RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hawkki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 458
    • Vuosaari

    #16
    geguli: kun noin kommentoit niin onko sulla esittää faktaa että tuo saattaisi rikkoa jotain koneesta? En parhaimmalla mielikuvituksellakaan pysty keksimään miten voiteleva aine voisi rikkoa koneen... tommosen kuin forte (liuotin) niin voin kylläkin kuvitella mutta mutta.. kerro ihmeessä

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10112
      • KVLA

      #17
      Originally posted by hawkki
      geguli: kun noin kommentoit niin onko sulla esittää faktaa että tuo saattaisi rikkoa jotain koneesta? En parhaimmalla mielikuvituksellakaan pysty keksimään miten voiteleva aine voisi rikkoa koneen... tommosen kuin forte (liuotin) niin voin kylläkin kuvitella mutta mutta.. kerro ihmeessä
      Eipä sitä faktaa ole varmaan kellään esittää.Itse katson vaan nuo kaikki öljyjen lisäaineet Motor-up kategoriaan.Siksi tuon heiton pistinkin,kun lupasit raportoida.Nykyiset huippu Longlife öljyt ei hirveästi käsittääkseni enää "lisäaineistusta" kaipaa.Kertokaa jos olen aivan väärässä.

      Tajuan jotenkin sen jos noita "pinnotteita" laitetaan kuluneisiin moottoreihin.Mutta toimiviin ja ehjiin laitteisiin en ITSE noita aineita viljelisi.Ehkä sitten jos olisi tarvetta "korjailla joitakin ominaisuuksia" moottorissa ennen vaihtoautohalliin viemistä.

      Mutta kuten kerroin EI OLE FAKTAA esittää,eikä ollut tarkoitus kivittää ideaasi.Eihän se muille kuulu mitä koneeseensa laittaa.
      Raportoippa myöhemmin kuinka "äänetön" koneestasi tuli ja kuinka vanokset ym. toimii pidemmällä aikavälillä.Odotellaan...

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3399
        • Tre

        #18
        Originally posted by Heguli 31
        Eipä sitä faktaa ole varmaan kellään esittää.Itse katson vaan nuo kaikki öljyjen lisäaineet Motor-up kategoriaan.Siksi tuon heiton pistinkin,kun lupasit raportoida.Nykyiset huippu Longlife öljyt ei hirveästi käsittääkseni enää "lisäaineistusta" kaipaa.Kertokaa jos olen aivan väärässä.

        Eihän nämäm huippuöljyt mitään lisäaineistusta kaipaa hyväkuntoisella moottorilla, mutta jos ajettu esim. 400 tkm niin olla että öljykalvon paksuus ei riitä täyttämään metallipintojen epätasaisuuksia ym.

        Tajuan jotenkin sen jos noita "pinnotteita" laitetaan kuluneisiin moottoreihin.Mutta toimiviin ja ehjiin laitteisiin en ITSE noita aineita viljelisi.Ehkä sitten jos olisi tarvetta "korjailla joitakin ominaisuuksia" moottorissa ennen vaihtoautohalliin viemistä.

        Mutta kuten kerroin EI OLE FAKTAA esittää,eikä ollut tarkoitus kivittää ideaasi.Eihän se muille kuulu mitä koneeseensa laittaa.
        Raportoippa myöhemmin kuinka "äänetön" koneestasi tuli ja kuinka vanokset ym. toimii pidemmällä aikavälillä.Odotellaan...
        Tässä itsekin vähän miettimässä että pitäisikö koittaa kun moottori tuntuu jotenkin äänekkäältä?
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • hawkki
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 458
          • Vuosaari

          #19
          RVS käyttökokemukset

          Elikkä jos saatas rvs:n käyttökokemuksia koottua tän topicin alle niin olisi paljon tietoa saatavilla mikäli joku kiinnostuu ko. aineesta ja haluaa löytää sitä tietoa puolueettomien kokemusten muodossa eikä mainospuheiden muodossa.

          Itse siis aloitan:

          Auto on e36 M3 s50b32 moottorilla vuosimallia -97 mittarissa komeilee 136tkm

          Täydellisen RVS käsittelyn jälkeen on se vain pakko sanoa, että vaikka moottori kävi hyvin ja tasaisesti ennen käsittelyä, niin kyllä siinä eron huomasi. Jotenkin vain pehmeämmin käy kone, vaikea selittää. Mutta selväähän se on että parhaat (huomattavimmat erot) hyödyt tästä aineesta saa kun käyttää vanhempaan moottoriin joka on jo kerennyt vähän kulua. Vielä minun osalta ei ole kokemuksia voimansiirron käsittelyistä, mutta kohtapuolin olisi tarkoitus sinnekkin laittaa.
          Last edited by hawkki; 02-10-2005, 15:14.

          Comment

          • -kiki-
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1160
            • Hämeenkyrö

            #20
            mikäs tämä rvs käsittely on jotakin uutta ja mahtavaa ???
            F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

            Comment

            • parantala
              Bimmer Rookie
              • Jan 2003
              • 62
              • Westcoast

              #21
              noniin... tässä omat kokemukset:

              Ensinnäkin tein ensimmäisen käsittelyn vanhaan moottoriöljyyn n. 800km ennen normaali vaihtohetkeä. 1/3 aineesta koneeseen --> 15min tyhjäkäynti --> sammutin minuutiksi, lisäsin toisen 1/3 ja --> 15 min tyhjäkäynti --> sammutin minuuksi, lisäsin viimeisen kolmanneksen --> ajoa n. 20km heti ja sitten yhteensä 800km ja öljyt vaihtoon. Sen jälkeen sama käsittely uuteen öljyyn.

              Nyt on käsittelyn jälkeen ajettu n. 2000km ja havainnot on seuraavanlaisia.

              -perstuntumalta parempi alavääntö
              -kuullostais korvaan, että käy tasaisemmin
              -lähtee paremmin käyntiin
              -kone kasteli lohkoa aikaisemmin --> ei enää
              -mitattu sitkeys 3,4 ja 5 vaihteella 80-120km parani joka vaihteella 1s.

              Eli sain sen mitä halusin, öljyvuoto loppui.
              Pitänee koittaa laatikkoonkin.
              525TD Touring

              Comment

              • Hasardi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1860
                • Der Hauptstad

                #22
                Originally posted by -kiki-
                mikäs tämä rvs käsittely on jotakin uutta ja mahtavaa ???
                Tuo tavara on ollut v.1999 markkinoilla, mutta sitä ei markkinoida kuten TV-roinaa yleensä. Aika monilla on muutenkin jäänyt motorupshitti hampaankoloon vuosien varrelta (itseni mukaanlukien). Olin myös skeptinen muutama vuosi sitten kun ekan kerran testailin tätä. Kyseessä ei kuitenkaan ole "perinteinen öljyn lisäaine". Kannattaa lukea firman sivuilta enemmän.



                Vauhdin Maailmassa oli lyhyt testi viime vuonna:


                Itse olen testannut ainetta näin äkkiseltään muistellen, viiteen bemariin. Havaintoja näistä:
                -paljon ajetut,esim.yli 250 tkm vanhat koneet ovat elpyneet, puristukset noussu selkeästi jos ovat väljiä patoja.
                -kierrosherkkyys,koneen käyntiäänet paranivat ja lievä tehonmuutos parempaan suuntaan.
                -uuteen autoon tuolla ei ole huomattavaa vaikutusta, mutta toimii ennaltaehkäisevästi jos tulisi esim.voiteluhäiriö joskus. Ei pääse mylly leikkaamaan kiinni.

                Nyt on parasta aikaa 6-loviseen laatikkoon koeajo RVS-aineen kanssa menossa...
                Last edited by Hasardi; 09-04-2005, 01:05.
                Stadtluft macht frei.

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3399
                  • Tre

                  #23
                  Upp, löytyykö lisää kokemuksia? Harkinnan alla olisi käsittely m50-pataan?
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • bmw e34
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2002
                    • 633
                    • raahe

                    #24
                    mulla olis tänään tarkoituksena vaihtaa getrag 265 lootaan öljyt ja nakata samalla rvs - mällit sekaan kun tuntuu että laatikko olis öljyn vaihtoa / lisäystä vailla.rvs - systeemit laitan samalla kun ilmaiseksi sain satsin,kaveri jolta sen sain myy sitä ja meinasi että mitä ovat vanhoihin kosliin sitä laittaneet niin on puristuspaineet kohonneet,käynti tasaantunut,päästöarvot parantuneet ja mikä itseäni varsinkin kiinnostaa,vaihdelaatikot saatu hiljaisemmiksi eli tyypilliset mainospuheet.reilu vuosi sitten oli paikallislehdessä juttu kun ammattikoululla tekivät tuon käsittelyn muistaakseni johonkin skodan mottiin ja siinä oli selviä arvojen paranemisia nähtävillä.onhan tuolla omalla rouskulla jo 320 tkm kelkottu niin vähän kyllä epäilen toimivuuttaa mutta eihän siinä voi muuta kuin yllättyä positiivisesti.pitää yrittää ilmoitella jos siitä on apua.

                    Comment

                    • sheme
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2003
                      • 344
                      • ESPOO/THAILAND

                      #25
                      RVS-kokemukset:

                      E39 540 pataan tehtiin öljynvaihdon yhteydessä käsittely. Ennen tätä käsittelyä ilmeisesti venojen nostimet rallattivat tai ainakin kone hieman nakutteli (kylmänä enemmän ja lämpöisenä hieman vähemmän).

                      Käsittelyn jälkeen ei tätä nakutusta enää ilmennyt ja kone kävi taasen tasaisesti, niin kuin pitääkin!

                      Omasta puolesta voin siis suositella tuotetta!
                      MB 300E
                      Fiat Panda -isolohko:think

                      EX - AUDI COUPE
                      EX - 750iA E32
                      EX - AUDI
                      EX - MB 500 SEC (C140)
                      EX - Mini Leyland -78
                      EX - Mini -74
                      EX - 540 E39
                      EX - M3 E36
                      EX - 528I E39
                      EX - 518/535 E34

                      Comment

                      • JanisHell
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 410

                        #26
                        Minkäs hintaisia noi aineet ovat?
                        325i -93 E36

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3399
                          • Tre

                          #27
                          noin 40 euroa yksi käsittely ja niitä pitäisi kaksi ottaa jos kunnolla tekee.

                          Oletteko käyttäneet öljyn vaihdon jälkeen halpisöljyjä koska se ainehan ei ilmeisesti läpäise uusien huippuöljyjen kalvoa?

                          Paras olisi ilmeisesti ajaa noin 2000-5000 km mineraaliöljyillä joissa on toinen RVS-käsittely ja sitten vaihtaa taas uudet öljyt(ja suodatin) ja silloin jotkin kunnon öljyt sisään.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • bmw e34
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2002
                            • 633
                            • raahe

                            #28
                            no nyt on ajettu n.700 km öljynvaihdon jälkeen ja en oikeen tiedä että miten tähän nyt pitäis suhtautua,kyllä loota ainakin jonkun verran hiljeni mutta onko se sitten rvs :n vai uusien öljyjen ansiota niin ???.edellinen omistaja oli laittanu laatikkoon automaatin öljyt vaikka siellä olisi pitäny olla ihan muut litkut.no on semmonen piirre ilmaantunu että kolmosen päälle laitto on vaikeutunu,tahtoo olla sorsa laatikossa kun vaihtaa vaihdetta .eli rvs :n puolesta tai vastaan on meikän aika vaikea sanoa juuta tai jaata.

                            Comment

                            • alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3399
                              • Tre

                              #29
                              Mä vaihdoin kans jokin aika sitten e34 m50b20 manual laatikkoon Mobil GX öljyt(KL-varaosista suosittelivat jonkin kataloogin perusteella). Pois sieltä tuli punaista eli ilmeisesti automaattilaatikkoöljyä.

                              Toiminta huononi, aion vaihtaa takaisin ATF:t
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17867
                                • PKS

                                #30
                                Originally posted by alspe
                                Mä vaihdoin kans jokin aika sitten e34 m50b20 manual laatikkoon Mobil GX öljyt(KL-varaosista suosittelivat jonkin kataloogin perusteella).
                                Joo mikähän tuossa Mobilissa oikein kusee, itselläni aivan samat kokemukset tuosta samaisesta öljytyypistä. Ajoin muistaakseni 300km niillä, sitten paloi hermot kun vaihteet rusahteli -> kauppaan ja Castrolin SMX-S:ää kainaloon (siis ei ATF) ja Mobilit kaivoon. Sitten toimi kuin unelma, yllättäen se olikin sitten vika kokemus Mobilista mun autoissa.. Sen verran paljon v*tutti meinaa.
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                                E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                                E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X