Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50b25 imusarja 2000 328Ci:hin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Julle
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 659
    • Oulu

    M50b25 imusarja 2000 328Ci:hin

    Eli tämmöseen kysymyksen hakisin vastausta kaverin puolesta. Auto on siis vuosimallia 2000 328Ci coupe, johon on suunnitteilla m50b25 imusarja tehonlisäyksen toivossa. Eikös tämä ole ihan sama moottori kuin e36 korin 328i:ssä? Riittääkö pelkkä imusarjan vaihto, vai tarviiko/kannattaako vaihtaa muutakin samalla? Esim. onko kaasuläpät samanlaiset, vai onko vaihtotarvetta? Nokka-akseleihin ei ole tarkotus kajota, ainakaan tässä vaiheessa.
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3831
    • Nokia

    #2
    Ei ole sama, tupla-VANOS tuossa, toisin kuin E36:ssa.
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW

    Comment

    • Julle
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 659
      • Oulu

      #3
      Sopiikohan tuo m50 imusarja sitte ollenkaan, tai kannattaako laittaa..?

      Comment

      • nut
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1613
        • Vaasa/Kauhajoki

        #4
        Originally posted by Julle View Post
        Sopiikohan tuo m50 imusarja sitte ollenkaan, tai kannattaako laittaa..?
        Ei tod. näk. sovi ja ei sitä sinne kannata kyllä laittaa, tuossa M52TU/M54 koneessahan on muuttuvapituuksinen imusarja. Vaikka sen M50 satsin sinne sais survottua niin lisätehoa ei varmasti tule, teho tosin putoaa reippaasti.
        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

        Comment

        • kuukankorpi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 634

          #5
          Ei tosiaankaan kannata laittaa tuplavanokselliseen koneeseen m50 imusarjaa.Asiasta on ollut täälläkin paljon juttua,söörtsillä löytää.

          Comment

          • Julle
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2002
            • 659
            • Oulu

            #6
            No hyvä että selvis, ei tarvi kaverin purkaa autoa turhaan. Mitenhän tuohon omaan -97 528i:hin sitte...? Sehän on vaan yhellä vanoksella.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              M52TU:ssa on softaohjattu kaksoiskanavaimusarja jonka tilalle ei m50:sen
              ns."singleplane" imusarjaa voi todellakaan laittaa. Vaikka joku siinä onnistuisikin, niin tehon putoaminen on 100%:n varmaa. Siihen -97 malliseen m52 koneiseen se toki menee.

              Comment

              • culli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 378
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Hemi View Post
                M52TU:ssa on softaohjattu kaksoiskanavaimusarja jonka tilalle ei m50:sen
                ns."singleplane" imusarjaa voi todellakaan laittaa. Vaikka joku siinä onnistuisikin, niin tehon putoaminen on 100%:n varmaa. Siihen -97 malliseen m52 koneiseen se toki menee.
                Mistä johtuu, että M52B28 pataan saadaan imusarja vaihtamalla tehot n. 205~220 hujakoille ja M52B28TU puskee vain n.200 hepoa. Eikö tuon TU:n pitäisi pystyä samaan, jos imusarja ei vakiona ahdista(ja on vielä tupla vanoskin).
                Vai onko kannessa tai nokissa muuta eroa?

                Kunhan mielenkiinnosta ihmettelen...
                G20 320i M-sport
                Alfa GTV 1750

                Comment

                • Cunttory
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1772
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by culli View Post
                  Mistä johtuu, että M52B28 pataan saadaan imusarja vaihtamalla tehot n. 205~220 hujakoille ja M52B28TU puskee vain n.200 hepoa. Eikö tuon TU:n pitäisi pystyä samaan, jos imusarja ei vakiona ahdista(ja on vielä tupla vanoskin).
                  Vai onko kannessa tai nokissa muuta eroa?

                  Kunhan mielenkiinnosta ihmettelen...
                  Uskoisin että käyttömukavuutta (vääntöä alemmas) on haettu tuollaisella muuttuvalla imusarjalla,joka on ollut etusijalla tehojen kustannuksella.
                  Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                  Comment

                  • Juice
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 817

                    #10
                    _________________________
                    Last edited by Juice; 18-03-2012, 12:48.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎