Announcement

Collapse
No announcement yet.

lukkoperän ehjäystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11093
    • Oulu

    Mutta se kolmosen raja välityksessä ei koske typ 210:iä. Vain typ188. Niissäkään yli kolmosen välitteisessä ollutta lukkoa ei voi laittaa alle kolmosen perään, mutta toisinpäin voi, kun sorvaa spacerin väliin.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Onko kukaan hankkinut tai tehnyt työkalua pinjonin korkeuden mittaamiseen? Rattaissa taitaa olla merkittynä poikkeamamitta kuitenkin.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • basso72
        BTCF Member
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        Originally posted by petrolhead View Post
        Onko kukaan hankkinut tai tehnyt työkalua pinjonin korkeuden mittaamiseen? Rattaissa taitaa olla merkittynä poikkeamamitta kuitenkin.
        Ei ole tullut vastaan kauppaa,josta saisi hankittua..
        Tuollaista (esim.typ 188) mittakellon "jalkaa" tarkoittanet: http://www.newtechland.com.tw/index2...&p1id=2&p2id=2

        Sadasosina merkitty poikkeama perussäätömitasta.
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • MH motorsport
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 2301
          • Turku

          Soitin särkikoskelle ja kysyin tähän minun projektiin hintaa.

          Eli typ 210 e34 perät m5 ja 540i.

          Lukko otetaan m5 perästä ja laitetaan 540i välitykseen.

          Laakerit ja stefat vaihtoon jos tarvetta.

          Ja lukkoyksikön kiristys 50%


          Hintaa laakereille 300e

          Kitkalevyt ja työ lukon kiristykseen 600e

          Ja koko paketti töineen +1000e enemmän tai vähemmän, riippuu laakereiden kunnosta.


          Kysymys kuuluu saanko mahdollisesti noita osia muualta halvemmalla (laakerit, kitkalevyt yms) ettei tarvitse särkikoskelle maksaa niistä ylihintaa?

          Onko muita tekijöitä suomenmaalla?
          Autopalvelu MH-motor
          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
          Maxxecu myynti ja asennus
          www.mh-motor.fi
          0503218217
          Kulkineet:
          E6 2000 touring
          E6 2002 touring
          E30 318is ///Mtechnic 2
          E34 ///M5 nürburgring
          E34 S62b50 turbo dct
          E39 523i ///Msport
          F30 320d

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by Pikkuvelii View Post
            Soitin särkikoskelle ja kysyin tähän minun projektiin hintaa.

            Eli typ 210 e34 perät m5 ja 540i.

            Lukko otetaan m5 perästä ja laitetaan 540i välitykseen.

            Laakerit ja stefat vaihtoon jos tarvetta.

            Ja lukkoyksikön kiristys 50%


            Hintaa laakereille 300e

            Kitkalevyt ja työ lukon kiristykseen 600e

            Ja koko paketti töineen +1000e enemmän tai vähemmän, riippuu laakereiden kunnosta.


            Kysymys kuuluu saanko mahdollisesti noita osia muualta halvemmalla (laakerit, kitkalevyt yms) ettei tarvitse särkikoskelle maksaa niistä ylihintaa?

            Onko muita tekijöitä suomenmaalla?
            Kato peiliin.
            Oman lukkoyksikköni purin, päätin että kytkinlevyt ja dog platet on kunnossa, joten mitä niitä vaihtamaan. Laittamani linkin kaupasta meinasin hommata ylimääräsen kytkin/dogplate-parin. Siinä samassa päätin myös että tämä on ohjeita noudattamalla ihan tehtävä homma mulle. Schmiedmann-hinta yhdelle 188 kytkinlevylle tais olla about 40€.

            Originally posted by basso72 View Post
            Ei ole tullut vastaan kauppaa,josta saisi hankittua..
            Tuollaista (esim.typ 188) mittakellon "jalkaa" tarkoittanet: http://www.newtechland.com.tw/index2...&p1id=2&p2id=2

            Sadasosina merkitty poikkeama perussäätömitasta.
            Jep, kiitos. Mä tajusin tuon kirjotettuani että ei mulla löydy edes 188 murikalle sitä perusmittaa mistään ohjeista, joten en mä tolla työkalullakaan tekis mitään vaikka joltakulta löytyisi. Ja jokatapauksessahan se pinjonin korkeus säädetään lopullisesti hammaskosketuksen perusteella. Eli kai tuo mittakellolla tehtävä on vain perussäätö jotta ollaan lähellä oikeeta lopullista säätöä varten.
            Last edited by petrolhead; 03-08-2014, 12:16. Reason: yhdistin tuplapostauksen tai jotain.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo



              Tuohon alv ja tulli päälle? Särkikoski taisi sanoa 500€ nuo osat.

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11093
                • Oulu

                Melko kalliin kuuloset laakerit kyllä. Orkkiksenakin saa 200€ hintaan kaikki kolme. Jos jaksaa metästää, niin ilman bmw lisähintaa saa varmasti halvemmallakkin.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Melko kalliin kuuloset laakerit kyllä. Orkkiksenakin saa 200€ hintaan kaikki kolme. Jos jaksaa metästää, niin ilman bmw lisähintaa saa varmasti halvemmallakkin.
                  Perässä on neljä laakeria.
                  Ne on ihan yhtä yleiskomponentteja nuo vierintälaakerit kuin ruuvitkin. Ei tarvii varaosana ostaa. Koolissa on mitat ja muut tunnisteet.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Perässä on neljä laakeria.
                    Ne on ihan yhtä yleiskomponentteja nuo vierintälaakerit kuin ruuvitkin. Ei tarvii varaosana ostaa. Koolissa on mitat ja muut tunnisteet.
                    Ei päde sitten kaikkiin bmw periin..
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by suppari View Post
                      Ei päde sitten kaikkiin bmw periin..
                      No joo, jokaista henkilöauton ruuvia tai pulttiakaan ei saa pulttikaupasta vastaavaa, mutta se mahdollisuus on hyvä tiedostaa.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Magirus
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 875
                        • Keski-Suomi und Sawo

                        [OT]

                        Onko tämä sellainen vika joka voisi aiheuttaa tärinää ja pompotusta E30 cabriossa?

                        [/OT]

                        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                        O: E24 osasia

                        Comment

                        • Magirus
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 875
                          • Keski-Suomi und Sawo

                          Originally posted by Magirus View Post
                          [OT]

                          Onko tämä sellainen vika joka voisi aiheuttaa tärinää ja pompotusta E30 cabriossa?

                          [/OT]
                          Itse itselleni vastaten, eipä ole.. Nähtävästi tuollain väljyys on "normaalia". Vaihtoperässä, joka välitykseltään 3,91, oli lähestulkoon yhtä paljon klappia. Kumpikaan (alkup 3,46) tai tuo vaihtoperä ei äännellyt.

                          Tärinät ja vitun vapinat jatkuu edelleen, kiihtyypähän nyt edes hieman rivakammin, tosin kulutuksen kustannuksella Korjataan ongelma ASAP ottamalla talvikäyttis ajoon, johan tuo kesäkin meni..

                          M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                          M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                          M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                          M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                          O: E24 osasia

                          Comment

                          • Ardi00
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2011
                            • 1518
                            • Spain/Valencia

                            Onko nyt kellään siis mitään tarkkaa ohjetta miten itse huoltaa 325 typ188 lukkoperä? Pystyykö mitenkään saamaan 325 vakiovälitystä muuttamaan 328 2.91 välitykseksi? Ja mistä saa tarvittavat osat huollon suorittamiseen?

                            Ja onko tietoa mitä särkikoski ottaa kyseisestä huollosta?
                            e36 Fijigrün 328i
                            e46 Stalhgrau 325ci

                            Comment

                            • Arde92
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 1330
                              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                              Originally posted by Ardi00 View Post
                              Onko nyt kellään siis mitään tarkkaa ohjetta miten itse huoltaa 325 typ188 lukkoperä? Pystyykö mitenkään saamaan 325 vakiovälitystä muuttamaan 328 2.91 välitykseksi? Ja mistä saa tarvittavat osat huollon suorittamiseen?

                              Ja onko tietoa mitä särkikoski ottaa kyseisestä huollosta?
                              Eikös se ollut jotenkin niin että 325 lukkoyksikkö ei passaa 2.91 välityksen kanssa:think
                              E39 M5 Titansilber<------
                              F11 530D Spacegray
                              E36 323i M-sport Med Hölsteri
                              Ex :E61 525D Lci Carboni
                              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Ardi00 View Post
                                Ja onko tietoa mitä särkikoski ottaa kyseisestä huollosta?
                                Tarkkaan en enää muista, mutta ~500-750€ riippuen mitä vaihdetaan ja tehdään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎