Announcement

Collapse
No announcement yet.

330Ci moottoriöljyn vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Siis olen kyllä kuullut monesta muustakin BMW-padasta joka vie öljyä ihan sikana, mutta käytännössä näitä yksilöjä on sitten löytynyt sieltä sylttytehtaan parkkikselta. Ainahan oppii näistä BMW:kin uutta joten minä ilmoittaudun puolestani nyt sitten tähän leiriin. Eli onhan se uskottava että on siis olemassa kolmilitraisia jotka vaihtovälissä polttavat tuon pari/kolme litraa.
    Eli minulle tämä tosiaan on ihan uutta muissa yhteyksissä kuin näin pitkäiskuisen koneen huohotinjärjestelmän vikaantuessa?
    Miksi muuten joku epäilee että meidän pata ei kuluta siksi öljyä koska silla ajellaan kusi sukassa? No, meillä kuitenkin yhdessä vaihtovälissä vedetään
    3-4viikkoa Saksaa/eurooppaa ihan aikuisten oikeasti lujaa ja ne ketkä minut/minun ajotyylini sattumoisin tuntevat, voinevat varmasti allekirjoittaa sen että pieni öljynkulutus ei takuulla johdu ainakaan ajotyylistä.
    Siis toki mikä tahansa kone kuluttaa öljyä jos se on 0W-Castrollia tms., mutta en oikein jaksa siltikään uskoa että oikeilla öljyillä ja kunnossa olevalla huohotinjärjestelmällä kolmilitraisenkaan ominaisuuksiin kuuluu öljynpoltto?

    Comment

    • Xavier
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 108
      • Helsinki

      #32
      Hemi, kylläpäs näyttää olevan paljon viallisia 3-litraisia M54:a liikenteessä

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Todellakin...

        Comment

        • -PT-
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 580
          • Rovaniemi

          #34
          Täytyy kyllä myöntää, että minullekin tuli yllätyksenä tuollainen öljyn kulutus . Kaipa se on ominaisuus.

          Mutta ei se ihan mahdotontakaan ole, etteikö se olisi vika. Onhan sellaisiakin autoja nähty.

          Esimerkiksi Toyota avensiksessa -02 1.8 vvt-i(välimalli) moottoreissa on tyyppivika suuri öljyn kulutus. Öljy renkaissa vikaa.

          Mutta hyvä, että herättää keskustelua. Saapii vähän vertailupohjaa öljynkulutukseen.
          Peugeot 407 HDi 136 -04
          Ex: E46 320i -00
          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

          Comment

          • jone
            Newbiemmer
            • Jan 2006
            • 28

            #35
            Mulla 330i hörppii noin 2 litraa/10000km. Taitaa tosiaan olla ominaisuus...
            E46 330ci cabrio
            F48 18d xdrive

            Comment

            • Xavier
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 108
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by jone View Post
              Mulla 330i hörppii noin 2 litraa/10000km. Taitaa tosiaan olla ominaisuus...
              Eikun ovat kaikki viallisia paskoja jos on Hemiä uskominen

              Comment

              • Cunttory
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1772
                • Kuopio

                #37
                Originally posted by Xavier View Post
                Eikun ovat kaikki viallisia paskoja jos on Hemiä uskominen
                No kieltämättä paskalle kuulostaa,muistaakseni 400 sarjan volvoissa oli vastaavanlaista ongelmaa 2-litran renaultin moottoreissa,joissa oli valmistevika männänrenkaissa.
                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                Comment

                • Xavier
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 108
                  • Helsinki

                  #38
                  Originally posted by Cunttory View Post
                  No kieltämättä paskalle kuulostaa,muistaakseni 400 sarjan volvoissa oli vastaavanlaista ongelmaa 2-litran renaultin moottoreissa,joissa oli valmistevika männänrenkaissa.
                  No itse oon nauttinut tällä "paskalla" ajamisesta enemmän kuin millään muulla autolla koskaan aikaisemmin. Mulle on yksi v***n lysti jos joudun lisäämään litran moottoriöljyä 10 000 km aikana.

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    #39
                    Mulla on ja on ollut noita jo useampi ja kun silloin myös ihmettelin sitä, niin sanoivat BMW liikkeessä, että vuoden vanhan 30tkm ajetun 330ci:n koneen ominaisuuksiin kuuluu se, että menee öljyä. Kilometreillä ei ole ollut vaikutusta tuohon kulumiseen.

                    Itse luulen sen liittyvän tai johtuvan noista uusista longlife öljyistä, koska tuo 318ti:kin haluaa lisää tuota longlifea ennen kuin 25tkm on täynnä. Aiemmin E30 tai E36 aikoina ei ole tarvinut lisätä öljyä, vasta nyt kun on nuo longlifet.
                    Last edited by Convertible; 16-12-2006, 16:09.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3447
                      • Janakkala

                      #40
                      Niin no toiset tykkää äiteistä ja toiset tyttäristä.
                      Mutta itse en muistaisi kun yhden asiakas valitustapauksen (siis takuu aikaisen) jossa on tullut reklamaatio isosta öljyn kulutuksesta ja sekin M57 diesel --> ja ahdin. Tiedä häntä sitten josko Bemaristit sitten vain ovat kiltisti lisäilleet öljyä tarpeen mukaan tekemättä siitä sen ihmeellisempää numeroa, mutta eipä ole kyllä ainakaan merkkiliikkeeseen asti valituksia juuri tullut...
                      -Ja jos kymppitonnille saa jo lisätä kaksi litraa öljyä niin kannattaisihan se kokeilla vaikka toisen merkkisiä / viskositeetin omaavia öljyjä, apu saataa löytyä siitäkin.
                      Ja tokihan sillä ajotyylilläkin on merkityksensä.
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • Tyggis
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 415

                        #41
                        Sama vika Rahikaisella... Valo palaa hetken keltaisella, kun sammutan auton. Ongelma on siinä, että en tiedä mitä öljyä koneessa on tällä hetkellä. Uskallanko laittaa sekaa5w 40 Shellin Ultra Helixiä? Muistelen, että eri viskositeettejä ei tulisi keskenään sotkea.

                        Tosin tuo Shellin öljy ei muutenkaan taida olla parhaasta päästä, mutta kun sitä on avaamaton 4 litraa tuolla tallissa niin mieli tekisi sillä hieman paikkaa tilannetta seuraavaan kunnon öljynvaihtoon asti...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎