Meillä on kilpurissa 520i -85 moottori. Siinä rajoitin on jetronicin boksissa. Rajoitus n.6400rpm sais kyllä kiertää 7000rpm. Karstaa ei takuulla ole.
Olisiko jollain tietoa missä bokseissa (numerot) ei ole rajoitinta?
mulla on ainakin yksi ylimääräinen 320i -84 boxi missä rajoitin oli virranjakajassa, ei kyllä mitään takeita etteikö boxissakin olisi... onko kellään tietoa tuosta??
Se voi ensin ottaa vähän vastaan, mutta sitten kun venttiilit lämpeää, niin alkaa kiertää!
joo, näin on! kannattaa viel ottaa ilmanputsari pois, ja sitte ku tuntuu, ettei enää kierrä, ni pistää reilusti starttipilottia tai CRC:tä kehiin, ni kyllä kiekasee! kone puhdistuu, tehoa tulee lisää, ja lisäks tulee komee ääni!
Ei voi ymmärtää mikä helvetin hinku on VAKIOkoneista alkaa tuota rajoitinta poistamaan/siirtämään?
Eri asia on sitten kilpurit ym viritetyt koneet, joissa on nokka tjsp joka vaatii enemmän kierroksia että saadaan kaikki irti....
Kysymys oli siitä miten paljon vakiokuntoista konetta on turvallista kierrättää. Jos teho=vääntö x kierrokset niin onhan sitä järkeä kierrättää niin paljon kuin on turvallista (olettaen että kone antaa puhkua tai laitetaan antamaan puhkua korkeammilla kierroksilla). Vapaastihengittävässä tulee katto vastaan vääntömomentin suhteen joten toinen vaihtoehto on lisätä pyörimisnopeutta.
Antaa poikien opetella ku haluuvat opetella....
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
joo, näin on! kannattaa viel ottaa ilmanputsari pois, ja sitte ku tuntuu, ettei enää kierrä, ni pistää reilusti starttipilottia tai CRC:tä kehiin, ni kyllä kiekasee! kone puhdistuu, tehoa tulee lisää, ja lisäks tulee komee ääni!
Se komee ääni on varmaan ku venttili kalusto jysähtää konepellistä läpi hehe
Kysymys oli siitä miten paljon vakiokuntoista konetta on turvallista kierrättää. Jos teho=vääntö x kierrokset niin onhan sitä järkeä kierrättää niin paljon kuin on turvallista (olettaen että kone antaa puhkua tai laitetaan antamaan puhkua korkeammilla kierroksilla). Vapaastihengittävässä tulee katto vastaan vääntömomentin suhteen joten toinen vaihtoehto on lisätä pyörimisnopeutta.
Antaa poikien opetella ku haluuvat opetella....
Eiköhän se TURVALLISEN raja ole VAKIOKUNTOISELLA koneella, niinkuin jo sanoin,siinä mihin se tehdas on sen rajoittajan laittanu
Mut perkele mä en tajuu mä otin pyörijästä kaikki hilppeet mitä siitä vaan voi irti repiä ja ei vaikutta nut kierroksiin millään tavalla ei taida olla ihan normaalii ?? vai onko ? Edelleen hakkaa siihen 6200rpm
Kannattaa kannattaa.. Antaa mennä vaan, ja ottaa videota samalla.
voi olla, että vakioilmanputsarilla ahdistaa ikävästi siinä just ennen 7000rpm, mutta kannattaa vaan kierrättää yli, niinkuin kyytsiksen käyrästä näkee. jos ei ole laitettu K&N putsaria ja tehoresistoria(TM), niin voi käyttää vaihteita kuolleen kohdan ylitykseen: kolmosella yli 6000rpm, ja sitte nopee vaihto kaasua hellittämättä takas kakkoselle, niin saa koko tehoreservin käyttöön!
jokohan tää on huomioitu ooppeli&volsufoorumilla
Tässä triidissä tuleekin ihan uutta juttua mulle. Täytyy koittaa heti kun saan tuon moottoriremontin tehtyä. Kone tosin on 2.7L ja turbolla, mutta eiköhän siihenkin päde nämä sama opit? Vai mitä?
Kyytsiksen lähettämät käyrät kyllä kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, kiitos.
// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment