Vääntökäyrä saa lähteä aika jyrkkään laskuun, ennenkuin teho alkaa laskemaan, sitäpaitsi isommalle vaihtaessa kierrokset putoavat sen verran paljon, että mahdollisesti yli parhaan tehoalueen kannattaa kierrättää ihan reilustikin. Itsellä rajoitinta nostettu ja kulku samanlaiseen vakioon verraten on parempaa, ei sitä perseessä tunne mutta kello näkee, esim. 100-160 ajat on ihan kivasti paremmat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kuinka paljon M20B20 ottaa jengaa vakion ?
Collapse
X
-
Originally posted by dioriteTää on taas yks hauskimmista threadeista pitkään aikaan
Onhan sillä nyt helvetinmoinen vaikutus suorituskykyyn, jos kone kiertää vaikkapa 6300-kierrosta 6200:n sijaan.
Mutta jos oikein jaksaa paikallaan kiljuttaa, niin kyl ne kierrokset sieltä pikkuhiljaa nousee..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by BeniE30No ei täs mulla nyt kyse siitä sairaasti kertämisestä oo vaan haluisin vastauksen jos joku sen osaa antaa että minkä takia rajotain pauhaa silti 6200rpm vaikka otin pyörijästä kaikki hilppeet pois.. vanhassa tekniikassa (316) otin pyörijästä ne pois niin kiers joku 7500rpm“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
M20B20 vm.82-85 L-jet.
Paras teho: 125hv@5800 paras vääntö: 170Nm@4500
Kun vetää kakkosella 6000k/min ja vaihtaa kolmoselle kierrokset putoaa 3900k/min eli ollaan pois väännön alueelta.
Jos kiertäis 6800k/min kakkosella niin vaihdon jälkeen kolmosella olisi 4400k/min silloin kone jaksaisi vetää heti eikä puutuisi hetkeksi.
Mitään 8000k/min ei ole tarkoitus kierrättää.
Comment
-
-
Originally posted by janne75M20B20 vm.82-85 L-jet.
Paras teho: 125hv@5800 paras vääntö: 170Nm@4500
Kun vetää kakkosella 6000k/min ja vaihtaa kolmoselle kierrokset putoaa 3900k/min eli ollaan pois väännön alueelta.
Jos kiertäis 6800k/min kakkosella niin vaihdon jälkeen kolmosella olisi 4400k/min silloin kone jaksaisi vetää heti eikä puutuisi hetkeksi.
Mitään 8000k/min ei ole tarkoitus kierrättää.
Motronic-koneissa toimii myös teoriassa:
320i -88:
129 hv @ 6000 1/min ja 174 Nm @ 4000 1/min
Perä 4,1
Kakkonen 2,02 ja kolmonen 1,32
Kierrokset 6200 kakkonen pesässä. Renkaat pyörii 6200/(2,02*4,1)=n. 749 1/min
Vaihto kolmoselle. Renkaat pyörii edelleen 749 1/min. Kone pyörii nyt 749*(1,32*4,1)=4051 1/min.
Eli kun vaihtaa juuri ennen rajoitinta ollaan täsmälleen huippuväännön alueella. (6121 1/min -> 4000 1/min)
Comment
-
-
Ja autohan kiihtyy teholla, ei väännöllä..2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82Kyllä se 3900 1/min vielä aika lähellä vääntöaluetta on. Lisäksi vääntö alkaa laskea aika nopeasti tuon vääntömomentin huipun jälkeen.
L-jet koneen vääntmomentti nousee melko jyrkästi ollen 3900k kohdalla vain 100-120Nm. Paras vääntö siis 170@4500k tästä käyrä jatkuu melko tasaisena aina 5800k asti jonka jälkeen se vasta laskee.
Motronicci koneen vääntökäyrä laskee paljon nopeammin kuin tämän L-jet koneen. Mistä mahtaa johtua? Sytytysennakko?
Comment
-
-
Valitettavasti tosiaan parasta tulosta ei saada vaikka vaihtaessa putoaisikin suurimman väännön kohtaan. Suurimman kiihtyvyyden yhdellä vaihteella kyllä saa siinä kohtaa, mutta kokonaisuudesta nyt olikin kysymys.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by BeniE30eli ei vissin 320i -85 tarvii tota 6200rpm enempää kiertää et saa jo maksimi tehot ?
Mutta kukin tekee niinkuin haluaa, kyllä se siitä.F11 530d M-Sport
ex.
E91, E61, E39, E46, E36
Comment
-
Comment