Originally posted by Bmw Master
View Post
M20 koneremonttia
Collapse
X
-
Originally posted by Racink View PostYmmärrätköhän ylipäätään mistään mitään??Tuossahan lukee selvällä suomen kielellä -->"Koneena on siis eta-kampiakselilla m20b25 lohkoon tasapäämännillä koottu 2,7 litrainen sekasikiö, yläkerta täysin vakio, alakerrassa kaikki uudet laakerit jne perusremontoinnit".Plateau hoonauksella karkeasti sanottuna tarkoitetaan hienoilla timantti kivillä tehtävää hoonausta jonka jäljiltä sisäänajo ei ole niin nuukaa koska hoonaus jälki on hienompaa, eikä se välttämätön ole nykyaikaisille männänrenkaille, kauppiaan puhetta koneistamoissa.
Ja sun on turha alkaa leijumaan tiedoillas, koneistushommat kuten mm. hoonaus on tuttuja juttuja, mutta oli vaan niin vaikeasti selitetty, että oli pakko kommentoida...
Comment
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostJos tuota käyrää vertaa vakio M20B25 käyrästöön, niin huomaa, että 4000 1/min jälkeen ei tosiaan enää kone käyttäydy siten kuin pitäisi, vakio m20b25:ssähän tehokäyrä nousee tasaisella kulmalla 5500 kierrokseen asti.
Jos sulla olisi vakio m20b25 käyrän kuva, niin sitä olisi kiva katsoa..?
t.Ville
Comment
-
Originally posted by Kyytsis View Post
Jos sulla olisi vakio m20b25 käyrän kuva, niin sitä olisi kiva katsoa..?
t.Ville
Tehot 165Hv ja vääntö 245Nm// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
Originally posted by Kyytsis View PostTätä pohdin itsekin, tehot eivät varsinaisesti tuolla 4000 jälkeen häviä, vaan sitä ei vain tule lisää. Laihalle se ei tuolla kuitankaan mene, kone käy turvallisen rikkaalla, mutta sytytys menee liian aikaiselle.
Jos sulla olisi vakio m20b25 käyrän kuva, niin sitä olisi kiva katsoa..?
t.Ville
Tässä on vuoden 1988 e34-esitteestä m20- ja m30-moottorien käppyröitä.
Last edited by SledgeHammer82; 15-07-2007, 10:30.
Comment
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostJep ja sytytystä ei kai oikein muuten voi säätää kun syöttämällä Motronicciin sopivat kartat.
Ellei sitten joku "guru" osaa suoraan sanoa miten lähteä muuttamaan ja osaa tehdä lastua vakio-ohjelmaa muokkaamalla.
t.Ville
EDIT:
Sitten tarvitaan piirejä ja prommeri...Last edited by Kyytsis; 09-10-2006, 16:41.
Comment
-
Originally posted by Kyytsis View PostNäin on, ellei sitten tosiaan väliin laita Unichippiä tai STM6:sta - tai muuta ohjelmoitavaa. Ilman ohjelmoitavaa lastua voi olla vähän vaikea sanoa miten paljon sytkää pitää säätää - tulee tuhottomasti dynoajoja ja prommausta.
Ellei sitten joku "guru" osaa suoraan sanoa miten lähteä muuttamaan ja osaa tehdä lastua vakio-ohjelmaa muokkaamalla.
t.Ville
EDIT:
Sitten tarvitaan piirejä ja prommeri...
Motronicista löytyy jopa googlamalla tiedot mihin osoitteeseen mikin kartta on tallennettu. Sama Motronic on ollut käytössä ainakin Porscheissa, joten myös possu-foorumeilta voisi löytyä tietoa. Asetuksia voisi lähteä hakemaan vaikka kertomalla koko tietyn kartan arvot jollain vakiolla, jolloin sytytys muuttuisi samalla tavalla koko kierrosalueella. (Tällä tavalla suuri halpislastuista toimii)
Tässä jotain m20b23 motronic -projektihaaveita varten keräämiäni linkkejä, selvensivät ainakin jonkun verran asiaa itselleni:
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
E: tuo motronic editorhan oli jo Kyytsiksen viestissä.
E2: Vanhan piirin voi tyhjentää uv-valolla ja prommeri ei maksa kuin muutaman kympin.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMitäs unisippi maksaa? Entäs motronicin uudelleen ohjelmointi?
t.Ville
ps. kiva kone - keskikulutus menee reilusti alle kympin ja ohitukset voi hoitaa turvallisesti. Tuntuu tehokkaammalta kuin mitä käyrät antavat ymmärtää. Tosin pitää sitä silti korjata.
Comment
-
Originally posted by Kyytsis View PostUnichippiä myydään asennettuna ja säädettynä noin 900e, joten se ei tähän budjettiratkaisuun ole vaihtoehto. Jos uudelleenohjelmoitikoneen saa todella hintaan "parikyt egee" ja noita muistipiirejä varmaan halvemmalla per kappale niin sittenhän tästä voisi tehdä harrastuksen.
Comment
-
Alpinalla taitaa olla m20 lohkoon 2.7 litraisena B3 moottori. Käyttänee samaa Motronic 1.3 versiota kuin muutkin ...173 boksilla varustetut.
Pitäisi saada tarkemmat speksit ko. koneesta - se _voisi_ toimia hyvänä lähtökohtana kun tuota ohjelmaa tekee uusiksi.
Karala lupasi tehdä lastun 150e sellaisilla muutoksilla kuin haluaa. Sen jälkeen kummasti motivaatio parani lukea www.chiptuningforum.com tai http://www.e30tech.com/forum/viewtop...r=asc&start=45
Onko kellään oikeasti kokemusta lastujen teosta?
Millä nimellä saan kaupasta sopivan tyhän lastun?
Mistä prommeri (vaikka lainaan)?
t.Ville
Comment
-
Originally posted by Lese View PostKyllä musta tuntuu nyt, että se oot sinä, joka et oikein mistään mitään taida tajuta.
Ja sun on turha alkaa leijumaan tiedoillas, koneistushommat kuten mm. hoonaus on tuttuja juttuja, mutta oli vaan niin vaikeasti selitetty, että oli pakko kommentoida...
Comment
-
Originally posted by tagagummi View PostSe oli kyllä niin päin että nykyaikaiset männänrenkaat vaativat tuon plateau-hoonauksen. Uudet renkaat ovat heikompaa matskua kuin vanhat ja ohuemmat pääsääntöisesti, poikkeuksiakin varmaan löytyy.Last edited by Racink; 12-10-2006, 20:58.
Comment
Comment