Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b20/23 "kiertokanget väärinpäin" haittaako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dunkelblau
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1151
    • Uusimaa

    #31
    Originally posted by Spetke View Post
    Niin kai sitten seuraavassa remontissa luttaatte lohkossa olevat kansipultin reiätkin täyteen öljyä varmuuden vuoksi ettei pultit jämähdä kiini. Ja avo't pultit momenttiin
    No nyt tulee jo niin paksua että on ihan pakko... Naps! ja puoli kiekkaa takasinpäin?
    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

    Comment

    • okko
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2005
      • 1764
      • Honkajoki

      #32
      modatkaa tota otsikkoa, on niin mielenkiintoinen keskustelu, mut otsikko johtaa harhaan,
      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #33
        Vallan mielenkiintoinen keskustelu menossa täällä näköjään :think

        Laakeriliuskathan laitetaan kuivana lohkoon/veiveihin/laakeripukkiin ja LIUKUPINNALLE voi sitten laittaa 50/50 STP:n ja ölpän coctailia jos siltä tuntuu, erittäin yleinen toimenpide vanhan liiton työntötankovinkkelin kasausvaiheessa ja on tuota itsekkin tullut käytettyä. Vielä kun ennen starttia pyörittää "oil pump primerilla" vähän painetta voitelujärjestelmään niin voitelu on taattu uudelle kiukaalle alusta alkaen. Toivottavasti vielä öljypumppu toimii...

        Originally posted by antti79
        Heh, STP:tä, ei perhana. Noi jenkkilullat varmaankin leipois heti kiinni jos ei säännöllisesti käytä STP:tä joka paikassa.
        Sori , mut toi STP oli vaan niin "hauska"....
        Kasaas nyt ensin yksi (1) kpl jenkkilullan moottoreita niin katsotaan sitten uudelleen mielipiteitä... Ja se STP josta nyt puhutaan ei ole mitään STP Engine Flushia, etsikää se oikea aine netin syövereistä, aiheesta on kirjoitettu kilometritolkulla...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #34
          Originally posted by Leka View Post
          Kasaas nyt ensin yksi (1) kpl jenkkilullan moottoreita niin katsotaan sitten uudelleen mielipiteitä... Ja se STP josta nyt puhutaan ei ole mitään STP Engine Flushia, etsikää se oikea aine netin syövereistä, aiheesta on kirjoitettu kilometritolkulla...
          Jep, ei nyt ollut tarkoitus loukata ketään tällä STP kommentilla, varmaan ihan pätevää tavaraa oikeissa paikoissa käytettynä. Tulee vaan aina mieleen rockabilly tyypit STP hihamerkkeineen ja amerikanrautoineen ja mun kieroutunut mieli huvittuu kyseisestä mielikuvasta. Sorry...

          Niin ja oikeassa olet, mulla ei ole mitään kokemusta jenkkimoottoreista, niissä kuvioissa STP on varmaan enemmän kuin kohdallaan.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #35
            Ja minunkin kysymykseni oli liityen juurikin tuohon merkkiin. Eikö muka muun merkkistä paksua öljyä ole, jota voisi käyttää? Itse olen normi ölpällä holvannut kaikki TARVITTAVAT pinnat, niin että sitä on siellä reilusti, ja hyvin on toiminut.

            Comment

            • M40 Power
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 584
              • Turun seutu

              #36
              Yksi hyvä vaihtoehto on aine nimeltään X-1R, joko sellaisenaan tai moottoriöljyyn sekoitettuna.
              EX: E30, E34, E36, E36 compact

              Nyk. -99 320D

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                #37
                Originally posted by antti79 View Post
                Tulee vaan aina mieleen rockabilly tyypit STP hihamerkkeineen ja amerikanrautoineen ja mun kieroutunut mieli huvittuu kyseisestä mielikuvasta. Sorry...
                Itse asiasa hiukan samaa "huvitus vikaa" myös täälläpäin
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • mikko_83
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 110
                  • Lappeenranta

                  #38
                  Originally posted by Racink View Post
                  Ei ole, kunhan laakeritpukit ovat oikeinpäin eli lukituskynsien kolot vastakkain.
                  Purin varamoottoria ja huomasin muutamassa kangessa olevan kuvan mukaisesti kynnet vastakkain ja toisissa eri puolilla kankea. Onko kuvassa oleva pukki nyt oikein päin?
                  Attached Files

                  Comment

                  • masi300
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 262
                    • Pori

                    #39
                    Originally posted by mikko_83 View Post
                    Purin varamoottoria ja huomasin muutamassa kangessa olevan kuvan mukaisesti kynnet vastakkain ja toisissa eri puolilla kankea. Onko kuvassa oleva pukki nyt oikein päin?
                    Öö...ei ole oikein. Nuohan on tehty pareiksi ja sen uran pitäisi jatkua siihen toiseen kappaleeseen Näin mä olen asian ymmärtänyt.

                    EDIT: enpäs olekaan yhtään varma kun aloin ajattelemaan, kunhan lämpimikseni kirjottelen.
                    Last edited by masi300; 09-12-2006, 16:58.
                    - Muutamia riisejä
                    - Muutamia saksalaisia
                    - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                    - Ex E30 320i -84

                    Comment

                    • mikko_83
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 110
                      • Lappeenranta

                      #40
                      Originally posted by masi300 View Post
                      Öö...ei ole oikein. Nuohan on tehty pareiksi ja sen uran pitäisi jatkua siihen toiseen kappaleeseen Näin mä olen asian ymmärtänyt.

                      EDIT: enpäs olekaan yhtään varma kun aloin ajattelemaan, kunhan lämpimikseni kirjottelen.
                      Nuo kanget ovat siis semmoista mallia missä on vain yksi kynsi per laakeriliuska.

                      Ne saa asennettua joko kuvan mukaisesti tai sitten kynnet kaulan vastakkaisille puolille.

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3452
                        • Janakkala

                        #41
                        Originally posted by mikko_83 View Post
                        Purin varamoottoria ja huomasin muutamassa kangessa olevan kuvan mukaisesti kynnet vastakkain ja toisissa eri puolilla kankea. Onko kuvassa oleva pukki nyt oikein päin?
                        Kyllä on oikein, ja tarkista myös, että on oikea alaosa oikeassa kangessa.
                        Äläkä sitten luttaa öljyä sinne liuskan väärälle puolen
                        -Ja hae jostain moottoripajalta välysnauhaa ja tarkista vielä varmuuden vuoksi, että välykset ovat joka kaulassa kunnossa
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • mikko_83
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 110
                          • Lappeenranta

                          #42
                          Originally posted by Spetke View Post
                          Kyllä on oikein, ja tarkista myös, että on oikea alaosa oikeassa kangessa.
                          Äläkä sitten luttaa öljyä sinne liuskan väärälle puolen
                          -Ja hae jostain moottoripajalta välysnauhaa ja tarkista vielä varmuuden vuoksi, että välykset ovat joka kaulassa kunnossa
                          Mistäs tuon tietää onko oikea alaosa oikeassa kangessa? Eihän noissa taida mitään merkkejä olla. Edellistä konetta kasatessa (oli tehtaan jäljiltä) merkkasin kaikki osat kunnolla niin ei tarvinnut arpoa kasatessa mikä kuuluu mihinkin. Tätä konetta on joku jo kerennyt räpläämään.. Ei toimi sama konsti enää.

                          Tosin jos plastigagella katsoo välykset niin liekköhän tuolla väliäkään jos vaikka kankien alaosat ovat vaihtuneet.

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3452
                            • Janakkala

                            #43
                            Originally posted by mikko_83 View Post
                            Mistäs tuon tietää onko oikea alaosa oikeassa kangessa? Eihän noissa taida mitään merkkejä olla. Edellistä konetta kasatessa (oli tehtaan jäljiltä) merkkasin kaikki osat kunnolla niin ei tarvinnut arpoa kasatessa mikä kuuluu mihinkin. Tätä konetta on joku jo kerennyt räpläämään.. Ei toimi sama konsti enää.

                            Tosin jos plastigagella katsoo välykset niin liekköhän tuolla väliäkään jos vaikka kankien alaosat ovat vaihtuneet.
                            Aivan... joissain kangissa vain on sellaiset "stanssimerkit", että niistä voi katsoa samat parit kohdilleen. Mutta kyllä pitäisi riittää kun langalla katsot, että välykset ovat oikeat.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎