Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 koneremonttia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #61
    Dynossa tosiaan tuli epäilys että takapönttö ahdistaisi virtausta, itse en tähän juuri jaksa uskoa, mutta mieleen tuli että voisiko tuota kokeilla vaihtamalla 525i 12v vaimentimen joko 525i 25v tai 535i pönttöön?

    Kiinnikkeiden luulisi sopivan ja hengittävyyttäkin pitäisi löytyä.

    Jos seokset ei mene laihalle/liian rikkaalle ja kone ei nakuta vaan tuntuu olevan "siinä rajalla", niin mitäpä tässä voi tehdä muuta kuin parannella hengitystä?

    t.Ville

    Comment

    • BMW 325I avo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 832
      • Tampere

      #62
      Originally posted by Kyytsis View Post
      Tätä minäkin tarkoitin...

      Eli tuolla nykylastulla kuoppaa ei ole kun ei ole tuota ponkaisuakaan...
      Noniin, en katsonut oikeanpuolesta käyrää ollenkaan. No tuntuuko tuo alapää nyt yhtään "vääntävämmältä" ennen tuota 4000rpm:ää. Eli vaikka Nm ovat pienempiä ja sitä 4000rpm tapahtuvaa näpäkkää nousua ei tule, niin "tuntuuko" tuo alapää paremmalta kuin ennen?

      Olikos tässä kattia? Jos olisi, niin voisiko se olla mennyt hajalle ja sitä kautta tukkoon?
      Last edited by BMW 325I avo; 01-11-2006, 14:36.
      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #63
        Originally posted by Kyytsis View Post
        Dynossa tosiaan tuli epäilys että takapönttö ahdistaisi virtausta, itse en tähän juuri jaksa uskoa, mutta mieleen tuli että voisiko tuota kokeilla vaihtamalla 525i 12v vaimentimen joko 525i 25v tai 535i pönttöön?

        Kiinnikkeiden luulisi sopivan ja hengittävyyttäkin pitäisi löytyä.

        Jos seokset ei mene laihalle/liian rikkaalle ja kone ei nakuta vaan tuntuu olevan "siinä rajalla", niin mitäpä tässä voi tehdä muuta kuin parannella hengitystä?

        t.Ville
        Helpoimmalla pääset kun heität mäkeen koko takapöntön ja kokeilet ilman. Sitten jos on parempi, niin uutta isompaa tilalle.

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #64
          Originally posted by BMW 325I avo View Post
          Noniin, en katsonut oikeanpuolesta käyrää ollenkaan. No tuntuuko tuo alapää nyt yhtään "vääntävämmältä" ennen tuota 4000rpm:ää. Eli vaikka Nm ovat pienempiä ja sitä 4000rpm tapahtuvaa näpäkkää nousua ei tule, niin "tuntuuko" tuo alapää paremmalta kuin ennen?

          Olikos tässä kattia? Jos olisi, niin voisiko se olla mennyt hajalle ja sitä kautta tukkoon?
          No eipä se yhtään paremmalta tunnu, enemmänkin vähän puutuneelta. Eli sama mikä näkyy käyrästä - kaiken aikaa on tehoa vähemmän käytössä kuin ennen.

          Ei ole kattia eikä muitakaan saastevehkeitä. Siksi tuo kummastuttaakin että mikä tuossa 4000rpm kohdalla ottaa kiinni - mitä muita vastaavia käyriä on tullut kytättyä, niin kannesta ei pitäisi vielä hengitys loppua kesken, isot venttiilit pitäisi alkaa tuolla vasta vaikuttamaan.

          t.Ville

          EDIT:

          Lisäsimpä huvikseni vielä yhden käppyrän- siinä viimeisin lastu ja vakiolastun käyrät päällekäin. Mittaustarkkuuden rajoissa siis identtiset, ero on tuossa 4700rpm jälkeen jossa uusi lastu hetkellisesti on vanhaa parempi, mutta sekin etu katoaa ennen 5500rpm.
          Attached Files
          Last edited by Kyytsis; 01-11-2006, 19:33.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #65
            Oisko vaan se motronicin uudelleen ohjelmointi kohdallaan?

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #66
              Uusi ohjelma pitäisi olla tuloillaan.

              Mitä mieltä, pitäisikö kokeilla 535 kaasuläpällä ja IMM rungolla? Mikä on m20 imupuolen virtausta pahiten rajoittava paikka? Imusarja? Kaasuläppä?

              t.Ville

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #67
                Originally posted by Kyytsis View Post
                Mikä on m20 imupuolen virtausta pahiten rajoittava paikka?

                t.Ville
                IMM taitaa olla.

                Comment

                • ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

                  #68
                  Kyllä juurikin IMM rajoittaa eniten...

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #69
                    Originally posted by ZoMbiE View Post
                    Kyllä juurikin IMM rajoittaa eniten...
                    Sulla taitaa olla siellä joku ratkaisu oman pellin alla? :think

                    t.Ville

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎