Eikös se ollut jotenkin niin että 325 lukkoyksikkö ei passaa 2.91 välityksen kanssa:think
Itsellä ei mitään käryä miten noi hommat tuolla kuoren sisällä toimii. mutta olin lukevani jostain foorumilta,että särkikoski olisi sorvannut esim 3.15 välityksen 2.91 välitykseksi? WTF?
Itsellä ei mitään käryä miten noi hommat tuolla kuoren sisällä toimii. mutta olin lukevani jostain foorumilta,että särkikoski olisi sorvannut esim 3.15 välityksen 2.91 välitykseksi? WTF?
Rattaat pitää vaihtaa kyllä jos välityksen vaihdatat. Otat sopivan perän ja isket siihen lukkoyksikön ja huolto samalla. Halvin on kokeilla onneaan ja ostaa "ehjä" lukkoperä.
Entäs kun minulla on 2kpl typ 168 periä, toinen e36 compactin avoin perä 3,38 välityksellä ja toinen e30:stä oleva lukollinen 3,91 välityksellä. Voisiko noista rakentaa 3,38 välityksellisen lukkoperän? Pitää kuitenkin keväällä ottaa auki tuo lukkoperä kun tuntuisi vollottavan +110 vauhdissa niin samalla voisi välityksen muuttaa järkevämmäksi jos se on mahdollista.
Mikä tuo vollotuksen muuten todennäköisesti aiheuttaa, laakeri? Vai voiko hammaskosketus olla pielessä? Joskus typ 188 lukkoperästä oli pinionin laakeri sökö mutta en muista enää millaista ääntä se antoi.
Ottaakos typ 188 25% lukkoperä kuinka pahasti siipeensä jos on ollut 500hv vehkeessä alla eikä ole enään jaksanut noilla tehoilla kunnolla lukottaa, vakiossa toiminut kuulemma sitä ennen hyvin? Jostain luin että kun tuo pääsee kerran kunnolla luistamaan niin siitä se alamäki sitten alkaa, mietin vain kun tuollaista olisin ehkä hankkimassa omaan vakio 328:iin.
Itsellä ei mitään käryä miten noi hommat tuolla kuoren sisällä toimii. mutta olin lukevani jostain foorumilta,että särkikoski olisi sorvannut esim 3.15 välityksen 2.91 välitykseksi? WTF?
Ei onnistu ei. 2.93 lukkoperään voi spacerilla saada 3.15 välityksen, mutta 3.15. perään ei voi saada 2.93 välitystä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Joo, näin mäkin vähän arvelin että ei varmaan kerro mistään mekaanisesta viasta perässä että ei enään ton tehoisessa jaksa pitää. No eiköhän se tuossa omassa vajaa tehoisessa sitten ihan hyvin toimi!
Pystyykö noiden osien kuntoa jotenkin toteamaan esim takakannen avaamalla? Ei viitsisi kummiskaan sikaa säkissä ostaa :E pitäisikö kunnossa olevan 25% jaksaa lukottaa vielä ~ 700nm pelissä?
Ei oikein mitenkään, pelkkä takakannen avaaminen auta yhtään, koko perä atomeiksi että näkee levyjen kunnon. Jotain voi todeta jos mittaa minkälaisella momentilla lukko luistaa, siis ihan momenttiavaimella mitaten mutta ei sekään levyjen kunnosta oikein mitään kerro, lähinnä onko ne olemassa
Vähän niin se on että tuollainen perä pitää myydä rikkinäisenä tai osina tai valehdella ehjäksi. Kokonaisen perän ostaja ottaa riskin joko tietoisesti tai tietämättään.
Ottaakos typ 188 25% lukkoperä kuinka pahasti siipeensä jos on ollut 500hv vehkeessä alla eikä ole enään jaksanut noilla tehoilla kunnolla lukottaa, vakiossa toiminut kuulemma sitä ennen hyvin? Jostain luin että kun tuo pääsee kerran kunnolla luistamaan niin siitä se alamäki sitten alkaa, mietin vain kun tuollaista olisin ehkä hankkimassa omaan vakio 328:iin.
Niihin saa vaihdossa rahaa vastaan uusia sisuksia. Yksi dogplate-kytkinpari 188:iin oli 83€ kun vasta katsoin bimmerdiffsistä. Oma yksikköni on kotoisin 525i pappamallista mutta ei mulla silti ollut harhakuvitelmia xx sataa tuhatta ajetuista osista.
Ite tossa laskin loppusummaa omalle murikalle mitä se maksaa yksikkö+ uus välitys, laakerit kytkimet jne. Tuleehan sitä hintaa vaikka kaikki on "halvalla saatu". Yhtäkkiä se kaupan hinta uudelle ei tunnukkaan niin hirveeltä.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Ebayssä noita pelkkiä lukkoja on silloin tällöin aika etuisasti myynnissä. Ite taisin maksaa omastani 60€ +muutaman kympin toimituskulut. Ei jäänyt edes tulliin. Myyjän mukaan olikohan 160tkm ajettu. Ei muutakun vakio tasauspyörästö perästä ulos, uusi tilalle, ja hammaskosketuksen tarkistus, ja lukottaa ainakin vielä vähän alle 700nm
Niin, tossa oli sorvaamisesta puhe. Pystyykö sen lautaspyörän vastinpinnan sorvaamaan matalaksi että menee pitkä välitys paikalleen.
No voi varmaan sorvata, mut kestääkö, jos siitä kiinnityspinnaata katoaa puolet paksuudesta. Vois muuten mitata tässä jossain välissä paljo niissä on eroa.
Ebayssä noita pelkkiä lukkoja on silloin tällöin aika etuisasti myynnissä. Ite taisin maksaa omastani 60€ +muutaman kympin toimituskulut. Ei jäänyt edes tulliin. Myyjän mukaan olikohan 160tkm ajettu. Ei muutakun vakio tasauspyörästö perästä ulos, uusi tilalle, ja hammaskosketuksen tarkistus, ja lukottaa ainakin vielä vähän alle 700nm
Keskimäärin 100-150€ itekki oon noista lukkoyksiköistä maksellu jenkkiebayssä. Pari 2.93 välityksellekkin sopivaa lukkoyksikköä on tullu ostettua.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
No voi varmaan sorvata, mut kestääkö, jos siitä kiinnityspinnaata katoaa puolet paksuudesta. Vois muuten mitata tässä jossain välissä paljo niissä on eroa.
Comment