Kokeilkaapa joku tätä hommaa ihan tehodynamometrin kanssa. Perinteinen ennen ja jälkeen. Persdyno kun yleensä on jälkeen tapauksessa herkempi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmamassamittarin puhdistusta!!!
Collapse
X
-
kymysyksiä?
ensin asiaa:
pitääkö tuo "pötikkä" ottaa pois vai riittääkö että ottaa putsarin kotelon pois ja suhauttaa siittä?
sitten enemmän ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä:
täällä on mainittu bensan kulutuksesta niin onkohan tuo miten iso asia ja millasella aikavälillä?
eikös tuo filtterin käyttöön ja sen vaikutukseenkin vaikuta aikatavalla. kun niistä on täällä kovin väitelty?sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Ei aavistustakaan millainen on M5:n maf, eli miten se eroaa muista kuumalanka-sensoreista?
Kesällä mamman kisakireä kauppakassi, Primera 1.6 Si -97, alkoi nykiä pahasti. Viikossa ongelma paheni niin, että yhtenä aamuna sillä ei pystynyt ajamaan. Nykiminen oli sellaista, että hampaat tippuu ja aamupuuro pyrkii yläkautta ulos.
Googlella moottorityyppin perusteella tiedonhakuun, ja sieltä löytyi ilmamassamittariin liittyviä ongelmia. Joku enklanninkielinen sivu kertoi, että langan voi puhdistaa contact cleanerilla. No, kaupasta CRC Industrial Contact Cleaner - Nopeasti haihtuva tarkkuuspuhdistaja -purkki. Palikka irti, reipasta ruiskuttelua ja annoin kuivua. Lanka oli todella paksun lian peitossa!
Vika (tai lika, miten vaan) poistui kokonaan.
Purkki maksoi 6,90 euroa. Uusi osa olisi ollut vain 1493,10 euroa kalliimpi Paikallisen Nissan-liikkeen mukaan anturia ei muka saa erikseen, vaan pitää ostaa imusarjan kotelo (tai hinnasta päätellen koko moottori).
Kysymys kuuluu: Eikö tuo Contact Cleaner sovi bemarien mittareille?
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostNo jokos LeMansBlau on nolla ykköstä M vitosta käynyt dynorullilla pyörittelemässä ja mitannut tehot, ja sen jälkeen crc:eet massamittareihin ja uudelleen? -Tuloksia ja penkki papereita odotellessa///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by saulih View PostEi aavistustakaan millainen on M5:n maf, eli miten se eroaa muista kuumalanka-sensoreista?
Kesällä mamman kisakireä kauppakassi, Primera 1.6 Si -97, alkoi nykiä pahasti. Viikossa ongelma paheni niin, että yhtenä aamuna sillä ei pystynyt ajamaan. Nykiminen oli sellaista, että hampaat tippuu ja aamupuuro pyrkii yläkautta ulos.
Googlella moottorityyppin perusteella tiedonhakuun, ja sieltä löytyi ilmamassamittariin liittyviä ongelmia. Joku enklanninkielinen sivu kertoi, että langan voi puhdistaa contact cleanerilla. No, kaupasta CRC Industrial Contact Cleaner - Nopeasti haihtuva tarkkuuspuhdistaja -purkki. Palikka irti, reipasta ruiskuttelua ja annoin kuivua. Lanka oli todella paksun lian peitossa!
Vika (tai lika, miten vaan) poistui kokonaan.
Purkki maksoi 6,90 euroa. Uusi osa olisi ollut vain 1493,10 euroa kalliimpi Paikallisen Nissan-liikkeen mukaan anturia ei muka saa erikseen, vaan pitää ostaa imusarjan kotelo (tai hinnasta päätellen koko moottori).
Kysymys kuuluu: Eikö tuo Contact Cleaner sovi bemarien mittareille?
Comment
-
-
Tulipa kokeiltua omaanki pirssiin, elikkä tuoho 98 vuoden E46 318i:hin edellämainittua korjauskeinoa. Vikadiagnoosina rykiminen ja "pätkiminen" 3500 kierroksen huiteilla - ominaisuus ilmeni parhaiten kakkosvaihteella kiihdyttäessä ja miedommin isommilla vaihteilla moottoritielle kiihdyttäessä. Jännä sinänsä että vaikka sievästi koitti "polkea" tuota vauhtiin motarille, ja kun alkaa pikkuhiljaa löysäilemään sopivaan matkavauhtiin niin auto vielä kiihtyi sitä myötä kun kaasujalka nousi tiettyyn pisteeseen saakka. Tämä siis kohtuu kaasun käytöllä - ei kerralla pohjaan 40:stä vitosvaihteella tukehduttamalla
Noh, jokatapauksessa eilenillalla suihkin tavan jarrukliinerillä tuon ilmamäärämittarin, joka realoemin mukaan ainakin on tuommonen em. filmityyppinen. Illalla pienityyppinen koeajo - eikä vaikutusta kyllä huomannut. Mutta tänäaamuna moottoritielle taas hivuttautuessa = vik...ominaisuus oli poistunut! En tiiä mistään tehoeroista eikä siittä tuommosessa autossa niinkään ole merkitystä onko siellä nyt ne kaikki 87 hevosvoimaa, vai olisiko muutama jäänyt välille - pääasia että veto on kohtuu tasaista ja maisema vaihtuu ilman suurempia **tutuskertoimia...
Uus ilmamäärämittari, tarvike Bosch ~235 €
Ilmamäärämittarin puhdistuspray ~9,50 €
Jarrukliineri asiaankuuluvin alennuksin 3 €
Saapa vaan nähdä kauanko toimii tällä köyhänmiehen korjauksella. Todennäköisesti se ei enää kotimatkalla toimi kuten aamulla kun tänne kerkesi hehkuttamaan
Comment
-
-
Mikä on varmin keino varmistua E39 540i:n MAF:in toimivuudesta? Testeri löytyy omasta takaa, ja ainakin (diesel)Audien kohdalla on tullut tutuksi, että ilmamäärän lukemien ollessa 900-1100 (jotakin) on mittari kunnossa.
Miten on pemareissa? Millaisia lukemien pitäisi olla täyskaasukiihdytyksessä? Vai onko jokin muu keino varmistaa sen kunto?
Comment
-
-
Yllä olevasta linkistä pitäisi löytyä kaikki tieto. Kirjoittajalta (Davids) saat privaa laittamalla halvalla autoosi sopivan uuden anturin.
Originally posted by JKK View PostMikä on varmin keino varmistua E39 540i:n MAF:in toimivuudesta? Testeri löytyy omasta takaa, ja ainakin (diesel)Audien kohdalla on tullut tutuksi, että ilmamäärän lukemien ollessa 900-1100 (jotakin) on mittari kunnossa.
Miten on pemareissa? Millaisia lukemien pitäisi olla täyskaasukiihdytyksessä? Vai onko jokin muu keino varmistaa sen kunto?///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Jep, vaikuttaa asiansa osaavalta kaverilta. Helpoin keino kuntoisuuden selvittämiseen taitaa olla tuo huoltomenun tarjoama bensankulutus/h, joka M5:ssa pitäisi olla maximissaan 140l/h. Mutta päteekö tuo 540:seen? Voisi kuvitella että M5 hornii enemmän bensaa max.vedätyksellä. Mitä lukeman pitäisi olla 540:ssä?
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostMutta päteekö tuo 540:seen? Voisi kuvitella että M5 hornii enemmän bensaa max.vedätyksellä. Mitä lukeman pitäisi olla 540:ssä?///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostSattuuko joku tietämään tämän Davidin e-mail-osoitteen? En löytänyt sitätuolta sivustolta...
[email protected]
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
Comment