Tämä on kyllä ihme foorumi. Täysin asiallisesta aiheesta saadaan aikaan juotavaa pään aukomista, ihan valideihin kommentteihinkin. Jos ei ole annettavaa aiheelle, niin miksi osallistua?
Dieseleitten katsastus tarkempaa
Collapse
X
-
Originally posted by Jarger View PostJos ei laittais sitä nenäänsä sinne pakoputkeen, niin vois mahdollisesti avautua että suurin vaikutus on sillä että ahistaa.
Ilmastoahdistusta, kuten muitakin ahdistuksia, ei tarvitse kokea yksin. Näistä asioista on hyvä käydä juttelemassa terapiakeskuksessa
- myös lääkitys voi auttaa.Taitaa siellä ahdistaa aika pahasti.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by A.I View PostMikään ei ole ikuista. 200tkm ajettuna mielestäni kuuluukin alkaa auton hajoamaan..
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostNiin, keskimääräinen F korisen bmw:n alkuperäisen ensiasennus akun keski ikä on noin 7-8 vuotta.
Sitä en tiedä kuinka kauan olisi se riittävä kestoikä tämän jarrutusenergian talteenoton omaavissa autoissa akulle...
Originally posted by melperri View PostOman kokemukseni mukaan tuossa 3-4v kohdalla alkavat kovemmilla pakkasilla matalajännite herjat. Ei tosin ole mennyt vaihtoon vielä tuossa vaiheessa , mutta kunnon pakkasilla olen sitten kytkenyt yön yli akun lataukseen. Olen asentanut autoihini aina kiinteän laturin , mutta eipä sitä muista käyttää , ennenkuin akkuherjat alkavat.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJaa? DPF ja EGR lukuunottamatta ei ole mikään muu hajonnut oikeastaan. Täysin orkkisalusta ja 350tkm lähestyy.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ja varsinkin talvikelillä ei nuo koneet lämpeä ikinä maantieajossa millään 30km ajosuoritteella, varsinkaan silloin kun on vikaa. Mullakin joskus semmonen melko ehjä m57 ollu ja ilman esilämmitystä kun sillä erehtyi lähtee -27 aamuna ei siinä ollut vielä työpaikan pihallakaan kokonaan lämmin ohjaamoE39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostDPF ei kyllä yleensä 200tkm BMW:ssä mene. Tukkoon voivat mennä kun rikki on termari (M57 ihan tyyppivika), kaasulappä hajoaa tms. Nuo tukkoon menneet DPF saa käytännössä aina takaisin toimintaan kun korjaa ensin vian ja sitten pakkopolttoa perään..
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEnpä tiedä, mikä noissa autoissa sitten oli silloin "vikana". E61 termarit olivat kunnossa, F11 ei ole sitten korjattu vieläkään.
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEnpä tiedä, mikä noissa autoissa sitten oli silloin "vikana". E61 termarit olivat kunnossa, F11 ei ole sitten korjattu vieläkään.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostPaha sanoa, mutta käytännössä melkein aina vian selvittämällä ja tekemällä pakkopolton korjauksen jälkeen sen hiukkassuodattimen saa takaisin toimimaan 200tkm ajetussa. Monilla menty yli 400tkm alkuperäisellä. Välillä toki voi vaatia pakkopolttoa kun on mennyt tukkoon syystä x. Mahdollisia syitä siihen tukkoon menemiseen ehjälläkin DPF on todella paljon. Toki jossain vaiheessa kannattaisi suodatin pesettää kun sitä tuhkaa sinne kertyy.
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOsaamaton/ laiska/ahne korjaamo?
Originally posted by HTK12 View PostPaha sanoa, mutta käytännössä melkein aina vian selvittämällä ja tekemällä pakkopolton korjauksen jälkeen sen hiukkassuodattimen saa takaisin toimimaan 200tkm ajetussa. Monilla menty yli 400tkm alkuperäisellä. Välillä toki voi vaatia pakkopolttoa kun on mennyt tukkoon syystä x. Mahdollisia syitä siihen tukkoon menemiseen ehjälläkin DPF on todella paljon. Toki jossain vaiheessa kannattaisi suodatin pesettää kun sitä tuhkaa sinne kertyy.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostPakkopolttoa ym. ei koitettu. Molemmat autot ohjelmoitiin Seinäjoella ja samalla DPF off.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSaa sen ongelman noinkin ratkaistua, jos ei voimaa halua samalla, niin on vaan mielestäni vähän kallis ratkaisu.
Homma hoitui aikanaan alle 500 eurolla.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostOnko? Paljonko puhdistus maksaa tai muut tarvittavat toimenpiteet :think?
Homma hoitui aikanaan alle 500 eurolla.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostOnko? Paljonko puhdistus maksaa tai muut tarvittavat toimenpiteet :think?
Homma hoitui aikanaan alle 500 eurolla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment