rikki vaikka termari(t), niin korjattava ne on kuitenkin. Näitä pakkopolttoja tulee aika usein tehtyä.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X