Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka paljon M20B20 ottaa jengaa vakion ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by janne75
    Meillä on kilpurissa 520i -85 moottori. Siinä rajoitin on jetronicin boksissa. Rajoitus n.6400rpm sais kyllä kiertää 7000rpm. Karstaa ei takuulla ole.
    Olisiko jollain tietoa missä bokseissa (numerot) ei ole rajoitinta?

    mulla on ainakin yksi ylimääräinen 320i -84 boxi missä rajoitin oli virranjakajassa, ei kyllä mitään takeita etteikö boxissakin olisi... onko kellään tietoa tuosta??
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • mikko
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1750
      • kotona

      #17
      kalajoen juhannuksen yössä se selviää mitä ne vehkeet kestää... kaikki nyt vaan ropeltamaan niitä virranjakajia, kattoo kenen motti peuhaa pahiten.

      on se vaan komia ääni

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #18
        OT:Tarjoon kaljat sille, kuka kilauttaa kalajoella ekana mottinsa!!
        Last edited by Eepo; 19-06-2006, 11:07.
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • ankkuli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 938
          • Hyvinkää

          #19
          Originally posted by Kyytsis
          Se voi ensin ottaa vähän vastaan, mutta sitten kun venttiilit lämpeää, niin alkaa kiertää!
          joo, näin on! kannattaa viel ottaa ilmanputsari pois, ja sitte ku tuntuu, ettei enää kierrä, ni pistää reilusti starttipilottia tai CRC:tä kehiin, ni kyllä kiekasee! kone puhdistuu, tehoa tulee lisää, ja lisäks tulee komee ääni!
          Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by Eepo
            OT:Tarjoon kaljat sille, kuka kilauttaa kalajoella ekana mottinsa!!
            Aika halpa kalja tulossa, ei tarvi ko seistä kaasulla...
            Olli.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #21
              Originally posted by ZoMbiE
              Ei voi ymmärtää mikä helvetin hinku on VAKIOkoneista alkaa tuota rajoitinta poistamaan/siirtämään?
              Eri asia on sitten kilpurit ym viritetyt koneet, joissa on nokka tjsp joka vaatii enemmän kierroksia että saadaan kaikki irti....
              Kysymys oli siitä miten paljon vakiokuntoista konetta on turvallista kierrättää. Jos teho=vääntö x kierrokset niin onhan sitä järkeä kierrättää niin paljon kuin on turvallista (olettaen että kone antaa puhkua tai laitetaan antamaan puhkua korkeammilla kierroksilla). Vapaastihengittävässä tulee katto vastaan vääntömomentin suhteen joten toinen vaihtoehto on lisätä pyörimisnopeutta.
              Antaa poikien opetella ku haluuvat opetella....
              Last edited by petrolhead; 19-06-2006, 20:37.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Bmw327 I
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 249
                • Ylivieska

                #22
                Voi vittu teitä
                Vehkeet vaan hajoaa
                E60

                Ex:
                -E36 m-sport toukka
                -E30 M20B27
                -E30 M20B20 Toukka

                Autonpesuja/fiksauksia vuodesta 2007

                Comment

                • BeniE30
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 452
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by ankkuli
                  joo, näin on! kannattaa viel ottaa ilmanputsari pois, ja sitte ku tuntuu, ettei enää kierrä, ni pistää reilusti starttipilottia tai CRC:tä kehiin, ni kyllä kiekasee! kone puhdistuu, tehoa tulee lisää, ja lisäks tulee komee ääni!
                  Se komee ääni on varmaan ku venttili kalusto jysähtää konepellistä läpi hehe

                  Comment

                  • ZoMbiE
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2583
                    • Lohja, Virkkala

                    #24
                    Originally posted by petrolhead
                    Kysymys oli siitä miten paljon vakiokuntoista konetta on turvallista kierrättää. Jos teho=vääntö x kierrokset niin onhan sitä järkeä kierrättää niin paljon kuin on turvallista (olettaen että kone antaa puhkua tai laitetaan antamaan puhkua korkeammilla kierroksilla). Vapaastihengittävässä tulee katto vastaan vääntömomentin suhteen joten toinen vaihtoehto on lisätä pyörimisnopeutta.
                    Antaa poikien opetella ku haluuvat opetella....
                    Eiköhän se TURVALLISEN raja ole VAKIOKUNTOISELLA koneella, niinkuin jo sanoin,siinä mihin se tehdas on sen rajoittajan laittanu

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #25
                      Originally posted by ZoMbiE
                      Eiköhän se TURVALLISEN raja ole VAKIOKUNTOISELLA koneella, niinkuin jo sanoin,siinä mihin se tehdas on sen rajoittajan laittanu
                      Eikä taida olla ihan siinäkään..Ei kyllä järkee vinguttaa noita, ei ne tehot siitä minnekkää nouse mut mikäs siinä jos järki ei päätä pakota ja tykkää
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Sickness
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 1923
                        • Helsinki

                        #26
                        Alla olevassa kuvassa on m20-moottoreiden vääntökäyrät. Siitä voi jokainen ihan itse arvioida miten paljon yli 6000rpm sitä hönkää vielä riittää.

                        http://www.btcf.fi/forum/attachment....6&d=1135853500
                        E39 520iA -02

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #27
                          Kannattaa kannattaa.. Antaa mennä vaan, ja ottaa videota samalla.

                          t.Ville
                          Last edited by Kyytsis; 27-11-2006, 17:38.

                          Comment

                          • BeniE30
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 452
                            • Helsinki

                            #28
                            Mut perkele mä en tajuu mä otin pyörijästä kaikki hilppeet mitä siitä vaan voi irti repiä ja ei vaikutta nut kierroksiin millään tavalla ei taida olla ihan normaalii ?? vai onko ? Edelleen hakkaa siihen 6200rpm

                            Comment

                            • ankkuli
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 938
                              • Hyvinkää

                              #29
                              Originally posted by Kyytsis
                              Kannattaa kannattaa.. Antaa mennä vaan, ja ottaa videota samalla.
                              voi olla, että vakioilmanputsarilla ahdistaa ikävästi siinä just ennen 7000rpm, mutta kannattaa vaan kierrättää yli, niinkuin kyytsiksen käyrästä näkee. jos ei ole laitettu K&N putsaria ja tehoresistoria(TM), niin voi käyttää vaihteita kuolleen kohdan ylitykseen: kolmosella yli 6000rpm, ja sitte nopee vaihto kaasua hellittämättä takas kakkoselle, niin saa koko tehoreservin käyttöön!

                              jokohan tää on huomioitu ooppeli&volsufoorumilla
                              Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                              Comment

                              • BMW 325I avo
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 832
                                • Tampere

                                #30
                                Tässä triidissä tuleekin ihan uutta juttua mulle. Täytyy koittaa heti kun saan tuon moottoriremontin tehtyä. Kone tosin on 2.7L ja turbolla, mutta eiköhän siihenkin päde nämä sama opit? Vai mitä?

                                Kyytsiksen lähettämät käyrät kyllä kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, kiitos.
                                // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎