Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #31
    Nyt sitten viimein olen tuupannut autooni (m50b20 264 tkm) rvs-hoidon ensimmäisen satsin sisään.

    Kokemukset ovat, että kyllä aineella on selviä positiivisia vaikutuksia. Toivotaan vaan että ei tapahdu mitään kamalaa, silloin ei paljon tasoittunut käynti lämmitä jos kone leipoo kiinni tms.

    100 km takana ensimmäisen purkin laitosta ja käyntiääni tasoittunut, värinät vähentyneet.

    Sammutettaessa ei "roklahda" enää juuri ollenkaan ja kylmänä käynnistettäessä ei kolise lähelläkkään niinku ennen.

    Käynnistettäessä kierrokset nousevat 0,5 sekunniksi 1500 rpm ja putoavat heti 800 rpm. Ennen "hyrskähti" 2000 rpm kierrokset ja pysyi siellä noin 2-3 sekuntia.

    Moottorijarrutus pehmentynyt, ennen kun nosti jalan kaasulta niin auto ikäänkuin "tökkäs" vähän, kuin olisi jarrua kevyesti painanut. Nyt auto jatkaa kevyesti liukumista ilman kaasua.

    Kovemmilla kierroksilla käyntiääni vähentynyt. Ennen 3500 -> kone alkoi "sirisemään", johtuu varmaan ihan yleisesti kulumisesta(laakerit ym.), nyt se hyrisee pehmeämmin kovilla kierroksilla.

    Ehkä eniten miellyttä tuo moottorijarrutuksen pehmentyminen ja sammuttaminen, ei roklahda pahasti enää.

    Päivittelen tätä kun vaihdan öljyt ja laitan toisen käsittelyn sisään.
    Last edited by alspe; 21-06-2005, 22:09.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      #32
      Mulla myös tökkää moottorijarrutus. 3lla ensimmäisellä vaihteella ei tahdo kulkea alamäkiä ilman kaasun antoa; niin voimakas on moottorin vastus. Onkos muilla samanlainen moottorijarrutus?

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #33
        Sähän näköjään olet Tampereelta, tule kokeilemaan mun linttaa joskus, että onko erilainen.

        Äsken koitin kolmosella ja nelosella 50-70 km/h vauhdeissa pienessä alamäessä moottorijarrutuksella vauhti oikeastaan edes hidastu, menee tosi nätisti.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #34
          Originally posted by alspe
          Nyt sitten viimein olen tuupannut autooni (m50b20 264 tkm) rvs-hoidon ensimmäisen satsin sisään.

          Kokemukset ovat, että kyllä aineella on selviä positiivisia vaikutuksia. Toivotaan vaan että ei tapahdu mitään kamalaa, silloin ei paljon tasoittunut käynti lämmitä jos kone leipoo kiinni tms.

          100 km takana ensimmäisen purkin laitosta ja käyntiääni tasoittunut, värinät vähentyneet.

          Sammutettaessa ei "roklahda" enää juuri ollenkaan ja kylmänä käynnistettäessä ei kolise lähelläkkään niinku ennen.

          Käynnistettäessä kierrokset nousevat 0,5 sekunniksi 1500 rpm ja putoavat heti 800 rpm. Ennen "hyrskähti" 2000 rpm kierrokset ja pysyi siellä noin 2-3 sekuntia.

          Moottorijarrutus pehmentynyt, ennen kun nosti jalan kaasulta niin auto ikäänkuin "tökkäs" vähän, kuin olisi jarrua kevyesti painanut. Nyt auto jatkaa kevyesti liukumista ilman kaasua.

          Kovemmilla kierroksilla käyntiääni vähentynyt. Ennen 3500 -> kone alkoi "sirisemään", johtuu varmaan ihan yleisesti kulumisesta(laakerit ym.), nyt se hyrisee pehmeämmin kovilla kierroksilla.

          Ehkä eniten miellyttä tuo moottorijarrutuksen pehmentyminen ja sammuttaminen, ei roklahda pahasti enää.

          Päivittelen tätä kun vaihdan öljyt ja laitan toisen käsittelyn sisään.

          Nyt sitten vaihdettu mineraaliöljyt sisään ja RVS toinen satsi. Öljyt halvimmat Esso Extra 15W-40, 8 e/4 l.

          Vaikutuksesta täytyy nyt valittaa. Aloin kuulemaan nostimen tai jonkin naputusta,mielestäni käynnistyy hieman huonommin(siis edelleen käynnistyy heti, mutta ei niin terävästi kuin 10 000km ajetuilla Mobil synt öljyillä)...

          Jotenkin tuntuu että "vaikutus" on poistunut ja käynti hieman huonontunut. Voisikohan tämä kaikki olla kuitenkin sitä, että unohtaa kuinka huonosti kävi ennen ensimmäistä käsittelyä?

          Onko uudet 15W-40 mineraaliöjyt vai 10 000km ajetut huippuöljyt paremmat? Toivotaan että tämä kaikki poistuu kun 1500-2000 km päästä vaihdan Castrol Magnatecit tms. öljyt sisään.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • hawkki
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 458
            • Vuosaari

            #35
            Originally posted by alspe
            Nyt sitten vaihdettu mineraaliöljyt sisään ja RVS toinen satsi. Öljyt halvimmat Esso Extra 15W-40, 8 e/4 l.

            Vaikutuksesta täytyy nyt valittaa. Aloin kuulemaan nostimen tai jonkin naputusta,mielestäni käynnistyy hieman huonommin(siis edelleen käynnistyy heti, mutta ei niin terävästi kuin 10 000km ajetuilla Mobil synt öljyillä)...

            Jotenkin tuntuu että "vaikutus" on poistunut ja käynti hieman huonontunut. Voisikohan tämä kaikki olla kuitenkin sitä, että unohtaa kuinka huonosti kävi ennen ensimmäistä käsittelyä?

            Onko uudet 15W-40 mineraaliöjyt vai 10 000km ajetut huippuöljyt paremmat? Toivotaan että tämä kaikki poistuu kun 1500-2000 km päästä vaihdan Castrol Magnatecit tms. öljyt sisään.
            Mineraaliöljyt saattavat tuommoista aiheuttaa. RVS ei voi aiheuttaa mitään vauriota koneellesi, mutta väärien öljyjen käyttö voi...

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #36
              Originally posted by hawkki
              Mineraaliöljyt saattavat tuommoista aiheuttaa. RVS ei voi aiheuttaa mitään vauriota koneellesi, mutta väärien öljyjen käyttö voi...
              Mutta eikös ollut tarkoitus ainakin vähän aikaa käyttää mineraaliöljyjä jotta aine vaikuttaa paremmin?

              Käynnistyy kuin ennenkin, lämpimänä käynnistyy ihan inansa huonommin kuin kylmänä joten luulin, että se aine tai öljyt vaikuttivat, mutta se johtuikin siitä että starttailin kuumana. Kylmänä 0,1 s käyntiin, kuumana 0,5 s käyntiin
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • hawkki
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 458
                • Vuosaari

                #37
                mineraaliöljyä käytetään jotta rvs pääsisi kosketuksiin kitkapintaan. Nykyaikaset synteettiset öljyt (varsinkin uutena) muodostavat niin hyvän suojaavan kalvon että rvs ei ehkä pääse kosketuksiin kitkapintojen kanssa ja näinollen aine ei vaikuta / vaikuttaa vasta sitten kun ajettu monta tuhatta km ja öljy on menettänyt parhaan voitelukykynsä.

                Jos moottori ei tykkää mineraaliöljyistä niin semmosia ei kannata käyttää. En tiedä voiko joku moottori ottaa nokkiinsa mineraaliöljystä, varsinkaan jos ei anna kaasua koneelle vaan ajaa sen rvs käsittelyn aikana ohjeiden mukaisesti eli rauhallisesti eikä käytä täyttä kaasua tai muutenkaan kierrätä korkealle tai rasita moottoria.

                Comment

                • Ahtopaine
                  Newbiemmer
                  • Aug 2005
                  • 2

                  #38
                  RVS-aineen toimintaperiaate on se, että aineen vaikutus hiipuu ja lakkaa lopulta kokonaan, kun liukupintojen seinämät ovat puhdistuneet ja hioutuneet sekä pinnoittuneet metallikeraamiin. Tällöin metallisissa pinnoissa vastakkain liukuvat mikrohuiput ovat hioutuneet pois aineen vaikutuksesta, jolloinka metallikeraamin syntyreaktion aikaan saanut kitkalämpö on laskenut tarpeeksi. Eli reaktio pysähtyy automaattisesti optimaalisimpaan mahdolliseen kohtaan. Ei ole siis mahdollista, että aine jotenkin tekisi esim. uudehkosta kulumattomasta moottorista jotenkin liian tiukan. Eniten tuntuvaa hyötyä tietty on vanhalla horolla koneella, jonka puristukset saadaan palautettua ja ohivirtauksia pienennettyä. Uudella motilla hyötynä on lähinnä kestoiän paraneminen, ja kitkan väheneminen. Sisään uuden auton moottori kannattaa kuitenkin ajaa ennen käsittelyä.

                  Itsellä lopullisesti mielenkiinnon RVS:ää kohtaan herätti se fakta, että yhtään selvästi huonoa käyttäjäkokemusta en ole vielä löytänyt. Motor-Upit sun muut öljyn lisäaineshitit taasen ovat saaneet haukut lähes kaikilta.

                  Itte ostin aineet tuossa viime viikolla ja käsittelin vaihdelaatikon. ---> Vaihteiden vaihto jotenkin täsmällisempää, ja vaihteet menevät päälle liukkaammin. Laatikko ei vaihdoissa rouskuta kuten ennen. En tiedä kuvittelenko vaan, mutta auto jotenkin tuntuu liikahtavan keveämmin :O

                  Motti tarkoitus käsitellä joskus parin - kolmen vkon päästä ja sitä ennen suorittaa moottorin huuhtelu. Saa nähdä miten äijän käy. Työkaveri laitto aineet omaan yli 300tkm ajettuun Nisuun ja polttoaineen kulutus väheni kuulemma n. 1l/100km. Vaihdelaatikkokokemukset hänellä vastaavat, moottori oli piristynyt, kilinät lakanneet ja tyhjäkäynti tärinät ja värinät samoiten. Toivottavasti tulee samat vaikutukset myös myös tuohon omaan 370tkm ajettuun pirssiin...
                  Last edited by Ahtopaine; 03-08-2005, 00:08.

                  Comment

                  • jam75
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 654
                    • Tornio

                    #39
                    Originally posted by hawkki
                    Minulla on sellainen kokemus tuosta moottoripuolen rvs:stä että ohc 2.0 vanhassa sierrassa sai uutta eloa. Ei muuta huomannut kuin se että öljynpaineen merkkivalo sammu nopeemmin ku moottorin käynnisti, ja otti kierroksia vähemmän täristen. Se käynnin tasaantuminen kierroksill oli niin huomattavaa että en enää usko että tämä aine on humpuukkia! Tulen laittamaan RVS:ää tulevan m3:en moottoriöljyihin sekä vaihteistoöljyihin, ja raportoin foorumille miten äijän kävi
                    Originally posted by Heguli 31
                    Kerroppa sitten myös paljonko tuli Ämmäläisen koneremontti maksamaan...
                    Eli nyt on hawkilla penarissa ongelmia, eli kerkesitkö testaileen näitä litkuja .

                    Comment

                    • Ahtopaine
                      Newbiemmer
                      • Aug 2005
                      • 2

                      #40
                      Originally posted by jam75
                      Eli nyt on hawkilla penarissa ongelmia, eli kerkesitkö testaileen näitä litkuja .
                      Siis onko hawkilla nyt jotain ongelmiakö? Ainakin tuolla kertoo kokemusten olleen positiivisia....



                      Eihän se tämä kuitenkaan RVS:kään mitn. jesuksen ihmeainetta ole ...ei kasvata uutta hammasta rattaaseen jne...

                      Edit: se hegulin kommenttihan oli kevyttä kenttäviistoilua.
                      Last edited by Ahtopaine; 03-08-2005, 07:12.

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3402
                        • Tre

                        #41
                        Originally posted by alspe
                        Nyt sitten vaihdettu mineraaliöljyt sisään ja RVS toinen satsi. Öljyt halvimmat Esso Extra 15W-40, 8 e/4 l.

                        Vaikutuksesta täytyy nyt valittaa. Aloin kuulemaan nostimen tai jonkin naputusta,mielestäni käynnistyy hieman huonommin(siis edelleen käynnistyy heti, mutta ei niin terävästi kuin 10 000km ajetuilla Mobil synt öljyillä)...

                        Jotenkin tuntuu että "vaikutus" on poistunut ja käynti hieman huonontunut. Voisikohan tämä kaikki olla kuitenkin sitä, että unohtaa kuinka huonosti kävi ennen ensimmäistä käsittelyä?

                        Onko uudet 15W-40 mineraaliöjyt vai 10 000km ajetut huippuöljyt paremmat? Toivotaan että tämä kaikki poistuu kun 1500-2000 km päästä vaihdan Castrol Magnatecit tms. öljyt sisään.
                        Nyt on vaihdettu mineraaliöljy-rvs seos pois 3000 km jälkeen (tuli ajettua ehkä liikaa) ja laitettu Motonet Motox 5w-40 täyssynteettiset öljyt sisään. Täyty testata tuota öljyä kun siinä kaikkien merkkien suositukset ja edullinen hinta

                        Napsuttaa edellen, en ole kuitenkaan ihan vakuuttunut tuleeko ääni nostajasti kun se ääni ei ole sellainen terävä naputus mitä kylmällä olen nostajista tottunut kuulemaan. Enemmänkin sellainen "flupsutus" ja napsutus sekaisin. Olisi pakotiiviste?

                        Sanon vaan, että älkää laittako m50-koneisiin mitään mineraaliöljyä. RVS-käsittelyssä mielestäni riittää kun tekee kerran käytettyihin synt.öljyihin.

                        Nyt kun täyssynteettiset sisässä ja uudet suodattimet(ilma ja öljy) niin kyllä piristää auton toimintaa aivan selvästi vaikka mineraaliöljyilläkään ei ollut ajettu kuin 3000 km. Todella tuntuu, että onhan siellä tehoa ja vääntöä, edes hieman

                        Seuraavaksi taas Fortea kehiin jos napsutus ei lähde ja jos se johtuu nostajasta.

                        Kaiken kaikkiaan sanoisin, että ehkä tekisin RVS:n uudestaan, ehkä en. Mutta en ainakaan kahdella käsittelyllä, enkä ikinä enää laita mineraaliöljyä mihinkään omaan laitteeseen.

                        Edit: Äänelle löytyi syy. Ihan vaan yksi tulppa löysässä . Ääni oli hieman sellainen naputus, mutta aloin ihmettelemään kun se naputtaa kylmä 1 sek ja lähtee pois. Sitten tuli uudestaan naputus, mutta se olikin sitten tulpasta. Eli RVS tai edes mineraaliöljy ei aiheuttanut naputusta, silti en mineraalia laita enää...
                        Last edited by alspe; 18-01-2006, 10:21.
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • hawkki
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 458
                          • Vuosaari

                          #42
                          Nyt sitten viimeinkin sain aikaiseksi tuon ämmän vaihteiston sekä perän käsittelyn rvs:llä. En odottanut mitään suurta muutosta, sillä molemmat toimivat moitteettomasti. Tai siis niin minä luulin.

                          Nyt on 200km takana rvs:n lisäyksestä em. kohteisiin, ja kyllä se on vaan niin että olen huomaavinani eron. Vaihteiden vaihto on yksinkertaisesti sujuvampaa ja jouheampaa ja muutenkin voimansiirto tuntui liukkaammalta. Vaikea selittää, mutta sen tietää kun sen kokee.

                          Kehotankin kaikkia epäilijöitä antamaan itselleen ja periaatteilleen periksi. Kokeilkaa rvs käsittelyä moottoriin tai voimansiirtoon. Saatatte yllättyä
                          Jos ette ole tuloksiin tyytyväisiä niin teillä on oikeus tuomita aine, mutta hyvät ihmiset: älkää haukkuko sitä maan rakoon ennenkuin olette kokeilleet.

                          Comment

                          • HarzaTheMan
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 458
                            • Sawo

                            #43
                            Minulla ei kokemuksia ole tuosta RVS:stä, mutta kun jotkut olivat tuota Mobilin vaihteistoöljyä haukkuneet niin haukun minäkin. Meikäläisen auton laatikkoon pitäisi käyttää Mobilin GX-A 80W öljyä ja sitä sinne kesällä laitoin (entinen oli punaista). Toimi siihen asti ihan hyvin kunnes ulkolämpötila alkoi olla alle +10 astetta. Etenkin 2. vaihde meni tuskaisesti päälle.

                            Lueskelin ulkomaalaisia foorumeja ja siellä kehuivat Redline MTL öljyä. Redlinen sivuilla on myös kaikenlaisia "kuu ja tähdet taivaalta" -lupauksia ja suhtauduin siihen varauksella. No ostin kuitenkin tuota MTL:ää, joka ei siis ole mikään ATF-öljy, mutta viskositeetiltaan jokseenkin vastaavaa ja kestää Redlinen mukaan pintapainetta saman verran kuin perinteinen manuaaliöljy. Väriltään MTL on myös punaista kuten ATF. Nyt olen tuolla MTL:llä ajanut reilut 1000 km ja Mobiliin verrattuna toimii selvästi paremmin, myös kylmässä. Isolle Getragille iän myötä tyypillinen hammaspyörien ulina hiljeni jonkun verran, joten olen ihan tyytyväinen. MTL maksoi 19,50 / litra, eli ihan halvinta se ei ole.
                            ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                            Comment

                            • toniwe
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 316
                              • Lahti

                              #44
                              Originally posted by HarzaTheMan
                              Lueskelin ulkomaalaisia foorumeja ja siellä kehuivat Redline MTL öljyä. Redlinen sivuilla on myös kaikenlaisia "kuu ja tähdet taivaalta" -lupauksia ja suhtauduin siihen varauksella. No ostin kuitenkin tuota MTL:ää, joka ei siis ole mikään ATF-öljy, mutta viskositeetiltaan jokseenkin vastaavaa ja kestää Redlinen mukaan pintapainetta saman verran kuin perinteinen manuaaliöljy. Väriltään MTL on myös punaista kuten ATF. Nyt olen tuolla MTL:llä ajanut reilut 1000 km ja Mobiliin verrattuna toimii selvästi paremmin, myös kylmässä. Isolle Getragille iän myötä tyypillinen hammaspyörien ulina hiljeni jonkun verran, joten olen ihan tyytyväinen. MTL maksoi 19,50 / litra, eli ihan halvinta se ei ole.

                              Itse vaihdoin myös Redlinen MTL:t omaan 325 E36:een. Vaihdelaatikon kyljessä oli oranssi tarra jossa kehoitettiin käyttämään ATF:ää.

                              En tiedä johtuiko siitä että vanhat öljyt olivat olleet laatikossa kauan, vaiko siitä että Redline tosiaan on hyvää tavaraa, mutta vaihteet menee ainakin selvästi paremmin sisään ja toimii kylmänä huomattavasti paremmin. Itse ainakin uskallan tuota MTL:ää suositella!

                              Comment

                              • [BMW]
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 700
                                • Joensuu

                                #45
                                Sattu löytymään tallin nurkasta tota RVSsää mutta toinen puteli on vuoden vanha ja toinen pari kuukautta, voiko näitä enää käyttää? Ei luulis näitten pilaantuvan vaikka päiväys menee...
                                Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                                -----------------------------
                                VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                                BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                                Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                                Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎