Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamassamittarin puhdistusta!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Happo
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 922
    • Kauhajoki

    #46
    Kokeilkaapa joku tätä hommaa ihan tehodynamometrin kanssa. Perinteinen ennen ja jälkeen. Persdyno kun yleensä on jälkeen tapauksessa herkempi.
    Ford S-Max 2.0
    Kilpuri VW Golf III VR6
    ex:

    F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #47
      kymysyksiä?

      ensin asiaa:
      pitääkö tuo "pötikkä" ottaa pois vai riittääkö että ottaa putsarin kotelon pois ja suhauttaa siittä?

      sitten enemmän ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä:
      täällä on mainittu bensan kulutuksesta niin onkohan tuo miten iso asia ja millasella aikavälillä?
      eikös tuo filtterin käyttöön ja sen vaikutukseenkin vaikuta aikatavalla. kun niistä on täällä kovin väitelty?
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3449
        • Janakkala

        #48
        No jokos LeMansBlau on nolla ykköstä M vitosta käynyt dynorullilla pyörittelemässä ja mitannut tehot, ja sen jälkeen crc:eet massamittareihin ja uudelleen? -Tuloksia ja penkki papereita odotellessa
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • saulih
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 208
          • Jyväskylä

          #49
          Ei aavistustakaan millainen on M5:n maf, eli miten se eroaa muista kuumalanka-sensoreista?

          Kesällä mamman kisakireä kauppakassi, Primera 1.6 Si -97, alkoi nykiä pahasti. Viikossa ongelma paheni niin, että yhtenä aamuna sillä ei pystynyt ajamaan. Nykiminen oli sellaista, että hampaat tippuu ja aamupuuro pyrkii yläkautta ulos.

          Googlella moottorityyppin perusteella tiedonhakuun, ja sieltä löytyi ilmamassamittariin liittyviä ongelmia. Joku enklanninkielinen sivu kertoi, että langan voi puhdistaa contact cleanerilla. No, kaupasta CRC Industrial Contact Cleaner - Nopeasti haihtuva tarkkuuspuhdistaja -purkki. Palikka irti, reipasta ruiskuttelua ja annoin kuivua. Lanka oli todella paksun lian peitossa!

          Vika (tai lika, miten vaan) poistui kokonaan.

          Purkki maksoi 6,90 euroa. Uusi osa olisi ollut vain 1493,10 euroa kalliimpi Paikallisen Nissan-liikkeen mukaan anturia ei muka saa erikseen, vaan pitää ostaa imusarjan kotelo (tai hinnasta päätellen koko moottori).

          Kysymys kuuluu: Eikö tuo Contact Cleaner sovi bemarien mittareille?

          Comment

          • LeMansBlau
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1060
            • Insomniac

            #50
            Originally posted by Spetke View Post
            No jokos LeMansBlau on nolla ykköstä M vitosta käynyt dynorullilla pyörittelemässä ja mitannut tehot, ja sen jälkeen crc:eet massamittareihin ja uudelleen? -Tuloksia ja penkki papereita odotellessa
            Aine todellakin toimi ainakin minulla. Auto on nyt pukeilla talven yli ja teho puolelle tulossa lisäyksiä, joten muutenkaan lukemat ei ole enää vertailu kelpoisia vakio 400hv kanssa. Tulevista tehoista en halua kommentoida, ettei taas lapset ala vänkäämään...
            ///MADE IN FINLAND

            sigpic

            TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
            E30 SEDAN IX M-TECNIC II
            F32 COUPE PERFORMANCE
            F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1651
              • Pk-seutu

              #51
              Originally posted by saulih View Post
              Ei aavistustakaan millainen on M5:n maf, eli miten se eroaa muista kuumalanka-sensoreista?

              Kesällä mamman kisakireä kauppakassi, Primera 1.6 Si -97, alkoi nykiä pahasti. Viikossa ongelma paheni niin, että yhtenä aamuna sillä ei pystynyt ajamaan. Nykiminen oli sellaista, että hampaat tippuu ja aamupuuro pyrkii yläkautta ulos.

              Googlella moottorityyppin perusteella tiedonhakuun, ja sieltä löytyi ilmamassamittariin liittyviä ongelmia. Joku enklanninkielinen sivu kertoi, että langan voi puhdistaa contact cleanerilla. No, kaupasta CRC Industrial Contact Cleaner - Nopeasti haihtuva tarkkuuspuhdistaja -purkki. Palikka irti, reipasta ruiskuttelua ja annoin kuivua. Lanka oli todella paksun lian peitossa!

              Vika (tai lika, miten vaan) poistui kokonaan.

              Purkki maksoi 6,90 euroa. Uusi osa olisi ollut vain 1493,10 euroa kalliimpi Paikallisen Nissan-liikkeen mukaan anturia ei muka saa erikseen, vaan pitää ostaa imusarjan kotelo (tai hinnasta päätellen koko moottori).

              Kysymys kuuluu: Eikö tuo Contact Cleaner sovi bemarien mittareille?
              Nykyään bemareissa käytetään filmityyppisiä ilmamassamittareita, joten en äkkiseltään kävisi lankatyyppiselle suunniteltuja aineita suihkuttelemaan. Tuosta CRC Industrial Contact Cleaneristä ei minulla ole tarkempaa tietoa, mihin käyttökohteisiin se on tarkoitettu.

              Comment

              • Vesku1
                Photographer
                • Jun 2005
                • 1401
                • Haukipudas

                #52
                Tulipa kokeiltua omaanki pirssiin, elikkä tuoho 98 vuoden E46 318i:hin edellämainittua korjauskeinoa. Vikadiagnoosina rykiminen ja "pätkiminen" 3500 kierroksen huiteilla - ominaisuus ilmeni parhaiten kakkosvaihteella kiihdyttäessä ja miedommin isommilla vaihteilla moottoritielle kiihdyttäessä. Jännä sinänsä että vaikka sievästi koitti "polkea" tuota vauhtiin motarille, ja kun alkaa pikkuhiljaa löysäilemään sopivaan matkavauhtiin niin auto vielä kiihtyi sitä myötä kun kaasujalka nousi tiettyyn pisteeseen saakka. Tämä siis kohtuu kaasun käytöllä - ei kerralla pohjaan 40:stä vitosvaihteella tukehduttamalla

                Noh, jokatapauksessa eilenillalla suihkin tavan jarrukliinerillä tuon ilmamäärämittarin, joka realoemin mukaan ainakin on tuommonen em. filmityyppinen. Illalla pienityyppinen koeajo - eikä vaikutusta kyllä huomannut. Mutta tänäaamuna moottoritielle taas hivuttautuessa = vik...ominaisuus oli poistunut! En tiiä mistään tehoeroista eikä siittä tuommosessa autossa niinkään ole merkitystä onko siellä nyt ne kaikki 87 hevosvoimaa, vai olisiko muutama jäänyt välille - pääasia että veto on kohtuu tasaista ja maisema vaihtuu ilman suurempia **tutuskertoimia...

                Uus ilmamäärämittari, tarvike Bosch ~235 €
                Ilmamäärämittarin puhdistuspray ~9,50 €
                Jarrukliineri asiaankuuluvin alennuksin 3 €

                Saapa vaan nähdä kauanko toimii tällä köyhänmiehen korjauksella. Todennäköisesti se ei enää kotimatkalla toimi kuten aamulla kun tänne kerkesi hehkuttamaan

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2314
                  • Uusimaa

                  #53
                  Mikä on varmin keino varmistua E39 540i:n MAF:in toimivuudesta? Testeri löytyy omasta takaa, ja ainakin (diesel)Audien kohdalla on tullut tutuksi, että ilmamäärän lukemien ollessa 900-1100 (jotakin) on mittari kunnossa.

                  Miten on pemareissa? Millaisia lukemien pitäisi olla täyskaasukiihdytyksessä? Vai onko jokin muu keino varmistaa sen kunto?
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • m5 lemans
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 190
                    • espoo

                    #54
                    Ohessa hyvä threadi:

                    Comment

                    • LeMansBlau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1060
                      • Insomniac

                      #55
                      Yllä olevasta linkistä pitäisi löytyä kaikki tieto. Kirjoittajalta (Davids) saat privaa laittamalla halvalla autoosi sopivan uuden anturin.

                      Originally posted by JKK View Post
                      Mikä on varmin keino varmistua E39 540i:n MAF:in toimivuudesta? Testeri löytyy omasta takaa, ja ainakin (diesel)Audien kohdalla on tullut tutuksi, että ilmamäärän lukemien ollessa 900-1100 (jotakin) on mittari kunnossa.

                      Miten on pemareissa? Millaisia lukemien pitäisi olla täyskaasukiihdytyksessä? Vai onko jokin muu keino varmistaa sen kunto?
                      ///MADE IN FINLAND

                      sigpic

                      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                      F32 COUPE PERFORMANCE
                      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2314
                        • Uusimaa

                        #56
                        Jep, vaikuttaa asiansa osaavalta kaverilta. Helpoin keino kuntoisuuden selvittämiseen taitaa olla tuo huoltomenun tarjoama bensankulutus/h, joka M5:ssa pitäisi olla maximissaan 140l/h. Mutta päteekö tuo 540:seen? Voisi kuvitella että M5 hornii enemmän bensaa max.vedätyksellä. Mitä lukeman pitäisi olla 540:ssä?
                        BMW G30 530e X-Drive

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          #57
                          Originally posted by JKK View Post
                          Mutta päteekö tuo 540:seen? Voisi kuvitella että M5 hornii enemmän bensaa max.vedätyksellä. Mitä lukeman pitäisi olla 540:ssä?
                          Jostain muistan lukeneeni tuon 540:senkin maksimi arvon, mutta ei muista lukua. Terve M5 kuluttaa max tuon 140-170l/h ja luulen, että tuo 540:sen arvo on noin puolet tuosta. Davidsille privaa, niin laittaa vastauksen.
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2314
                            • Uusimaa

                            #58
                            Sattuuko joku tietämään tämän Davidin e-mail-osoitteen? En löytänyt sitätuolta sivustolta...
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • LeMansBlau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1060
                              • Insomniac

                              #59
                              Originally posted by JKK View Post
                              Sattuuko joku tietämään tämän Davidin e-mail-osoitteen? En löytänyt sitätuolta sivustolta...
                              David Svensson
                              [email protected]
                              ///MADE IN FINLAND

                              sigpic

                              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                              F32 COUPE PERFORMANCE
                              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                              Comment

                              • panzer
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2007
                                • 28
                                • Oulu

                                #60
                                CRC Industrial Contact cleaneria 325i e36:n maffiin ja hokkuspokkus, pintakaasulla ajettaessa ilmennyt nykiminen poissa ja muutenkin tuntui meno jouhevammalta..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎