Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    Originally posted by jannmann View Post
    Sinä siis muuten pystyt vetämään 2000km matkan ihan samalla kulutuksella kerta toisensa perään? Olosuhteetkin aina ihan samat tuulen/sateen/lämpötilan/rengaspaineiden osalta?

    Meidän perheen ex pikkudieseliin vaikutti esim. Forssa-Turku välillä vastatuuli kulutukseen helposti sen 0,3-0,5l, myös kohtalainen sade nosti kulutusta pari desiä kun vierintävastus kasvaa.
    Nyt tuplasti ajettu (4000km) tökötin laiton jälkeen. Koskaan ei ole tuolla päästy noihin lukemiin ja kerta toisensa jälkeen. Desi sinne tai tänne, ei ole merkitystä, mutta pidemmän ajan kulutus nyt näyttää vaan 0,5L pienempää lukemaa kuin koskaan ennen, sattumaa, en usko.

    Pikkudieselit on herkempiä olosuhdemuutoksille eli niissä tosiaan huomaa ajaako Porista Tampereelle vai toisinpäin, koska korkeuseroa on noiden kaupunkien välillä kohtuu paljon ja kulutus aina, siis aina toiseen suuntaan korkeampi V50 1.6D:llä. Jaguarilla ei mitään eroa, kuten ei myöskään CR-V:llä.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • 1031
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 125

      Edellisen auton kanssa tuli kokemuksia RVS käsittelyn vaikutuksista hiukan vajaan 100Tkm matkalta. 325TDS jolla oli ajettu yli 300Tkm kun käsittelyt tehtiin (kone, laatikko, perä ja ruiskutuspumppu)
      Eka huomio oli että katsatuksen savutus mittaus putosi 1.4 lukemista 0.8 arvoon, seuraavat vuodet savutus kasvoi hieman tuosta 0.8:sta 1.1-1.2 lukemiin.
      Ennen käsittelyä kulutus oli yleensä 7.3l/100km lukemissa ja käsittelyjen jälkeen mentiin yleensä 6.5-6.8L/100km lukemilla. Isoimman eron ajossa itse huomasin että moottorijarrutus pieneni paljon.
      Uuteen kiesiin olisi tarkoitus tehdä samat käsittelyt myös.
      E61 520da LCI 2007
      EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Laitoin myös tuohon uuteen CR-V:hen RVS:t sisään kun oli ollut 1. öljynvaihdossa 5000km ajettuna. Ennaltaehkäisevää, ehkä, mutta ei nuo nyt muutenkaan ajamalla hajoa, mutta jos sitä kulutuspuolta saisi alemmas...
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          Pistin sitten kokeeksi myös tuohon omaan käyttikseen E39 530DA 01vm RVS aineet sisään moottoriin, vaihteistoon ja perään. (Autolla on siis ajettu reipas 450tkm).
          Vaihteistoon on turbiini vaihdettu aiemmalla omistajalla, ja öljyt kahteen kertaan koko historian aikana. 3-->4 vaihtaessa on pieni pykälä/nykäisy.
          Muuten Vaihteisto toimii hyvin. Saa nähdä tuleeko muutosta. Samalla suoritin vaihteistoon huuhtelu öljynvaihdon ja pistin uuden suodattimen.
          RVS ainetta meni kaksi pakettia tai tuubia sekaan. Ohjainlaitteessa on myös uusimmat softat sisässä.
          Perään vaihdoin kanssa uudet öljyt ja samalla lisäsin RVS aineet sisään.
          Moottori öljyt on noin 3tkm ajetut niin kaadoin ensimmäisen satsin RVS ainetta sisään ja ajellaan nyt ohjeen mukaan se abaut 300km ja töräytetään sitten toinen satsi samalla kun vaihdetaan uudet öljyt.

          Lähden sillä periaatteella tuohon touhuun, että en odota mitään muutosta mihinkään suuntaan millään osa alueella edelleenkään.
          Mutta onhan tuokin sitten testattu omakohtaisesti.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            Semmonen 3oookm tullut nyt ajettua ja niin kuin oletinkin niin missään en mitenkään mitään muutosta huomaa.
            Samaa humpuukia noi on kuin muutkin motorupit ym, vaikutus taitaa olla korvien välissä kun yritetään vaan tietoisesti ajaa kevyemmällä kaasulla kuin aiemmin jotta saadaan itselle perusteltua lisäaineen järjetön hinta ettei tulisi niin perseeseen pantu olo.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Originally posted by Spetke View Post
              Semmonen 3oookm tullut nyt ajettua ja niin kuin oletinkin niin missään en mitenkään mitään muutosta huomaa.
              Samaa humpuukia noi on kuin muutkin motorupit ym, vaikutus taitaa olla korvien välissä kun yritetään vaan tietoisesti ajaa kevyemmällä kaasulla kuin aiemmin jotta saadaan itselle perusteltua lisäaineen järjetön hinta ettei tulisi niin perseeseen pantu olo.
              Kyllä mulla on positiivisiakin kokemuksia tuosta Rvs:tä. E carinaan sitä joskus laitoin ja moottori alkoi oikeasti toimimaan paremmin silleen että alkoi jaksaa vääntään alakierroksilla kaupunkiajossa ja autolla oli ajettu 390tkm.
              Omaan 523 laitoin myös pari-satsia, mutta siinä en huomannut mitään muutosta.:think
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Maili
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 446
                • E-pohjanmaa

                Tuossa 328 laatikossa oli myös huomattava muutos. Ennen käsittelyä löi 2 vaihde välillä kynsille, mutta nyt parin käsittelyn ja n. 5000tkm jälkeen menee pykälät hienosti sisään.
                Mutta tämähän vain oma kokemukseni ja mielipiteeni , jokainen muodostakoon omat mielipiteensä.
                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  Laitoin mönkijän (Honda Rincon 680 TRX) moottoriin RVS:t sisään ja tuossa mallissa on perinteinen automaatti, jossa moottoriöljy on myös laatikossa ja ongelmana on ollut pakin rusahtelu ja nyt rusahtelu loppui ja voimaa pakin laitto ei enää vaadi. Toimii!!
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3571
                    • Raisio

                    Näitähän löytyy jo motoneteistakin ja kun sai kortilla lisäalennusta, piti yksi isopurkillinen ostaa ja kaadettu nyt kasin sisään. ajettu sen jälkeen noin 150km, joten vielä ei voi sanoa juuta eikä jaata.

                    En odota ihmeitä, mutta jos edes jotain lisäsuojaa ja/tai edes yksi hevosvoima koneesta lisää ulos, hyvä näin.

                    Ainakin edellisen kokeilun jäljiltä tuntui N42 kone käyvän kauniimmin ja se rohkaisi myös kokeilemaan uudestaan.
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Originally posted by ritariässä View Post
                      , piti yksi isopurkillinen ostaa ja kaadettu nyt kasin sisään.
                      Iso purkillinen? Montako tuubia oli sitä "rsv" töhnää? Jos ohjeiden mukaan laittaa, niin tarviit tuohon kasiin 2 pakettia per käsittely ja toinen käsittely pitäis tehdä 300-500km jälkeen. Se isompi pullo paketissa on pelkkää moottoriöljyä, eikä sitä tarvii laittaa kun yhden pullollisen, vaikka laittaisi useamman tuubin rsv-geeliä siihen yhteen pulloon... Voi myös jättää sen isomman pullon käyttämättä, ja laittaa autossa käytössä olevaa öljyä johonkin puteliin ja siihen sotkee se tuubin geeli. Rsv ohjeet kertoo noin tehtävän laatikolle, tehostimelle ja perälle.
                      Netin kuvien mukaan ohjaustehostimeen, laatikkoon, yms. olisi erilaiset tuubit rsv:tä (eri värinen rantu yläreunassa), mutta ainakin mulla oli ohjaustehostimen ja bensamoottorin rsv tuubit täysin samanlaisia. Tuubit on 10ml molemmissa. Hemmetin kallista moottoriöljyä tulee paketin mukana... Ohjaustehostinpaketin mukana tulee myös ruutta.

                      Laitoin tuohon citikkaan nuo rsv:t syksyllä ja en mitään huomannu. M60:ssa ainoa todennettavissa muutos, oli polttoaineen ruiskutuksen hienoinen lasku (tyhjäkäynnillä, katottuna salavalikosta).
                      Last edited by bemmeri; 26-12-2014, 08:47.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3571
                        • Raisio

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Iso purkillinen? Montako tuubia oli sitä "rsv" töhnää? Jos ohjeiden mukaan laittaa, niin tarviit tuohon kasiin 2 pakettia per käsittely ja toinen käsittely pitäis tehdä 300-500km jälkeen. Se isompi pullo paketissa on pelkkää moottoriöljyä, eikä sitä tarvii laittaa kun yhden pullollisen, vaikka laittaisi useamman tuubin rsv-geeliä siihen yhteen pulloon... Voi myös jättää sen isomman pullon käyttämättä, ja laittaa autossa käytössä olevaa öljyä johonkin puteliin ja siihen sotkee se tuubin geeli. Rsv ohjeet kertoo noin tehtävän laatikolle, tehostimelle ja perälle.
                        Netin kuvien mukaan ohjaustehostimeen, laatikkoon, yms. olisi erilaiset tuubit rsv:tä (eri värinen rantu yläreunassa), mutta ainakin mulla oli ohjaustehostimen ja bensamoottorin rsv tuubit täysin samanlaisia. Tuubit on 10ml molemmissa. Hemmetin kallista moottoriöljyä tulee paketin mukana... Ohjaustehostinpaketin mukana tulee myös ruutta.

                        Laitoin tuohon citikkaan nuo rsv:t syksyllä ja en mitään huomannu. M60:ssa ainoa todennettavissa muutos, oli polttoaineen ruiskutuksen hienoinen lasku (tyhjäkäynnillä, katottuna salavalikosta).

                        Ehkä hiukan huonosti ilmaisin asian ja isolla tarkoitin G6 eli max 6 litraan asti olevaa ainetta.

                        Oli ihan harkittu valinta laitella ns laimennettu seos tuonne +7 litraan öljyä
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Originally posted by ritariässä View Post
                          Ehkä hiukan huonosti ilmaisin asian ja isolla tarkoitin G6 eli max 6 litraan asti olevaa ainetta.

                          Oli ihan harkittu valinta laitella ns laimennettu seos tuonne +7 litraan öljyä
                          Juu juu, ihan mielenkiinnosta. Oliko monta tuubia sitä RSV geeliä tuossa G6 paketissa?
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3571
                            • Raisio

                            1 tuubi ja 10ml merkattu. Sen verran laho pää ettei enää muista mitä oli edellisessä 4L tarkoitetussa paketissa millilitrojen määrä.
                            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              10ml tuubi oli myös 2-4l öljytilavuudelle. Samoin ohjaustehostajaan tarkoitettu paketti sisälsi samanlaisen 10ml tuubin...

                              Budjettiratkaisuhan ois ostaa pelkkiä tehostimelle tarkoitettuja paketteja ja sekoittaa geeli omaan öljyyn. Sillä oletuksella että on edelleen samaa tavaraa. Ainakin syksyllä oli.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Leiffi2001
                                Newbiemmer
                                • Oct 2014
                                • 15
                                • Soviet Finland

                                edes valmistajan teorian mukaan toi moska ei voi toimia kuin kohteissa jotka jo on rikki/loppuunkulunu, eli jossain kohtaa pintapaine tulee normaalia suuremmaksi jotta reaktio voi tapahtua. Eipä kannata ehjään koneeseen laittaa, ei ne tehot lisäänny eikä kestävyys parane.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎