Announcement

Collapse
No announcement yet.

lukkoperän ehjäystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ardi00
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2011
    • 1518
    • Spain/Valencia

    Originally posted by Arde92 View Post
    Eikös se ollut jotenkin niin että 325 lukkoyksikkö ei passaa 2.91 välityksen kanssa:think
    Itsellä ei mitään käryä miten noi hommat tuolla kuoren sisällä toimii. mutta olin lukevani jostain foorumilta,että särkikoski olisi sorvannut esim 3.15 välityksen 2.91 välitykseksi? WTF?
    e36 Fijigrün 328i
    e46 Stalhgrau 325ci

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5258
      • Pirkkala

      Originally posted by Ardi00 View Post
      Itsellä ei mitään käryä miten noi hommat tuolla kuoren sisällä toimii. mutta olin lukevani jostain foorumilta,että särkikoski olisi sorvannut esim 3.15 välityksen 2.91 välitykseksi? WTF?
      Rattaat pitää vaihtaa kyllä jos välityksen vaihdatat. Otat sopivan perän ja isket siihen lukkoyksikön ja huolto samalla. Halvin on kokeilla onneaan ja ostaa "ehjä" lukkoperä.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Tomba87
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 4029
        • Imatra

        Entäs kun minulla on 2kpl typ 168 periä, toinen e36 compactin avoin perä 3,38 välityksellä ja toinen e30:stä oleva lukollinen 3,91 välityksellä. Voisiko noista rakentaa 3,38 välityksellisen lukkoperän? Pitää kuitenkin keväällä ottaa auki tuo lukkoperä kun tuntuisi vollottavan +110 vauhdissa niin samalla voisi välityksen muuttaa järkevämmäksi jos se on mahdollista.

        Mikä tuo vollotuksen muuten todennäköisesti aiheuttaa, laakeri? Vai voiko hammaskosketus olla pielessä? Joskus typ 188 lukkoperästä oli pinionin laakeri sökö mutta en muista enää millaista ääntä se antoi.
        Luukku auki ja risut kyytiin

        Comment

        • 4llu-
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1058
          • Esbo

          Ottaakos typ 188 25% lukkoperä kuinka pahasti siipeensä jos on ollut 500hv vehkeessä alla eikä ole enään jaksanut noilla tehoilla kunnolla lukottaa, vakiossa toiminut kuulemma sitä ennen hyvin? Jostain luin että kun tuo pääsee kerran kunnolla luistamaan niin siitä se alamäki sitten alkaa, mietin vain kun tuollaista olisin ehkä hankkimassa omaan vakio 328:iin.
          Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
          Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
          Suzuki GSX-R 1000 -07

          Ex. M140i -17
          Ex. 430D -14
          Ex. F20 M135i -15

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2027
            • Riihimäki

            Kyllähän ne kitkalevyt saa poltettua piloille, ja samalla vastinpinnat muista osista.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11096
              • Oulu

              Originally posted by Ardi00 View Post
              Itsellä ei mitään käryä miten noi hommat tuolla kuoren sisällä toimii. mutta olin lukevani jostain foorumilta,että särkikoski olisi sorvannut esim 3.15 välityksen 2.91 välitykseksi? WTF?
              Ei onnistu ei. 2.93 lukkoperään voi spacerilla saada 3.15 välityksen, mutta 3.15. perään ei voi saada 2.93 välitystä.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • 4llu-
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1058
                • Esbo

                Originally posted by racing02 View Post
                Kyllähän ne kitkalevyt saa poltettua piloille, ja samalla vastinpinnat muista osista.
                Pystyykö noiden osien kuntoa jotenkin toteamaan esim takakannen avaamalla? Ei viitsisi kummiskaan sikaa säkissä ostaa :E pitäisikö kunnossa olevan 25% jaksaa lukottaa vielä ~ 700nm pelissä?
                Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                Suzuki GSX-R 1000 -07

                Ex. M140i -17
                Ex. 430D -14
                Ex. F20 M135i -15

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16429
                  • Asikkala

                  Originally posted by 4llu- View Post
                  pitäisikö kunnossa olevan 25% jaksaa lukottaa vielä ~ 700nm pelissä?
                  Heitän mutulla että ei.

                  Comment

                  • 4llu-
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 1058
                    • Esbo

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Heitän mutulla että ei.
                    Joo, näin mäkin vähän arvelin että ei varmaan kerro mistään mekaanisesta viasta perässä että ei enään ton tehoisessa jaksa pitää. No eiköhän se tuossa omassa vajaa tehoisessa sitten ihan hyvin toimi!
                    Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                    Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                    Suzuki GSX-R 1000 -07

                    Ex. M140i -17
                    Ex. 430D -14
                    Ex. F20 M135i -15

                    Comment

                    • racing02
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2027
                      • Riihimäki

                      Originally posted by 4llu- View Post
                      Pystyykö noiden osien kuntoa jotenkin toteamaan esim takakannen avaamalla? Ei viitsisi kummiskaan sikaa säkissä ostaa :E pitäisikö kunnossa olevan 25% jaksaa lukottaa vielä ~ 700nm pelissä?
                      Ei oikein mitenkään, pelkkä takakannen avaaminen auta yhtään, koko perä atomeiksi että näkee levyjen kunnon. Jotain voi todeta jos mittaa minkälaisella momentilla lukko luistaa, siis ihan momenttiavaimella mitaten mutta ei sekään levyjen kunnosta oikein mitään kerro, lähinnä onko ne olemassa

                      Vähän niin se on että tuollainen perä pitää myydä rikkinäisenä tai osina tai valehdella ehjäksi. Kokonaisen perän ostaja ottaa riskin joko tietoisesti tai tietämättään.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Ei onnistu ei. 2.93 lukkoperään voi spacerilla saada 3.15 välityksen, mutta 3.15. perään ei voi saada 2.93 välitystä.
                        Niin, tossa oli sorvaamisesta puhe. Pystyykö sen lautaspyörän vastinpinnan sorvaamaan matalaksi että menee pitkä välitys paikalleen.

                        Originally posted by 4llu- View Post
                        Ottaakos typ 188 25% lukkoperä kuinka pahasti siipeensä jos on ollut 500hv vehkeessä alla eikä ole enään jaksanut noilla tehoilla kunnolla lukottaa, vakiossa toiminut kuulemma sitä ennen hyvin? Jostain luin että kun tuo pääsee kerran kunnolla luistamaan niin siitä se alamäki sitten alkaa, mietin vain kun tuollaista olisin ehkä hankkimassa omaan vakio 328:iin.
                        Niihin saa vaihdossa rahaa vastaan uusia sisuksia. Yksi dogplate-kytkinpari 188:iin oli 83€ kun vasta katsoin bimmerdiffsistä. Oma yksikköni on kotoisin 525i pappamallista mutta ei mulla silti ollut harhakuvitelmia xx sataa tuhatta ajetuista osista.

                        Ite tossa laskin loppusummaa omalle murikalle mitä se maksaa yksikkö+ uus välitys, laakerit kytkimet jne. Tuleehan sitä hintaa vaikka kaikki on "halvalla saatu". Yhtäkkiä se kaupan hinta uudelle ei tunnukkaan niin hirveeltä.
                        Last edited by petrolhead; 09-01-2015, 16:35.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Vinki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1048
                          • Seinäjoki

                          Ebayssä noita pelkkiä lukkoja on silloin tällöin aika etuisasti myynnissä. Ite taisin maksaa omastani 60€ +muutaman kympin toimituskulut. Ei jäänyt edes tulliin. Myyjän mukaan olikohan 160tkm ajettu. Ei muutakun vakio tasauspyörästö perästä ulos, uusi tilalle, ja hammaskosketuksen tarkistus, ja lukottaa ainakin vielä vähän alle 700nm
                          F31 320i

                          e36 325tic

                          e30 330tic

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16429
                            • Asikkala

                            Originally posted by Vinki View Post
                            Ebayssä noita pelkkiä lukkoja on silloin tällöin aika etuisasti myynnissä. Ite taisin maksaa omastani 60€

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11096
                              • Oulu

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Niin, tossa oli sorvaamisesta puhe. Pystyykö sen lautaspyörän vastinpinnan sorvaamaan matalaksi että menee pitkä välitys paikalleen.
                              No voi varmaan sorvata, mut kestääkö, jos siitä kiinnityspinnaata katoaa puolet paksuudesta. Vois muuten mitata tässä jossain välissä paljo niissä on eroa.

                              Originally posted by Vinki View Post
                              Ebayssä noita pelkkiä lukkoja on silloin tällöin aika etuisasti myynnissä. Ite taisin maksaa omastani 60€ +muutaman kympin toimituskulut. Ei jäänyt edes tulliin. Myyjän mukaan olikohan 160tkm ajettu. Ei muutakun vakio tasauspyörästö perästä ulos, uusi tilalle, ja hammaskosketuksen tarkistus, ja lukottaa ainakin vielä vähän alle 700nm
                              Keskimäärin 100-150€ itekki oon noista lukkoyksiköistä maksellu jenkkiebayssä. Pari 2.93 välityksellekkin sopivaa lukkoyksikköä on tullu ostettua.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16429
                                • Asikkala

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                No voi varmaan sorvata, mut kestääkö, jos siitä kiinnityspinnaata katoaa puolet paksuudesta. Vois muuten mitata tässä jossain välissä paljo niissä on eroa.
                                7 mm. tarttunut alitajuntaan täältä foorumilta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎