Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kiinteä vp. -->> M30:seen mottiin.(Ongelmia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erkki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 352
    • Pori

    #16
    Mitä kannattaa tilata valmiiksi ennen kuin rupeaa vp:tä vaihtamaan? Meneekö samoilla pulteilla kiinni yms.?

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #17
      Originally posted by erkki
      Mitä kannattaa tilata valmiiksi ennen kuin rupeaa vp:tä vaihtamaan? Meneekö samoilla pulteilla kiinni yms.?
      Kiinteän vp:n kanssa tulee lyhyemmät ruuvit M12x1,5x22 vs. M12x1,5x52. Mulla on jossain hyviä kuvia noista vp:stä vierekkäin, vaan enpäs löytänyt niitä äkkiseltään.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • erkki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 352
        • Pori

        #18
        No niin tänään tuli "uusi" vp. ja oli saksan poika pistänyt käytetyt M5 kytkinlevyn ja asetelman mukaan, kaikki osat oli lasikuulapuhallettu.

        Kannaattaako laittaa nuo käytetyt paikalleen? Kilometrejä tulee vain 10tkm/vuosi eli tuo käyttettykin varmaankin voisi olla vaihtoehto.

        Kuinka paljon muuten uudessa levyssä on kulutus pintaa? Entä mitä maksais uudet osat?

        -Erik

        Comment

        • erkki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 352
          • Pori

          #19
          ************
          Last edited by erkki; 15-09-2006, 16:24.

          Comment

          • erkki
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 352
            • Pori

            #20
            Mitä muuta pitää hommata kuin nuo ruuvit, kun vaihtaa tuon kiinteän vp:n kaksoismassan tilalle?? Kumpi painelaakerin 535:sen vai m5:sen?
            Last edited by erkki; 16-09-2006, 18:18.

            Comment

            • erkki
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 352
              • Pori

              #21
              Ensiviikon perjantaina olis tarkoitus nypätä laatikko irti niin olis hyvä jos olis kaikki tarvittat osat valmiina, eikö kukaan osaa auttaa tässä asiassa???

              Comment

              • jampo
                Newbiemmer
                • Jan 2004
                • 21

                #22
                Vähä ohi aiheen mutta sopiiko noi 3,6:sen kamat suoraan 3,8:siin?
                Kun omasta korkkasi kytkin ja olen miettinyt jos laittaisi kovan vauhtipyörän.
                Kellän kokemusta?
                ei riemulla rajaa kun 325:lla AJAA!

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #23
                  Originally posted by erkki
                  Mitä muuta pitää hommata kuin nuo ruuvit, kun vaihtaa tuon kiinteän vp:n kaksoismassan tilalle?? Kumpi painelaakerin 535:sen vai m5:sen?
                  Taitaa olla aivan sama, mutta laita se femman painelaakeri.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by erkki
                    Edelleen pitää tuota ääntä. Uskaltaako tuohon laittaa ns. normaalia vauhtipyörää, vai hajoaako paikat jos sen laittaa?

                    Entä onko kenelläkään antaa vinkkiä että kenelle Porin alueella vois viedä tuon auton tutkittavaksi?


                    -Erik
                    Kyllä sinne kovan pyörän uskaltaa laittaa,onhan pikkukutosissakin sekä näissä vanhemmissa M30:ssä.
                    Tuota laatikon/paikkojen hajoamista ei tarvitse pelätä kunhan käytät kovalle pyörälle tarkoitettua kytkintä!
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #25
                      Originally posted by alspe View Post
                      Mulla kans pikkaisen kolahtelee vaihden vaihdoissa ja kytkimen käytössä. Selvästi edestä päin. Millaisen äänen se kaksoismassavauhtipyörä pitää? Itsellä sammutettaessa Lekan ohjeilla, kone ikään kuin "pörähtää" sammuksiin, rumps ... . Ei voi kyllä sanoa, että kolisi varsinaisesti. Mitä haittaa on jos se vauhtipyörä on jo hieman rikki? Kannattaako vaihtaa vasta joskus myöhemmin kytkimen kanssa tms?

                      Kuuluuko muilla vaihteen vaihdoista pienet "loksahdukset" hyttiin e34:ssa?
                      Eihän se ääni kokonaan poistunut, mutta kyllä äänet vähenivät kun tein alustaremontin. H&R:n madallusjouset, alatukivarret, reaktiotangot, raidetangot, koiranluut eteen ja takakelkan silmukkanivelet vaihdettiin. Veikkaan, että raektiotangon pusla voi rikkinäisenä aiheuttaa kolauksen pienessä nopeuksissa...
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • erkki
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 352
                        • Pori

                        #26
                        Vähän venähtänyt projektin alku, mutta viikonloppuna olis tarkoitus ottaa laatiko irti.

                        Comment

                        • nos
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 627
                          • Kokkola

                          #27
                          Itse myöskin laitoin kovan vauhtiksen tuohon omaan ja sasch 765 asetelma ja levy jousittamattomana, pitäis kestää jonkin verran, uudet pultit kans tilailin kun näytti nuo vanhat hieman pitkiltä

                          Comment

                          • alonap-1
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 824
                            • Hollola

                            #28
                            kerran tuli samanmoiset oireet e34 525tds. painelaakeri oli halki,pari kuulaa jo karannut. mutta tuossa kuului lisäksi pieni hurina kytkin painettuna. ja eräs varaosaliike pyysi tuplamassa vp+kytkinpaketti 2200e. tarkkana ostosten kanssa.
                            42 1:1,6 70/30

                            Comment

                            • erkki
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 352
                              • Pori

                              #29
                              Originally posted by alonap-1 View Post
                              kerran tuli samanmoiset oireet e34 525tds. painelaakeri oli halki,pari kuulaa jo karannut. mutta tuossa kuului lisäksi pieni hurina kytkin painettuna. ja eräs varaosaliike pyysi tuplamassa vp+kytkinpaketti 2200e. tarkkana ostosten kanssa.
                              Tarkotus onkin laittaa käytetty s38b36:sen vp., maksoi muistaakseni 150e.

                              Comment

                              • alonap-1
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 824
                                • Hollola

                                #30
                                Originally posted by erkki View Post
                                Tarkotus onkin laittaa käytetty s38b36:sen vp., maksoi muistaakseni 150e.
                                koitin vaan kertoa lukeville oma kohtaisen kokemuksen ja hintatietoutta kuin heittää liikkeitten hintataso
                                42 1:1,6 70/30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎