Jarrukliinerillä puhdistin oman MAFfin ja toimi n. puolivuotta puhdistamisen jälkeen ihan ok.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmamassamittarin puhdistusta!!!
Collapse
X
-
Jarrukliineri kyllä varmasti putsaa mutta sillä on myös hapettava vaikutus, joten... Mitenkäs sitten 1/2vuoden jälkeen kävikään.
Ilmoittelen testin tuloksen kokeiltuani tuotetta.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
No tuli testattua tuote!
Ensimmäinen kokeilu oli kun ostin CRC tota maffin putsaajaa, sekä CRC jarrukliineriä (jarrukliinerin ostin kuitenkin ihan jarruja varten). Koitin työautoni (asfaltti hommissa) todella paskaseen (pikee, pölyä ja rasvaa) koelautaan kumpaakin vierekkäin ja toi air sensor kliineri ihme kyllä poisti jarrukliineriäkin puhtaammaksi kohdan mihin sitä sumutin. Eli putsaavaa vaikutusta siinä ainakin on! Samalla tuli testatuksi, ettei siitä jää valkoita pölyä haiduttuaan.
No tänään otin sitten kummatkin massamittarit irti ja päästin kunnon paineella koko purkillisin noihin. Ohjeessa lukee, että reilulla kädellä. Annoin aineen kuivua/haihtua. Samalla putsasin myös ilmansuodatin kotelot, sekä itse suodattimet tamppasin käsillä ja imuroin kaiken irti lähtevän pölyn pois.
Puhdas oma mielipiteeni on, että tuote todellakin TOIMII. Kone ainakin vastaa kaasuun paremmin ja mielestäni auto tuntui voimakkaammalta. Eli itse suosittelen tuotetta kaikille. Isona plussanahan tuossa on, että antureitten käyttöiänkin pitäisi puhdistuessaan kasvaa!
Laittakaa muutkin kokemuksianne tuotteesta?!///MADE IN FINLAND
sigpic
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
Comment
-
-
Originally posted by alspeJoo mut jos Spetke laittaa jotain kommentteja/kokemuksia niin ei kannata välittää, sillä ei ole juuri koskaan ollut mitään rakentavaa sanottava
Ja varmasti moni muukin on tässä asiassa samaa mieltä
Niin kuin tossa aikaisemminkin sanoin jokainen saa uskoa mihin itse haluaa, vaikka siihen legendaariseen tervaskantoon, jos jollekkin tulee hyvä fiilis sprein suihkuttelusta niin mikäs siinä siloinhan kaikki on tyytyväisiä ja homma toimii.
Comment
-
-
Originally posted by SpetkeJoo aivan, mutta mulla on ollut aina tapana korjata BMW:eet kuntoon niin kuin ne on tehtaalta lähtiessäänkin ollut, oikeila osilla. Eikä leikkiä millään ns TV shoppi / musta tuntuu jutuilla !
Ja varmasti moni muukin on tässä asiassa samaa mieltä
Niin kuin tossa aikaisemminkin sanoin jokainen saa uskoa mihin itse haluaa, vaikka siihen legendaariseen tervaskantoon, jos jollekkin tulee hyvä fiilis sprein suihkuttelusta niin mikäs siinä siloinhan kaikki on tyytyväisiä ja homma toimii.///MADE IN FINLAND
sigpic
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
Comment
-
-
Hmmm... Ilma massan mittari? Ilma määrän mittari? Eroa? MAF? Mistä se tulee, measure air flow? AFM, Air flow meter...
No, kuitenkin, kaasuttimen puhdistus sprayllä joskus puhdistanut, ilmamääränmittareita(?) eli samaa kamaa kuin jarrucleaner. Puhdistaa ainakin, perseessä kun ei dynoa ole niin en tiedä sitten...
Comment
-
-
yritätkö nyt pätee M vitosella ???
Pyydän nöyrästi anteeksi kun en itse usko tuohon, jos massamittari on rikki niin se on rikki. Ei sitä kemikaaleilla korjata.
Toki ehjiä mittareita voi ruiskutella niin voi sitten nukkua yönsä hyvin mielin
-Tää kuuluu samaan kategoriaan kun vaihtaisi vakio autoon pörisevän takavaimentimen niin tuntuu kulkevan kovempaa. Mutta tämä siis mun mielipide, suihkikaa ihmeessä, suomi on "vapaa" maa
Comment
-
-
Originally posted by Spetkeyritätkö nyt pätee M vitosella ???
Pyydän nöyrästi anteeksi kun en itse usko tuohon, jos massamittari on rikki niin se on rikki. Ei sitä kemikaaleilla korjata.
Toki ehjiä mittareita voi ruiskutella niin voi sitten nukkua yönsä hyvin mielin
-Tää kuuluu samaan kategoriaan kun vaihtaisi vakio autoon pörisevän takavaimentimen niin tuntuu kulkevan kovempaa. Mutta tämä siis mun mielipide, suihkikaa ihmeessä, suomi on "vapaa" maa
PS. LeMansBlau mistä ostit kyseistä ainetta? Taidan käydä itsekkin ostamassa purkillisen. Ennen olen joitain mittareita puhdistellut isopropanoolilla ja ainakin mustaa paskaa on valunut silläkin pois, mutta jos tuo CRC:n tavara olisi vieläkin tehokkaampaa.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw MasterHmmm... Ilma massan mittari? Ilma määrän mittari? Eroa? MAF? Mistä se tulee, measure air flow? AFM, Air flow meter...
No, kuitenkin, kaasuttimen puhdistus sprayllä joskus puhdistanut, ilmamääränmittareita(?) eli samaa kamaa kuin jarrucleaner. Puhdistaa ainakin, perseessä kun ei dynoa ole niin en tiedä sitten...
MAF = Mass Air Flow ja maf-mittari on siis ilmamassamittari
AFM = Air Flow Meter l. ilmamäärämittari
MAP-anturi on sitten Manifold Absolute Pressure -anturi, jota monet muut suihkutuslaitteistojen valmistajat Boschia lukuunottamatta käyttävät mittaamaan imusarjan painetta. Tämä on siis vaihtoehto ilmamäärämittarille, eivät tosin oikein pelitä kovin jyrkkien nokkien kanssa (paine vaihtelee terävissä pulsseissa ja ohjausyksikkö ei saa mitään tolkkua -> tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla kone ei toimi).
Comment
-
-
Ilmamäärämittarissa, kuten läppämittaria kutsutaan, on lämpötila-anturi, jonka avulla ohjainyksikkö laskee ilmamassan. Läppämittari siis mittaa ilmamäärä sekä lämpötilaa, josta muodostuu massa-arvo. Kuumalanka ja -filmi ovat autoteollisuudelle halvempia ja yksinkertaisia ratkaisuja. Omasta mielestäni vanha läppämittari on todella käytössä. Vm. -90 316i E30 pelittää 300tkm+ risat ajettuna kuin kello, mutta -99 E46 välillä ontuu MAF:in vuoksi...
Comment
-
-
Originally posted by Spetkeyritätkö nyt pätee M vitosella ???
Originally posted by antti79PS. LeMansBlau mistä ostit kyseistä ainetta?///MADE IN FINLAND
sigpic
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
Comment
-
-
Originally posted by SpetkeJoo mä lähden kanssa tästä moponettiin ja ostan tukkulootan tota ja meen jakeleen kaikille duunikavereille ja kaikkiin muihinkin autosähköliikkeisiin niin saadaan koko valtakunnan pelit liikkuun lujaa
PS : Oletko muuten ikinä kuulut mukautumista???///MADE IN FINLAND
sigpic
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
Comment
-
Comment