Announcement

Collapse
No announcement yet.

lukkoperän ehjäystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11093
    • Oulu

    Originally posted by jr66 View Post
    7 mm. tarttunut alitajuntaan täältä foorumilta.
    Niin eli ei jäis kuin muutama milla laipan paksuudeksi, jos sorvataan.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Niin eli ei jäis kuin muutama milla laipan paksuudeksi, jos sorvataan.
      Onnistuisiko jos ottaa rattaasta ja laipasta molemmista?

      Ei kyllä varmaan hyvä tulisi kuitenkaan.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Onnistuisiko jos ottaa rattaasta ja laipasta molemmista?

        Ei kyllä varmaan hyvä tulisi kuitenkaan.
        Kyllä noi murikat kestää hyvinkin nopeeta ajoa. Jengi rikkoo kuminpoltolla&kytkinpommilla niitä. ..which not driving. Captain obvious here hello!
        Last edited by petrolhead; 10-01-2015, 13:39.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          Originally posted by Tomba87 View Post
          Entäs kun minulla on 2kpl typ 168 periä, toinen e36 compactin avoin perä 3,38 välityksellä ja toinen e30:stä oleva lukollinen 3,91 välityksellä. Voisiko noista rakentaa 3,38 välityksellisen lukkoperän? Pitää kuitenkin keväällä ottaa auki tuo lukkoperä kun tuntuisi vollottavan +110 vauhdissa niin samalla voisi välityksen muuttaa järkevämmäksi jos se on mahdollista.
          Osaisiko tähän kukaan sanoa mitään?
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Originally posted by Tomba87 View Post
            Osaisiko tähän kukaan sanoa mitään?
            Voi rakentaa
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by petrolhead View Post
              Kyllä noi murikat ajoo kestää hyvinkin nopeeta ajoa. Jengi rikkoo kuminpoltolla&kytkinpommilla niitä. ..which not driving. Capatain obvious here hello!
              Tätä en edes epäile mutta ei varmaan hyvä kuitenkaan ole ohennella osia.

              Comment

              • e36coupe
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 719
                • Nokia

                Originally posted by Tomba87 View Post
                Entäs kun minulla on 2kpl typ 168 periä, toinen e36 compactin avoin perä 3,38 välityksellä ja toinen e30:stä oleva lukollinen 3,91 välityksellä. Voisiko noista rakentaa 3,38 välityksellisen lukkoperän? Pitää kuitenkin keväällä ottaa auki tuo lukkoperä kun tuntuisi vollottavan +110 vauhdissa niin samalla voisi välityksen muuttaa järkevämmäksi jos se on mahdollista.

                Mikä tuo vollotuksen muuten todennäköisesti aiheuttaa, laakeri? Vai voiko hammaskosketus olla pielessä? Joskus typ 188 lukkoperästä oli pinionin laakeri sökö mutta en muista enää millaista ääntä se antoi.
                Tällä viikolla hain Tampereen Laakerikeskuksesta pikkuperään kaikki laakerit. Hyllykamaa. KL-varaosien kautta olis maksanut 250€ ja Laakerikeskuksella 143€. Niillä on myös verkkokauppa ja edulliset toimitukset jos ei kivijalan ohi ole kulkua. En tiä saako jostain vielä edullisemmin, mutta ei toi kai enää paha hinta ole.

                Mulla on työn alla 3.45 välityksellinen E30 lukko e21 kuoriin.
                Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                Työn alla: E21 320/6
                Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                Comment

                • Vinki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1048
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  No voi varmaan sorvata, mut kestääkö, jos siitä kiinnityspinnaata katoaa puolet paksuudesta. Vois muuten mitata tässä jossain välissä paljo niissä on eroa.



                  Keskimäärin 100-150€ itekki oon noista lukkoyksiköistä maksellu jenkkiebayssä. Pari 2.93 välityksellekkin sopivaa lukkoyksikköä on tullu ostettua.

                  Mäki kyllä ennemmin hankkisin suoraan sopivan lukon siihen avoimeen perään, ja myisin vaikka sen toisen perän. Jäis varmaan rahaa vielä taskuunkin

                  Joo vähän satasen päälle se munkin lukko varmaan posteineen maksoi, oliskohan postit ollu 50€ luokkaa, tullin ohi se sattu livahtamaan Tllä hetkellä ei muuten näyttäis ebayssa kovin olevan lukkoja tarjolla, ainakaan edullisesti..

                  Mä oon vähän miettiny tollasta OBX:n lukkoyksikköä. Ulkomaanfoorumeilta lukena, että vissiin ihan pätevä lukko sekin.. Ennen asennusta kannattaa tosin tarkastaa sisukset, ettei oo jääny jäysteitä tai muuta, ja samalla kasata uudelleen 12.9 pulteilla..
                  F31 320i

                  e36 325tic

                  e30 330tic

                  Comment

                  • Joma
                    BTCF Member
                    • Feb 2011
                    • 1320
                    • Masku

                    Onko suora 5nen ja 3,6 perävälitys ihan mahdoton normi ajossa?

                    Tai kuinka pitkän välityksen touhon tilalle saa? Typ 210 perä kyseessä.

                    E23 lähtösin jos jtn merkitystä.
                    E30 M52b28 M122h Amme
                    E28 x monta
                    E23 728i Ministeri
                    E10 1600-2 Garret

                    VW LT50 Huoltoajoneuvo
                    HD lapio jätskikruiseri

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      Originally posted by Joma View Post
                      Onko suora 5nen ja 3,6 perävälitys ihan mahdoton normi ajossa?

                      Tai kuinka pitkän välityksen touhon tilalle saa? Typ 210 perä kyseessä.

                      E23 lähtösin jos jtn merkitystä.
                      Ei ole kokemusta kuin 3,73 välityksestä suoran vitosen kanssa...mutta ei se nyt mahdoton ollu, tulihan sillä yks kesä ajettua...mutta onhan se kyllä aika tiuha . 3,6 tietty hiukka pitempi mutta seki hiukka lyhyen puoleinen...riippuu mistä tykkää ! 3,73 välityksellä huiput mittariin 200km/h oisko oikeeta 190km/h joten meniskö tuolla 3,6:lla sitte oikeeta sen 200km/h vitosella ...niin ja satasen vauhis tais olla kierroksia 3400rpm...suosittelen hankkimaan pitemmän välityksen 3,23 välitys suoran vitosen kanssa vastaa aika hyvin tuota 3,73 välitystä ylivaihdevitosen kanssa...

                      Comment

                      • Joma
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 1320
                        • Masku

                        No kuinka pitkän välityksen voi tuon 3,6(4?) tilalle vaihtaa, 3,15? Olisko joku hyvä taulukko/opas jollakulla? Kun ei nuita e28typ 210 lukkoja tunnu kauheasti olevan, saatikka oikeella välityksellä.
                        E30 M52b28 M122h Amme
                        E28 x monta
                        E23 728i Ministeri
                        E10 1600-2 Garret

                        VW LT50 Huoltoajoneuvo
                        HD lapio jätskikruiseri

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          E28 535:saa on alunperin 3.07
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1320
                            • Masku

                            Originally posted by Tonton View Post
                            E28 535:saa on alunperin 3.07

                            Nii mut tää mun perä onkin e23 peräsin...

                            Tommonenhan olis just hyvä.
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            • swox
                              BTCF Member
                              • Apr 2005
                              • 707
                              • Kokkola

                              Typ210 peristä en tiedä kuinka pitkän välityksen voi laittaa "tiuhan" lukkoyksikön kanssa mutta typ188:eissa 3.15 on se ns. rajatapaus.
                              Eli 3.07 ja pidemmille oma yksikkö, 3.15 ja tiuhemmille omansa.
                              Bmw E46 325ti, VW Passat Highline -12
                              Ex: E46 320i -04, E34 520i -95, E39 525i -02, 2x E39 523i M-Sport -00 E39 523ia -98, E36 323ti -98, E34 518i -95, 3x E36 325i, E30 318is -90, E34 525i -92, Audi UrS4, E30 325i Sedan, E36 318ti, MB w212 220cdi amg-look -11, Toyota Corolla T-Sport -03, Mini Cooper -04, Volvo S60 2.4T AWD, RS Octavia,
                              E39 530iaT -01, E46 320i M-Sport II -03, E36 M3 -93
                              -Official member of BTCF-Sauna team-
                              : orava: connection
                              -Kokkola connection-

                              Comment

                              • Joma
                                BTCF Member
                                • Feb 2011
                                • 1320
                                • Masku

                                Originally posted by swox View Post
                                Typ210 peristä en tiedä kuinka pitkän välityksen voi laittaa "tiuhan" lukkoyksikön kanssa mutta typ188:eissa 3.15 on se ns. rajatapaus.
                                Eli 3.07 ja pidemmille oma yksikkö, 3.15 ja tiuhemmille omansa.
                                Se oiski hyvä ku sais 3,15 välityksen niin ei tarvis laatikkoa vaihtaa.

                                Onhan mulla tosin yks typ 188 myös...

                                Mistäs noi tiedot löytää?

                                Edit ja sorvi ja jyrsin löytyy tallista, mut onko jossain jtn taulukkoa, tietoa tai faktaa?
                                Last edited by Joma; 13-01-2015, 21:37.
                                E30 M52b28 M122h Amme
                                E28 x monta
                                E23 728i Ministeri
                                E10 1600-2 Garret

                                VW LT50 Huoltoajoneuvo
                                HD lapio jätskikruiseri

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎