Eli tämmöseen kysymyksen hakisin vastausta kaverin puolesta. Auto on siis vuosimallia 2000 328Ci coupe, johon on suunnitteilla m50b25 imusarja tehonlisäyksen toivossa. Eikös tämä ole ihan sama moottori kuin e36 korin 328i:ssä? Riittääkö pelkkä imusarjan vaihto, vai tarviiko/kannattaako vaihtaa muutakin samalla? Esim. onko kaasuläpät samanlaiset, vai onko vaihtotarvetta? Nokka-akseleihin ei ole tarkotus kajota, ainakaan tässä vaiheessa.
M50b25 imusarja 2000 328Ci:hin
Collapse
X
-
Ei ole sama, tupla-VANOS tuossa, toisin kuin E36:ssa.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M60 Fire red metallic '25
½ BMW 335i xDrive M-sport E92 Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
BMW X6 xDrive 30d M-Sport F16 Alpinweiß '15
ex. 54*BMW
-
Ei tod. näk. sovi ja ei sitä sinne kannata kyllä laittaa, tuossa M52TU/M54 koneessahan on muuttuvapituuksinen imusarja. Vaikka sen M50 satsin sinne sais survottua niin lisätehoa ei varmasti tule, teho tosin putoaa reippaasti.Originally posted by Julle View PostSopiikohan tuo m50 imusarja sitte ollenkaan, tai kannattaako laittaa..?BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
Ei tosiaankaan kannata laittaa tuplavanokselliseen koneeseen m50 imusarjaa.Asiasta on ollut täälläkin paljon juttua,söörtsillä löytää.
Comment
-
M52TU:ssa on softaohjattu kaksoiskanavaimusarja jonka tilalle ei m50:sen
ns."singleplane" imusarjaa voi todellakaan laittaa. Vaikka joku siinä onnistuisikin, niin tehon putoaminen on 100%:n varmaa. Siihen -97 malliseen m52 koneiseen se toki menee.
Comment
-
Mistä johtuu, että M52B28 pataan saadaan imusarja vaihtamalla tehot n. 205~220 hujakoille ja M52B28TU puskee vain n.200 hepoa. Eikö tuon TU:n pitäisi pystyä samaan, jos imusarja ei vakiona ahdista(ja on vielä tupla vanoskin).Originally posted by Hemi View PostM52TU:ssa on softaohjattu kaksoiskanavaimusarja jonka tilalle ei m50:sen
ns."singleplane" imusarjaa voi todellakaan laittaa. Vaikka joku siinä onnistuisikin, niin tehon putoaminen on 100%:n varmaa. Siihen -97 malliseen m52 koneiseen se toki menee.
Vai onko kannessa tai nokissa muuta eroa?
Kunhan mielenkiinnosta ihmettelen...
G20 320i M-sport
Alfa GTV 1750
Comment
-
Uskoisin että käyttömukavuutta (vääntöä alemmas) on haettu tuollaisella muuttuvalla imusarjalla,joka on ollut etusijalla tehojen kustannuksella.Originally posted by culli View PostMistä johtuu, että M52B28 pataan saadaan imusarja vaihtamalla tehot n. 205~220 hujakoille ja M52B28TU puskee vain n.200 hepoa. Eikö tuon TU:n pitäisi pystyä samaan, jos imusarja ei vakiona ahdista(ja on vielä tupla vanoskin).
Vai onko kannessa tai nokissa muuta eroa?
Kunhan mielenkiinnosta ihmettelen...
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
Comment