Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamassamittarin puhdistusta!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocket
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 155
    • Ii

    #16
    Jarrukliinerillä puhdistin oman MAFfin ja toimi n. puolivuotta puhdistamisen jälkeen ihan ok.
    EX:
    BMW E46 316i

    Comment

    • LeMansBlau
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1060
      • Insomniac

      #17
      Jarrukliineri kyllä varmasti putsaa mutta sillä on myös hapettava vaikutus, joten... Mitenkäs sitten 1/2vuoden jälkeen kävikään.

      Ilmoittelen testin tuloksen kokeiltuani tuotetta.
      ///MADE IN FINLAND

      sigpic

      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
      F32 COUPE PERFORMANCE
      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

      Comment

      • Rocket
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 155
        • Ii

        #18
        Se toimi kumminki sen puoli vuotta (Ilman puhdistusta ei varmaankaan olis kauan enää toiminut), puolen vuoden jälkeen ei enää auttanut edes puhdistus. . Vaan eipä noista tiedä.
        EX:
        BMW E46 316i

        Comment

        • LeMansBlau
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1060
          • Insomniac

          #19
          No tuli testattua tuote!
          Ensimmäinen kokeilu oli kun ostin CRC tota maffin putsaajaa, sekä CRC jarrukliineriä (jarrukliinerin ostin kuitenkin ihan jarruja varten). Koitin työautoni (asfaltti hommissa) todella paskaseen (pikee, pölyä ja rasvaa) koelautaan kumpaakin vierekkäin ja toi air sensor kliineri ihme kyllä poisti jarrukliineriäkin puhtaammaksi kohdan mihin sitä sumutin. Eli putsaavaa vaikutusta siinä ainakin on! Samalla tuli testatuksi, ettei siitä jää valkoita pölyä haiduttuaan.

          No tänään otin sitten kummatkin massamittarit irti ja päästin kunnon paineella koko purkillisin noihin. Ohjeessa lukee, että reilulla kädellä. Annoin aineen kuivua/haihtua. Samalla putsasin myös ilmansuodatin kotelot, sekä itse suodattimet tamppasin käsillä ja imuroin kaiken irti lähtevän pölyn pois.

          Puhdas oma mielipiteeni on, että tuote todellakin TOIMII. Kone ainakin vastaa kaasuun paremmin ja mielestäni auto tuntui voimakkaammalta. Eli itse suosittelen tuotetta kaikille. Isona plussanahan tuossa on, että antureitten käyttöiänkin pitäisi puhdistuessaan kasvaa!

          Laittakaa muutkin kokemuksianne tuotteesta?!
          ///MADE IN FINLAND

          sigpic

          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
          F32 COUPE PERFORMANCE
          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #20
            Originally posted by LeMansBlau
            Laittakaa muutkin kokemuksianne tuotteesta?!
            Joo mut jos Spetke laittaa jotain kommentteja/kokemuksia niin ei kannata välittää, sillä ei ole juuri koskaan ollut mitään rakentavaa sanottava
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3449
              • Janakkala

              #21
              Originally posted by alspe
              Joo mut jos Spetke laittaa jotain kommentteja/kokemuksia niin ei kannata välittää, sillä ei ole juuri koskaan ollut mitään rakentavaa sanottava
              Joo aivan, mutta mulla on ollut aina tapana korjata BMW:eet kuntoon niin kuin ne on tehtaalta lähtiessäänkin ollut, oikeila osilla. Eikä leikkiä millään ns TV shoppi / musta tuntuu jutuilla !
              Ja varmasti moni muukin on tässä asiassa samaa mieltä
              Niin kuin tossa aikaisemminkin sanoin jokainen saa uskoa mihin itse haluaa, vaikka siihen legendaariseen tervaskantoon, jos jollekkin tulee hyvä fiilis sprein suihkuttelusta niin mikäs siinä siloinhan kaikki on tyytyväisiä ja homma toimii.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                #22
                Originally posted by Spetke
                Joo aivan, mutta mulla on ollut aina tapana korjata BMW:eet kuntoon niin kuin ne on tehtaalta lähtiessäänkin ollut, oikeila osilla. Eikä leikkiä millään ns TV shoppi / musta tuntuu jutuilla !
                Ja varmasti moni muukin on tässä asiassa samaa mieltä
                Niin kuin tossa aikaisemminkin sanoin jokainen saa uskoa mihin itse haluaa, vaikka siihen legendaariseen tervaskantoon, jos jollekkin tulee hyvä fiilis sprein suihkuttelusta niin mikäs siinä siloinhan kaikki on tyytyväisiä ja homma toimii.
                Joo minäkin laitan 2001 M5:seen TV shop juttuja! Aine todistetusti toimii, eikä tässä ole uskon asioitten kanssa mitään tekemistä. Testissa 120l/100km on muuttunut takisin 140 litraan, joka on myös tuo sama arvo kuin tehtaalta lähtiessä on uudessa M5:ssa ollut. Ostatko autoosi myös uudet pellit ja tuulilasin jokakerta kun ne likastuvat?
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #23
                  Hmmm... Ilma massan mittari? Ilma määrän mittari? Eroa? MAF? Mistä se tulee, measure air flow? AFM, Air flow meter...

                  No, kuitenkin, kaasuttimen puhdistus sprayllä joskus puhdistanut, ilmamääränmittareita(?) eli samaa kamaa kuin jarrucleaner. Puhdistaa ainakin, perseessä kun ei dynoa ole niin en tiedä sitten...

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3449
                    • Janakkala

                    #24
                    yritätkö nyt pätee M vitosella ???
                    Pyydän nöyrästi anteeksi kun en itse usko tuohon, jos massamittari on rikki niin se on rikki. Ei sitä kemikaaleilla korjata.
                    Toki ehjiä mittareita voi ruiskutella niin voi sitten nukkua yönsä hyvin mielin
                    -Tää kuuluu samaan kategoriaan kun vaihtaisi vakio autoon pörisevän takavaimentimen niin tuntuu kulkevan kovempaa. Mutta tämä siis mun mielipide, suihkikaa ihmeessä, suomi on "vapaa" maa
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #25
                      Originally posted by Spetke
                      yritätkö nyt pätee M vitosella ???
                      Pyydän nöyrästi anteeksi kun en itse usko tuohon, jos massamittari on rikki niin se on rikki. Ei sitä kemikaaleilla korjata.
                      Toki ehjiä mittareita voi ruiskutella niin voi sitten nukkua yönsä hyvin mielin
                      -Tää kuuluu samaan kategoriaan kun vaihtaisi vakio autoon pörisevän takavaimentimen niin tuntuu kulkevan kovempaa. Mutta tämä siis mun mielipide, suihkikaa ihmeessä, suomi on "vapaa" maa
                      Taidat olla nyt käsittänyt väärin tämän homman, ei tässä nyt olla rikkinäisiä mittareita korjaamassa sprayllä vaan puhdistamassa toimivia laitteita jotka ovat vuosiensaatossa likaantuneet ja niiden "toimintaikkuna" sen myötä kaventunut (esim. alkup. 140l/100km ->120l/100km jne). Puhdistamalla mittari saadaan se jälleen toimimaan halutulla tavalla. Ihme itkemistä sulla, mieti hetki asiaa ja kirjoittele vasta sitten, tuollainen alkaa pidemmän päälle vaan vituttamaan muita.
                      PS. LeMansBlau mistä ostit kyseistä ainetta? Taidan käydä itsekkin ostamassa purkillisen. Ennen olen joitain mittareita puhdistellut isopropanoolilla ja ainakin mustaa paskaa on valunut silläkin pois, mutta jos tuo CRC:n tavara olisi vieläkin tehokkaampaa.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • SledgeHammer82
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1651
                        • Pk-seutu

                        #26
                        Originally posted by Bmw Master
                        Hmmm... Ilma massan mittari? Ilma määrän mittari? Eroa? MAF? Mistä se tulee, measure air flow? AFM, Air flow meter...

                        No, kuitenkin, kaasuttimen puhdistus sprayllä joskus puhdistanut, ilmamääränmittareita(?) eli samaa kamaa kuin jarrucleaner. Puhdistaa ainakin, perseessä kun ei dynoa ole niin en tiedä sitten...
                        Ilmamäärämittari mittaa pelkästään tilavuusvirtaa ja koska ilman tiheys riippuu lämpötilasta pitää ilmamäärämittarin seurana olla myös imuilman lämpöanturi. Ilmamassamittari taas mittaa suoraan imuilman massavirtaa l. toisin sanoen kertoo suoraan paljonko kone saa ilmaa poltettavaksi.

                        MAF = Mass Air Flow ja maf-mittari on siis ilmamassamittari
                        AFM = Air Flow Meter l. ilmamäärämittari

                        MAP-anturi on sitten Manifold Absolute Pressure -anturi, jota monet muut suihkutuslaitteistojen valmistajat Boschia lukuunottamatta käyttävät mittaamaan imusarjan painetta. Tämä on siis vaihtoehto ilmamäärämittarille, eivät tosin oikein pelitä kovin jyrkkien nokkien kanssa (paine vaihtelee terävissä pulsseissa ja ohjausyksikkö ei saa mitään tolkkua -> tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla kone ei toimi).

                        Comment

                        • Janne_K
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2003
                          • 31
                          • Hyvinkää

                          #27
                          Ilmamäärämittarissa, kuten läppämittaria kutsutaan, on lämpötila-anturi, jonka avulla ohjainyksikkö laskee ilmamassan. Läppämittari siis mittaa ilmamäärä sekä lämpötilaa, josta muodostuu massa-arvo. Kuumalanka ja -filmi ovat autoteollisuudelle halvempia ja yksinkertaisia ratkaisuja. Omasta mielestäni vanha läppämittari on todella käytössä. Vm. -90 316i E30 pelittää 300tkm+ risat ajettuna kuin kello, mutta -99 E46 välillä ontuu MAF:in vuoksi...

                          Comment

                          • LeMansBlau
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1060
                            • Insomniac

                            #28
                            Originally posted by Spetke
                            yritätkö nyt pätee M vitosella ???
                            Joo-o, sehän tässä nyt juuri onkin tuo pointti! Voisi olla parempi, ettet jatkaisi enään!


                            Originally posted by antti79
                            PS. LeMansBlau mistä ostit kyseistä ainetta?
                            Itse ostin tuon Motonetistä Tampereelta. Luulen kuitenkin, että sitä saa myös monesta muusta autotarvike liikkeestä. Ainakin luulisin, että niissä mitkä myyvät CRC:n tuotteita löytyy nyt kyseinen aine.
                            ///MADE IN FINLAND

                            sigpic

                            TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                            E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                            F32 COUPE PERFORMANCE
                            F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3449
                              • Janakkala

                              #29
                              Joo mä lähden kanssa tästä moponettiin ja ostan tukkulootan tota ja meen jakeleen kaikille duunikavereille ja kaikkiin muihinkin autosähköliikkeisiin niin saadaan koko valtakunnan pelit liikkuun lujaa

                              PS : Oletko muuten ikinä kuulut mukautumista???
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • LeMansBlau
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1060
                                • Insomniac

                                #30
                                Originally posted by Spetke
                                Joo mä lähden kanssa tästä moponettiin ja ostan tukkulootan tota ja meen jakeleen kaikille duunikavereille ja kaikkiin muihinkin autosähköliikkeisiin niin saadaan koko valtakunnan pelit liikkuun lujaa

                                PS : Oletko muuten ikinä kuulut mukautumista???
                                Toisaalta jatka vaan...kyllähän tuo oikeastaan viihdyttävää luettavaa on ja piristää kummasti meidän muitten päivää!
                                ///MADE IN FINLAND

                                sigpic

                                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                                F32 COUPE PERFORMANCE
                                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎