Niin kai sitten seuraavassa remontissa luttaatte lohkossa olevat kansipultin reiätkin täyteen öljyä varmuuden vuoksi ettei pultit jämähdä kiini. Ja avo't pultit momenttiin
No nyt tulee jo niin paksua että on ihan pakko... Naps! ja puoli kiekkaa takasinpäin?
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Vallan mielenkiintoinen keskustelu menossa täällä näköjään :think
Laakeriliuskathan laitetaan kuivana lohkoon/veiveihin/laakeripukkiin ja LIUKUPINNALLE voi sitten laittaa 50/50 STP:n ja ölpän coctailia jos siltä tuntuu, erittäin yleinen toimenpide vanhan liiton työntötankovinkkelin kasausvaiheessa ja on tuota itsekkin tullut käytettyä. Vielä kun ennen starttia pyörittää "oil pump primerilla" vähän painetta voitelujärjestelmään niin voitelu on taattu uudelle kiukaalle alusta alkaen. Toivottavasti vielä öljypumppu toimii...
Originally posted by antti79
Heh, STP:tä, ei perhana. Noi jenkkilullat varmaankin leipois heti kiinni jos ei säännöllisesti käytä STP:tä joka paikassa.
Sori , mut toi STP oli vaan niin "hauska"....
Kasaas nyt ensin yksi (1) kpl jenkkilullan moottoreita niin katsotaan sitten uudelleen mielipiteitä... Ja se STP josta nyt puhutaan ei ole mitään STP Engine Flushia, etsikää se oikea aine netin syövereistä, aiheesta on kirjoitettu kilometritolkulla...
Kasaas nyt ensin yksi (1) kpl jenkkilullan moottoreita niin katsotaan sitten uudelleen mielipiteitä... Ja se STP josta nyt puhutaan ei ole mitään STP Engine Flushia, etsikää se oikea aine netin syövereistä, aiheesta on kirjoitettu kilometritolkulla...
Jep, ei nyt ollut tarkoitus loukata ketään tällä STP kommentilla, varmaan ihan pätevää tavaraa oikeissa paikoissa käytettynä. Tulee vaan aina mieleen rockabilly tyypit STP hihamerkkeineen ja amerikanrautoineen ja mun kieroutunut mieli huvittuu kyseisestä mielikuvasta. Sorry...
Niin ja oikeassa olet, mulla ei ole mitään kokemusta jenkkimoottoreista, niissä kuvioissa STP on varmaan enemmän kuin kohdallaan.
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Ja minunkin kysymykseni oli liityen juurikin tuohon merkkiin. Eikö muka muun merkkistä paksua öljyä ole, jota voisi käyttää? Itse olen normi ölpällä holvannut kaikki TARVITTAVAT pinnat, niin että sitä on siellä reilusti, ja hyvin on toiminut.
Tulee vaan aina mieleen rockabilly tyypit STP hihamerkkeineen ja amerikanrautoineen ja mun kieroutunut mieli huvittuu kyseisestä mielikuvasta. Sorry...
Itse asiasa hiukan samaa "huvitus vikaa" myös täälläpäin
Ei ole, kunhan laakeritpukit ovat oikeinpäin eli lukituskynsien kolot vastakkain.
Purin varamoottoria ja huomasin muutamassa kangessa olevan kuvan mukaisesti kynnet vastakkain ja toisissa eri puolilla kankea. Onko kuvassa oleva pukki nyt oikein päin?
Purin varamoottoria ja huomasin muutamassa kangessa olevan kuvan mukaisesti kynnet vastakkain ja toisissa eri puolilla kankea. Onko kuvassa oleva pukki nyt oikein päin?
Öö...ei ole oikein. Nuohan on tehty pareiksi ja sen uran pitäisi jatkua siihen toiseen kappaleeseen Näin mä olen asian ymmärtänyt.
EDIT: enpäs olekaan yhtään varma kun aloin ajattelemaan, kunhan lämpimikseni kirjottelen.
Purin varamoottoria ja huomasin muutamassa kangessa olevan kuvan mukaisesti kynnet vastakkain ja toisissa eri puolilla kankea. Onko kuvassa oleva pukki nyt oikein päin?
Kyllä on oikein, ja tarkista myös, että on oikea alaosa oikeassa kangessa.
Äläkä sitten luttaa öljyä sinne liuskan väärälle puolen
-Ja hae jostain moottoripajalta välysnauhaa ja tarkista vielä varmuuden vuoksi, että välykset ovat joka kaulassa kunnossa
Kyllä on oikein, ja tarkista myös, että on oikea alaosa oikeassa kangessa.
Äläkä sitten luttaa öljyä sinne liuskan väärälle puolen
-Ja hae jostain moottoripajalta välysnauhaa ja tarkista vielä varmuuden vuoksi, että välykset ovat joka kaulassa kunnossa
Mistäs tuon tietää onko oikea alaosa oikeassa kangessa? Eihän noissa taida mitään merkkejä olla. Edellistä konetta kasatessa (oli tehtaan jäljiltä) merkkasin kaikki osat kunnolla niin ei tarvinnut arpoa kasatessa mikä kuuluu mihinkin. Tätä konetta on joku jo kerennyt räpläämään.. Ei toimi sama konsti enää.
Tosin jos plastigagella katsoo välykset niin liekköhän tuolla väliäkään jos vaikka kankien alaosat ovat vaihtuneet.
Mistäs tuon tietää onko oikea alaosa oikeassa kangessa? Eihän noissa taida mitään merkkejä olla. Edellistä konetta kasatessa (oli tehtaan jäljiltä) merkkasin kaikki osat kunnolla niin ei tarvinnut arpoa kasatessa mikä kuuluu mihinkin. Tätä konetta on joku jo kerennyt räpläämään.. Ei toimi sama konsti enää.
Tosin jos plastigagella katsoo välykset niin liekköhän tuolla väliäkään jos vaikka kankien alaosat ovat vaihtuneet.
Aivan... joissain kangissa vain on sellaiset "stanssimerkit", että niistä voi katsoa samat parit kohdilleen. Mutta kyllä pitäisi riittää kun langalla katsot, että välykset ovat oikeat.
Comment